Materiał dowodowy wraca do uzupełnienia

/ /

Materiał dowodowy wraca do uzupełnienia

Data publikacji: 27 stycznia 2020, 15:41
Materiał dowodowy wraca do uzupełnienia (fot. screen „Gazeta Krakowska. 10.1.2020)

Latem 2018 r. na przejeździe kolejowym w Szaflarach doszło do tragicznego wypadku, w wyniku którego śmierć poniosła 18-letnia kursantka zdająca egzamin na prawo jazdy. Minęło wiele miesięcy i dowiadujemy się – z doniesień medialnych – iż pojawiają się błędy prokuratury.

Otóż, jak czytamy w informacji portalu Wirtualna Polska: Bez "nowych" poszkodowanych posypie się główny zarzut sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym.”. Przypomnijmy - postawiony egzaminatorowi jeden z zarzutów dotyczył spowodowania katastrofy w ruchu lądowym, drugi z nich dotyczył nieudzielenia pomocy zdającej. Ale, przywołajmy kolejny cytat: „Aby zdarzenie zostało zakwalifikowane jako "sprowadzenie katastrofy w ruchu lądowym" prokuratura powinna wskazać więcej osób, które były zagrożone i doznały obrażeń, niż tragicznie zmarła kursantka. Na tak szkolny błąd zwrócił uwagę sędzia rozpatrujący sprawę egzaminatora na prawo jazdy”. „Gazeta Krakowska” informowała w pierwszych dniach stycznia br., iż Sąd Okręgowy w Nowym Sączu zwrócił prokuraturze do uzupełnienia akt oskarżenia. - Na decyzję sądu prokuratura złożyła zażalenie, ale teraz Sąd Apelacyjny w Krakowie je oddalił i sprawa musi być uzupełniona - mówił Bogdan Kijak, rzecznik prasowy sądeckiego sądu. Zabrakło opinii biegłego do spraw kolejowych. Także biegły do spraw ruchu drogowego ma do uzupełnienia kilka wątków. I jak dalej opisuje przywołany dziennik: - „Wątpliwości wzbudził też opis zarzutu, jaki prokurator postawił 62-letniemu egzaminatorowi. Chodzi o sprowadzenie katastrofy w ruchu lądowym, która może zagrażać życiu lub zdrowiu wielu osób, bądź mieniu w wielkich rozmiarach. W zarzucie sformułowanym w akcie oskarżenia, prokurator nie wskazał, która z tych okoliczności wystąpiła”. We wrześniu ub. r. informowaliśmy, iż niezależnie własne postępowanie prowadzi Kolej. Przygotowano raport Komisji Badania Wypadków Kolejowych. O dalszych biegu sprawy będziemy informowali. Na komentarze zdecydowanie przedwcześnie. (jm)

 

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.