Zaatakowani podczas egzaminu

/ /

Zaatakowani podczas egzaminu

Data publikacji: 19 marca 2019, 14:04
Zaatakowani podczas egzaminu
71
fot. L-instruktor /archiwum

Zarzut uszkodzenia mienia usłyszał 34-letni mieszkaniec gminy Oświęcim, który zajechał drogę pojazdowi egzaminacyjnemu, a potem swoją złość wyładował na kandydatce, egzaminatorze. Urwał także lusterko w "elce".

Około godziny 9:00 policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące agresywnego kierowcy, który przy ul. Sienkiewicza w Oświęcimiu urwał lusterko w egzaminacyjnym Hyundaiu. Na miejscu okazało się, że "elką" jechała 30-letnia kandydatka, która zdawała swój egzamin na prawo jazdy pod okiem egzaminatora. Podczas przejazdu przez rondo u zbiegu ulic Zaborskiej i Sienkiewicza, kierujący mazdą agresywnie wyprzedził samochód egzaminacyjny i zajechał mu drogę, uniemożliwiając dalszą jazdę.

Mężczyzna wysiadł z auta i z krzykiem, gestykulując, uderzył pięścią w lusterko "elki", a potem odjechał. Wezwani na miejsce policjanci szybko ustalili właściciela Mazdy, który okazał się być ojcem krewkiego kierującego. Nie było go jednak pod adresem zamieszkania. Funkcjonariusze zostawili więc wezwanie do stawienia się na komisariacie.
Kilka godzin później do oświęcimskiej komendy przyjechał 34-latek. Postawiono mu zarzut uszkodzenia mienia. Grozi mu za to do 5 lat więzienia.

Policjanci apelują o wyrozumiałość i zachowanie kultury za kierownicą.
Aby nie dochodziło do tego rodzaju sytuacji, policjanci apelują o zachowanie kultury, a także o wyrozumiałość wobec innych uczestników ruchu drogowego, zwłaszcza tych, którzy dopiero uczą się zasad kierowania pojazdami. Komendy wojewódzkie policji prowadzą specjalne skrzynki elektroniczne, na które można przesyłać filmy zawierające rażące naruszenia przepisów i przejawy agresji drogowej. Funkcjonariusze zapewniają, że sprawców agresywnych zachowań spotkają surowe konsekwencje.

Komentarze

  1. Cyryl

    Cyryl   11 kwietnia 2019, 15:52

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    dodatkowo wrocławski WORD kupił w tamtym roku nowy autobus egzaminacyjny - OTOKAR. problem w tym, że ten autobus jest najkrótszy jaki może być (rozporządzenie dopuszcza co najmniej 10m). OTOKAR ma 10m i 10cm długości. gdybyśmy kupili podobny autobus, to osoby które idą później do MPK, a takich wyszkoliliśmy ponad 200. nie daliby sobie rady na autobusach 12m, a trzeba pamiętać, że są pojedyncze trzy osiowce o długości do 15m. wszystkie krawężniki i pachołki na chodnikach byłyby zagrożone.

  2. Cyryl

    Cyryl   11 kwietnia 2019, 14:18

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    kłopot z autobusami komunikacji miejskiej jest taki, że jeżdżą one tam gdzie nie powinny, a więc w centrach miast budowanych kilkaset lat temu, gdzie nikomu nie śniło się o pojazdach o takich wymiarach. dzisiaj najlepszy nawet zarządca wszystkich takich miejsc nie wyprostuje. natomiast co do egzaminu: jeżeli zdający spowoduje zagrożenie, egzaminator ma obowiązek przerwać egzamin, wsiąść za kierownicę i wrócić do WORD-u, ponieważ wymogiem kat. D nie jest żadna praktyka, ale okres posiadania prawa jazdy, więc egzaminator nie wjedzie tam skąd sam się nie wykaraska. dlatego egzaminy na kat. D są w porównaniu do moich wymagań - łatwe. nawet kiedyś jeden z moich kursantów po egzaminie gdy przyszedł powiedział: ja myślałem, że to będzie egzamin z prawdziwego zdarzenia, a tu jakieś żarty.

  3. ROBERT

    ROBERT   11 kwietnia 2019, 11:27

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Cyryltam gdzie większe pojazdy nie mogą normalnie się zmieścić na C-12, wyspa jest bez podwyższenia i obszar wyłączony z ruchu jest w formie czerwonej powierzchni. Cyryl. Doskonale rozumiem to o czym piszesz. Jeżeli jakiś mało rozsądny zarządca drogi puszcza autobus lub zestaw na mini rondo z wyspą o średnicy 3 m, to kierujący nie ma wyjścia i musi zignorować zarówno znak C-12 jak i jego nakaz. Dlatego piszę, że na BIAŁEJ WYSPIE powinien być ŻÓŁTY napis BUS, a inne długie pojazdy nie powinny mieć tam możliwości wjazdu. Czerwona malowana (masa termoutwardzalna) powierzchnia wyspy, bez białej lub żółtej linii krawędziowej wokół, to niczym nieuprawniona praktyka, a taka wyspa jest przejezdna dla wszystkich. Masa tego koloru stosowana jest do oznaczenia PRZEJEZDNEJ śluzy rowerowej lub przejazdu dla rowerzystów. TO CZERWONA JEZDNIA. Wyłączoną z ruchu wyspę określa krawężnik lub znak P-21 obwiedziony linią ciągłą i nic więcej. Nawet BIAŁA KROPKA powinna być obwiedziona osobna linią, bo takie mamy prawo. Lekko wyniesiony pierścień o innej strukturze niż jezdnia, bez linii krawędziowej jezdni, nie jest poboczem, lecz jezdnią. Jeździsz po mieście i widzisz ABSURDY, więc kto inny ma podstawy do ich nagłaśniania i zwalczania, bo jak widzisz egzaminatorom WORD to na rękę, maja gdzie oblewać, a Ty kombinujesz jak dobrze nauczyć radzenia sobie z tym bezprawiem.

  4. Cyryl

    Cyryl   11 kwietnia 2019, 10:01

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    tam gdzie większe pojazdy nie mogą normalnie się zmieścić na C-12, wyspa jest bez podwyższenia i obszar wyłączony z ruchu jest w formie czerwonej powierzchni.

  5. Cyryl

    Cyryl   11 kwietnia 2019, 09:59

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    nie bardzo się rozumiemy. czy to w jaki sposób autobus zachowuje się na zakrętach opierasz na własnej praktyce, czy na filmikach z YT? pomińmy C-12, spróbuję wytłumaczyć Ci to na prostszym przykładzie: autobus pojedynczy ma 12m długości. przednia oś jest cofnięta o 2,5m od przedniego obrysu, a tylna jest 3m przed tylnym obrysem. jadąc w komunikacji miejskiej masz skręcić w prawo z jednej ulicy w drugą. ulica ma powiedzmy 7m szerokości, a na osi podwójną linię ciągłą. a Ty skręcając powiedzmy w prawo możesz zacząć kręcić kierownicą dopiero jak tylna oś zrówna się z krawężnikiem, bo w innym wypadku pojedziesz po chodniku. czyli musisz wypuścić autobus (12-3) 9m na skrzyżowaniu, więc nie dość. że przejedziesz po podwójnej linii ciągłej to jeszcze musisz nos 2m wypuścić nad przeciwległym chodnikiem. takich sytuacji kierowca autobusu ma dziennie od groma, a ja mam nauczyć go w jaki sposób radzić sobie w mieście - https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/0slYUujJ5d2TOVYs8oWqe_b22Eo1p9

  6. ROBERT

    ROBERT   10 kwietnia 2019, 20:55

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Cyryl. Piszę o zasadach ruchu. Jeżeli na mini-rondzie autobus nie może prawidłowo objechać przednią osią wyspy, która przy RUCHU OKRĘŻNYM jest wyłączona z ruchu, to jest to winą projektanta ronda i zastosowanej organizacji. Wtedy wyspa powinna być przejezdna, być pasem BUS na ogólnych zasadach ruchu, albo być, to tak dla rozluźnienia atmosfery, ruchomą platformą jak tu https://www.youtube.com/watch?v=tAY8B6HNGEU. To czego uczysz jest norma na "zachodzie", jak tu https://www.youtube.com/watch?v=_Hzg60_IMDo

  7. Cyryl

    Cyryl   10 kwietnia 2019, 16:32

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    na egzaminie jak na C-12 na Brochowie pojedziesz przednia osią po obszarze wyłączonym z ruchu, żaden egzaminator nie zwróci Ci uwagi, co więcej jakbyś chciał to skrzyżowanie przejechać na wprost autobusem pojedynczym ponad 12m długości również musi najechać na obszar wyłączony z ruchu, jedynie przegubowcem dasz rady.

  8. Cyryl

    Cyryl   10 kwietnia 2019, 16:28

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    szkolimy pracowników wrocławskiej wytwórni autobusów Volvo. miałem tą lekcję z jednym z nich, on jak zwykle zamiast przejechać to jak zwykłe skrzyżowanie, próbował objechać. podczas cofania mówi: rozmawiałem z innymi i oni mówili, że tego nie da się przejechać normalnie, ale jak zobaczyłem to skrzyżowanie, pomyślałem: co ja nie dam rady? pracownicy Volvo, to monterzy, lakiernicy i inni, którzy jeżdżą autobusami różnej wielkości między halami, na parkingu itp., więc nie można ich równać z przeciętnym kursantem. jeżeli ktoś pracuje w Volvo powiedzmy 15 lat (wszyscy narzekają, ale poniżej 10 lat nie spotkałem), to mają trochę wyobrażenia jak autobus skręca.

  9. Cyryl

    Cyryl   10 kwietnia 2019, 16:28

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    czy Ty kiedyś jeździłeś autobusem? bo wygląda na to, że piszesz o rzeczach o jakich nie masz pojęcia. zapraszam do Wrocławia i pokażesz jak objeżdżasz te wysepki przednią osią. nie wiem czy zauważyłeś w drugim przypadku, że oprócz przejechania C-12, na ulicy zjazdowej jest na środku wysepka PdP i jeszcze musisz wpasować się między tą wysepką, a krawężnik z barierką.

  10. Robert

    Robert   9 kwietnia 2019, 20:37

    Zgłoś nadużycie Cytuj

    Cyryl. Odbiegasz od zasadniczego tematu, ale to o czym mówisz jest niezmiernie ważne. Wyspa rond zorganizowanych wg nakazu znaku C-12, czyli jest powierzchnią wyłączoną z ruchu. Przejezdny jest tylko zewnętrzny pas, a na mini rondach cała wyspa. Trzeba jednak pamiętać, że i pas i wyspa (zwykle z kostki, która zniechęca do ścinania łuku przez inne pojazdy) są przejezdne tylko dla TYLNYCH OSI długich pojazdów. Każdy kierowca ma obowiązek jazdy po okrężnie biegnącej jezdni możliwie blisko jej prawej krawędzi, przede wszystkim kołami przedniej osi. Na ostrych zjazdach prawa krawędź jezdni powinna być, tak jak przejezdny pierścień wyspy, przejezdna dla tylnych osi pojazdów. Ponieważ nie można tego zapewnić, stąd żółta tablica i ZALECENIE, by w pierwszy zjazd nie skręcać długim pojazdem od razu, a dopiero po wykonaniu pełnego okrążenia, by zjazd był bezproblemowy po stycznej. Super i dobrze, że tego uczysz. Na mini-rondach z malowaną wyspą, wjazd na nią jest też zabroniony (powierzchnia wyłączona z ruchu). Cała wyspa jest przejezdna tylko dla tylnych osi długich pojazdów. Wyjątkiem mogą być tylko pojazdy specjalne (np. śmieciarka) i uprzywilejowane (straż pożarna). https://www.youtube.com/watch?v=zF5O4ozUCz8, https://www.youtube.com/watch?v=N3zhgMksZts

Dodaj komentarz

Twój komentarz został wysłany do Moderatora. Zostanie opublikowany po akceptacji przez Administratorów portalu. Jeżeli chcesz uczestniczyć w dyskusji i publikować swoje opinie bez opóźnień zaloguj się lub załóż bezpłatne konto w portalu.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Komentujesz artykuł jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.