Liga Obrony Kraju, Ogólnopolska Izba Gospodarcza OSK, Polska Izba Gospodarcza OSK i Polska Federacja Stowarzyszeń Szkół Kierowców wystosowały pismo do ministra Sławomira Nowaka z prośbą o działania zmierzające do jak najszybszej nowelizacji Ustawy o Kierujących Pojazdami
Publikujemy treść tego wniosku wraz z możliwością pobrania oryginału dokumentu. Aby pobrać, kliknij TUTAJ.
Szanowny Pan Wniosek W imieniu czterech wiodących organizacji społecznych środowiska ośrodków szkolenia kierowców w Polsce Uzasadnienie Z Pana inicjatywy w Departamencie Transportu Drogowego MTBiGM (DTD) w okresie od 20 marca do Zespół wypracował kierunkowe zmiany przepisów w zakresie uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami. Dalsze prace zespołu skoncentrowały się na wypracowaniu niezbędnych zmian w ustawie z 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami. Ich efektem jest wzmiankowany na wstępie projekt ustawy wraz z uzasadnieniem, który w dniu 20 czerwca br. w obecności dyrektora DTD p. Andrzeja Bogdanowicza został przekazany przewodniczącemu Sejmowej Komisji Infrastruktury Panu posłowi Stanisławowi Żmijanowi. Przewodniczący Komisji uznał za konieczne uchwalenie w trybie pilnym postulowanych i akceptowanych przez resort transportu zmian uregulowań prawnych wyszczególnionych we wzmiankowanym projekcie ustawy. Przy czym poinformował, że dla rozpoczęcia procedury legislacyjnej konieczne będą opinie kierownictwa MTBiGM, a może nawet Rządu RP. Wystąpieniem z 03 lipca 2013 r. zwróciliśmy się do przewodniczącego Komisji Infrastruktury posła Stanisława Żmijana o poinformowanie o podjętych działaniach oraz prosiliśmy o spotkanie. 19 lipca br. za pośrednictwem sekretariatu Sejmowej Komisji Infrastruktury ponowiliśmy prośbę o spotkanie z przewodniczącym Komisji – niestety dotąd do spotkania nie doszło. W tych okolicznościach mamy poważne obawy, że w pracach nad projektem ustawy nie ma żadnego postępu. Panie Ministrze do końca br. zaplanowano jeszcze tylko 10 posiedzeń Sejmu. Z uwagi na głęboki kryzys w branży OSK spowodowany zmianą przepisów prawa w procesie szkolenia kierowców i spotęgowany niżem demograficznym oraz związaną z nim nadmierną podażą usług szkoleniowych w stosunku do potrzeb (popytu) na rynku uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami - perspektywa pilnego uchwalenia przedmiotowego projektu ustawy dałaby wielu Ośrodkom Szkolenia Kierowców nadzieję i szansę dalszego funkcjonowania. Ponadto:
Mamy szczerą nadzieję, że wie Pan, iż aktualnie branża szkolenia kandydatów na kierowców funkcjonuje w dramatycznie trudnych warunkach, które z oczywistych względów generują radykalne środowiskowe postulaty roszczeniowe. Uczestnicząc w rozmowach i posiedzeniach zespołu roboczego, o których mowa w komunikacie z 18 marca br. (link) dotąd powstrzymywaliśmy radykalne działania! Dlatego wierzymy, że zrobi Pan co możliwe, aby przyspieszyć uchwalenie niezbędnych zmian uregulowań prawnych. Niezaprzeczalnym, a oczekiwanym dowodem autentycznego osobistego zainteresowania Pana Ministra problematyką procedur uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami byłoby również bezpośrednie spotkanie z niżej podpisanymi, o które niniejszym również prosimy. Nadmieniamy, że pismem z 15 lipca 2013 r. zwróciliśmy się do sekretarza stanu w MTBiGM p. Zbigniewa Rynasiewicza z prośbą o spotkanie. Jak na razie prośba ta pozostaje bez odpowiedzi. Uprzejmie prosimy o zajęcie stanowiska najpóźniej w terminie jednego miesiąca. Po bezskutecznym upływie w/w zakreślonego terminu przyjdzie nam z przykrością konstatować, że Resort Transportu po ostatnich zmianach personalnych nie jest zainteresowany dalszą bezpośrednią współpracą z przedstawicielami organizacji społecznych reprezentujących środowisko Ośrodków Szkolenia Kierowców. (oryginał) zredagował: Roman Stencel z wyrazami szacunku
|