Który pas zajmować?

Data publikacji: 14 lipca 2016, 12:48
Który pas zajmować?
93
Ilustracja przygotowana w redakcji /zdjęcie: Google Earth

Na naszą redakcyjną skrzynkę trafił list od Czytelnika z prośbą o interpretację przepisów. Sprawa dotyczy wyboru pasa po dokonaniu skrętu. Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Czytelnik zwrócił się do L-instruktora z prośbą o interpretację. Wiadomość w całości przekazaliśmy do analizy ekspertom. Zanim jednak opublikujemy ich wypowiedź, prosimy o zdanie Ciebie. Oto treść listu od Czytelnika:

Witam,
Mam pytanie dotyczące zajmowania pasów po skręcie/zmianie kierunku w prawo lub lewo.
Jeśli wyjeżdzamy z drogi o dwóch pasach, i po skręcie mamy do wyboru trzy, to jak wg przepsiów należy zajmować te pasy?
W załączniku różne typy skrzyżowań, proszę o interpretację.
Pozdrawiam
(imię i nazwisko znane redakcji)

Aby dobrze zilustrować zapytanie przygotowaliśmy obrazek, dzięki materiałom dostępnym na Google Earth. Zdjęcie przedstawia skrzyżowanie warszawskich ulic: Szwedzkiej i Radzymińskiej. W lewo ze Szwedzkiej można skręcić z dwóch pasów, w Radzymińską, która ma trzy pasy.

Który pas na Radzymińskiej należy zająć skręcając z lewego pasa Szwedzkiej (białe strzałki)? A który ze środkowego (strzałki pomarańczowe)?

Czekamy na Twoją opinię! Spróbujmy to raz na zawsze ustalić :-)
Dobrze, jeśli uda Ci się odnaleźć podstawę prawną Twojej opinii. Zapraszamy do dyskusji.

Komentarze

  1. Robert Prokopiuk

    Robert Prokopiuk   8 listopada 2016, 20:15

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Bo to jest troll o mnogości nicków...gorzej ,że mocno niedouczony.Poznałem się na nim dużo wcześniej.

  2. Cyryl

    Cyryl   8 listopada 2016, 15:45

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Robert ProkopiukBa ! Pod innymi nickami występuje jako egzaminator. A Ty tu z instruktorem wyjeżdżasz...toć to obraza majestatu. właśnie mnie zastanawia dlaczego nie ma obowiązkowego wypełniania profilu z możliwością weryfikacji, bo faktycznie wygląda mi to na klasyczne trollowanie.

  3. OBSERWATOREX

    OBSERWATOREX   8 listopada 2016, 09:15

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    CyrylOBSERWATOREX...Czekam co mają do powiedzenia w tej sprawie odpowiedzialni za swoje słowa "eksperci" z zakresu PRAWA a nie zwyczaju, budowy mostów czy inżynierii ruchu. No tutaj dochodzi do głosu jakiś skrywany uraz lub kompleks ego. Jeżeli chcesz mogę publicznie przyznać, że jesteś najbieglejszy w Polsce z PoRD i Twoje interpretacje powinno wydać się z tym samym pietyzmem co Biblię lub Koran. Co to za wymysły? Nie interpretuje się tego co oczywiste. A w którym komentarzu tego CAŁEGO tematu napisałem jaki pas ruchu należy zajmować po wykonaniu skrętu? Napisałem, że czekam na komentarz ZNAWCY PRAWA i to tylko takiego który jest odpowiedzialny za swoje słowa. Dodam więcej, takiego który poprze to konkretnym zapisem prawa a nie jedynie swoim niepodważalnym autorytetem. Instruktor i wykładowca uczą wg wymagań EGZAMINATORA, nawet wtedy gdy to skończony cymbał szkolony na kursie przez kolegów z tego samego WORD. Nie jest żadną tajemnicą, że co WORD to inne wymagania. Sam ten fakt pokazuje, że to bezprawie. Przykład Biblii i Koranu są bardzo trafne. Każdego dnia doświadczamy jak ten sam tekst jest różnie i dowolnie interpretowany, że o praktyce nie wspomnę.

  4. Robert Prokopiuk

    Robert Prokopiuk   8 listopada 2016, 07:42

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Ba ! Pod innymi nickami występuje jako egzaminator. A Ty tu z instruktorem wyjeżdżasz...toć to obraza majestatu.

  5. Cyryl

    Cyryl   8 listopada 2016, 06:49

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    OBSERWATOREX...Czekam co mają do powiedzenia w tej sprawie odpowiedzialni za swoje słowa "eksperci" z zakresu PRAWA a nie zwyczaju, budowy mostów czy inżynierii ruchu. no tutaj dochodzi do głosu jakiś skrywany uraz lub kompleks ego. jeżeli chcesz mogę publicznie przyznać, że jesteś najbieglejszy w Polsce z PoRD i Twoje interpretacje powinno wydać się z tym samym pietyzmem co Biblię lub Koran. jednak mam tutaj uwagę co do solidarności zawodowej, której nie ma wśród instruktorów. jeżeli uczący się przychodzi do nowego instruktora to zwykle słyszy: "kto pana tak uczył?". nigdy nie ma tak: "to było dobre, ale może spróbujmy czegoś innego". na każdym kroku jeden instruktor podważa kompetencje drugiego, pragnąc udowodnić (jak kolega), że jest tym jedynym mesjaszem na którego spadła łaska boska zrozumienia PoRD. także z mojej strony masz zielone światło w drodze do tytułu najlepszego instruktora - guru instruktorów.

  6. OBSERWATOREX

    OBSERWATOREX   6 listopada 2016, 08:54

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Ponownie ucieka temat zajmowania właściwego pasa ruchu po wykonaniu manewru skrętu. Czekam co mają do powiedzenia w tej sprawie odpowiedzialni za swoje słowa "eksperci" z zakresu PRAWA a nie zwyczaju, budowy mostów czy inżynierii ruchu.

  7. Cyryl

    Cyryl   4 listopada 2016, 12:15

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    OK stoimy i nim ruszymy wpuszczamy kierującego czy to z drogi podporządkowanej, czy też z posesji, ale zatrzymanie się lub zwolnienie podczas jazdy i dawanie sygnału czy to ręką czy też światłami jest nie zgodne z PoRD. ale nie o roztrząsanie szczegółów mi chodziło. chciałem uświadomić, że kultura jazdy nie zawsze pokrywa się z poszanowaniem przepisów. kultura to właśnie między innymi rezygnacja z tego co nam się prawnie należy na rzecz innych. i to nie tylko dotyczy zachowania na drodze.

  8. OBSERWATOREX

    OBSERWATOREX   4 listopada 2016, 11:11

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    CyrylJeżeli udzielmy pierwszeństwa kierującemu włączającemu się do ruchu lub wyjeżdżającemu z drogi podporządkowanej, zabieramy pierwszeństwo sobie i kierującym za nami, czyli przejmujemy rolę kierującego ruchem, stawiamy się ponad ustalonymi zasadami ruchu drogowego lub ponad znakami drogowymi, a nie mając uprawnień kierującego ruchem nie mamy takiego prawa. Zapomniał Pan co pisał? Pisał Pan o wpuszczaniu przy staniu w KORKU!!! O jakim zabieraniu pierwszeństwa i kierowaniu ruchem Pan pisze? Gdyby nawet działo się to w ruchu to nie udziela Pan nikomu pierwszeństwa. Dostosowując np. prędkość do sytuacji drogowej daje Pan jedynie możliwość bezpiecznego włączenia się do ruchu innemu kierującemu. Jedyne co ogranicza takie działanie to to by nie spowodowało ono zagrożenia bezpieczeństwa ruchu na drodze lub nie utrudniło tego ruchu. Widzę, że głupota egzaminatorów udzieliła się także Panu.

  9. Cyryl

    Cyryl   3 listopada 2016, 21:43

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    nie odnoszę takiego wrażenia. oczywiście mam mniejsze doświadczenie w sprawie egzaminów na kat. B, ale podczas egzaminu na kategorie C, C+E i D jeżeli sam egzaminowany się nie popełni rażącego błędu, to będzie OK. natomiast co do przepuszczania: jeżeli udzielmy pierwszeństwa kierującemu włączającemu się do ruchu lub wyjeżdżającemu z drogi podporządkowanej, zabieramy pierwszeństwo sobie i kierującym za nami, czyli przejmujemy rolę kierującego ruchem, stawiamy się ponad ustalonymi zasadami ruchu drogowego lub ponad znakami drogowymi, a nie mając uprawnień kierującego ruchem nie mamy takiego prawa.

  10. OBSERWATOREX

    OBSERWATOREX   3 listopada 2016, 16:41

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    CyrylOBSERWATOREX...Kultura jazdy to przede wszystkim poszanowanie obowiązującego prawa zgodnie z jego literą i duchem plus odrobina empatii... tu nie bardzo mogę się zgodzić: we Wrocławiu podczas egzaminu nie wolno wpuszczać pojazdów wyjeżdżających z posesji, czy z dróg podporządkowanych stojąc w korku. uzasadnienie: jeżeli udzielasz pierwszeństwa, to zmieniasz zasady, a czy jesteś uprawniony do kierowania ruchem - NIE. i koniec dyskusji. czy to jest poszanowanie obowiązującego prawa? - tak, ale czy ma to coś wspólnego z kulturą? - moim zdaniem nie. ja proponuję kursantom opóźnić ruszanie poprzez wolniejsze szukanie biegu, czy zwalnianie hamulca ręcznego, bo to nie łamie prawa, a pozwala na zachowanie kultury. Potwierdza Pan, że moje przeświadczenie iż egzaminatorzy WORD to zarozumiałe posłuszne dyrekcji bezmyślne marionetki. Jaki przepis prawa ustawowego zabrania mi na ułatwienie komuś włączenie się do ruchu czy zmianę pasa ruchu szczególnie gdy jest to robione w sposób jednoznaczny, oczywisty i czytelny dla innych użytkowników drogi? Powolne ruszanie z długim szukaniem biegu czy ślamazarnym zwalnianiem hamulca ręcznego może być odebrane jako utrudnianie ruchu szczególnie, że zupełnie nie wiadomo czy to działanie celowe, brak umiejętności czy typowa podpucha.

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.