Powiedz nam, jak powinno być - Twoje zdanie jest najważniejsze!

/ /

Powiedz nam, jak powinno być - Twoje zdanie jest najważniejsze!

Data publikacji: 30 września 2017, 01:59
Powiedz nam, jak powinno być - Twoje zdanie jest najważniejsze!
15
Mariusz Sztal (Introduction to Higher Level) – moderator Forum, egzaminator, instruktor

Powołana na ostatnim Forum Właścicieli Szkół Jazdy Komisja Skrutacyjna przekaże odpowiednim władzom zebrane podczas dyskusji wnioski. Do 5 października można nadsyłać swoje sugestie i pomysły w temacie zapowiadanych zmian w prawie.

27 września w Warszawie odbyło się Ogólnopolskie Forum Właścicieli Szkół Jazdy (pisaliśmy o tym TUTAJ). Jego organizatorem była Grupa IMAGE. Wydarzenie zgromadziło ponad 100 największych przedsiębiorców branży OSK w Polsce.

Dzięki partnerskiej współpracy z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa oraz Ministerstwem Cyfryzacji – organizator Forum zaprosił przedstawicieli tych instytucji w charakterze prelegentów.Byli to: Tomasz Piętka z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz Wiktor Grudzień i Mariusz Figiel z Ministerstwa Cyfryzacji.

Każdy z właścicieli szkoły jazdy, chcący wyrazić swoją opinię i wskazać sugestie w tematyce zapowiadanych zmian „szkoleniowo-egzaminacyjnych”, oraz zagadnień związanych z obowiązkiem ochrony zbiorów danych osobowych w OSK i wpływu systemu Centralnej Ewidencji Kierowców na funkcjonowanie branży – powinien
do 5 października przesłać swoje stanowisko na adres forumOSK@grupaimage.pl wraz z imieniem, nazwiskiem i nazwą OSK.

Zarówno przed, jak i podczas Forum wielokrotnie podkreślano, że wypracowane przez Uczestników stanowisko „nie pozostanie bez echa”. W ostatecznej formie, przygotowanej przez powołaną na Forum Komisję Skrutacyjną, zostanie przekazane na ręce właściwego Ministra - jako stanowisko branży OSK.

W skład Komisji weszli:

- Dagmara Romanowicz
- Anastazja Perek
- Dariusz Mazur
- Wacław Ochota

– właściciele szkół jazdy oraz Mariusz Sztal – jako jej sekretarz i jednocześnie moderator Forum.

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, w najbliższy poniedziałek wszyscy Uczestnicy otrzymają e-mail z interaktywnym formularzem podsumowującym tematy z Forum oraz z zagadnieniami, których nie udało się omówić. To właśnie tam dookreślą swoje stanowisko w tematyce nurtującej przedsiębiorców branży OSK. Ich spostrzeżenia i postulaty zebrane przez Komisję w całość, trafią w ostatecznej, pisemnej formie na ręce decydentów. Głos każdego z przedsiębiorców, prowadzących szkołę nauki jazdy jest ważny.

Nie mogąc gościć wszystkich w Warszawie 27 września – zadecydowano, że w stanowisku, które zostanie przekazane do odpowiednich ministerstw, uwzględniony będzie także głos przedstawicieli pozostałych OSK.

Komentarze

  1. Cyryl

    Cyryl   5 października 2017, 20:55

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    nie bardzo się rozumiemy, porównajmy: ile procent uwagi kierowca z D i PL mają skierowane na nawierzchnię drogi i wyjdzie ile poświęcają sytuacji na drodze. jeżeli mój samochód ma jakieś wady zostaje niedopuszczony do ruchu, ale chciałbym, aby to samo dotyczyło dróg. Według raportu NIK 161/2005 (co prawda z 2005) 8% polskich dróg spełnia wymogi bezpieczeństwa UE.. jeżeli od tego czasu sytuacja poprawiła się dwukrotnie na lepsze, to mamy dzisiaj 16% dróg po których można bezpiecznie się poruszać, jeżeli poprawiła się trzykrotnie (w co wątpię), to 24%. i tu mamy prawdziwą przyczynę stanu bezpieczeństwa na naszych drogach. mamy najwyższe podatki drogowe w Europie i chyba na świecie, ale w żaden sposób nie przekłada się to na ilość i jakość dróg.

  2. Balthier

    Balthier   5 października 2017, 01:15

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Już tam Panie Cyryl Pan nie kombinuj. Każdy wie, że jak są dziury w drogach to trzeba zwolnić aby auta nie zniszczyć. A jak się zniszczy to trudno, płacz i płać. A może na egzaminie jeszcze specjalny oddzielny tor ze specjalnie utworzoną kałużą i statystami aby sprawdzić czy zdający ma umiejętność przejechać kałuże aby nie ochlapać? Bądźmy poważni.

  3. Cyryl

    Cyryl   4 października 2017, 11:16

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    a może najpierw stwórzmy polskim kierowcom warunki podobne w UE? my poruszamy się w znacząco trudniejszych warunkach niż przeciętny kierowca w UE. dla nas powinno się w ODTJ montować tory nauki jazdy w koleinach, bo jest to niezbędna umiejętność kierowców poruszających się po polskich drogach. nie słyszałem, aby w najbardziej rozbudowanych ośrodkach badawczych takie tory były. żeby wymagać, trzeba coś najpierw dać.

  4. udar

    udar   3 października 2017, 22:52

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    I pomyśleć ze moja kuzynka mieszkająca na stałe w Berlinie miała egzamin autem z kamerą, kompletem czujników parkowania, radarów, blisów i innych wynalazków technologicznych i co więcej nie zdawała na placu manewrowym i jakoś egzaminator potrafił ocenić jej umiejętności (moim zdaniem techniczne srednie bo np.czesto hamuje ze sprzegłem wciśnietym). Panowie nie próbujcie wywarzyć otwarych drzwi - zmiany są potrzebne i weźmy przykład z krajów UE.

  5. Cyryl

    Cyryl   3 października 2017, 14:58

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    to już mamy dwóch instruktorów (jeżeli w realu jesteś nim), więc 50-50, czyli jeszcze nie każdy. no dobra, ale czy uważasz, że osoba otrzymująca prawo jazdy powinna umieć manewrować? jeżeli nie to zgodzę się z Tobą, jeżeli tak, to w jaki sposób to sprawdzić? ilość wypadków wypadków jest odwrotnie proporcjonalny do ilości i jakości dróg oraz kontroli ruchu. zauważ, że Polacy mieszkający na stałe w D, NL, F, I, GB nie stanowią środowisk większego ryzyka wypadków, mimo ich Twoim zdaniem ułomnego szkolenia i egzaminowania. dlaczego? na 100 wypadków w PL ginie 11 osób, w D - 3, czy to też wynik gorszego szkolenia i złego egzaminowania? czy kiedykolwiek byłeś w tych lepszych krajach i poczułeś, że Twoje umiejętności prowadzenia pojazdu są znacząco niższe od przeciętnego mieszkańca tych krajów?

  6. adam

    adam   3 października 2017, 08:58

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    CyrylBalthierDla przykładu... Każdy instruktor tak naprawdę wie, że łuk to bezsens totalny.. może przed taką wypowiedzią spytałbyś się chociaż jednego? To wywylany odpowiem- tak jest BEZ SENSU. Owszem dla kasy Word"u ma sens i wszyscy wiemy o co chodzi. Jakoś w NL czy De takiej ememerydy nie ma a systemy szkoleń i egzaminow są na wyzszym poziomie nie mowiac o wypadkowosci.

  7. Cyryl

    Cyryl   3 października 2017, 06:00

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    BalthierDla przykładu... Każdy instruktor tak naprawdę wie, że łuk to bezsens totalny.. może przed taką wypowiedzią spytałbyś się chociaż jednego? ja nie uważam łuk za najszczęśliwsze rozwiązania, ale w jakiś sposób powinno się sprawdzić, czy kandydat potrafi manewrować pojazdem. jeżeli chcesz zlikwidować łuk, to zaproponuj inną formę sprawdzania. no chyba, że uważasz umiejętność manewrowania pojazdem za zbędą. Balthier...Pisałem ostatnio do posłów i pod koniec października mają już twardo wziąć się za WORD'y... może jestem naiwny, ale jak zwykle traktuję poważnie co piszesz, więc trzymam za słowo, to tylko 28 dni.

  8. Ekspert

    Ekspert   3 października 2017, 04:57

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    A te wszystkie komentarze, które tutaj widzę, to wypowiadają się ludzie nieodpowiedzialni, i nie znający tematu bezpieczeństwa ruchu drogowego! Nie należy ich brać w ogóle pod rozwagę! Wszystkie zmierzają do obniżenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego! A co za tym idzie, więcej tragedii na drogach! Instruktor N.J., J. Roszkowski.

  9. Ekspert

    Ekspert   3 października 2017, 04:49

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Po tych wpisach dokładnie widać, że większość chciała by pójść na łatwiznę, i najlepiej nic się nie uczyć, i nić nie umieć, aby się poruszać po drogach publicznych, i zabijać ludzi, przeważnie na przejściach dla pieszych. Przykład: Po pierwszej jeździe z kursantem szybko się zorientowałem, że nie zna znaków, ani p.r.d. . Więc poradziłem mu, jeżeli chce się dobrze nauczyć jeździć, to powinien nauczyć się znaków drogowych, i p.r.d. . Po przyjściu na następną jazdę zapytałem go, czy nauczył się znaków drogowych. W odpowiedzi od niego usłyszałem " po co się teraz będzie uczył znaków i przepisów. Nauczy się dopiero wtedy, jak będzie przystępował do egzaminu państwowego". Wniosek z z jego podejścia do życia wynika taki, że najlepiej nić się nie uczyć, i nic nie umieć, i za nic mieć prawo jazdy, gaz do dech, i zabijać ludzi!!! Pytam się rozsądnych, i odpowiedzialnych ludzi za bezpieczeństwo innych uczestników ruchu drogowego-to jak ja mam go bezpiecznie nauczyć jeździć na kursie? Jego zachowania będą niebezpieczne, jeżeli on nie zna przepisów ruchu drogowego. To jemu powinno zależeć aby się dobrze nauczyć, a ja mogę jemu tylko w tym pomóc! Obie strony powinny chcieć. Jeżeli on nie będzie chciał się nauczyć, to ja choćbym flaki z siebie wypruł, to i tak go nie nauczę! Morał z tego płynie taki: Będzie więcej niedouczonych kierowców, a co za tym idzie-więcej wypadków drogowych! Byłem też świadkiem tragicznego wypadku na przejściu dla pieszych w dniu 5-września na ul Poznańskiej i Sadowej W Jawczycach. Jak się jedzie od Bronisz w kierunku Warszawy o godz. 14,30. Zatrzymałem się z kursantem przed przejściem dla pieszych w celu ich przepuszczenia, a tu raptem lewym pasem kierowca samochodem BMW z duża prędkością wjechał w grupę osób. Usłyszałem tylko krzyk, pisk-i widzę jak kobiety lecą w powietrzu. Jedna z nich nie przeżyła! Czy takich chcemy więcej wypadków na drodze? Proszę odpowiedzieć sobie samemu. Czy chcę zakończyć swoje życie w ten sposób??? Poddaje ku rozwadze! Pozdrawiam: Instruktor N.J. Jerzy Roszkowski.

  10. Balthier

    Balthier   3 października 2017, 01:26

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Dla przykładu... Każdy instruktor tak naprawdę wie, że łuk to bezsens totalny, ale będzie za istnieniem łuku bo jest on OSK'om bardzo na rękę, i tak samo WORD'om. Gdzie tu logika, że środowisko szkoleniowo-egzaminacyjne ma decydować o kształcie egzaminu?

  • 1 (current)
  • 2

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.