Co to znaczy "instruktor doskonały"?

/ /

Co to znaczy "instruktor doskonały"?

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
4 czerwca 2019, 14:07

Panie Mariuszu, a kiedy zmiany w patologicznym egzaminie na prawo jazdy nastawionym na jak największą liczbę niepowodzeń kandydatów? Kiedy mniejsza cena egzaminu za podchodzenie w opcji zdawania na pojeździe OSK? Kiedy będzie możliwość zatrzymywania się na łuku na kat. B tak jak to ma miejsce w realnym ruchu drogowym? Kiedy powstanie komisja mężów zaufania przeglądająca nagrania z egzaminów i wyłapująca egzaminatorów chamów? Kiedy będą większe rekompensaty za pozytywne rozpatrzenie skarg na egzaminy niż tylko śmiechu warta rekompensata w postaci darmowego kolejnego egzaminu? Itd.

Konto usunięte

Konto usunięte
5 czerwca 2019, 20:36

Instruktor "doskonały", to dobry organizator i kierownik PROCESU SZKOLENIA KIEROWCÓW. Dla takiego instruktora celem jest osiągnięcie założonego z góry stopnia umiejętności kierowania pojazdem w jak najkrótszym czasie i przy ekonomicznym użyciu środków. Uważam, że właściwa organizacja i kierowanie procesem szkolenia ma większe znaczenie dla efektów szkolenia niż prawidłowość działań metodycznych instruktora. Tym tłumaczę czasem obserwowane niepowodzenie w szkoleniu u młodych, zdolnych i dobrze wyszkolonych instruktorów, którzy starają się usilnie, aby wszystkie ich poczynania były zgodne z zasadami metodyki, a mimo to osiągają wyniki gorsze od rezultatów uzyskiwanych przez starszych, rutynowanych instruktorów, lekceważących często zgodność swych działań z metodyką szkolenia. Przyczyna tkwi w tym, że młodzi instruktorzy, tak zgodni w szczegółach z metodyką szkolenia, wskutek braku doświadczenia źle organizują lub wcale nie organizują procesu szkolenia swych uczniów i nie panują nad nim. Ich starsi koledzy natomiast, niedbali często w szczegółach, panują nad całym procesem szkolenia i swobodnie nim kierują. Dla doskonałego instruktora nie znaczy to bynajmniej, że aby osiągnąć dobre wyniki szkolenia, wystarczy ograniczyć się do należytego pokierowania procesem tego szkolenia. Dobre wyniki osiąga się wówczas, gdy poszczególne składniki szkolenia są prawidłowe i celowo uporządkowane i dobrane w takich proporcjach, jakie zapewniają optymalny postęp w nauce, a decyzje o wprowadzeniu nowych elementów i przechodzeniu ucznia do nowych ćwiczeń zapadają we właściwym czasie. p.s. Organizowanie procesu szkolenia oznacza świadomy dobór i uporządkowanie poszczególnych składników szkolenia (zajęć  z programu szkolenia Dz.U.). Kierowanie procesem szkolenia to bieżące regulowanie przebiegu szkolenia, a zwłaszcza intensywności jazd, wprowadzanie celowych zmian w kolejności i zakresie poszczególnych rodzajów zajęć oraz decydowanie o wprowadzeniu nowych elementów, nowych ćwiczeń i przechodzeniu uczniów na wyższy etap szkolenia.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.