Opole: mobilne egzaminy kat. AM

/ /

Opole: mobilne egzaminy kat. AM

Data publikacji: 23 maja 2017, 11:38
Opole: mobilne egzaminy kat. AM
9
Mobilny punkt egzaminacyjny na kat. AM /fot. D. Błaszczyk; WORD Opole

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Opolu umożliwia zdawanie egzaminów teoretycznych i praktycznych na kategorię AM w terenie. Wszystko dzięki specjalnemu pojazdowi wyposażonemu w stanowiska komputerowe.

Duży bus, wewnątrz pięć monitorów, jeden dla egzaminatora i cztery dla zdających. Rozkładane stoliki, miejsca do siedzenia, uchwyty na kaski i mocowania na jednoślady. Tak wygląda wnętrze mobilnego punktu egzaminacyjnego, autorskiego i pionierskiego pomysłu WORDu w Opolu.

"Chcieliśmy umożliwić kandydatom także zdawanie teorii blisko ich szkół, czy miejsca zamieszkania” – mówi w rozmowie z L-instruktorem Edward Kinder, dyrektor opolskiego Ośrodka. "Myśleliśmy o laptopach, ale to wiązałoby się z różnymi trudnościami. Podstawowy problem to wielokrotne rozkładanie sprzętu, spinanie w sieć, rozpinanie, zajmowałoby to dużo czasu i pracy. Wtedy zdecydowaliśmy, że kupimy busa" - opowiada L-instruktorowi dyrektor Kinder.

"Akurat wymienialiśmy wtedy sprzęt komputerowy w salach egzaminacyjnych. Zamontowaliśmy więc te starsze, ale wciąż sprawne ekrany w busie. Wszystkie pozostałe rozwiązania techniczne, zasilanie i sieć, oraz te dotyczące mocowania, są autorskim pomysłem naszych techników i specjalistów od informatyki” – mówi dyrektor.

Chętnych na egzamin nie brakuje, ale ze względu na kapryśną, wiosenną aurę, premiera mobilnego punktu egzaminacyjnego była kilkakrotnie przesuwana. Pierwsze egzaminy na kategorię AM odbyły się w Oleśnie, później żółty bus pojechał do Nysy. „W przyszłym tygodniu, o ile nic nie stanie na przeszkodzie do realizacji planu, jedziemy do Prudnika” – mówi dyrektor Edward Kinder.

Egzaminy praktyczne w terenie prowadzą już inne ośrodki, z powodzeniem od ubiegłego roku robi to np. WORD Zielona Góra. Ale to opolski WORD po raz pierwszy umożliwił zdawanie zamiejscowo także teoretycznej części egzaminu.

Jak wygląda pojazd, w którym można zdać egzamin teoretyczny na kategorię AM? Zobacz w poniższej galerii (zdjęcia dzięki uprzejmości WORD Opole).

Komentarze

  1. worm

    worm   29 maja 2017, 08:34

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    BalthierBez czekania 2h na egzamin. Z instruktorem zawsze u boku!! Zadanie matematyczne: Jeśli do 10-cio osobowej grupy przyjedzie 2 egzaminatorów i przy założeniu, że wszystkie osoby zdają jeżdżąc minimum 40 minut na egzaminie, to po jakim czasie do egzaminu przystąpi ostatnia osoba? A co do instruktora zawsze z boku - teraz może uczestniczyć zawsze z tyłu! Może chodzi o to, żeby instruktor siedząc z boku (i mając pedały pod nogami) mógł pomóc biednemu zdającemu!? A jeśli tak to jak ten zdający jak już zda ten "ciężki" egzamin będzie poruszał się samodzielnie po drogach???

  2. Cyryl

    Cyryl   25 maja 2017, 21:50

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Balthier...Rozumiesz już (Ty i ta ciemnota Twój idol szerszon) co to jest normalny egzamin na prawo jazdy. Czy w innym języku? proszę więcej nie odpowiadać na moje wypowiedzi w ten sposób. ja nie będę zabierał głosu tam gdzie Ty i oczekuję podobnego zachowania. w ten sposób może kolega rozmawiać w swoim środowisku, do którego ja mam szczęście się nie zaliczać.

  3. PITER

    PITER   25 maja 2017, 09:49

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    BalthierCyryl- A niech wzrośnie opłata egzaminacyjna! Wiesz ile kosztuje zrobienie PJ w Niemczech? Ale niech wtedy będzie to po ludzku i dla człowieka... jak w Niemczech. Zdawanie na autach OSK. Bez palcu manewrowego. Z szacunkiem do zdającego. Bez czekania 2h na egzamin. Z instruktorem zawsze u boku!! Rozumiesz już (Ty i ta ciemnota Twój idol szerszon) co to jest normalny egzamin na prawo jazdy. Słusznie. Bez placu manewrowego na egzaminie, który ma służyć do NAUKI JAZDY zanim uczący się wyjedzie na drogi publiczne. Obecność instruktora OSK podczas egzaminu praktycznego, na dodatek w samochodzie na którym uczył się jeździć, daje kursantowi poczucie bezpieczeństwa i zmniejsza stres, który zawsze towarzyszy egzaminowi, szczególnie gdy umiejętności nie są wsparte nabywanym z czasem doświadczeniem. Odnoszę wrażenie, że niektórzy zapomnieli już jak to było, gdy sami zdawali pierwszy egzamin. Wam się tylko wydaje, że od pierwszego dnia jeździliście tak jak teraz bezstresowo każdym samochodem który wpadnie w wasze ręce. Egzamin ma sprawdzać WIEDZĘ i UMIEJĘTNOŚCI, a nie być źródłem utrzymania dobrze zorganizowanej i nad wyraz wpływowej grupy wzajemnej adoracji z Krajową Radą Audytorów na czele. Kto i po co załatwił SOBIE kolejną, tym razem już większą kasę za kursy dla piratów. A szkolenie przyszłych egzaminatorów i instruktorów OSK to działalność charytatywna? A godzinne (na razie) OBOWIĄZKOWE jazdy doszkalające są bezpłatne? Imperium się rozrasta i powiększa swoje wpływy za pieniądze EGZAMINOWANYCH i nie tylko.

  4. Balthier

    Balthier   25 maja 2017, 04:03

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Cyryl- A niech wzrośnie opłata egzaminacyjna! Wiesz ile kosztuje zrobienie PJ w Niemczech? Ale niech wtedy będzie to po ludzku i dla człowieka... jak w Niemczech. Zdawanie na autach OSK. Bez palcu manewrowego. Z szacunkiem do zdającego. Bez czekania 2h na egzamin. Z instruktorem zawsze u boku!! Rozumiesz już (Ty i ta ciemnota Twój idol szerszon) co to jest normalny egzamin na prawo jazdy. Czy w innym języku?

  5. Cyryl

    Cyryl   24 maja 2017, 18:22

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Balthier...Egzaminatorzy winni dojeżdżać do swoich klientów (zdających)... racja, ale wtedy albo wzrośnie opłata egzaminacyjna, albo cena kursu, gdy koszt dojazdu spadnie na OSK.

  6. Balthier

    Balthier   24 maja 2017, 16:00

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Tak jak zawsze krytykuje WORD'y (bo jest za co!). To tutaj jestem pozytywnie zaskoczony. Gdy ta idea się rozwinie to zdemoluje to argumenty przeciwników przeniesienia egzaminów do OSK'ów i likwidacji placówek WORD!! Egzaminatorzy winni dojeżdżać do swoich klientów (zdających) a nie jak jacyś hrabiowie wywoływać po godzinie czekania zdających na plac niczym jak w jakimś obozie pracy czy coś.

  7. Drzymała

    Drzymała   23 maja 2017, 14:47

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Właśnie na tym polega szacunek dla ob. klienta poszanowanie jego czasu i nerwów Wynik egz. może być podobny ale jakże przyjazny, dla ob i środowiska wielkich miast, tak powinien wyglądać też egzamin na kat A i B. WORD wtedy składał by się z kilku pojazdów i nie trzeba kosztownych w utrzymaniu pałaców, placów i licznej obsługi. BRAWO Opole to jest właściwy i innowacyjny kierunek bez pijaństwa korupcji której tak obawiają się możni i władcy naszego kraju, oby to się rozwinęło Pomysł jest zacny i bardzo mi się to podoba, chciałbym żeby dotyczyło to kat A i B jak pomysł zostanie wdrożony zostaniemy i będziemy liderami, zieloną wyspą na skalę światową a wielce oświecony Pan TUSK i uznał by to za swój sukces , ludzie cieszyli by się jak dzieci..

  8. w.sz

    w.sz   23 maja 2017, 14:28

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Tylko pogratulować! Każde działanie przybliżające miejsce egzaminowania do kursanta jest krokiem w dobrym kierunku i zasługuje na uwagę.

  9. mama

    mama   23 maja 2017, 13:36

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Bravo Wy. Tylko czekac az taka mozliwosc zostanie zatwierdzona dla kat. A , a potem dla kat.B autrm OSK. Wtedy mozna bedzie stwierdzic ze jest normalnie w tym kraju.

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.