W Suwałkach zbudują ODTJ

Data publikacji: 13 stycznia 2017, 13:25
W Suwałkach zbudują ODTJ
31
Dyrektor WORD Suwałki i Prezydent Miasta, chwilę po podpisaniu umowy /fot. UM Suwałki

Brak podobnego ośrodka w okolicy - tak decyzję o rozpoczęciu prac nad budową Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy w Suwałkach motywuje dyrektor tamtejszego WORDu - Henryk Grabowski.

- Chcemy, by mieszkańcy regionu nie musieli jeździć do odległych ośrodków doskonalenia jazdy - tłumaczy inicjatywę w rozmowie z portalem wspolczesna.pl  Henryk Grabowski, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Suwałkach. ODTJ będzie potrzebny przede wszystkim osobom w "okresie próbnym", czyli do 8 miesięcy od odebrania prawa jazdy. Jak tylko prace nad uruchomieniem "nowego CEPiKu" dobiegną końca.

źródło: WORD SuwałkiJest więc szansa, że ODTJ stopnia podstawowego powstanie na czas. W grudniu władze miejskie podpisały z suwalskim WORDem 30-letnią umowę dzierżawy 4 hektarów ziemi. - Najbliższe tego typu ośrodki znajdują się w Warszawie, czy Gdańsku - zauważa dyrektor Henryk Grabowski. - To szmat drogi. Chcemy zaoszczędzić ludziom i czasu, i pieniędzy. Obiekt ma służyć nie tylko młodym kierowcom. Ma się też przydać do podnoszenia kwalifikacji kierowców zawodowych i szkolenia służb mundurowych (m.in. z wykorzystaniem pojazdów uprzywilejowanych w ruchu).

Na zdjęciu moment podpisania umowy dzierżawy (dyrektor WORD Suwałki Henryk Grabowski - z lewej i prezydent miasta Suwałki - Czesław Renkiewicz).

Plany są ambitne. Kierownictwo Ośrodka przewiduje, że dokumentację techniczną, projekty i biznesplan uda się przygotować do połowy bieżącego roku. W ramach budowy ODTJ stworzona zostanie m.in. następująca infrastruktura techniczna:
- płyta poślizgowa w kształcie prostokąta o minimalnych wymiarach 7m x 70m wraz ze strefami bezpieczeństwa oraz drogą dojazdową o min. długości 100 m,
- tor szkoleniowy stanowiący odcinek drogi o długości co najmniej 400 m o odpowiednim ukształtowaniu,
- budynek socjalno-biurowy z salą szkoleniową oraz garaż na pojazdy szkoleniowe i sprzęt do zimowego utrzymania obiektów ODTJ,
- parking na ok. 30 miejsc postojowych dla samochodów osobowych,
- taras/trybuna widokowa na tor szkoleniowy i płytę poślizgową,
- ogrodzenie.

Na wyposażeniu Ośrodka znajdą się też specjalnie przygotowane i wyposażone samochody oraz motocykle szkoleniowe i sprzęt do zimowego utrzymania obiektu. Zgodnie z przyjętymi założeniami, budowa ma ruszyć najpóźniej 30 kwietnia 2018 roku i skończyć się wraz z końcem 2020 roku.

Komentarze

  1. Cyryl

    Cyryl   14 stycznia 2017, 20:47

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    no tak, ale po co budować taką płytę (7Mx70m) do szkolenia podstawowego (kat. B), bo na szkolenia w ramach KW trzeba będzie nadal jeździć do Warszawy i Gdańska? nie lepiej od razu budować taką, która spełni wymagania dla wszystkich szkoleń?

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.