...I po szkoleniu

Data publikacji: 31 października 2012, 17:29

Minął trzeci i ostatni dzień szkolenia w ramach europejskiego programu Ecowill. Na łamach L-instruktora relacjonowaliśmy przygotowania do jego przeprowadzenia. Dziś 18 instruktorów ekojazdy odebrało swoje certyfikaty (na zdjęciu obok). Odtąd będą mogli szkolić kierowców, kandydatów na kierowców oraz swoich kolegów po fachu.

W programie ostatniego dnia poza ostatnimi zajęciami praktycznymi znalazły się zajęcia z zakresu metodyki. Uczestnicy utrwalili sobie przyswojone do tej pory informacje oraz przystąpili do egzaminu kończącego szkolenie. W ciągu ostatnich trzech dni kandydaci do tytułu „eko-instruktora” poznali zagadnienia, które pozwolą im w przystępny i nowoczesny sposób przekazywać dalej wiedzę o oszczędnym prowadzeniu samochodu.

Uczestnicy zgodnie przyznali – w co nie wszyscy wierzyli na początku – że jazda oszczędna nie musi się równać i nie równa się z mozolnym przemieszczaniem. Jazda nastawiona na oszczędność paliwa pozwala na wykorzystanie możliwości dynamicznych samochodu, jaki się prowadzi. Wystarczy tylko pamiętać o złotych zasadach.

Dziś przeszkolone osoby teraz same będą mogły szkolić. Każdy z nich będzie mógł liczyć na refundację dodatkowej godziny spędzonej z kursantem na uczeniu go ekologicznych reguł prowadzenia auta. Ponadto, „eko-instruktorzy” zdobyli także uprawnienia do szkolenia kolegów z branży. Wystarczy że zorganizują szkolenie w jakim sami wzięli udział, według reguł i na zasadach jakie poznali. Już ustawia się kolejka chętnych. Do redakcji L-instruktora napływają zapytania o kontakt do już wyszkolonych, certyfikowanych „eko-instruktorów”.

Jak powiedział w rozmowie z L-instruktorem Ryszard Zwierchanowski, odpowiedzialny za projekt z ramienia Krajowej Agencji Poszanowania Energii – wszystko funkcjonuje w oparciu o fundusze europejskie. Projekt kończy się w kwietniu, wtedy Unia przestanie go finansować. Liczymy jednak, że do tego czasu znajdzie się sponsor, który będzie skłonny pomóc utrzymać tę eko-inicjatywę w środowisku szkół jazdy, a przez to i wśród wszystkich kierowców. Jako redakcja wyrażamy podobną nadzieję. L-instruktor będzie się przyglądać rozwojowi programu Ecowill.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.