KALENDARIUM IDEI

Data publikacji: 18 czerwca 2019, 18:40

Uczestniczy 4. Kongresu Instruktorów i Wykładowców Nauki Jazdy zapoznali się z KALENDARIUM IDEI. Od 1988 do 2019 roku, czyli przez ponad 30 lat, były podejmowane decyzje, uchwalane ustawy, realizowane różnorodne projekty itd. Pokazano, iż IDEA - która może zakończyć się powołaniem samorządu zawodowego instruktorów i egzaminatorów - to dorobek wieloletnich działań.

Materiały Kongresu Instruktorów i Wykładowców Nauki Jazdy 2019.

KALENDARIUM IDEI

1988 - Prywatyzacja szkolenia kandydatów na kierowców

1992 - Rejestracja pierwszego w Polsce stowarzyszenia instruktorów jazdy (SOSK Warszawa)

1992 - Powołanie wojewódzkich ośrodków egzaminowania kierowców

1997 - Uchwalenie ustawy - Prawo o ruchu drogowym

1998 - Powołanie wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego

1998 - Rejestracja Polskiej Federacji Stowarzyszeń Szkół Kierowców

1998 - Zawiązanie Krajowego Stowarzyszenia Dyrektorów WORD

1999 - Weryfikacja instruktorów i egzaminatorów

2001 - Wdrożenie komputerowego egzaminu na prawo jazdy

2002 - Opracowanie w ITS standardu certyfikacji personelu szkół jazdy

2004 - Kongres CIECA w Warszawie na temat tzw. drugiej fazy szkolenia kierowców

2004 - Opracowanie pod patronatem ITS Kodeksu Etycznego Instruktorów Nauki Jazdy

2004 - Cykl konferencji metodycznych „Społeczna misja nauczycieli jazdy”

2005 - Możliwość uczestniczenia instruktora w praktycznym egzaminie państwowym

2006 - Koncepcja samorządu zawodowego instruktorów i egzaminatorów - niepublikowana

2008 - Konferencja jubileuszowa „Wspólna misja instruktorów i egzaminatorów nauki jazdy”

2010 - Ogólnopolski projekt szkoleniowy „Wzrost kompetencji kadr szkół jazdy”

2011 - Uchwalenie ustawy o kierujących pojazdami

2012 - Deregulacja zawodu instruktora i egzaminatora

2013 - Wdrożenie nowego systemu egzaminowania WORD

2013 - Wprowadzenie obowiązkowych warsztatów doskonalących instruktorów

2014 - Zawód instruktora nauki jazdy i egzaminatora w rejestrze zawodów

2015 - Idea PFSSK powołania Komisji Etyki Instruktorów Nauki Jazdy

2016 - I Kongres Instruktorów i Wykładowców - „Deklaracja Nieobojętności”

2016 - Minister infrastruktury powołał zespół doradczy ds. szkolenia i egzaminowania

2017 - II Kongres Instruktorów i Wykładowców - „Deklaracja Dobrej Roboty”

2018 - III Kongres Instruktorów i Wykładowców - „Deklaracja Odpowiedzialności”

2018 - Forum 7 Sierpnia - proklamowanie Dnia Instruktorów Jazdy

2018 - „Deklaracja 13 Listopada” - idea powołania samorządu zawodowego

2018 - Powołanie Grupy Inicjatywnej i zespołów roboczych

2019 - „Spotkanie Przy Okrągłym Stole” pod hasłem „Wysoka jakość szkolenia    kandydatów na kierowców - wspólny cel statutowy organizacji branżowych”

2019 - Regionalne spotkania konsultacyjne nt. SZIE

2019 - Konsultacje eksperckie nt. kompetencji i struktury SZIE

Komentarze

  1. ZXY

    ZXY   24 czerwca 2019, 20:11

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    BalthierSzczególnie rok 1998 zapisał się jako czarna plama na kartach naszej historii. Z jakiego powodu? Czy dlatego, że powstały WORD? Przecież to "wojewódzkie centra egzaminowania" z 1992 roku, więc nic nowego. Niczym zaskakującym nie jest i to, że byli eksperci i ich uczniowie zatrudnieni w WORD działają do dziś w oparciu o to czego ich uczono w PRL. A może z innego powodu, bo chyba nie z powodu nowej Konstytucji RP? A może z powodu nowej konstytucji dla kierujących, czyli nowego, zgodnego z unijnym, prawa o ruchu drogowym, którego nie rozumieją do dziś egzaminatorzy? Napisz coś więcej i konkretniej, bo to co napisałeś nie ma żadnej wartości.

  2. Balthier

    Balthier   20 czerwca 2019, 13:19

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Szczególnie rok 1998 zapisał się jako czarna plama na kartach naszej historii.

  3. XYZ

    XYZ   19 czerwca 2019, 10:47

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Jak powstanie samorząd to to jak walec wyrówna. Samorząd poprze kilku silnych graczy na rynku i ustali ceny, a małe, tanie i słabe podmioty się ZWERYFIKUJE. Instruktor na TIR-a, albo do roboty u dużego. Duży poprze "samorządny zarząd" i będzie super. Wysoki poziom i wysoka kasa dla czapy i być może także dla wykładowców i instruktorów, ale pewności nie ma. Kolejny raz gratuluję pomysłu i determinacji. Rzecznik, święto, spotkania i kongresy, zbiory zasad, etyka, misja, powołanie. Super koncepcja. Masa to kupi.

  4. Kuba

    Kuba   18 czerwca 2019, 21:06

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    W 1991- 1993 godzina szkoleniowa kosztami dorównywała cenie egzaminu praktycznego na prawo jazdy. Wolny rynek zrobił swoje i dziś szkolenie kierowców jest to bardziej fucha niż zawód. Egzamin kosztuje 140 zł, a jazda na "L" 40-60 zł.

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.