T. Kulik: Program szkolenia jest pełen błędów

/ /

T. Kulik: Program szkolenia jest pełen błędów

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2013, 12:28 T. Kulik: Program szkolenia jest pełen błędów

"Podchorąży w Dęblinie nie zaczyna lotów od MiG’a 29, ale od Orlika i Iskry. Stopniowo przesiada się na samoloty coraz szybsze i większe. Tak samo powinno być w szkoleniu motocyklowym" - mówi Tomasz Kulik, właściciel ośrodka szkolenia motocyklowego Kulikowisko w rozmowie z Jolantą Michasiewicz

http://www.l-instruktor.pl/punkty-widzenia/t-kulik-program-szkolenia-jest-pelen-bledow.html

Konto usunięte

Konto usunięte
21 sierpnia 2013, 16:55

To bardzo dobrze ,że poszerza się grono doświadczonych instruktorów specjalistów od szkoleń kat A chcących informować o swoich uwagach dotyczących błęów i rowiązań znajdujących sie w obowiązującej ustawie.Odziaływując na podejmowane decyzje dają dowód na głębokie zaangażowanie i odpowiedzialność za wykonywaną prace.Brawo! Większość poruszanych spraw dotyczcych ustawy i rozporządzeń była już krytykowana i bardzo neatywnie oceniana przez Nasze środowisko.Niestety brak konkretnych działań czy zapowiedzi zmian bardzo negatywnie wpływa na ocenę pracy MTBiGM.Czekamy na wprowadzenie konkretnych poprawek do rozporządzenia i oczywiście szerszych zmian legislacyjnych. Będziemy domagać się od nowych władz szybkich i zdecydowanych działań mających na celu likwidację blędów. Wojciech Szemetyłło

Konto usunięte

Konto usunięte
23 sierpnia 2013, 13:10

Cyt"Brawa dla autorów zadań egzaminacyjnych! Jednak okazuje się, że 90% instruktorów motocyklowych patrzy na to z przerażeniem, bo przez całe swoje życie zawodowe klepali nieśmiertelną "ósemkę", bez świadomości istnienia " Przerażenie nie bierze się z zadań egzaminacyjnych ale przymus wykonywania na sprzęcie o wadze ponad 200kG mocy 57kW pojemności przez osoby ważące ok 50-60 kG i braku możliwości zastosowania innego motocykla przynajmniej od 30.09.2013. samo zapisanie takiej osoby to test czy jest wstanie przepchnąć taki motocykl wg zadania 1. Obawy wynikają raczej o ewentualne poważne kontuzje kursantów wykonujących te zadania od razu na motocyklu takim samym jak egzaminacyjny. Można zawsze powiedzieć że prawo jazdy kat A nie jest obowiązkowe lub powiedzieć że można takie osoby wysłać na kat A1 ale czy to jest dostatecznym wytłumaczeniem? Rozporządzenia zostały napisane chyba przez osoby które miały do czynienia z motocyklami w warunkach bojowych w połowie ubiegłego wieku w formie konspektu Ludowego Wojska Polskiego. Szczególnie bije to po oczach jak wspomina p Kulik cyt "Tutaj jednak urzędnik nie wiedział, że każdy kursant jest inny, uczy się w innym tempie, przychodzi na kurs z inną wiedzą życiową, etc. Stąd równy podział godzinowy tematów zajęć, bez rozróżnienia, czy dany kursant uczy się szybciej czy wolniej, czy jest osobą wysportowaną czy mnie sprawną. To skandal i obraza zawodu instruktora!

Konto usunięte

Konto usunięte
5 września 2013, 12:39

Cyrk nowych przepisów polega na tym, że aby jeździć skuterem 250ccm 20KM, trzeba opanować motocykl 650ccm 80KM, co jest lekko chore. Wiem Pan instruktor temat wyśmieje, bo dla niego skuter to pomyłka.

Konto usunięte

Konto usunięte
5 września 2013, 14:07

Ala42: A A2 i 34KM nie wystarczy???

Konto usunięte

Konto usunięte
16 września 2013, 01:07

OSK: Fajnie, a gdzie A2 można zrobić, z tego co się orientuję np. w Warszawie nie ma szkoły, która do takiej kategorii przygotowuje. Zresztą co za różnica, skoro i tak pojemność jest ta sama, czyli gabaryty, masa i zwrotność także, jedyna różnica w 25kW, że koło się nie unosi?

Konto usunięte

Konto usunięte
16 września 2013, 01:14

Panie Tomku, Czy egzaminator, który przy manewrze hamowania do punktu, narzuca z góry odległość 5m, podając moment rozpoczęcia hamowania i punkt zatrzymania z użyciem obu hamulców ma pojęcie o jeździe i zachowaniu motocykla? Sposób wykonania zadania, badziej wygląda na hamowanie awaryjne niż swobodne. Co do szkolenia teoretycznego, ostatnia książka, która zawierała aspekty techniczne obowiązywała około 1983 roku (mam na półce)

Konto usunięte

Konto usunięte
16 września 2013, 11:49

Ala42: NA W-awie świat się nie kończy, np. w Podlaskim szkolimy na A2 bez problemów....

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2013, 12:28

OSK: Nie wiem czy wiesz, ale jeśli ma się powyżej 24 lat, to można zdawać tylko A, A2 niestety już nie.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.