Najczęstsze błędy kursantów - TOP10

/ /

Najczęstsze błędy kursantów - TOP10

Data publikacji: 19 września 2013, 09:27
Autor: Dariusz Broszkiewicz
fot.: WORD Elbląg"Rozmawiając z instruktorami o najczęściej popełnianych błędach przez osoby odbywające kurs, postanowiłem przenieść ten wątek na łamy L-instruktora. W oparciu o własne doświadczenia stworzyłem listę TOP10 błędów kursantów w czasie zajęć praktycznych na kategorię B. - pisze Dariusz Broszkiewicz. Jak wygląda Wasza lista?
 
Uczestnicząc w częstych rozmowach instruktorów nauki jazdy na temat najczęściej popełnianych błędów przez osoby odbywające kurs, postanowiłem przenieść ten wątek na łamy L-instruktora. Myślę, że wymiana takich doświadczeń między szkoleniowcami zawsze jest przydatna i wzbudza wiele emocji - tych pozytywnych, jak i negatywnych.
 
Postanowiłem stworzyć w oparciu o własne doświadczenia listę
TOP10 błędów kursantów w czasie zajęć praktycznych na kategorię B.
 
Zapraszamy do dzielenia się własnymi spostrzeżeniami i sugestiami co instruktor powinien robić, aby kursanci takich (i innych) błędów unikali. Poniżej moja lista.

1. Wymuszanie pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach równorzędnych (niezauważone skrzyżowanie)

2. Nieumiejętna zmiana pasa ruchu, zła ocena prędkości i odległości jadącego pojazdu (obserwacja w lusterkach)

3. Błędy techniki jazdy (zmiana, redukowanie biegów)

4. Niezachowanie bezpiecznej odległości podczas omijania

5. Niezastosowanie się do sygnalizacji świetlnej (czerwone światło)

6. Jazda pasem ruchu do tyłu (łuk) i ogólnie cofanie

7. Nieumiejętne obserwowanie sytuacji na drodze, zła ocena sytuacji, umiejętność przewidzenia niebezpieczeństw na drodze

8. Niezauważenie pieszego i nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na oznakowanym przejściu

9. Brak sygnalizacji przy zmianie kierunku jazdy pojazdu

10. Płynne operowanie pedałami hamulca zasadniczego (ciężka noga) oraz pedałem sprzęgła (szarpanie przy ruszaniu i gaśnięcie silnika)

Ciekawy jestem, jak sytuacja przedstawia się u kolegów po fachu?

Z ciekawością czekam na Wasze pierwsze miejsce.
 
Serdecznie pozdrawiam i życzę wytrwałości w wykonywaniu tego bardzo trudnego, ale jakże ważnego i odpowiedzialnego zawodu jakim jest Instruktor Nauki Jazdy.
Instruktor
Dariusz Broszkiewicz
Szkoła Nauki Jazdy "Colina"
www.patentynamanewry.pl

Komentarze

  1. andrew

    andrew   11 kwietnia 2018, 10:26

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Dlaczego instruktorzy nie informują kursantów że włączenie kierunkowskazu nie uprawnia do zmiany pasa ruchu to samo ze wstecznym.Większość kierowców włącza kierunkowskaz i już zmienia pas ruchu nie upewniwszy się czy jest taka możliwość,to samo ze wstecznym.

  2. INSTRUKTOR  PO  0121

    INSTRUKTOR PO 0121   4 października 2013, 11:48

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Wszystkie popełniane błędy przez kandydatów znamy. Myślę, że trzeba raczej zadać sobie pytanie, jakie czynniki doprowadzają do dyskwalifikujących błędów w prowadzeniu samochodu. To nie jest też tak, że wszyscy kandydaci popełniają standardowe błędy. Proszę spojrzeć na coraz częściej zamieszczane w sieci rzeczywiste statystyki uzyskiwanych wyników szkoleniowych przez poszczególne OSK. są one bardzo rozbieżne. Można zauważyć ośrodki szkoleniowe, które uzyskują przeciętnie po kilkanaście procent ilości pozytywnych egzaminów. Są również i takie, które doprowadzają do ponad sześćdziesięciu procent w ilości uzyskanych pozytywnych egzaminów. Znam takie, które swą zawodową jakością szkolenia doprowadzają do najwyższych wyników, jakie uzyskuje się w UE. Tak,tak! To w naszym procesie szkolenia i egzaminowania. Myślę, że potrzeba natychmiast transparentnej statystyki wyników szkoleniowych wszystkich szkół nauki jazdy, a jeszcze lepiej instruktorów, ponieważ nauka jazdy samochodem, to głównie indywidualna nauka. Nie muszą to być nazwiska, ponieważ każdy instruktor posiada przydzielony numer urzędowy. Wobec powyższego myślę, że wolny rynek szybko wykona właściwą selekcję. To przez łatwą i prostą weryfikację jakości szkolenia. Obecnie wszyscy instruktorzy są najlepsi, najtańsi, najwięcej dają za darmo i są najbardziej skuteczni. Wybór na wolnym rynku rzeczywistej ponadprzeciętnej jakości szkolenia, to ponad przeciętna szansa na realizację pozytywnego egzaminu. To szansa na zminimalizowanie kosztów w drodze do prawa jazdy. Czyni je wiele egzaminów państwowych i zwykle droższych szkoleń dodatkowych. Wprowadzenie transparentnej statystyki wyników szkoleniowych stopniowo doprowadzi do właściwych relacji między ceną a jakością produktu. No, a jakże. Jest przecież wolny rynek na którym liczy się cena i jakość produktu.

  3. kopan

    kopan   22 września 2013, 00:31

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Panie ręce mi opadają. Taka dyskusja z Panem to męka. Panie takie sformułowanie ((nie ustąpił mu świadomie pierwszeństwa)) to nie oznacza umyślnego działania. Panie puknij się Pan ....... i nie męcz człeku. Męczysz w oczywisty sposób, bo nie rozumiesz co piszą i nieświadom jesteś że głupawe wywody snujesz. Pozdrawiam.

  4. Leszek Drugi

    Leszek Drugi   21 września 2013, 21:16

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    "Po co jakieś wymuszenia itd..... ? Chodzi o wymiar kary. Wszak okoliczności, w jakich doszło do złamania prawa są uwzględniane w postępowaniu sądowym. To oczywistość.

  5. kopan

    kopan   21 września 2013, 17:39

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Panie sąd NIE jest od stanowienia prawa, a jego rola polega na ocenie czy prawo naruszono i ..... Sąd w uzasadnieniu do jakiegoś wyroku używa dziwnych sformułowań: 1 -nieudzielenie pierwszeństwa. 2. - i nie udzielił mu świadomie pierwszeństwa. Panie z punktu 2. wynika że sad krąży blisko prawdy. Bo jakby sąd napisał i nie ustąpił mu świadomie pierwszeństwa to ja to rozumiem i nie mam zastrzeżeń. Po co jakieś wymuszenia itd.....

  6. Leszek Drugi

    Leszek Drugi   20 września 2013, 18:36

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Panie @kopan, oczywiście w przepisach nie istnieje pojęcie wymuszenia oraz nieustąpienia pierwszeństwa, skodyfikowano takie pojęcie jak ustąpienie pierwszeństwa. Ze względów czysto logicznych(przez negację) uznaje się nieustąpienie pierwszeństwa jako występek przeciwny do obowiązku ustąpienia pierwszeństwa. Określenie "wymuszenie" ma sens dla ustalenia przez sąd kwalifikacji i okoliczności dokonania czynu zabronionego w toku zdarzenia drogowego. Sąd może zastosować wykładnię - orzeka lub wyrokuje. Wyrok SN z dnia 16.07.1980 o sygn. V K 773/64: "(...)nie każde nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu ma postać wymuszenia, to ostatnie bowiem oznacza świadome wchodzenie w konflikt z zasadami ruchu drogowego, jest więc następstwem co najmniej nieumyślności, podczas gdy w konkretnym wypadku można mówić tylko o nieświadomym zajechaniu przez oskarżonego drogi motorowerowi, aczkolwiek zawinionym, bo wynikłym z niedostatecznego upewnienia się, czy droga jest wolna.. Inaczej mówiąc, brak jest podstaw do przyjęcia, że oskarżony widział nadjeżdżającego motorowerzystę i nie udzielił mu świadomie pierwszeństwa przejazdu, chcąc go w ten sposób zmusić do zrezygnowania z tego pierwszeństwa, albo licząc lekkomyślnie, że uda mu się przed nim przejechać (...)"

  7. Robert Prokopiuk

    Robert Prokopiuk   20 września 2013, 17:32

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Kiedy nastąpiła nowelizacja PoRD ? I który to punkt Art 2 to wymuszenie ?

  8. kopan

    kopan   20 września 2013, 11:01

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    W przepisach nie istnieje pojęcie wymuszenie pierwszeństwa - to jest wymysł. Przepisy mówią o ustępowaniu pierwszeństwa co oznacz że można nie ustąpić pierwszeństwa.

  9. Leszek Drugi

    Leszek Drugi   20 września 2013, 09:40

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Wymuszenie pierwszeństwa jest działaniem celowym(premedytacją) a nieustąpienie pierwszeństwa jest działaniem nieumyślnym (np. zagapieniem się, pomyłką w ocenie sytuacji ruchowo-drogowej wynikającą choćby ze słabej znajomości zasad ruchu drogowego).

  10. kabi

    kabi   19 września 2013, 21:52

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    BA*****!!! Nie masz pojęcia o tym zawodzie !!! i Już nigdy więcej nie pisz komentów w tym temacie! PROSZĘ CIĘ BA*****! ______________ post moderowany

  • 1 (current)
  • 2

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.