Takiego porozumienia jeszcze nie było

/ /

Takiego porozumienia jeszcze nie było

Data publikacji: 27 września 2017, 18:12
Takiego porozumienia jeszcze nie było
5
fot. WORD Sieradz

Z dyrektorem Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Sieradzu - Henrykiem Waludą, rozmawia Redaktor Naczelna Tygodnika „Prawo Drogowe@News” - Jolanta Michasiewicz.

Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy w Sieradzu działa. O uroczystości oddania do użytku tej placówki już pisaliśmy na łamach tygodnika „Prawo Drogowe@NEWS”. Inwestycja obejmuje ponad 700 m tor wraz z m.in. płytę poślizgową z tzw. szarpakiem destabilizującym auto w czasie jazdy oraz kurtyną wodną. Jej koszt budowy 9,2 mln zł, koszt całkowity 12,7 mln zł. Prace ukończono w ostatnich dniach lipca, w sierpniu przeprowadzono jazdy testowe, we wrześniu WORD otrzymał pozwolenie na użytkowanie. I na placu manewrowym ODTJ już odbywa się część praktyczna egzaminu państwowego na kat. A, AM, A1. Docelowo w ekstremalnych warunkach mają odbywać się szkolenia kierowców z prawem jazdy kat. B i motocyklistów. I tu pierwsze nasze pytanie. W trakcie uroczystości oddania do użytku obiektu powiedział Pan, ze Klientów wam nie zabraknie. Skąd taka pewność?

 

Powiedziałem, że mam nadzieję, że nie zabraknie nam klientów. Bardzo liczymy na wejście w życie zapisów Ustawy o kierujących pojazdami dotyczących programu „młody kierowca”. Jednak jeszcze w trakcie budowy prowadziliśmy różne działania zmierzające do pozyskania jak największej ilości osób zamierzających przeszkolić się w naszym Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy. Jednym z nich, ale bardzo istotnym, jest umowa o współpracy z jednym z kluczowych ubezpieczycieli na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych.

 

A jeżeli w nowelizowanej ustawie o kierujących pojazdami nie znajdzie się ostatecznie zapis zobowiązujący młodych kierowców do odbycia szkolenia w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy?

 

Mam nadzieję, że się znajdzie bo jest bardzo potrzebny dla poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach. Wskazują na to doświadczenia innych krajów, które wiele lat temu, takie rozwiązania wprowadziły.

 

Interesuje nas Państwa pomysł będący już konkretnym działaniem. Pomysł przełożenia szkolenia na torze ODTJ na wysokość ubezpieczenia OC? Proszę o szczegóły tego - chyba jedynego takiego w Polsce - działania?

 

Z mojej wiedzy wynika, że faktycznie jesteśmy uczestnikami takiego porozumienia jako jedyni w Polsce. Mam nadzieję, że to będzie początek znacznie szerszej współpracy, która obejmie cały kraj. Pomysł polega na założeniu, że wszyscy uczestnicy odniosą z niego konkretne korzyści. Przede wszystkim osoba szkolona, która zdobędzie dodatkowe umiejętności i zapozna się w warunkach bezpiecznych z zagrożeniami jazdy w trudnych warunkach. A dzięki temu będzie jeździć bezpieczniej. Ponadto uzyska zniżkę w ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej. Dzięki mniejszej wypadkowości w grupie osób przeszkolonych zakłady ubezpieczeń będą wypłacały mniejsze odszkodowania powypadkowe a mam nadzieję, że w przyszłości dzięki temu będą mogły zmniejszyć wszystkie składki komunikacyjne*). My z kolei zapewniamy sobie rentowność naszej inwestycji realizując jednocześnie  nasze cele statutowe a jednym z nich jest poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Nie trzeba również udowadniać, że mniejsza ilość wypadków to również duże korzyści dla budżetu państwa.

 

Zdradzi Pan jaki to ubezpieczyciel?

 

Porozumienie zostało podpisane z Powszechnym Zakładem Ubezpieczeń Oddział Regionalny w Łodzi i dotyczy tylko osób przeszkolonych w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy w Sieradzu.

 

Ubezpieczenia dzisiaj są bardzo drogie. Tak więc pomysł przedni. A jak wysokie mogą to być zniżki OC przewidziane dla absolwentów ODTJ Sieradz?

 

W umowie zapisaliśmy, że dodatkowa stała zniżka z tytułu przeszkolenia w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy w Sieradzu będzie wynosiła 10% ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej.

 

Dziękuję za wypowiedzi, już dzisiaj rezerwuję kolejną rozmowę za rok.

 

Pytania zadała Jolanta Michasiewicz,
redaktor naczelna tygodnika Prawo Drogowe@NEWS

 

*) Sieradz, dn. 30 marca 2017 r. Stanowisko dyrektora WORD Sieradz przesłane do Parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego.

 

Komentarze

  1. Cyryl

    Cyryl   30 września 2017, 07:17

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    aby to stwierdzić, a nie snuć przypuszczenia, zapisz się na taki kurs. na pewno on Ci nie zaszkodzi. z tego co pisałeś finanse nie powinny być dla Ciebie barierą. wtedy opiszesz, czego się nauczyłeś i w jakim stopniu taki kurs byłby dla Ciebie przydatny czy nie. po co wróżyć z fusów?

  2. Balthier

    Balthier   29 września 2017, 23:43

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Aby tylko pieniądze z portfela wyciągnąć... i to pod przymusem. Zobaczymy czy te obowiązkowe szkolenia ODTJ coś realnie poprawią w kwestii BRD. Jestem bardzo sceptyczny.

  3. Cyryl

    Cyryl   28 września 2017, 22:16

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    "Domagajmy się razem daleko idących zmian w sposobie szkolenia i egzaminowania." a ja domagam się dróg z prawdziwego zdarzenia. jak to jest, że Polacy mieszkający w innych krajach; Niemczech, Anglii, Austrii, Francji nie są społecznościami podwyższonego ryzyka wypadków, nie powodują więcej wypadków niż "tambylcy"; mimo ich ułomnego szkolenia i egzaminowania, jakie odbyli tutaj. może powiedzmy inaczej: szkolenie i egzaminowanie nie przewiduje poruszania się po Polskich drogach. w jakim ODTJ w Polsce czy na świecie jest tor do ćwiczenia jazdy w koleinach? a ta umiejętność jest niezbędna każdemu kierowcy poruszającemu się po naszych drogach.

  4. w.sz

    w.sz   28 września 2017, 19:10

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Statystki są powszechnie znane a polskie drogi należą do najbardziej niebezpiecznych w UE! Domagajmy się razem daleko idących zmian w sposobie szkolenia i egzaminowania.Próba wepchnięcia na siłę obowiązkowych i na prawdę niezbyt przemyślanych pomysłów uczenia lub mówiąc poprawniej demonstrowania zagrożeń w warunkach całkowicie oderwanych od rzeczywistości -jazda po placu wyłączonym z ruchu i wykład będzie miała dla większości szkolonych osób marginalne znaczenie! Biorąc jednak pod uwagę skalę całego przedsięwzięcia ca 400 tysięcy rocznie kończących kursy co daje 120 milionów złotych przychodu rok w rok dla ich organizatorów jest w wielu przypadkach sprawą życia lub śmierci.

  5. ysl

    ysl   27 września 2017, 22:31

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Patrząc na koszt przeszkolenia w ODTJ i 10÷ znizke na OC to kiepski byznes. Swoja droga oby nowe przepisy nie weszly w planowanym rozmiarze.

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.