Który pas zajmować?

Data publikacji: 14 lipca 2016, 12:48
Który pas zajmować?
169
Ilustracja przygotowana w redakcji /zdjęcie: Google Earth

Na naszą redakcyjną skrzynkę trafił list od Czytelnika z prośbą o interpretację przepisów. Sprawa dotyczy wyboru pasa po dokonaniu skrętu. Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Czytelnik zwrócił się do L-instruktora z prośbą o interpretację. Wiadomość w całości przekazaliśmy do analizy ekspertom. Zanim jednak opublikujemy ich wypowiedź, prosimy o zdanie Ciebie. Oto treść listu od Czytelnika:

Witam,
Mam pytanie dotyczące zajmowania pasów po skręcie/zmianie kierunku w prawo lub lewo.
Jeśli wyjeżdzamy z drogi o dwóch pasach, i po skręcie mamy do wyboru trzy, to jak wg przepsiów należy zajmować te pasy?
W załączniku różne typy skrzyżowań, proszę o interpretację.
Pozdrawiam
(imię i nazwisko znane redakcji)

Aby dobrze zilustrować zapytanie przygotowaliśmy obrazek, dzięki materiałom dostępnym na Google Earth. Zdjęcie przedstawia skrzyżowanie warszawskich ulic: Szwedzkiej i Radzymińskiej. W lewo ze Szwedzkiej można skręcić z dwóch pasów, w Radzymińską, która ma trzy pasy.

Który pas na Radzymińskiej należy zająć skręcając z lewego pasa Szwedzkiej (białe strzałki)? A który ze środkowego (strzałki pomarańczowe)?

Czekamy na Twoją opinię! Spróbujmy to raz na zawsze ustalić :-)
Dobrze, jeśli uda Ci się odnaleźć podstawę prawną Twojej opinii. Zapraszamy do dyskusji.

Komentarze

  1. OSK Havranek

    OSK Havranek   9 lipca 2019, 15:52

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Wrocławiakowski Jeszcze jeden przejazd przez to samo skrzyżowanie. Skręt w lewo z prawego pasa ruchu ( https://youtu.be/i8BOVxD0K5s ). Zwróć uwagę, w którym momencie kończy się pas ruchu na drodze, którą się poruszam ( 28 sekunda ). Wjeżdżam na pas ruchu drogi, w którą skręcam. Dlatego skręcając z lewego pasa ruchu mogę zakończyć manewr na prawym, ponieważ nie zmieniam pasa ruchu, wjeżdżam na prawy przecinając lewy ( 15 sekunda ). https://www.youtube.com/watch?v=RAaRWKMAtbI Dobrze spałeś? :) miłego popołudnia.

  2. OSK Havranek

    OSK Havranek   9 lipca 2019, 15:23

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Wrocławiakowski. Sam wyluzuj, jak widać nie masz argumentów i się denerwujesz. Skoro twierdzi, że mój przejazd jest nieprawidłowy to udowodnij to przepisami!!! Skoro coś nie jest zabronione jest dozwolone! Na szkoleniach nie ma o tym mowy, nikt mi tego nie wbijał do głowy. Na drodze trzeba myśleć, myśleć i jeszcze raz myśleć. Prawo jazdy mam 20 lat, szkolę od 13 lat. Za takie zachowanie nie dostałem mandatu, żaden mój kursant nie otrzymał negatywnego wyniku, nawet nie miał za to zaznaczonego błędu. Teraz zastanów się dlaczego? Uczę obserwacji na drodze. Wjeżdżając na prawy pas ruchu należy kontrolować od samego początku to co się dzieje za nami. Egzaminator widząc takie zachowanie osoby egzaminowanej nie ma prawa potraktowania tego jako błąd tym bardziej nie może przerwać egzaminu. Natomiast jak osoba egzaminowana wjeżdża na prawy pas bez upewnienia się, wówczas egzaminator przerywa egzamin lub traktuje to jako błąd.

  3. Wrocławiakowski

    Wrocławiakowski   9 lipca 2019, 15:17

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    OSK HavranekWrocławiakowski Na wszystkie uzasadnienia podaj artykuły, z których to wynika. Tak jak wcześniej napisałem jedynym argumentem, który podajecie jest zmiana pasa ruchu bez kierunkowskazu. Tylko udowodnij mi, że zmieniam pas ruchu. Przepraszam jeszcze jedno uzasadnienie, które podałeś zakaz przekraczania linii przerywanej. Nie ma przepisu zabraniającego, nie zmieniam pasa ruchu - mogę zając prawy pas.Nie mam zamiaru ci niczego udowadniać, bo ty i tak wiesz swoje. Przedstawiłem ci swój punkt widzenia oparty o to czego mnie nauczono i czego sam się nauczyłem jeżdżąc po Polsce i Europie. Staram się zrozumieć przepisy i poznać intencje ich wprowadzenia, a ty rób sobie co chcesz i jak chcesz. Mogę ci przyznać nawet rację, taki jestem wyrozumiały dla ludzkich słabości i ograniczeń. Szerokiej drogi i dużo szczęścia w jeździe dowolnej na skrzyżowaniach. .

  4. Wrocławiakowski

    Wrocławiakowski   9 lipca 2019, 14:56

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    OSK HavranekWrocławiakowski@OSK Havranek. Na skrzyżowaniu linie przerywane są liniami prowadzącymi, które PRZEKROCZYĆ może jedynie jadący na wprost przez nie do przeciwległego wylotu, oraz jadący na "swój" pas ruchu po skręcie, dlatego musza być one przerywane. Umiesz czytać? NA SKRZYŻOWANIU. Nie są to te same linie, co przerywane oznaczające pasy ruchu poza skrzyżowaniem, co powinno być dla każdego oczywiste.

  5. Wrocławiakowski

    Wrocławiakowski   9 lipca 2019, 14:47

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    @OSK HAVRANEK. Nie ściemniaj, że nigdy nie uczyłeś zgodnie z wymaganiami WORD. Przecież czynisz to nieprzerwanie od samego początku istnienia twego biznesu. Musisz tak uczyć jak ci KAZANO na kursie i warsztatach w WORD. To tam cię nauczyli tych bzdur o wjeździe od razu na prawy pas ruchu po skręcie w lewo, bo niby wymaga tego art. 16 ust. 4 ustawy PoRD. Więc klepiesz tą bzdurę jako prawdę objawioną i wypisujesz, ze każdy kto ma na ten temat inne zdanie, to bajkopisarz. Nie ma sensu prowadzenia z tobą wymiany poglądów, gdyż dla ciebie tak naprawdę najważniejsza jest zdawalność i zarabianie na życie. Ja to rozumiem. Nikt nie każe walczyć ci z wiatrakami, tak jak jakiś nawiedzony motoryzacyjny pismak albo bloger? Skoro tak, to po co zabierasz głos w dyskusji? Po to by firmować samowolę WORD, czy wmówić sobie, że tylko oni maja rację? Przecież sam wiesz, że co WORD to inne prawo, a ustawa PoRD jest jedna. Tam nie ma bzdetów o skręcaniu w lewo z włączonym prawym kierunkowskazem, wykonywaniu skrętu z równoczesną zmianą pasa ruchu, oraz o zmianie pasa ruchu z lewego na prawy z włączonym lewym kierunkowskazem. Ja skręcając w lewo z lewego pasa na lewy, na 100% nie powoduję takiego zagrożenia bezpieczeństwa jak twoja nauka wg wymagań WORD, wjazdu z włączonym lewym kierunkowskazem od razu, pokonując kilka pasów, na prawy pas. Wjazd z lewego na prawy, przy możliwości skrętu z dwóch pasów ruchu, to już czysta głupota.

  6. OSK Havranek

    OSK Havranek   9 lipca 2019, 09:08

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Wrocławiakowski Na wszystkie uzasadnienia podaj artykuły, z których to wynika. Tak jak wcześniej napisałem jedynym argumentem, który podajecie jest zmiana pasa ruchu bez kierunkowskazu. Tylko udowodnij mi, że zmieniam pas ruchu. Przepraszam jeszcze jedno uzasadnienie, które podałeś zakaz przekraczania linii przerywanej. Nie ma przepisu zabraniającego, nie zmieniam pasa ruchu - mogę zając prawy pas.

  7. OSK Havranek

    OSK Havranek   9 lipca 2019, 09:03

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Wrocławiakowski@OSK Havranek. Na skrzyżowaniu linie przerywane są liniami prowadzącymi, które PRZEKROCZYĆ może jedynie jadący na wprost przez nie do przeciwległego wylotu, oraz jadący na "swój" pas ruchu po skręcie, dlatego musza być one przerywane. Linie przerywane może przekroczyć tylko jadący na wprost? Ciekawy pogląd. Z którego artykułu to wyczytałeś? Nie opowiadaj bajek :) Linie nie muszą być przerywane. Zwróć uwagę, że w pomiędzy pasami ruchu spokojnie można wyznaczyć linie ciągłą ( 14 sekunda ), na niektórych skrzyżowaniach tak jest. https://www.youtube.com/watch?v=RAaRWKMAtbI Na poniższym skrzyżowaniu jest dużo linii przerywanych, której nie mogę przekroczyć? https://youtu.be/KBqwMUSKm9g W 29 sekundzie mam zakaz dalszej jazdy, lub mam wjechać na lewy pas kontynuując jazdę pod prąd? :)

  8. Wrocławiakowski

    Wrocławiakowski   8 lipca 2019, 23:30

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    @OSK HAWRANEK. Jesteś smieszny. Skoro uczysz by egzaminowany zdał to uczysz wg wymagań egzaminatora, czyli WORD, bo tam i na okresowych szkoleniach wbijają ci do głowy jak masz rozumieć obowiązujące zasady ruchu oraz znaczenie znaków drogowych. Przecież sam nie wymyśliłeś tego o czym piszesz. Na pokazanych przez ciebie skrzyżowaniach masz obowiązek zakończyć manewr na lewym pasie ruchu, a na prawy wjechać zmieniając go po opuszczeniu skrzyżowania z sygnalizowaniem zamiaru prawym kierunkowskazem. Skoro uważasz, że można sobie hasać po skrzyżowaniu gdzie się chce, to tak ucz. Rób sobie co chcesz, ale przynajmniej nie wypisuj bzdur. https://www.google.rs/maps/@51.0901308,17.0180814,3a,75y,289.04h,86.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDx_Sf1YxZbO9gujk6jF1Hg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Na tym skrzyżowaniu skręca się w prawo z włączonym prawym kierunkowskazem, kończy manewr i wyłącza kierunkowskaz, więc nie wypisuj bzdur o lewym kierunkowskazie i skręcie w prawo na następnym skrzyżowaniu.Wyraziłem swoje zdanie i na tym kończę, skoro nie chcesz nawet zastanowić się nad tym czego uczysz i na co inni zwracają ci uwagę. Dobranoc.

  9. Zniesmaczony

    Zniesmaczony   8 lipca 2019, 22:50

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    OSK HavranekZniesmaczony Skręcając w lewo z Okopowej nie masz wyboru. Kończysz manewr skrętu w lewo na lewym pasie ruchu Alei Solidarności. Skręcając w lewo z Okopowej nie ma linii prowadzących, nie rozumiem dlaczego mam zakończyć na lewym pasie ruchu. Pomimo tego, że do skrętu w lewo mamy jeden pas w centralnej części skrzyżowania można ustawić się przynajmniej w dwóch rzędach ( dwa pasy ruchu ). Nie ma konieczności kończenia na lewym.Chyba się nie zrozumiemy. Mnie nie chodzi o linie prowadzące z Okopowej na aleje, których nie ma, lecz o lnie prowadzące na alejach. Skręcający dojeżdża do inii przerywanej i wjeżdża na lewy pas ruchu na al. Solidarności, i tu kończy manewr zmiany kierunku jazdy. Teraz może zmienić pas ruchu i tyle. Myślę, że tak jest bezpiecznie i zgodnie z zasadami ruchu. To jest moje zdanie.

  10. OSK Havranek

    OSK Havranek   8 lipca 2019, 22:22

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Wrocławiakowskihttps://www.google.rs/maps/@51.0901308,17.0180814,3a,75y,289.04h,86.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDx_Sf1YxZbO9gujk6jF1Hg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Przecież jest to normalna sytuacja, ponieważ prawy pas ruchu jest tylko do skrętu w prawo. Uważasz, że z prawego na prawy a z lewego na środkowy, następnie obaj mają zmieniać pasy ruchu jeśli zamierzają jechać prosto? Z lewym kierunkowskazem skręcasz w prawo i pytasz się czy naruszasz jakiś przepis?

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.