PKP szkolą instruktorów

Data publikacji: 11 listopada 2017, 17:05
PKP szkolą instruktorów
2
źródło: PKP PLK S.A.

Chodzi o poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Za nami spotkanie przedstawicieli PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z instruktorami nauki jazdy. Pierwsze z serii warsztaty odbyły się w Białymstoku.

50 tysięcy początkujących kierowców bezpieczniejszych na przejazdach kolejowo-drogowych i 700 szkół nauki jazdy ze specjalnymi pakietami szkoleniowymi - to efekt dotychczasowych działań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w ramach konferencji z instruktorami nauki jazdy. Kolejne spotkania odbędą się w siedmiu województwach. Pierwsze z nich zgromadziło instruktorów w Białymstoku.

Kolejna edycja warsztatów w ramach kampanii Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko! to spotkania z instruktorami nauki jazdy z województw: podlaskiego, dolnośląskiego, zachodniopomorskiego, lubuskiego, śląskiego, małopolskiego i podkarpackiego. Dziś odbyło się spotkanie w Białymstoku. W sumie PLK planują przeszkolić kilkuset nauczycieli i uzyskać informacje, co można zrobić dla bezpiecznych zachowań kierowców na przejazdach. Według statystyk 98% wypadków na skrzyżowaniach toru i drogi powodują nieostrożni kierowcy.

- Przedstawiamy instruktorom nie tylko wiedzę z zakresu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, ale także wyposażamy ich w materiały, które ułatwiają edukację kursantów. Spotkania są dla nas okazją do przekazania, ale i do zdobycia wiedzy, co jeszcze możemy zrobić, by kierowcy byli bezpieczni na przejazdach kolejowo-drogowych. Wspólnie możemy usunąć śmierć z przejazdów – mówi Włodzimierz Kiełczyński, dyrektor Biura Bezpieczeństwa PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Jak podkreślają instruktorzy, którzy już brali udział w warsztatach, największe wrażenie na kursantach robią filmy z wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych. To ważna część prezentacji kolejarzy, która może powstrzymać przed pochopnymi decyzjami i brawurą grożącą utratą zdrowia i życia.

Warsztaty dla instruktorów były już przeprowadzone w Poznaniu, Bydgoszczy, Kielcach, Łodzi, Lublinie, Skarżysku Kamiennej oraz Warszawie. Dzięki spotkaniom z kolejarzami materiały wideo ze zdarzeń na przejazdach, infografiki z zasadami bezpieczeństwa i dodatkowe pomoce dydaktyczne zostały przekazane do około 700 ośrodków szkolenia kierowców. Jak szacują kolejarze, od zeszłego roku mogło z nich skorzystać około 50 tysięcy młodych kierowców. Organizowane seminaria z instruktorami spełniają bardzo ważną rolę w procesie edukacyjnym kursantów. Lepiej przygotowany nauczyciel to bezpieczniejszy uczeń.

Aby zwiększyć bezpieczeństwo kierowców i pieszych na przejazdach kolejowo-drogowych, w ramach kampanii społecznej Bezpieczny Przejazd - Szlaban na ryzyko! kolejarze prowadzą szereg działań: akcje informacyjne na przejazdach, rozdawanie ulotek, spotkania z dziećmi i młodzieżą, aktywne działania w mediach społecznościowych, organizacja seminariów dla instruktorów nauki jazdy.

Do końca października na przejazdach kolejowo-drogowych doszło do 169 zdarzeń, w których zginęło 31 osób, a 93 zostało rannych. Do wypadków i kolizji dochodzi w miejscach wyraźnie zabezpieczonych znakami. Częstą przyczyną jest lekceważenie znaków STOP. Jak podkreślają eksperci ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, niektórzy kierowcy ignorują znak i narażają na niebezpieczeństwo życie swoje oraz pasażerów i podróżujących pociągami. Częstymi błędami są: objeżdżanie slalomem półrogatek oraz wjazd pod zamykające się szlabany.

Komentarze

  1. Cyryl

    Cyryl   13 listopada 2017, 10:02

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    nie do końca się z tym zgodzę. aby szkolić kogoś jak zachować się na przejeździe kolejowym w razie kłopotów, moim zdaniem nie trzeba wiedzy czym zajmują się instruktorzy i znajomości PoRD w całym jego zakresie. miałem ostatnio na kursie maszynistę i od niego dowiedziałem się o różnej kategorii przejazdów kolejowych. otóż my jako instruktorzy rozróżniamy (oznaczone przez zarządców dróg) takie gdzie są szlabany, bez, ze znakiem stop i opatrzone znakiem A-30 z tabliczką T-10. a okazuje się, że we Wrocławiu są przejazdy zakwalifikowane przez PKP z ruchem kierowanym przez pracowników (A-30+T-10), a przez zarządzających drogi jako przejazd bez zapór.

  2. Instruktor

    Instruktor   11 listopada 2017, 22:35

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Nazwać to "szkoleniem" to nadużycie! Ludzie co prowadzą nie mają pojęcia o tym czym zajmują się instruktorzy nauki jazdy a co gorsza niewiele też wiedzą o ruchu drogowym. Totalna strata czasu.

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.