W Suwałkach zbudują ODTJ

Data publikacji: 13 stycznia 2017, 13:25
W Suwałkach zbudują ODTJ
31
Dyrektor WORD Suwałki i Prezydent Miasta, chwilę po podpisaniu umowy /fot. UM Suwałki

Brak podobnego ośrodka w okolicy - tak decyzję o rozpoczęciu prac nad budową Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy w Suwałkach motywuje dyrektor tamtejszego WORDu - Henryk Grabowski.

- Chcemy, by mieszkańcy regionu nie musieli jeździć do odległych ośrodków doskonalenia jazdy - tłumaczy inicjatywę w rozmowie z portalem wspolczesna.pl  Henryk Grabowski, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Suwałkach. ODTJ będzie potrzebny przede wszystkim osobom w "okresie próbnym", czyli do 8 miesięcy od odebrania prawa jazdy. Jak tylko prace nad uruchomieniem "nowego CEPiKu" dobiegną końca.

źródło: WORD SuwałkiJest więc szansa, że ODTJ stopnia podstawowego powstanie na czas. W grudniu władze miejskie podpisały z suwalskim WORDem 30-letnią umowę dzierżawy 4 hektarów ziemi. - Najbliższe tego typu ośrodki znajdują się w Warszawie, czy Gdańsku - zauważa dyrektor Henryk Grabowski. - To szmat drogi. Chcemy zaoszczędzić ludziom i czasu, i pieniędzy. Obiekt ma służyć nie tylko młodym kierowcom. Ma się też przydać do podnoszenia kwalifikacji kierowców zawodowych i szkolenia służb mundurowych (m.in. z wykorzystaniem pojazdów uprzywilejowanych w ruchu).

Na zdjęciu moment podpisania umowy dzierżawy (dyrektor WORD Suwałki Henryk Grabowski - z lewej i prezydent miasta Suwałki - Czesław Renkiewicz).

Plany są ambitne. Kierownictwo Ośrodka przewiduje, że dokumentację techniczną, projekty i biznesplan uda się przygotować do połowy bieżącego roku. W ramach budowy ODTJ stworzona zostanie m.in. następująca infrastruktura techniczna:
- płyta poślizgowa w kształcie prostokąta o minimalnych wymiarach 7m x 70m wraz ze strefami bezpieczeństwa oraz drogą dojazdową o min. długości 100 m,
- tor szkoleniowy stanowiący odcinek drogi o długości co najmniej 400 m o odpowiednim ukształtowaniu,
- budynek socjalno-biurowy z salą szkoleniową oraz garaż na pojazdy szkoleniowe i sprzęt do zimowego utrzymania obiektów ODTJ,
- parking na ok. 30 miejsc postojowych dla samochodów osobowych,
- taras/trybuna widokowa na tor szkoleniowy i płytę poślizgową,
- ogrodzenie.

Na wyposażeniu Ośrodka znajdą się też specjalnie przygotowane i wyposażone samochody oraz motocykle szkoleniowe i sprzęt do zimowego utrzymania obiektu. Zgodnie z przyjętymi założeniami, budowa ma ruszyć najpóźniej 30 kwietnia 2018 roku i skończyć się wraz z końcem 2020 roku.

Komentarze

  1. Robert Prokopiuk

    Robert Prokopiuk   22 stycznia 2017, 21:21

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Cyryl jak mam to odczytać jako ironię?.To jakis pryszczers ...mocny w necie...ZPD pełnom gembom

  2. Robert Prokopiuk

    Robert Prokopiuk   22 stycznia 2017, 21:20

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Balthier Np. parkowanie tyłem ciasno między samochodami na pełnym gazie.Taaa...przecież tyczek nie będzie jak to zrobisz jak nie będziesz wiedział kiedy zakręcić ?....wystarczy zwykły egzamin i leżysz.W normalnym ruchu miejskim nie masz najmniejszych szans...

  3. Cyryl

    Cyryl   22 stycznia 2017, 21:07

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    BalthierCyryl i Prokopiuk... Jesteście instruktorami/właścicielami OSK i dobrze wiecie, że OGÓLNA niska zdawalność jest wam na rękę... jak mam to odczytać jako ironię? wam - czyli mi, bo zwróciłeś się do mnie imiennie, więc proszę o zastanowienie się przed wyrażeniem opinii.

  4. Balthier

    Balthier   22 stycznia 2017, 20:56

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Jeszcze raz podkreślam, że to była ironia a nie stwierdzenie faktu. Moje zdanie jest takie, że to główny problem leży w egzaminowaniu a nie w szkoleniu. Jeśli chodzi o szkolenie to jedyne co bym zmienił to likwidacja placu i przeniesienie tych cennych godzin w realna jazdę w ruchu miejskim, np. ćwiczenie parkowania. Co do propozycji odwiedzin Wrocławia to z Elbląga mam kawał drogi. Ale będę miał na uwadze. @Prokopiuk- Np. parkowanie tyłem ciasno między samochodami na pełnym gazie.

  5. Robert Prokopiuk

    Robert Prokopiuk   22 stycznia 2017, 08:20

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Balthier A Ty Prokopiuk to myślę coraz bardziej o tym aby zajechać do tej Twojej stolicy i Ci pokazać moje "niemotowe" umiejętności. Potrafię robić takie manewry, że Ci porcięta spadną razem z zafajdanymi gatkami.Nie spękasz przed pierwszym tramwajem ? Jestem pod wrażeniem...i te manewry, które mają mnie zszokować to pewnie łuk na czuja ? Klękajcie narody...

  6. Cyryl

    Cyryl   22 stycznia 2017, 06:52

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Balthier...to była IRONIA! Bo oczywiście, że tak nie jest...Potrafię robić takie manewry, że Ci porcięta spadną razem z zafajdanymi gatkami. jeżeli tak nie jest, to po co tak napisałeś? jeżeli jesteś dorosłą osobą, to przed umieszczeniem jakiejś opinii w miejscu publicznym (jakim jest to forum) musisz się zastanowić nie tylko nad tym, co chcesz napisać, ale też jak to będzie odebrane. natomiast jeżeli tak jest, jak piszesz w drugiej części, mimo że nie wiem skąd jesteś, zapraszam do Wrocławia i porozmawiamy nie o jakiś wymyślnych manewrach, ale całkiem prostych, prozaicznych rzeczach. sam wtedy ocenisz swoje umiejętności, wiedzę i mój warsztat. zapraszam 794 267 764. zaopatrzę się w pasek do spodni, tak na wszelki wypadek.

  7. Balthier

    Balthier   22 stycznia 2017, 05:32

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    @Cyryl- Źle mnie zrozumiałeś. Przeczytaj może jeszcze raz co w tamtym miejscu napisałem. Z tymi instruktorami dopuszczającymi niemoty do egzaminów... to była IRONIA! Bo oczywiście, że tak nie jest. Wiem, że znaczna większość instruktorów wydaje zaświadczenia osobom dobrze już przygotowanym na które liczą, że mają duże szanse zdać egzamin. Tylko, że to jest właśnie paradoks i "magia", że Ci dobrze przygotowani ludzie umiejący jeździć tak masowo oblewają zaraz na tym egzaminie. Jedno jest pewne... coś jest tutaj nie halo. A Ty Prokopiuk to myślę coraz bardziej o tym aby zajechać do tej Twojej stolicy i Ci pokazać moje "niemotowe" umiejętności. Potrafię robić takie manewry, że Ci porcięta spadną razem z zafajdanymi gatkami.

  8. tatko

    tatko   20 stycznia 2017, 20:52

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Zastanawiające jest tylko sensownośc jezdzenia w kołko po sztucznym placu. Godziny zmarnowane,ktore lepiej jest poświecic w ruchu miejskim.

  9. Cyryl

    Cyryl   20 stycznia 2017, 11:34

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    jolaWersja kompromisowa jest taka, zeby wyrzucic nieszczesny i nikomu niepotrzebny tzw.ĺuk a zostawić przygotowanie do jazd,obsługe i ruszanie na wzniesieniu... moim zdaniem nikomu nie potrzeba dzisiaj jest obsługa, ponieważ są już auta, w których maskę otwiera się tylko w serwisie. poza tym od sprawdzania sprawności są stacje diagnostyczne oraz policja. natomiast uważam, że parkowanie "na mieście" jest kolejnym stopniem, czyli lepiej aby kandydat na kierowcę poćwiczył łuk, parkowanie przodem, tyłem, równoległe na placu między pachołkami, a dopiero później w ruchu. wszak lekarz nim zacznie operować żywego pacjenta wcześniej ćwiczy na zwłokach. poza tym nawet jak już wejdą do powszechnego użytku auta same parkujące, to samodzielne wykonywanie manewrów podwyższa umiejętności kierującego i jego pewność za kierownicą.

  10. Robert Prokopiuk

    Robert Prokopiuk   20 stycznia 2017, 06:37

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Balthier bo dobrze wiemy o co chodzi, a chodzi o ...$$$. Instruktorzy masowo wypuszczają same niemoty co w ~30% oblewają egzaminy .Pojęcia nie masz. Wyższa zdawalność to więcej klientów.Polecenia itp...U mnie porażki na łuku to rząd dwóch trzech procent. Jak można wyłożyć się na tak banalnym zadaniu ? Tajemnica leży w jednym. Trzeba robić łuk ze zrozumieniem, a nie na małpę.A bardzo często jest tak,że jak ktoś obiektywnie jeszcze nie nadaje się na egzamin mimo wszystko sam się pcha, a propozycję doszkalań traktuje jako "złodziejstwo i naciąganie" bo "przecież świetnie jeździ". Typowy przedstawiciel ZPD...

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.