37 osób będzie liczyć Komisja weryfikująca i rekomendująca pytania egzaminacyjne. Stanowi o tym treść rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju, które własnie weszło w życie. Kto ma szansę zasiąść w Komisji? Jakimi kwalifikacjami będą musieli wykazać się jej członkowie?
Poza przewodniczącym i sekretarzem w składzie komisji zasiądzie 35 członków. Wśród nich 6 egzaminatorów i 6 instruktorów z uprawnieniami w zakresie kategorii A, B, C i D albo A, B i C z co najmniej trzyletnim doświadczeniem w odpowiednio: egzaminowaniu lub szkoleniu. Ponadto 3 instruktorów techniki jazdy z uprawnieniami w zakresie kategorii A, B, C i D z co najmniej trzyletnim doświadczeniem.
Pozostałe 20 miejsc obsadzi:
- pięciu ekspertów w dziedzinie przepisów dotyczących ruchu i transportu drogowego, kierujących pojazdami i czasu pracy kierowców,
- dwie osoby z uprawnieniami w zakresie medycyny ratunkowej,
- dwie osoby po studiach psychologicznych
- trzy osoby po studiach z filologii polskiej,
- trzy osoby po studiach, które obejmują zakresem wiedzę o dydaktyce i metodyce nauczania,
- trzy osoby znające polski język migowy,
- dwie osoby posiadające certyfikaty językowe, odpowiednio z niemieckiego i angielskiego (na poziomie minimum C1).
W ramach tego składu powstaną siedmioosobowe grupy, tzw. "zespoły weryfikacyjne", które będą pracowały nad dostarczonymi im przez podmioty prywatne propozycjami pytań. Jak zakładał projekt rozporządzenia, dokument ma rozwiązać problem „braku zgodnej bazy pytań egzaminacyjnych z obowiązującymi przepisami." Ustawodawca ocenił też, że niezbędna jest również weryfikacja pytań pod kątem poprawności użycia języka polskiego, zweryfikowania profilu psychologiczno-dydaktycznego oraz przetłumaczenie bazy na język migowy. Komisja ma zweryfikować też całą aktualnie obowiązującą bazę pytań. Ma to wyeliminować wszelkie nieścisłości, błędy i nieaktualne zagadnienia.