ZAWRACANIE NA DRODZE Z PIERSZEŃSTWEM A SKRĘT W PRAWO Z PODPORZĄDKOWANEJ

/ /

ZAWRACANIE NA DRODZE Z PIERSZEŃSTWEM A SKRĘT W PRAWO Z PODPORZĄDKOWANEJ

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
21 czerwca 2015, 12:43 ZAWRACANIE NA DRODZE Z PIERSZEŃSTWEM A SKRĘT W PRAWO Z PODPORZĄDKOWANEJ

Witam, Jak w tytule, jadac droga z pierszeństwem zawracam na niej a w tej samej chwili z drogi podporzadjowanej w prawo na ten sam pas co ja skreca inny pojazd. Odruchowo zawsze ustepuje pierszenstwa. Ale wg prawa to ja mam pierszeństwo?

Konto usunięte

Konto usunięte
22 czerwca 2015, 21:38

POLECAM : https://www.l-instruktor.pl/wokol-prawa/jak-to-jest-z-tym-zawracaniem.html?cp=2#komentarze

Konto usunięte

Konto usunięte
24 sierpnia 2015, 00:05

Nic się nie zmieniło w tej materii, pomimo, że nie już zapisu o konieczności ustąpienia pierwszeństwa oczekującemu na wjazd z drogi podporządkowanej. Jednym słowem postępujesz w całkowitej zgodzie z obowiązującymi przepisami. Wszystkie manewry na drodze są opisane w ustawie Prawo o ruchu drogowym (ustawa) więc nie jest dopuszczalne manipulowanie nimi ani tworzenie pozaustawowych teorii pod pretekstem rzekomego ich braku, tak jak to się dzieje od lat w przypadku "Ruchu okrężnego w rozumieniu znaku C-12" i "Pierwszeństwa łamanego". Zawracanie jest zawarte w Oddziale 4. ZMIANA KIERUNKU JAZDY lub pasa ruchu. Nie można więc zawracać wg własnej woli kierującego przy lewej bądź prawej stronie, gdyż jest to jednoznacznie opisane w prawie. Zawracanie o którym jest mowa w art. 22.6 ustawy zabraniającym zawracania, nie jest niczym innym jak zmianą kierunku jazdy. Czym zatem na tych obiektach (jedno lub dwukierunkowa przełączka lub zwykłe skrzyżowanie typu X, Y lub T z wyspą lub bez wyspy ) jest zawracanie?To jeden lub dwa skręty w lewo, które należy wykonać od początku do końca zgodnie z zapisami art.22 ustawy, a jeżeli te manewry mogłyby zagrozić bezpieczeństwu na drodze lub utrudnić ruch, należy z nich zrezygnować (art. 22.6.4 ustawy). 1. Zawracanie na jedno lub dwukierunkowych PRZEŁĄCZKACH. Zawracanie na takich obiektach to jedna zmiana kierunku jazdy w lewo z dotychczasowej na wprost w jednym kierunku na taką samą w kierunku przeciwnym. Kierujący ma zatem obowiązek zbliżyć się do środka jezdni lub na jezdni jednokierunkowej do jej lewej krawędzi, sygnalizując zawczasu i wyraźnie zamiar skrętu w lewo i wykonać skręt w lewo, co do zasady, trzymając się cały czas lewej krawędzi jezdni. Manewr zawracania wykonujemy tak samo na przełączce jedno jaki i dwukierunkowe,j korzystając w razie potrzeby z art. 22.3. ustawy. Jednym zdaniem: Na przełączkach zawsze zawracamy "małym łukiem". 2. Zawracanie na zwykłych skrzyżowaniach bez wyspy lub z wyspą, pod warunkiem, że nie są one złożonymi obiektami w postaci placu lub "Skrzyżowaniami o ruchu okrężnym". Zawracanie na takich obiektach to zawsze dwa skręty w lewo, czyli dwukrotna zmiana kierunku jazdy. Kierujący ma zatem obowiązek, tak jak poprzednio, zbliżyć się do środka jezdni lub jej lewej krawędzi jeśli jest jezdnią jednokierunkową, sygnalizując zawczasu i wyraźnie zamiar skrętu w lewo na drogę poprzeczną. Zamierzając wykonać kolejny skręt w lewo ma obowiązek wykonać go ponownie z pasa ruchu drogi poprzecznej leżącego przy jej lewej krawędzi lub jej środka w zależności od tego czy ta droga poprzeczna jest jednokierunkowa czy dwukierunkowa i na dodatek czy jest jedno- czy dwujezdniowa. Na jednokierunkowej i na dwujezdniowej zajmuje po pierwszym skręcie na drogę poprzeczną, będąc jeszcze w obrębie skrzyżowania (na wspólnej powierzchni krzyżujących się dróg) pas ruchu leżący przy lewej krawędzi jezdni, a przy dwukierunkowej jednojezdniowej przy jej środku i z tego miejsca wykonuje drugi skręt w lewo z dobrodziejstwem art. 22.3 ustawy. Na zawracającym na skrzyżowaniu ciąży obowiązek uniemożliwienia wykonania manewru skrętu lub zawracania kierującemu jadącemu tą samą drogą z kierunku przeciwnego oraz kierującemu wjeżdżającemu z lewej strony skrzyżowania, gdy znajdzie się on po prawej stronie zawracającego podczas drugiego skrętu w lewo. Dawny przepis który zobowiązywał zawracającego do ustąpienia pierwszeństwa również kierującym wjeżdżającym z drogi podporządkowanej usunięto nie z powodu zmiany przepisów lecz z powodu złej jego redakcji i nieudolnego powielania obowiązującej zasady dotyczącej pierwszeństwa z prawej. Przy drugim skręcie ustępujemy pierwszeństwa jadącym z kierunku przeciwnego oraz oczekującemu na wjazd z kierunku poprzecznego zarówno na skrzyżowaniu równorzędnym jak i z tym

Konto usunięte

Konto usunięte
24 sierpnia 2015, 16:52

przygłupie ..generalnie stek bzdur. Krótko paragraf 1

Konto usunięte

Konto usunięte
30 sierpnia 2015, 17:55

Robert ProkopiukKrótko paragraf 1 Paragraf 1 kodeksu karnego uregulowany jest również w Konstytucji: "Odpowiedzialności karnej podlega ten tylko, kto dopuścił się czynu zabronionego pod groźbą kary przez ustawę obowiązującą w czasie jego popełnienia."Samo określenie czyn stanowi zachowanie, którego dopuszcza się człowiek. Czyn musi być wyrażony przez wolę oraz działanie człowieka. Bez wątpienia czynem zabronionym jest nakłanianie do nieprzestrzegania obowiązującego prawa oraz publikowanie sprzecznych z nim treści powołując się kłamliwie na ich obowiązywanie i nieistniejące oficjalne jego interpretacje. Przestępstwem drogowym jest znakowanie dróg sprzecznie z obowiązującym ustawodawstwem, mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, w tym narażenie uczestników ruchu na utratę zdrowia, życia lub mienia. O odpowiedzialności karnej instruktorów i egzaminatorów, nakłaniających kandydatów na kierowców do zachowań sprzecznych z prawem nie wspomnę. Pozdrawiam.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 września 2015, 00:13

Następny mądry inaczej..piszę o paragrafie 1 rozpozrądzenia 170..i po cote brednie klonie ?

Konto usunięte

Konto usunięte
2 września 2015, 12:32

Robert ProkopiukNastępny mądry inaczej..piszę o paragrafie 1 rozpozrądzenia 170..i po cote brednie klonie ? Powinieneś byc ogrodnikiem który specjalizuje się w uprawie klonów. Polecam czerwonolistny. Może uda ci się krzyżówka z tobą samym. Wtedy będzie nowa odmiana klona gburowatego, ohydnego, lub chamskiego. A co do §1 rozporządzenia w sprawie znaków to jest to jedynie zapis ogólny, bez konkretów dotyczących poruszanego zagadnienia, zaś to o czym napisałem dotyczy także ciebie jako instruktora. Masz obowiązek uczyć wg obowiązującego prawa, a nie bezmyślnie i usłużnie jak niewolnik wg wymysłów Pana swego EGZAMINATORA.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 września 2015, 23:16

A mnie Panie Mrerdek1 nie wydaje się to takie oczywiste. Jak był przepis o ustąpieniu pierwszeństwa przy zawracaniu nawet tym wyjeżdżającym z podporządkowanej to sprawa była oczywista. W obecnej sytuacji uważam, że ten z podporządkowanej musi czekać, aż zawrócę i tyle. Oczywiście zawracając powinienem zachować szczególną ostrożność i nie utrudniać ruchu. Nie znaczy to jednak, że mam ustąpić temu z podporządkowanej bo jego obowiązkiem jest obserwować drogę i w razie potrzeby ustąpić temu co jest na drodze z pierwszeństwem bez względu na to czy ten z drogi z pierwszeństwem zawraca, skręca, czy jedzie prosto. Pozdrawiam

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
3 września 2015, 07:43

No wreszcie coś zgodnego z przepisami...

Konto usunięte

Konto usunięte
3 września 2015, 16:11

pawmajA mnie Panie Mrerdek1 nie wydaje się to takie oczywiste. Jak był przepis o ustąpieniu pierwszeństwa przy zawracaniu nawet tym wyjeżdżającym z podporządkowanej to sprawa była oczywista. W obecnej sytuacji uważam, że ten z podporządkowanej musi czekać, aż zawrócę i tyle. Oczywiście zawracając powinienem zachować szczególną ostrożność i nie utrudniać ruchu. Nie znaczy to jednak, że mam ustąpić temu z podporządkowanej bo jego obowiązkiem jest obserwować drogę i w razie potrzeby ustąpić temu co jest na drodze z pierwszeństwem bez względu na to czy ten z drogi z pierwszeństwem zawraca, skręca, czy jedzie prosto. Pozdrawiam Ma Pan prawo tak sądzić, bo dla wielu to był i jest nadal przekonujący argument. Sam się swego czasu dałem oszukać, że będąc na drodze z pierwszeństwem ma się BEZWZGLĘDNE pierwszeństwo wobec tych którzy oczekują na wjazd na drogach podporządkowanych. Jeśli tak to na jakiej podstawie w poprzedniej ustawie widniał zapis, że zawracając trzeba ustąpić kierującemu który oczekiwał na wjazd na drodze podporządkowanej? Na tej samej która obowiązuje dzisiaj i nikt jej nie zlikwidował. Zawracający ma obowiązek zachować się dokładnie tak samo jak skręcający w lewo z drogi podporządkowanej (art. 22.2.2 i 22.5 oraz art. 25.1 ustawy). Zapis usunięto nie dlatego, że zmieniono przepisy, a jedynie dlatego, że był zbyteczny (powielał istniejący przepis) i był nieprecyzyjny, gdyż zawracający na drodze z pierwszeństwem ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa jadącym drogą z pierwszeństwem z kierunku przeciwnego na wprost lub zamierzającym skręcić w prawo oraz tym którzy oczekują na wjazd na drodze podporządkowanej leżącej TYLKO po stronie przeciwnej do kierunku jazdy zawracającego. O pierwszeństwie zawracającego w tym znaczeniu o którym mówimy nie ma ani słowa zarówno w naszych przepisach krajowych jak i Konwencji wiedeńskiej. Poza tym znak A-7 dotyczy tylko jezdni przed którą został postawiony i pyzy drodze dwukierunkowej dwujezdniowej nie dotyczy kierującego jadącego jezdnią przeznaczoną dla kierunku przeciwnego.

Konto usunięte

Konto usunięte
5 września 2015, 01:03

Przygłupie...użyte wyrażenie BEZWZGLĘDNE występuje w PoRD tylko przy P-12..nie ma czegoś takiego jak bezwzględne pierwszeństwo..jest natomiast coś innego, dobrze ci znanego-bezdenna głupota Przepis o ustępowaniu pierwszeństwa przy zawracaniu nawet tym z podporządkowanej już nie istnieje. Tu też widzisz "pojedynczą drogę" na powierzchni skrzyżowania..jakiś wybitnie tępy jesteś...pierwszenstwo ci się zmienai w trakcie jazdy po skrzyżowaniu...dobre.. Generalnie wymyślasz sobie przepisy....a wystarczy przeczytać paragraf 1

Konto usunięte

Konto usunięte
6 września 2015, 09:26

O zawracaniu napisałem tu http://mrerdek1.blogspot.com/2015/09/42-zawracanie-na-rondzie-drodze-i.html i kto zechce może sobie poczytać nie tylko o zawracaniu.

Konto usunięte

Konto usunięte
7 września 2015, 15:58

Bajki z 1000 i jednej nocy to nie to forum

Konto usunięte

Konto usunięte
7 września 2015, 17:46

Robert ProkopiukBajki z 1000 i jednej nocy to nie to forum Bajki są mądrością narodów, więc warto je czytać! Zapraszam.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 września 2015, 12:19

Przysłowia...a twoje bzdety nie kwalifikują się ani do bajek ani do przysłów...nic nie warte śmieci powalonego na łepetynie oszołoma.

Konto usunięte

Konto usunięte
18 września 2015, 12:11

Kto pisze bajki ten pisze, a kto w nie wierzy jak dziecko, ten wierzy. ======= Bajką jest, że w polskim prawie jest gdzieś zapis, że złożony z wielu oddalonych od siebie opisanych prawem skrzyżowań (art. 2.10 ustawy) PLAC, w ty, także okrągły typu RONDO, jest w całości jednym zwykłym SKRZYŻOWANIEM. ============ Bajką jest, że w polskim prawie jest zapis, który mówi, że zwykłe pojedyncze opisane prawem skrzyżowanie (art. 2.10 ustawy), tyle tylko, że z wyspą leżącą w całości na wspólnej powierzchni krzyżujących się dróg nie jest nadal skrzyżowaniem lecz RONDEM, czyli okrągłym lub owalnym placem bez określenia jego organizacji ruchu. ======= Bajka jest twierdzenie, że w ustawie Prawo o ruchu drogowym jest gdziekolwiek mowa o RONDACH, gdyż nie ma w tej ustawie takiego określenia. ========= Bajką jest, że przed wjazdem na złożony obiekt infrastruktury drogowej jakim jest każdy plac i to niezależnie od obowiązującej na nim organizacji ruchu, trzeba wskazać kierunkowskazami po której stronie skrzyżowania leży zamierzony zjazd, gdyż takiego wymogu nie przewiduje polskie prawo. Sygnalizuje się zamiar zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy, a ten na takim złożonym obiekcie występuje w różnych jego miejscach w zależności od kształtu i ilości oraz układu skrzyżowań wylotowych. Np. zamiar skrętu na drugim zjeździe po prawej stronie skrzyżowania sygnalizuje się prawym kierunkowskazem dopiero po minięciu pierwszego zjazdu, a nie przed wjazdem na obiekt. Na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym takie zachowanie jest obowiązującym na całym obwodzie okrężnie biegnącej jego jezdni. =========== Bajką jest, że każdy obiekt z wyspą lub w formie placu jest w świetle obowiązującego prawa SKRZYŻOWANIEM O RUCHU OKRĘŻNYM," bo się okrąa wyspę pse pana" i w związku z czym prawo pozwala na stawianie znaków C-12 na wlotach każdego obiektu z wyspą, Prawdą jest, że SKRZYŻOWANIEM O RUCHU OKRĘŻNYM może być tylko taki obiekt na którym obowiązuje nakaz znaku C-12 RUCH OKRĘŻNY, gdyż tylko on nosi taką nazwę i przed takim skrzyżowaniem, zorganizowanym odmiennie od zwykłego, ostrzega znak A-8. Tylko taki obiekt wolno, zgodnie z obowiązującym prawem znakowac znakami C-12 ========= Bajką jest, że znak C-12 jest znakiem NAKAZU kierunku jazdy w koło wyspy aż do śmierci albo omijania jej tylko z prawej strony, czyli tak jak to nakazuje znak C-9, gdyz znak C-12 nie jest sklasyfikowany w §35 a osobno w §36 rozporządzenia o znakach gdyż wcale nie nakazuje kierunku jazdy a RUCH OKRĘŻNY, czyli specjalną organizację ruchu na oznakowanym nim obiekcie. Obiektem tym może być zarówno zwykłe pojedyncze skrzyżowanie z wyspą jak i plac o dowolnej wielkości i kształcie. Na czym polega ta specjalna organizacja ruchu opisuje to § 36. RUCH OKRĘŻNY oznacza, że na skrzyżowaniu, skoro obowiązuje na nim ta organizacja ruchu, to "Skrzyżowaniu o ruchu okrężnym" o którym jest mowa w art. 24.7 ustawy,ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a nie w lewo, w prawo lub na wprost z omijaniem wyspy z jej prawej strony, po okalającej wyspę lub plac jezdni która biegnie tak jak jej podłużne pasy ruchu i linie krawędziowe okrężnie, czyli dokładnie tak jak to pokazuje piktogram znaku C-12.. ======= Bajką jest, że chcąc na "Skrzyzowaniu o ruchu okrężnym" pojechac do wylotu leżącego po lewej stronie w stosunku do wjazdu kierujący zajmuje przed wjazdem lewy pas ruchu i wskazuje swój zamiar lewym kierunkowskazem, bo będzie skręcać w lewo. Prawda jest taka, że przy jedynie okrężnie biegnących pasach ruchu po ich lewej stronie jest tylko wyspa lub plac a jadac po okrężnie biegnącej jezdni jedzie sie nią na wprost tak jak każda inną krtą drogą. Zmiana kierunku jazdy nastapi dopiero na zjeździe, co nalezy wykonac zgodnie z art. 22.2.1 , 22.3 i 22.5 ustawy, czyli z pasa leżącego pr

Konto usunięte

Konto usunięte
22 września 2015, 07:35

Merduś..nie męcz się.Po co piszesz po raz kolejny te bzdety...NIE MASZ ANI JEDNEGO PRZEPISU POTWIERDZAJĄCEGO TWOJE WIZJE. Wymyslasz sobie przepisy...to sie nazywa schiza...tableteczkę zadysponuj sobie. Pisałem..używam pojęcia rondo tylko z powodu wygody..wszyscy wiedzą o co chodzi oprócz ciebie i klonów,które potworzyłeś. Generalnie nie masz nic do dodania, gdy twoje bzdety padaja pod argumentami w postaci przepisów. Jedyne co potrafisz napisać,że są niezgodne z prawem..tylko tego prawa nie potrafisz pokazać. czytać ze zrozumieniem również..nie możesz zauważyć określenia "skrzyżowanie" w paragrafie 36 i dalej walisz bzdety. Pytałem ,jakie masz kwalifikacje-odpowiedzi brak. Nie dziwie się. Widać topo twoich "męczarniach"

Konto usunięte

Konto usunięte
22 września 2015, 09:57

a w temacie "rond" akurat uważam Merdek, że ma Pan rację. Szkoda tylko że drogowcy malują znaki poziome i pionowe kierunkowe na rondach, na każdym inaczej a to utrudnia kierowcom opanowanie uniwersalnych dla każdego ronda z c12 zasad. pozdrawiam

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
22 września 2015, 10:57

pawmaja w temacie "rond" akurat uważam Merdek, że ma Pan rację. Szkoda tylko że drogowcy malują znaki poziome i pionowe kierunkowe na rondach, na każdym inaczej a to utrudnia kierowcom opanowanie uniwersalnych dla każdego ronda z C-12 zasad. pozdrawiam Dziękuję za poparcie ale nie ma uniwersalnych zasad dla każdego rodzaju obiektu z wyspą lub w formie placu. Taka bzdurę wymyślił Władysław Drozd z cytowanym przez Pana idiotycznym zapisem, że WORD ustali zasady. NIE MALUJE SIĘ strzałek kierunkowych na wlotach tych skrzyżowań z wyspą lub w formie placu które są w świetle prawa "Skrzyżowaniami o ruchu okrężnym" czyli tych na których pasy ruchu, a zatem i jezdnia biegną jedynie okrężnie. Natomiast nie ma powodu by nie malować strzałek kierunkowych na tych obiektach które są zorganizowane zgodnie z ogólnymi zasadami ruchu i na których pasy ruchu biegną, tak jak krzyżujące się jezdnie, do zjazdów. Te powinny być oznaczone kierunkowo ale nie powinny być znakowane znakami C-12, bo nie są "Skrzyżowaniami o ruchu okrężnym". Że są znakowane do dziś to wymysł z czasów PRL głównego specjalisty d/s prawnej regulacji ruchu drogowego ówczesnego Ministerstwa d/s Transportu. "Skrzyżowanie o ruchu okrężnym" to takie na którym jazda DOOKOŁA wyspy lub placu to jazda bez zmiany kierunku jazdy. Na innych obiektach to permanentne skręty w lewo przy wyspie. Cała różnica polega na odmiennym przebiegu pasów ruchu a cała reszta to WPROST ZAPISY USTAWY Prawo o ruchu drogowym, bez potrzeby manipulacji prawem. http://mrerdek1.blogspot.com/2015/08/40-skrzyzowanie-o-ruchu-okreznym.html

Konto usunięte

Konto usunięte
22 września 2015, 12:19

jeśli "rondo" jest oznakowane c12 to moim zdaniem ma uniwersalne zasady chyba, że ktoś zacznie malować kierunki na nim. Dopóki tego nie zrobi jeździć należy wg jednakowych zasad dla każdego ronda (z c12): bez lewego kierunku (chyba, że zmieniam pas na lewy), dowolnym pasem jak tłok, prawym jak luźno, zjazd z prawego pasa z kierunkiem w prawo, jak zmieniam pas na "rondzie" to sygnalizuje i ustępuję tym co jadą pasem na który chcę wjechać AMEN

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
22 września 2015, 15:25

Popierajcie sibie w odpowiednim watku, a nie robicie bajzel, gdzie popadnie... na waszym przykładzie dokładnie widać, że głupota nie zna granic. Jedynie co potraficie to "niezgodne z prawem"...tylko tego prawa nie umiecie pokazać..albo bezmyslnie dobieracie przepisy do skrzyzowania, które dotyczą pojedynczej drogi.Emeryty..to czego was nauczono za waszej świetlanej młodości poszło do lamusa.

  • 1 (current)
  • 2

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.