Egzamin poza siedzibą ośrodka egzaminacyjnego i inne zmiany

/ /

Egzamin poza siedzibą ośrodka egzaminacyjnego i inne zmiany

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
3 czerwca 2015, 11:06 Egzamin poza siedzibą ośrodka egzaminacyjnego i inne zmiany

Rządowe Centrum Legislacji podało do publicznej wiadomości projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach.

https://www.l-instruktor.pl/wokol-prawa/egzamin-poza-siedziba-osrodka-egzaminacyjnego-i-inne-zmiany.html

Konto usunięte

Konto usunięte
3 czerwca 2015, 11:06

Po wielu latach wraca możliwość przeniesienia egzaminu praktycznego poza siedzibę ośrodka lub jego oddziały. Tymczasem ta możliwość dotyczy wyłącznie prawa jazdy kat. AM. Brawo! Ustawodawca zmierza w dobrym i pożądanym kierunku.Pierwszy krok został zrobiony.Dalsze zależą od determinacji całego środowiska i oczywiście aktywności jego przedstawicieli..

Konto usunięte

Konto usunięte
3 czerwca 2015, 13:44

koordynator (osoba zatrudniona w WORD, koordynująca pracę egzaminatorów) oraz egzaminatora nadzorującego (osoba zatrudniona w WORD, bezpośrednio nadzorująca pracę egzaminatorów) - proponuję jeszcze naczelnego koordynatora (osoba zatrudniona w WORD, naczelnie koordynująca pracę egzaminatorów - tzw. z góry), podkoordynatora (osoba zatrudniona w WORD, wprost nadzorująca pracę egzaminatorów i w zasadzie zastępująca egzaminatorów) i obokkoordynatora (osoba zatrudniona w WORD, taki równoległy egzaminator, tzn. obok egzaminatora, egzaminatora nadzorującego i podkoordynatora) no i oczywiście, żeby wszystko zagrało niezbędny będzie człowiek zatrudniony w WORD, który wszystkim tym osobom zrobi kawę - gratuluje propozycji zmian i powodzenia w dalszym grzebaniu w przepisach P.S. RCL - rządowe centrum lawirowania (w skrócie USASNU - Uda Się Albo Się Nie Uda)

Konto usunięte

Konto usunięte
3 czerwca 2015, 16:19

Krok ten jest podyktowany chęcią ułatwienia młodym życia. Kategoria AM od 2013r. prawie nie istnieje. Choć z drugiej strony co to za ułatwienie? Poza tym że kursant będzie mógł zdać tą kategorie u siebie (ale to też wprost nie jest napisane bo organizowanie poza siedzibą to tylko możliwość a nie obowiązek) to pozostałe koszty pozostają bez zmian. Ciekawostką jest zapewnienie przez osobę egzaminowaną obuwia typu motocyklowego :) Teraz każdy rasowy ujeżdżacz skuterka będzie musiał przyjść na egzamin w bucie motocyklowym. Moim zdaniem przegięcie w drugą stronę, no ale to projekt więc i nie ma się co specjalnie rozczulać. Wiele zmian bardzo dobrych i za to należy pochwalić i zapytać czemu tak późno.

Konto usunięte

Konto usunięte
4 czerwca 2015, 10:38

Zmiany, zmiany, zmiany i kosmetyka legislacyjna a w WORD tak jak przed zmianami na egzamin czeka się prawie m-c, jak oni to robią jest to na pewno ogromny wysiłek organizacyjny przy braku kursantów,ale jak kursant doczekał się już egzaminu to w tzw. DOJRZEWALNI znowu czeka często ponad 3 godz. na sam egzamin i o czym tu dyskutować. WORD podobnie jak PO zapomniało o swoich chlebodawcach, pewnie i tu trzeba pokazać czerwoną kartkę temu sztucznemu TWOROWI monopoliście. Monopol rozleniwia tak jak Pana Bronka naszego byłego, kto z tym wreszcie zrobi porządek? zadaję fundamentalne pytanie dla kogo jesteśmy i komu służymy? tak dzieje się między innymi w WORD Z.Góra

Konto usunięte

Konto usunięte
4 czerwca 2015, 11:03

glut666koordynator (osoba zatrudniona w WORD, koordynująca pracę egzaminatorów) oraz egzaminatora nadzorującego (osoba zatrudniona w WORD, bezpośrednio nadzorująca pracę egzaminatorów) - proponuję jeszcze naczelnego koordynatora (osoba zatrudniona w WORD, naczelnie koordynująca pracę egzaminatorów - tzw. z góry), podkoordynatora (osoba zatrudniona w WORD, wprost nadzorująca pracę egzaminatorów i w zasadzie zastępująca egzaminatorów) i obokkoordynatora (osoba zatrudniona w WORD, taki równoległy egzaminator, tzn. obok egzaminatora, egzaminatora nadzorującego i podkoordynatora) no i oczywiście, żeby wszystko zagrało niezbędny będzie człowiek zatrudniony w WORD, który wszystkim tym osobom zrobi kawę - gratuluje propozycji zmian i powodzenia w dalszym grzebaniu w przepisach P.S. RCL - rządowe centrum lawirowania (w skrócie USASNU - Uda Się Albo Się Nie Uda) kolego, stanowiska koordynatora i nadzorującego funkcjonowały do 2013 r a po wejściu w życie ustawy o kierujących i rozporządzeń do niej wykreślono je a są w każdym ośrodku egzaminowania potrzebne żeby nie powiedzieć niezbędne. Od 2013 do chwili obecnej osoby zajmujące się tymi sprawami też są w każdym WORD tyle że nazywają się " osobami upoważnionymi przez dyrektora".

Konto usunięte

Konto usunięte
4 czerwca 2015, 12:49

Rozporządzenie powinno być wydane jako jedno dotyczące: szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców, kierowców, kandydatów na instruktorów / wykładowców, instruktorów / wykładowców, kandydatów na egzaminatorów i egzaminatorów, tak jak było poprzednio w którym było zawarte wszystko w/w. Ponadto co to za zmiana "kosmetyczna" rozdzielenie zadania, na dwa zadania „SLALOM WOLNY” i „JAZDA PO ŁUKACH W KSZTAŁCIE CYFRY 8”, dla kat. A,A1,A2,AM? Przede wsystkim powinna być zmiejszona prędkość w zadaniu, na slalomie szybkim do prędkości w granicach 20 km/h a nie więcej niż 25 km/h a w zadaniu ominięcie przeszkody do prędkości 40- 45 km/h, a hamowanie awaryjne nie więcej niż 45 km/h! Ponadto po co jest zapis w zadaniach 9 i 10 tab. nr 2, t.j.; "nie podpieranie się nogami" i nie najeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne", ten który to wymyślił niech przy tych prędkościach przejedzie się na motocyklu i podeprze się nogami, to zobaczy jaki bęgzie skutek (wywrotka pewna), a linii wyznaczjących te zadania poprostu ich nie ma, jedyne są krótkie przy wlocie i wylocie w zadaniu nr 10,tab. 2, ale przy tej prędkości nie ma możliwości najechć na nie a gdy najedzie to potrąci pachołek! Pytam się w tym miejscu Pana Ministra, komu i czemu mają służyć te wysokie prędkości na placu manewrowym, chyba jeszcze za mało jest wypadków i za mało osób kalekich?, (tak jak w MORD Kraków, gdzie osoba egzaminowana doznała przecięcia krtani, czy też w WORD Warszawa, gdzie osoba egzaminowana też uległa bardzo poważnemu wypadkowi a motocykl skasowany?). W tych w/w zadaniach nie powinno oceniana przede wszystkim prędkość a umiejętnośc wykonania zadania! Jak widać w Ministerstwie za biurkiem są lepsi "fachowcy" niż w terenie, którzy na codzień praktycznie szkolą lub egzaminują! Natomiast przeniesienie egzaminów poza siedziby WORD-ów, to jest bardzo dobry pomysł, to powinno być od początku ujęte w UoKP. Moim zdaniem egzaminy na kat. AM powinny odbywać się w każdym mieście powiatowym! Ponadto w Ustawie o KP w Art. 51, ust. 4a, powinna być dodana kat. T i ewentualnie również kat. B+E! Odnośnie podstawiania pojazdów na egzamin praktyczny, przez osobę egzaminowaną lub przez OSK, powinna być pobierana opłata za egzamin w wysokości nie więcej niż 50% ołaty za daną kategorię prawa jazdy!

Konto usunięte

Konto usunięte
5 czerwca 2015, 12:40

oby kat B dało się zdac poza wordem i własnym autem bez obecnych barier administracyjnych

Konto usunięte

Konto usunięte
8 czerwca 2015, 08:52

Instruktor Ponadto co to za zmiana "kosmetyczna" rozdzielenie zadania, na dwa zadania „SLALOM WOLNY” i „JAZDA PO ŁUKACH W KSZTAŁCIE CYFRY 8”, dla kat. A,A1,A2,AM? Przede wsystkim powinna być zmiejszona prędkość w zadaniu, na slalomie szybkim do prędkości w granicach 20 km/h a nie więcej niż 25 km/h a w zadaniu ominięcie przeszkody do prędkości 40- 45 km/h, a hamowanie awaryjne nie więcej niż 45 km/h! Ponadto po co jest zapis w zadaniach 9 i 10 tab. nr 2, t.j.; "nie podpieranie się nogami" i nie najeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne", ten który to wymyślił niech przy tych prędkościach przejedzie się na motocyklu i podeprze się nogami, to zobaczy jaki bęgzie skutek (wywrotka pewna), a linii wyznaczjących te zadania poprostu ich nie ma, jedyne są krótkie przy wlocie i wylocie w zadaniu nr 10,tab. 2, ale przy tej prędkości nie ma możliwości najechć na nie a gdy najedzie to potrąci pachołek! Pytam się w tym miejscu Pana Ministra, komu i czemu mają służyć te wysokie prędkości na placu manewrowym, chyba jeszcze za mało jest wypadków i za mało osób kalekich?, (tak jak w MORD Kraków, gdzie osoba egzaminowana doznała przecięcia krtani, czy też w WORD Warszawa, gdzie osoba egzaminowana też uległa bardzo poważnemu wypadkowi a motocykl skasowany?). W tych w/w zadaniach nie powinno oceniana przede wszystkim prędkość a umiejętnośc wykonania zadania! Jak widać w Ministerstwie za biurkiem są lepsi "fachowcy" niż w terenie, którzy na codzień praktycznie szkolą lub egzaminują! Natomiast przeniesienie egzaminów poza siedziby WORD-ów, to jest bardzo dobry pomysł, to powinno być od początku ujęte w UoKP. Moim zdaniem egzaminy na kat. AM powinny odbywać się w każdym mieście powiatowym! Ponadto w Ustawie o KP w Art. 51, ust. 4a, powinna być dodana kat. T i ewentualnie również kat. B+E! Odnośnie podstawiania pojazdów na egzamin praktyczny, przez osobę egzaminowaną lub przez OSK, powinna być pobierana opłata za egzamin w wysokości nie więcej niż 50% ołaty za daną kategorię prawa jazdy! widzę że kolega chce iść na łatwiznę :) Prędkość przy wykonywaniu zadań na kat. motocyklowe ma istotne znaczenie. Im mniejsza prędkość tym zadania są łatwiejsze do wykonania bo nie potrzeba żadnej techniki. Jeżeli chcemy egzaminu zbliżonego do realiów drogowych to nie możemy uczyć i egzaminować przy niskich prędkościach. A że przy kliku tysiącach egzaminów przeprowadzonych "po nowemu" zdarzyło się kilka wypadków nie oznacza że jest niebezpiecznie. Drogi kolego jazda na motocyklu sama w sobie jest niebezpieczna.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 czerwca 2015, 11:11

Co nie opłaca się dla WORD albo stanowi zagrożenie brd to WORD chętnie odda ośrodkom szkoleniowym nawet za tym lobbuje a konfitury bronią jak niepodległości .Uważam że należy przekazać wszystko wtedy kursanci nie będą czkali na egzamin jak ktoś tu pisze m-c i dodatkowo 3 godz. w poczekalni, tak jak nie czka się na kurs i będzie to EUROPA a nie zielona wyspa.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 czerwca 2015, 11:58

Niestety ale egzamin na kat."A"również uważam za trudny i nieco wyśrubowany, czego najlepszym przykładem są liczne upadki podczas szkolenia jak i egzaminowania. Kolejnym sporym utrudnieniem głównie dla płci pięknej/osób niski jest niedostosowany motocykl typu Gladius czy XJ6.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 czerwca 2015, 14:24

sceptykInstruktor Ponadto co to za zmiana "kosmetyczna" rozdzielenie zadania, na dwa zadania „SLALOM WOLNY” i „JAZDA PO ŁUKACH W KSZTAŁCIE CYFRY 8”, dla kat. A,A1,A2,AM? Przede wsystkim powinna być zmiejszona prędkość w zadaniu, na slalomie szybkim do prędkości w granicach 20 km/h a nie więcej niż 25 km/h a w zadaniu ominięcie przeszkody do prędkości 40- 45 km/h, a hamowanie awaryjne nie więcej niż 45 km/h! Ponadto po co jest zapis w zadaniach 9 i 10 tab. nr 2, t.j.; "nie podpieranie się nogami" i nie najeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne", ten który to wymyślił niech przy tych prędkościach przejedzie się na motocyklu i podeprze się nogami, to zobaczy jaki bęgzie skutek (wywrotka pewna), a linii wyznaczjących te zadania poprostu ich nie ma, jedyne są krótkie przy wlocie i wylocie w zadaniu nr 10,tab. 2, ale przy tej prędkości nie ma możliwości najechć na nie a gdy najedzie to potrąci pachołek! Pytam się w tym miejscu Pana Ministra, komu i czemu mają służyć te wysokie prędkości na placu manewrowym, chyba jeszcze za mało jest wypadków i za mało osób kalekich?, (tak jak w MORD Kraków, gdzie osoba egzaminowana doznała przecięcia krtani, czy też w WORD Warszawa, gdzie osoba egzaminowana też uległa bardzo poważnemu wypadkowi a motocykl skasowany?). W tych w/w zadaniach nie powinno oceniana przede wszystkim prędkość a umiejętnośc wykonania zadania! Jak widać w Ministerstwie za biurkiem są lepsi "fachowcy" niż w terenie, którzy na codzień praktycznie szkolą lub egzaminują! Natomiast przeniesienie egzaminów poza siedziby WORD-ów, to jest bardzo dobry pomysł, to powinno być od początku ujęte w UoKP. Moim zdaniem egzaminy na kat. AM powinny odbywać się w każdym mieście powiatowym! Ponadto w Ustawie o KP w Art. 51, ust. 4a, powinna być dodana kat. T i ewentualnie również kat. B+E! Odnośnie podstawiania pojazdów na egzamin praktyczny, przez osobę egzaminowaną lub przez OSK, powinna być pobierana opłata za egzamin w wysokości nie więcej niż 50% ołaty za daną kategorię prawa jazdy! widzę że kolega chce iść na łatwiznę :) Prędkość przy wykonywaniu zadań na kat. motocyklowe ma istotne znaczenie. Im mniejsza prędkość tym zadania są łatwiejsze do wykonania bo nie potrzeba żadnej techniki. Jeżeli chcemy egzaminu zbliżonego do realiów drogowych to nie możemy uczyć i egzaminować przy niskich prędkościach. A że przy kliku tysiącach egzaminów przeprowadzonych "po nowemu" zdarzyło się kilka wypadków nie oznacza że jest niebezpiecznie. Drogi kolego jazda na motocyklu sama w sobie jest niebezpieczna. Widzę, że jesteś w temacie szkolenia i egzaminowania amatorem i nie będę komentować tego!!!

Konto usunięte

Konto usunięte
8 czerwca 2015, 14:38

HHNiestety ale egzamin na kat."A"również uważam za trudny i nieco wyśrubowany, czego najlepszym przykładem są liczne upadki podczas szkolenia jak i egzaminowania. Kolejnym sporym utrudnieniem głównie dla płci pięknej/osób niski jest niedostosowany motocykl typu Gladius czy XJ6. To jest jednoślad i w dodatku ciężki, upadki będą zawsze. Jak za ciężki i niebezpieczny to wsiadać na 125 tkę i nie narzekać. A co do płci pięknej - przecież nie musi zdawać egzaminu na motocyklu WORD.

Konto usunięte

Konto usunięte
17 czerwca 2015, 21:30

Moim zdaniem to kat. AM głównie jest po to aby młodzi ludzie mieli czym dojechać np. do szkoły , czy na autobus ; pociąg . Głównie chodzi o tych którzy mieszkają z dala od np. szkół. Wprowadzenie egzaminu do WORD-ów w jest zbyteczne. Przed zmianami wystarczyło że nauczyciel matematyki przeprowadził krótkie szkolenie a następnie egzamin i pan dyrektor podpisał i było ok. Oczywiście egzaminu na kat. AM nie wolno było przeprowadzać instruktorowi nauki jazdy bo był nie kompetentny w tej dziedzinie.

Konto usunięte

Konto usunięte
26 lipca 2015, 09:40

Wszystkie egzaminy praktyczne powinny być przeprowadzane w miastach na prawach powiatu jak było kiedyś i tak było dobrze, pewna grupa osób zepsuła coś co dobrze funkcjonowało. W miastach gdzie są WORD- y są zakorkowane ulice i inni kierujący się denerwują całą sytuacją z powodu elek. Może kiedyś wrócimy do tego powoli najpierw te małe kategorie.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.