Prawo jazdy z przyczepą

/ /

Prawo jazdy z przyczepą

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
15 kwietnia 2015, 12:57

Czy nie można by tego uprościć ??????? Takie przepisy TYLKO w Polsce !!!!!!!!

Konto usunięte

Konto usunięte
15 kwietnia 2015, 13:22

Dobre ściągawka, tylko jedna uwaga. Brak sytuacji, gdy mamy przyczepę inną niż lekka, a zestaw nie przekracza 3,5 t. Wtedy tez tlyko kat. B.

Konto usunięte

Konto usunięte
15 kwietnia 2015, 17:26

Do"u" - Kat B - uprawnia do ciągnięcia przyczepy lekkiej 750 kg.

Konto usunięte

Konto usunięte
15 kwietnia 2015, 18:08

Nie zapomnijcie o warunkach technicznych dla hamulców. Przeliczcie sobie i zobaczycie że połowa aut ciągnie za cieżkie przyczepy

Konto usunięte

Konto usunięte
15 kwietnia 2015, 21:40

a żeby przewozić auto na lawecie to trzeba jakieś dodatkowe szkolenie?

Konto usunięte

Konto usunięte
16 kwietnia 2015, 11:55

Do "Ok" - " U" miał rację. Kod 96 potrzebny jest dopiero wtedy, gdy masa zespołu przekracza 3,5 t . Art6 pkt2

Konto usunięte

Konto usunięte
16 kwietnia 2015, 12:31

Do "ok" - ust. 2 wyraźnie mówi, że jeśli przekracza 3,5 t to wtedy kod 96. Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania: 6) kategorii B: a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla, b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej, c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka,o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4 250 kg,z zastrzeżeniem ust. 2, 2. Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 kwietnia 2015, 08:56

Troszkę wstyd Panowie że na branżowym portalu publikujecie artykuł z takimi błędami. W dodatku nie umieszczacie sprostowania. Przecież nie tylko my, instruktorzy to czytamy, ale również kierowcy którzy zapewne biorą sobie takie artykuły jako główne źródło informacji. Nie wprowadzajmy ludzi w błąd. Kod 96 jest potrzebny przy zespole pojazdów z przyczepą inną niż lekka w momencie kiedy zespół ten przekracza 3,5 t, DMC , ale nie może przekroczyć 4,25t DMC. Pozdrawiam.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 kwietnia 2015, 12:00

Instr.Nie wprowadzajmy ludzi w błąd. Kod 96 jest potrzebny przy zespole pojazdów z przyczepą inną niż lekka w momencie kiedy zespół ten przekracza 3,5 t, DMC , ale nie może przekroczyć 4,25t DMC. Pozdrawiam. Czy może Pan wskazać miejsce, w którym napisaliśmy inaczej? Pozdrawiamy. Redakcja Portalu

Redakcja Grupa IMAGE

Konto usunięte

Konto usunięte
29 kwietnia 2015, 15:10

Cytuje : Prawo jazdy kat. B i przyczepa inna niż lekka Jeśli zaś nasza przyczepa posiada DMC większą niż 750 kg, jest więc zatem przyczepą inną niż lekka, to potrzebujemy już prawa jazdy kategorii B z kodem 96. Co ważne, łączna DMC zestawu wciąż nie może przekraczać 4250 kg. Dodałbym że w przypadku przyczepy innej niż lekka kiedy zespół nie przekracza 3,5t DMC nie jest potrzebny kod 96. Pozdrawiam.

Konto usunięte

Konto usunięte
4 maja 2015, 00:22

Czy naprawdę nie można dopisać jednego zdania, które wskazał przedmówca, aby wszystko było czarno na białym?

Konto usunięte

Konto usunięte
11 maja 2015, 06:37

Wszystko się zgadza z tym co proponujecie w poprawionym zapisie, tylko i redakcja i nikt nie wspomniał o bardzo ważnej kwestii ograniczeń indywidualnych dla konstrukcji pojazdu silnikowego, zawartych w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach O1 i O2. Informuję, iż są to ograniczenia wynikające z ciągnięcia przyczepy o maksymalnej masie całkowitej przyczepy z hamulcem i bez hamulca zgodnie z legendą w dowodzie rejestracyjnym. Także przepisy Ustawy to jedno, a indywidualne ograniczenia pojazdu to drugie kryterium. Pozdrawiam Instruktor.

Konto usunięte

Konto usunięte
13 maja 2015, 15:19

i ustalmy czego dotyczy rubryka O1 w dowodzie rej. - czy aby nie przyczepy z hamulcem uruchamianym z KABINY kierowcy a nie z hamulcem najazdowym? I czy aby do hamulca najazdowego nie trzeba zachować stosunku masy pojazdu do DMC przyczepy 1,33? i druga kwestia skąd wniosek że na kategorii B można ciągnąć przyczepę inną niż lekka byle pon 3,5 t?

Konto usunięte

Konto usunięte
14 maja 2015, 12:41

doczytałem o możliwości ciągnięcia innej niż lekka :-) ale czy ktoś na 100% potrafi wyjaśnić co z tym hamulcem?

Konto usunięte

Konto usunięte
18 września 2015, 23:34

Bardzo proszę jeszcze o wyjaśnienie jednej istotnej rzeczy (bo za to mandat już 2 razy dostałem ?? ) Czy jeśli mój bus ważący 2400 kg o dmc 3300 lecz posiadający o1 w dowodzie o wartości 2000 może ciągnąć pustą przyczepę o masie własnej 500 kg lecz posiadającej DMC 2400 kg ------ ????

Konto usunięte

Konto usunięte
2 października 2015, 23:05

Skoro instruktorzy nie potrafią wyjaśnić tak prostej sprawy to o nic dziwnego że 80% kierowców nie wie jak używać kierunkowskazów na rondzie jak też tego że lewy pas służy do wyprzedzania.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 października 2015, 00:32

Pierwsza uwaga nie jest na temat i nie jest to prawda, że lewy pas służy do wyprzedzania.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 listopada 2015, 13:35

do marcina h: to ma sens co piszesz że Twoje auto może pociągnąć MMC 2000 kg ale jest jeszcze pozycja F3 w DR dopuszczalna masa całkowita zestawu i tu już chyba trzeba zsumować 3300 + 2400 = 5700 więc jeśli masz F3 mniejsze wpisane to (chyba) nie możesz ciągnąć DMC 2400. A nie pytałeś policji z jakiego powodu mandat? czy że DMC > niż F1? Jeśli tak to trzeba nie przyjąć.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 listopada 2015, 13:48

pomyliłem się - miałem na myśli pozycję O1 a nie jak napisałem F1. O1 mówi o konstrukcyjnej możliwości przedstawionej przez producenta i dopiero jest to weryfikowane przy homologacji i dopiero ustala się dopuszczalną masę. U mnie (Astra) F1 i F2 - 1855 a F3 - 3310 czyli po odjęciu wychodzi że DMC przyczepki było by 3310 - 1855 = 1455 a pozycja O1 mam 1400. Czyli homologacja "pozwoliła" na więcej niż producent podał w O1. Ciekawe co gdybym ciągnął te 1455 i policja by mnie kontrolowała pod tym kątem?

Konto usunięte

Konto usunięte
10 listopada 2015, 13:56

pominąłem kwestię hamulca czyli dla najazdowego wymóg 1,33 DMC czyli u mnie 1855/1,33 = 1395 czyli mniej niż mam w O1 a u Ciebie dla hamulca najazdowego 3300/1,33=2481 czyli ten warunek by u Ciebie nie przeszkadzał. Czy nie mógłby raz porządnie jakiś urząd od transportu tych kilku spraw doprecyzować? a może trzeba napisać do odpowiedniego ministerstwa i po ich interpretacji jeździć z pismem od nich :-)

  • 1 (current)
  • 2

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.