Prawy czy lewy kierunkowskaz?

/ /

Prawy czy lewy kierunkowskaz?

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
1 listopada 2012, 20:40

Rysunek 2.Jest to wprowadzenie w błąd nie można jechać prosto mając przed sobą na wprost ciągłą linię.Zgodnie ze znakami poziomymi, które są tak samo ważne jak pionowe należy skręcić w prawo z włączonym kierunkowskazem, a następnie na pasie rozbiegowym włączyć w lewo zmieniając pas ruchu.Nakaz jazdy prosto nie powinien tu być.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 listopada 2012, 11:29

a czy znak C5 z ilustracji nr 2 nie wisi po to, aby zaznaczyć, że nie można skręcić w lewo tylko trzeba jechać prosto jak pas prowadzi?

Konto usunięte

Konto usunięte
3 listopada 2012, 18:49

No właśnie, pas prowadzi w prawo więc powinien być nakaz jazdy w prawo, a nie prosto.Dodam jeszcze, że kształt powierzchni wyłączonej z ruchu z wyprofilowanym kształtem do skrętu w prawo mówi też o tym, że należy skręcić w prawo i układ pasów tej powierzchni.To, co jest pokazane na rys.2 to robienie wody z mózgu i nie występuje w normalnym ruchu drogowym, chyba, że drogowcy pomylą znaki.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 stycznia 2013, 19:34

oznakowanie naszych dróg jest fatalne, brakuje infrastruktóry i odpowiedniego oznakowania znakami drogowymi. Wiele osób ma problemy z interpretacją przepisów Ruchu Drogowego. A wracając do kierunkowskazów to najważniejsze jest aby kierowca wiedział do czego on służy i kiedy go używamy. A mianowicie: 1. kierunkowskaz potrzebny nam jest 3 razy, a) do zmiany kierunku jazdy, b) zmiany pasa ruchu, c) zmiany toru jazdy 2. Kierunkowskazem sygnalizujemy zamiar, ale czy go wykonamy to .?, 3. Kierunkowskaz nie upoważnia do wykonania manewru, 4. Włączony kierunkowskaz nie daje pierwszeństwa, wyjątek jak autobus komunikacji miejskiej i podmiejskiej wyjeżdza z zatoczki- wlączony kierunkowskaz nie daje mu pierwszeństwa, ale inni kierowcy zobowiązani są ułatwić włączyć się do ruchu dla autobusu Pozdrawiam

Konto usunięte

Konto usunięte
13 stycznia 2013, 12:54

A co waszym zdaniem pomyśli kierowca w sytuacji z rys.2, kiedy spadnie śnieg i znaki poziome nie będą widoczne?

Konto usunięte

Konto usunięte
13 stycznia 2013, 13:02

Możemy dzielić dalej ten włos na czworo stawiając pytania: a. czy kierujący wjeżdża na skrzyżowanie? b.zmienia pas ruchu? c.czy kontynuuje jazdę na wprost tym samym pasem ruchu? Odpowiedż na każde z tych pytań daje okazję do napisania doktoratu z dziedziny naszego fatalnego prawa drogowego.Niestety sprawa ta nie budzi emocji w gronie odpowiedzialnych za ten stan rzeczy organizacji.Być może w ramach ogłoszonego ostatnio Narodowego Programu BRD uda się mam zwrócić uwagę na stan naszego ustawodawstwa. Z poważaniem Wojciech Szemetyłło

Konto usunięte

Konto usunięte
27 stycznia 2013, 12:19

Na pierwszym rysunku trzeba włączyć prawy a na drugim lewy kierunkowskaz !

Konto usunięte

Konto usunięte
27 stycznia 2013, 23:50

Rys.3.: Prawy kierunkowskaz, lewy kierunkowskaz. Dwie sygnalizacje. Pierwsza do zmiany kierunku jazdy(i ruchu) a drugi do zmiany pasa ruchu na drodze z pierwszeństwem.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.