Dodatek solidarnościowy - ostatnie dwa dni!

/ /

Dodatek solidarnościowy - ostatnie dwa dni!

Data publikacji: 30 lipca 2020, 10:50

Do końca miesiąca pozostały już tylko dwa dni i to także ostatni moment, aby złożyć wniosek o tzw. dodatek solidarnościowy. Osoby, które złożą wniosek w tym terminie otrzymają dodatek za lipiec.

Przysługuje on osobom, które straciły pracę w wyniku epidemii. Dokładnie - osobom, które po 15 marca 2020 r. straciły pracę lub ich umowa wygasła z powodu COVID-19. Świadczenie wynosi 1400 zł i można je pobierać maksymalnie przez 3 miesiące. Jest on wypłacany do 31 sierpnia tego roku i można go otrzymać najwcześniej za miesiąc, w którym osoba uprawniona złożyła wniosek. Warunkiem otrzymania dodatku solidarnościowego jest też podleganie ubezpieczeniom społecznym z tytułu umowy o pracę przez łączny okres co najmniej 60 dni w 2020 r. Co ważne, świadczenie przysługuje również osobom bezrobotnym już zarejestrowanym w urzędzie pracy. Otrzymanie dodatku solidarnościowego oznacza zawieszenie wypłaty zasiłku dla bezrobotnych oraz stypendium na szkolenia lub podnoszenie kwalifikacji. Za osobę pobierającą dodatek solidarnościowy opłaca się składkę emerytalną i rentową, a także składkę zdrowotną. Płatnikiem składek na te ubezpieczenia jest ZUS.

Przypomnijmy: dodatek solidarnościowy wynosi 1,4 tys. zł miesięcznie, a wypłacany jest między 1 czerwca a 31 sierpnia. Można go otrzymać najwcześniej za miesiąc, w którym osoba uprawniona złożyła wniosek. Za osobę pobierającą dodatek solidarnościowy ZUS opłaca składkę emerytalną i rentową, a także składkę zdrowotną (nalicza je od kwoty dodatku solidarnościowego, jednak składki nie pomniejszają wypłaty, ponieważ są finansowane z budżetu państwa).

O świadczenie można wnioskować wyłącznie drogą elektroniczną, czyli na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE). Informacja o przyznaniu prawa do dodatku solidarnościowego lub decyzja o odmowie będą dostępne na PUE ZUS.

ZUS: Jak złożyć wniosek o dodatek solidarnościowy

w związku z przeciwdziałaniem skutkom wywołanym COVID-19 (EDS)

Jak wysłać wniosek EDS:

1. zaloguj się do swojego konta na PUE ZUS

2. przejdź do zakładki Ubezpieczony

3. z bocznego menu wybierz [Dokumenty i Wiadomości] – [Dokumenty robocze]

4. kliknij przycisk [Utwórz nowy] - wniosek EDS możesz wybrać z listy dostępnych dokumentów

cd. [kliknij]

 

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.