Zmieńmy przepisy o "Super OSK"

/ /

Zmieńmy przepisy o "Super OSK"

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
8 marca 2012, 22:20

Całkowicie zgadzam się z tym, co tu jest napisane. W ubiegłym roku uczestniczyłam w szkoleniu Wzrost Kompetencji.....z nadzieją, że jako firma jednoosobowa, jednej kategorii będę mogła prowadzić szkolenie przy pomocy techniki internetowej i będzie mi łatwiej utrzymać się na powierzchni. Czuję się mocno zawiedziona. Poświęciłam dużo czasu na naukę. W sumie po co? aby dowiedzieć się, że Super Ośrodki będą miały wyłączne prawo do prowadzenia szkoleń internetowych.Szkolenia dla instruktorów to dobry pomysł ale w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego dla wypracowania wspólnego modelu szkolenia. Z pozdrowieniami dla koleżanek i kolegów.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 marca 2012, 23:20

Ci co sobie to załatwili twierdzą że to przecież jest ok. no jasne dla nich na pewno. prze tą ustawę dużo ludzi straci pracę ale przecież kogo to obchodzi nie tych co tworzą te ustawy. przecież mamy kryzys a jak braknie to VAT sie podniesie do 50% a co tam. Robią we własne gniazdo bo jak zamkna się szkoły to przybędzie bezrobotnych, dzilerzy samochodów stracą kupe klijentów no i mniejsze wpływy z podatkó bo zostaną na rynku CI NAJLEPSI. i tak do puki będziemy mieli takie drogi to nic sie nie zmieni i nie pomoże wymyślanie nowych przepisów dotyczących szkoleń!!!!!! Trzymam kciuki za Was bo mnie to już sie nie chce walczyć z ta głupotą

Konto usunięte

Konto usunięte
14 marca 2012, 21:22

Ja również zgadzam się z Panią Renatą T.i popieram ją w 100% ZMIEŃMY PRZEPISY O "SUPER OSK" pozdrawiam osk NIKOLA

Konto usunięte

Konto usunięte
22 marca 2012, 16:25

Witam. Dziwią minie trochę Wasze emocje. Każdy ma prawo się rozwijać. Nie wiem dlaczego mówicie, że ktoś zbankrutuje. Przecież może sobie kupić autobus i ciężarówkę. Sądzę, że głosy sprzeciwu najczęściej wychodzą od osób, które przespały swoją szansę skupiając się na walce cenowej z konkurencją a zapominając o podnoszeniu jakości w szkoleniu a co za tym idzie zarabianiu. Kończy się era handlu kwitami itp... i może tu jest problem u oportunistów. A może warto myśleć o budowie konsorcjum? O tym by zrzeszać się w grupy biznesowe? Dlaczego nie skupiacie się na tym by robić krok do przodu a tylko narzekacie? Pozdrawiam

Konto usunięte

Konto usunięte
23 marca 2012, 17:15

Witam Popieram ustanowienie Super Ośrodków. Uważam, że konieczne jest wzmocnienie dobrych ośrodków i instruktorów, co będzie podnosiło jakość szkolenia. Podstawowym pytaniem jest: który ośrodek czy instruktor jest dobry, a który słaby. Na pewno podstawową miarą oceny instruktorów nie jest wykształcenie ani staż pracy (choć minimum 3 lata jest konieczne), a dla ośrodków ilość kategorii czy posiadanych pojazdów. Dobry ośrodek to ten, który dobrze szkoli - to samo dotyczy dobrego instruktora. A jak to ocenić? Podział na ośrodki czy instruktorów lepszych lub gorszych powinien polegać na ocenie ich pracy. Nie chcę używać pojęcia certyfikacji - bo ta kojarzy na się z urzędami i ogromną ilością papierów. Na całym świecie radzą sobie z tym. Istnieją tam firmy mające narzędzia i ludzi wyspecjalizowanych w ocenie pracy firm szkolących. Instruktor nauki jazdy jest nauczycielem. Nauczyciele w szkołach mają cztery stopnie zawodowe: od stażysty do nauczyciela dyplomowanego, a instruktor jeden. Dlatego powinniśmy utworzyć chociaż jeszcze jeden stopień kwalifikacji, czyli: instruktora starszego i „Super ośrodek”. W tym celu należy stworzyć prosty system oceny pracy ośrodków oraz instruktorów. Ministerstwo powinno wydać koncesje firmom nadającym certyfikaty super ośrodkom i starszym instruktorom. Proponuję oceniać instruktora poprzez egzamin, który mógłby zdawać w starostwie przez Internet, oraz ocenę jego pracy poprzez analizę nagrań z prowadzonych przez niego zajęć teoretycznych i praktycznych. Taki instruktor jak i ośrodek musi też osiągać wysoką zdawalność. Certyfikacja taka zmobilizuje wszystkich do podnoszenia jakości pracy. Uważam, że niewypałem jest wymóg corocznego doszkalania każdego instruktora wyłącznie przez WORDY czy super ośrodki. Szkolenia takie powinny przeprowadzać także inne kompetentne firmy. Przy okazji chciałbym zwrócić uwagę na niedopuszczalne zapisy w ustawie oddające niektóre szkolenia tylko WORD-om. Wszyscy widzą, że ustawę pisało lobby WORD-ów i korporacji, tak jakby „ustawodawcy” zależało na utrzymaniu kilku tysięcy urzędników w WORD-ach, a nie na podnoszeniu poziomu szkolenia.. Gdzie się podział pomysł szkolenia z osobą towarzyszącą? Zniknął, bo na egzamin przychodziliby kursanci „wyjeżdżeni” przez rok (z dużą praktyką w ruchu drogowym), co spowodowałoby wzrost zdawalności i obniżenie dochodów Word-ów. Wracając do propozycji Pana Kulki tworzenia konsorcjów – ja proponuję, aby powstawało tysiące Super Ośrodków większych i mniejszych. Dajmy im możliwość szkolenia przez Internet, szkolenia instruktorów i w przyszłości szkolenia „z osobą towarzyszącą”. Spowoduje to naturalną selekcję ośrodków i podniesie, jakość szkolenia. Mam świadomość że nie ta się tego zrobić w tym roku, ale takie zapisy można już umieścić w ustawie z długim vacatio legis, a od przyszłego roku Super Ośrodkom zostawić tylko wymóg akredytacji kuratorium. Pozdrawiam serdecznie.

Konto usunięte

Konto usunięte
23 marca 2012, 19:07

Witam| Ustawa, jak i Pan Ireneusz jak widać uważa, że jakość "super" nie powinna być przyznawana za jakość szkolenia, tylko za majętność właściciela. Jestem za tytułem "super instruktor"- łatwo można określić kto nim może być, ale nie za "super OSK" na zasadach określonych w wiadomej ustawie. Jeśli znów miałyby być jakieś lepsze "super OSK" to może na zasadzie ilu super instruktorów zatrudnia (określanych procentowo w stosunku do "zwykłych") Natomiast zgadzam się z treścią artykułu Pana Zbigniewa Bem.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 marca 2012, 23:21

Jestem zdecydowanie przeciwny instytucji Super OSK od ponad 20 lat prowadzę ośrodek w ocenie klientów na wysokim poziomie, jednakże kat.CD nie jest w kręgu moich zainteresowań, bo przecież nie wszyscy muszą mieć pełną ofertę.Znam branżę szkoleniową w Warszawie i ośrodki, które mogą aspirować do super OSK i niektórym z nich wiele do SUPER brakuje.Centralizacje już przerabialiśmy. Wielu zawodach i branżach dąży się do specjalizacji, już nawet hydraulik nie ,,ogarnia wszystkiego" w Stanch Zjednoczonych studiując leśnictwo wybiera się kierunek ,,drzewa iglaste" lub ,,drzewa liściaste" nie ma takich co się SUPER na wszystkim znają. Tworzenie ustawy aby jednych podporządkować drugim w mojej ocenie jest ,,brudnym lobbingiem"

Konto usunięte

Konto usunięte
16 kwietnia 2012, 14:52

Idea "super OSK" tłumaczona jest checią postawienia wysokich wymagań jakościowych dla szkół jazdy, ale w swojej istocie jest odebraniem wielu z nich możliwosci rozwoju. W czysto administracyjny sposób określa się, które z nich mogą korzystać z nowoczesnych instrumentów dydaktycznych (e-learning), a które są tej możliwości pozbawione. Konia z rzędem temu, kto udowodni że szkoły wyposażone w autobus i ciężarówkę mogą te nowe instrumenty wykorzystać efektywniej i skuteczniej z punktu widzenia dydaktyki, niż dobra , doświadczona szkoła, prowadząca kursy tylko na kat B i A. Jeżeli chodzi o poziom zajęć, te szkoły mogą skutecznie konkurować z duzymi ośrodkami. Niech zwyciężają i rozwijają się najlepsi - bez administracyjnego dopingu.

Konto usunięte

Konto usunięte
26 maja 2012, 16:13

Zgadzam się całkowicie z opinią autora.Jest jeszcze wiele kwiatków na tej łączce np: dodatkowe szkolenia w ODTJ ,które będą prowadzone przez instruktorów ODTJ całkowicie do tego nie przygotowanych.Przypominam, że ODTJ i ich personel są powołane do nauki jazdy w ekstremalnych warunkach.Wyprowadzenie tych szkoleń z OSK pogłębi zapaść finansową wielu OSK ,a wobec jednoznacznej opinii fachowców nie przyczyni się do wzrostu BRD.Tworzenie monopoli na konkretne rodzaje szkoleń -jazda z osobą posiadającą prawo jazdy jest sprzeczne z ideą samodzielnej i nie skrępowanej działalności gospodarcze. Z poważaniem Wojciech Szemetyłło-SOSK-W-wa

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.