Centrum Bezpieczeństwa i Diagnostyki Pojazdów otwarte [VIDEO]

/ /

Centrum Bezpieczeństwa i Diagnostyki Pojazdów otwarte [VIDEO]

Data publikacji: 3 października 2017, 13:28
Centrum Bezpieczeństwa i Diagnostyki Pojazdów otwarte [VIDEO]
2
Pojazd z homologacją L7e, tuż po teście zderzeniowym w PIMOT /fot. Grupa IMAGE

Test zderzeniowy zgodny ze standardami Euro NCAP zainaugurował działalność Centrum Bezpieczeństwa i Diagnostyki Pojazdów Przemysłowego Instytutu Motoryzacji w Warszawie. Za nami uroczyste otwarcie obiektu.

Punktualnie o 11:00 w warszawskiej siedzibie PIMOTu odbyło się uroczyste otwarcie CBiDP. "To przestrzeń spotkań polskiej nauki z przemysłem wokół takich zagadnień jak BRD, Wizja Zero, pojazdy elektryczne, czy autonomiczne" - czytamy w oficjalnym komunikacie.

Jednym z ważniejszych wydarzeń otwarcia była zaprezentowana w nowej hali BLB Przemysłowego Instytutu Motoryzacji próba zderzeniowa pojazdu kategorii L7e - "ciężkiego czterokołowca drogowego" (masa pojazdu bez wyposażenia to 450 kg). Dlaczego to tak istotna informacja?

Obecnie obowiązujące przepisy nie wymagają od producentów tego typu pojazdów przeprowadzenia badań dynamicznych - crash testów. Uprawnienia do kierowania nimi mogą uzyskać już 16-latkowie, w ramach prawa jazdy kategorii B1. Wagę problemu dostrzegła niezależna, zajmująca się crash testami organizacja Euro NCAP. Dzisiejszy test został przygotowany i przeprowadzony zgodnie z wszystkimi standardami Euro NCAP. Pojazd uderzył w specjalną barierę z prędkością 40 km/h.

- Przeprowadzony test zderzeniowy jednoznacznie wykazał, że czterokołowce nie zapewniają tego samego poziomu bezpieczeństwa, co samochody osobowe - mówił Paweł Posuniak, Kierownik Laboratorium Bezpieczeństwa Pojazdów PIMOT. - Z uwagi na brak wymagań homologacyjnych w zakresie bezpieczeństwa biernego konstrukcji pojazdu oraz niewielkie wymiary, auta te nie chronią użytkowników nawet podczas zderzenia z prędkością poniżej dopuszczalnej w obszarze zabudowanym - dodał Posuniak.

CBiDP to unikatowa infrastruktura badawcza ukierunkowana na badania związane z bezpieczeństwem czynnym i biernym środków transportu, badania symulacyjne, kompatybilności elektromagnetycznej oraz oddziaływania motoryzacji na środowisko. Jest ono wspólnym przedsięwzięciem członków powiązania kooperacyjnego skupionych wokół PIMOT.

Członkiem założonego w 2012 roku z inicjatywy Przemysłowego Instytutu Motoryzacji, Klastra Centrum Bezpieczeństwa Transportu i Diagnostyki Pojazdów, jest m.in. Grupa IMAGE oraz Fundacja Zapobieganie Wypadkom Drogowym.

Przemysłowy Instytut Motoryzacji jest natomiast Członkiem Polskiego Klastra Edukacyjnego.

Autorką zdjęć w poniższej galerii jest Jolanta Michasiewicz /źródło: prawodrogowe.pl

Komentarze

  1. Ekonomista

    Ekonomista   5 października 2017, 07:49

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Zastanawiam się, na czym polega w tym przedsięwzięciu biznes ? kto zapłacił za utrzymanie tego cudeńka? jakimi przesłankami kierował się inwestor? .Moim zdaniem jest on odważnym człowiekiem, wielkim ryzykantem nie znający polskich realiów. Kasy napewno nie da się zrobić .Polscy eksperci , znawcy tematu i wodzowie mówią że jest to MISJA, a z misji nie da się żyć.Coś na ten temat wiedzą posiadacze ODTJ

  2. zadowolony

    zadowolony   4 października 2017, 13:23

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Super! Crash test jak marzenie, kiedy nas zaproszą na takie OTWARCIE

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.