Leaf pojedzie dalej

Data publikacji: 12 września 2015, 13:55
Leaf pojedzie dalej Hidetoshi Kadota, główny konstruktor Leaf'a /fot. nissan-global.com

W związku ze spadającym zainteresowaniem samochodami elektrycznymi, Nissan zapowiedział że przyszłoroczna wersja modelu Leaf otrzyma większe akumulatory.

Nowe baterie pozwolą wydłużyć zasięg pojazdu na jednym ładowaniu o 27 procent. Wersja SV i SL dostanie pakiety o pojemności 30kWh, pozwoli to na wydłużenie zasięgu do ponad 170 km (przy obecnych 130 km) - ogłosił Nissan w najnowszym komunikacie.

Najniższa wersja - S, ma nadal korzystać z aktualnie montowanego zestawu baterii. “Co prawda aktualne ceny paliw w sposób oczywisty niedobrze wpływają na finansowe korzyści z posiadania elektrycznego samochodu, ale są także inne powody, dla któych warto kupić Leaf’a” - twierdzi Tony Weeks, menedżer odpowiedzialny za sprzedaż elektrycznych Nissanów. “Ludzie chcą się uniezależnić od zagadnień dotyczących zużycia paliwa, od odwiedzin na stacjach benzynowych. Chcą móc ładować sobie samochód z domowego gniazdka. Wydłużony zasięg podróży jest czymś, co klienci bardzo doceniają” - dodaje Weeks.

Systematyczny spadek cen płynnych paliw w ostatnim czasie, został odnotowany przez sprzedawców samochodów elektrycznych i hybrydowych. Sprzedaż Leafa w sierpniu, w USA spadła o 56% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. W tej samej perspektywie pogorszyła się również sprzedaż Toyoty Prius. Tych popularnych aut sprzedało się w Stanach o jedną czwartą mniej.

W niektórych amerykańskich miastach można dostać benzynę w cenie niższej niż 2 dolary za galon (około 2 zł/litr). Nissan zapowiada że najtańszy Leaf pozostanie w ofercie, w niezmienionej cenie 29 860 dolarów (około 113,5 tys. zł). Za aktualnie dostępny w polskich salonach egzemplarz trzeba zapłacić minimum 126 080 zł.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.