Instruktor i kursantka w szpitalu

/ /

Instruktor i kursantka w szpitalu

Data publikacji: 22 stycznia 2019, 12:17
Instruktor i kursantka w szpitalu
16
fot. A. Szadkowska /archiwum

Pomorskie: na drodze wojewódzkiej nr 214 niedaleko Skorzewa doszło do wypadku z udziałem "elki" i dwóch dostawczaków. Po zderzeniu czołowym fiata ducato i samochodu szkoleniowego marki kia, do szpitala trafił instruktor i jego kursantka.

Wszystko zaczęło się od gwałtownego manewru, jaki wykonał 38-letni kierowca fiata ducato. Aby uniknąć najechania na tył pojazdu, który jechał przed nim, zjechał na przeciwny pas ruchu, uderzając w "elkę" - kię ceed, którą prowadziła 40-letnia kursantka, pod nadzorem 56-letniego instruktora.

Dostawcze ducato uderzyło też chwilę później w bok mercedesa sprintera. Okoliczności wypadku badają teraz funkcjonariusze z Komendy Powiatowej w Kościerzynie. Wszyscy uczestnicy zdarzenia - mieszkańcy powiatów: kościerskiego i kartuskiego - byli trzeźwi. Za sprawcę uznano kierującego fiatem. Zostało mu zatrzymane prawo jazdy.

Komentarze

  1. Cyryl

    Cyryl   25 stycznia 2019, 05:52

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    nie wiem czy koledzy zdają sobie sprawę o czym piszą. jeżeli sytuacja wymaga od instruktora interwencji w formie skrętu w prawo, to musi sięgnąć do szczytu koła kierowniczego i pociągnąć do siebie, ale jeżeli w lewo, to musi chwycić koło kierownicze na górze i pociągnąć w lewo, czyli w jego zasięgu musi być lewa strona koła kierowniczego. zdarza się, że w stresie filigranowe dziewczyny potrafią trzymać kierownicę zadziwiająco silnie, ale aby pokonać opór trzymającego kurczowo w stresie mężczyzny, trzeba to zrobić dwoma rękami. teraz proszę, aby zwolennicy opinii, iż instruktor jest w stanie interweniować zapięty pasem, wsiedli do swojego auta na prawy fotel, zapięli się pasem i zrobili to co napisałem, ale bardzo dynamicznie.

  2. Cyryl

    Cyryl   24 stycznia 2019, 21:16

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    czy podczas pracy jako instruktor nauki jazdy zdarzyła Ci się sytuacja, gdy musiałeś awaryjnie ingerować na kierownicy? przypomnę, że nie którzy uczący się ustawiają tak fotel, że nie sięgają w górne rejony koła kierowniczego, stąd "dojenie kierownicy" (brak możliwości przekładania rąk), a są w fotelu przed kierownicą, a instruktor siedzi w fotelu obok.

  3. Leszek Drugi

    Leszek Drugi   24 stycznia 2019, 13:54

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Cyrylmusiałbyś gwałtownie interweniować na kole kierowcy. Jak to zrobić zapiętym pasem?W L-kach osobowych, tak jak w większości "mniejszych" czy "średnich" nawet osobówek, nie ma żadnego problemu, by siedząc wygodnie na fotelu pasażera sięgnąć lewą ręką za kierownicę i skorygować tor jazdy. Piszę to jako człowiek średniego wzrostu o średniej długości ramienia. Wyżsi przesuwają fotel do tyłu, ale mają też dłuższe ramiona. Problem wydumany, ale skoro instruktor czuje się bezpieczniej bez zapiętych pasów, to pozostaje mi tylko uszanować wybór człowieka rozumnego. To samo tyczy się egzaminatorów kat. B.

  4. Cyryl

    Cyryl   24 stycznia 2019, 11:24

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Dlaczego bez pasów?... W jakim celu istnieje przepis który zwalnia instruktora z pasów bezpieczeństwa?... Gdybyś wykonywał ten zawód na pewno zdarzyłaby Ci się sytuacja, w której musiałbyś gwałtownie interweniować na kole kierowcy. Jak to zrobić zapiętym pasem? Przypominam, że są również instruktorzy kat. C, C+E i D, tam jeszcze trudniej to zrobić.

  5. Robson1916

    Robson1916   23 stycznia 2019, 16:20

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Dlaczego bez pasów?Dramat, tylko przykro czytać .Mam pytanie. W jakim celu istnieje przepis który zwalnia instruktora z pasów bezpieczeństwa? Są do tego jakieś podstawy, badania ... Tylko nie piszcie, że może przecież zapiąć, bo kierowca i pasażer maja obowiązek, nie mają tego wyboru. Jestem też za tym, aby uczyć przykładem w elce. Instruktor nie musi mieć zapiętych Pasów ponieważ musi mieć swobodę ruchów aby w razie co szybko zareagować. Takie jest moje zdanie, jak wiemy wystarczy szybko szarpnąć ciałem a pasy się zablokują. Zdaży się taka sytuacja kiedy Instruktor musi szybko chwycić za kierownicę i często jest bardzo szybki ruch a Pasy mogą uniemożliwić taki ruch... Niech wypowiedzą się bardziej Wiedzący.

  6. Dlaczego bez pasów?

    Dlaczego bez pasów?   23 stycznia 2019, 09:18

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Dramat, tylko przykro czytać .Mam pytanie. W jakim celu istnieje przepis który zwalnia instruktora z pasów bezpieczeństwa? Są do tego jakieś podstawy, badania ... Tylko nie piszcie, że może przecież zapiąć, bo kierowca i pasażer maja obowiązek, nie mają tego wyboru. Jestem też za tym, aby uczyć przykładem w elce.

  • 1
  • 2 (current)

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.