- Czy zostanie wprowadzone ograniczenie dopuszczalnej wysokości roślinności oraz obiektów umieszczanych na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym? – w imieniu instruktorów i egzaminatorów nauki jazdy - pyta poseł Krzysztof Paszczyk.
Krzysztof Paszyk pisze do prezesa Rady Ministrów: - W odpowiedzi na zgłaszane do moich biur poselskich postulaty ze strony instruktorów nauki jazdy, jak również przedstawicieli wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego wnoszę interpelację poselską w sprawie zmian w kodeksie drogowym poprawiających poziom bezpieczeństwa na polskich drogach. I trudny konkret – RONDA!
Pierwszy wniosek – widoczność na rondach: - W ostatnich latach w Polsce powstaje wiele skrzyżowań o ruchu okrężnym. W założeniu projektantów dróg ronda mają podnosić bezpieczeństwo w ruchu drogowym, uspokajając ruch i zmniejszając liczbę kolizji na skrzyżowaniach. Niestety coraz częściej można spotkać w naszym kraju ronda, na których widoczność jest w znacznym stopniu ograniczona przez wysoką roślinność lub ustawione na środku rond obiekty. Stwarza to zagrożenie kolizji z pojazdem, którego kierowca wjeżdżający na rondo nie zauważył. Stąd postulat zmian prawnych regulujących i ograniczających wysokość roślinności nasadzanej na rondach oraz obiektów umieszczanych na tym typie skrzyżowań. Ograniczenie dopuszczalnej wysokości do 20-30 cm powinno wyeliminować problem ograniczonej widoczności na rondach.
(jm)