Jest projekt tzw. tarczy 4.0

/ /

Jest projekt tzw. tarczy 4.0

Data publikacji: 20 maja 2020, 19:56
Jest projekt tzw. tarczy 4.0 (fot. Jolanta Michasiewicz)

W dniu dzisiejszym odbyło się posiedzenie Rady Ministrów na którym przyjęto projekt ustawy o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o zmianie niektórych innych ustaw, przedłożony przez minister rozwoju.

Rząd przyjął kolejne rozwiązania w ramach Tarczy Antykryzysowej, celem zapowiedzianych działań jest pomoc firmom w zachowaniu miejsc pracy. Uruchomimy ponad 560 mln zł na dopłaty do odsetek kredytów dla firm, które wpadły w kłopoty przez COVID-19. Powinno to wygenerować kredyty o wartości ok. 32 mld zł. Konkretne wsparcie otrzymają także samorządy, a polskie firmy zostaną objęte czasową ochroną przed przejęciem przez inwestorów spoza UE - informuje komunikat po posiedzeniu RM. Banki będą udzielać kredytów przedsiębiorstwom dotkniętym skutkami COVID-19, a do odsetek dopłaci Bank Gospodarstwa Krajowego. W tym roku na ten cel zaplanowano przeznaczenie prawie 300 mln zł, a w przyszłym - 270 mln zł. Dopłaty mają być wypłacane przez BGK ze środków nowo utworzonego Funduszu Dopłat do Oprocentowania. Umowy kredytu z dopłata będzie można podpisać do końca 2020 r. Wśród innych zmian – zapowiedziano wakacje kredytowe. Możliwe będzie zawieszenie spłaty kredytu - maksymalnie do 3 miesięcy. W tym okresie nie będzie naliczania odsetek i innych opłat (z wyjątkiem ubezpieczeń powiązanych z umową kredytu). Rozwiązanie będzie dotyczyć osób, które straciły pracę lub inne główne źródło dochodu po 13 marca 2020 r. Zawieszenie spłacania kredytu będzie dotyczyć części kapitałowej i odsetkowej. (jm)

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.