Będzie potrzebnych 150 egzaminatorów

/ /

Będzie potrzebnych 150 egzaminatorów

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
1 maja 2019, 14:53

Mało precyzyjnie jest określona ta kategoria AM dla osób niepełnosprawnych. Określenie powinno być precyzjniejsze, by rozróżnić uprawnienie tylko na czterokolowiec lekki od pełnej AM. Ograniczenie ilości pracy egzaminatorów wydaje się sensowne, ale .... Nie ograniczy to nacisków w celu większej zdawalności. Większa zdawalność jest mile widziana medialnie, oczywiście przez marszałków województw tez. I tu tkwi problem. Ważne nie są umiejętności ale zdawalność. Nie uregulowano ile egzaminów może mieć egzaminator przy innych kategoriach. Trudniej będzie zorganizować dobór osoby do egzaminatora tak, aby zachować chociaż pozory losowania. Przy posiadaniu w WORD-ach jedynie pojedynczych stanowisk egzamnacyjnych nieuniknione są zatory. I to nie tak, jak teraz, przy pierwszej godzinie pracy, ale przy każdej kolejnej również . W przypadku losowej nieobecności egzaminatora (choroba, urlop, itp.) będzie problem z egzaminem. Kto go przeprowadzi?

Konto usunięte

Konto usunięte
1 maja 2019, 17:29

i o jest nowelizacja po polsku. skupiono się na części organizacyjnej egzaminów, ale jest jeszcze sporo spraw technicznych, które można byłoby przy okazji tej nowelizacji zmienić. 1. jasne określenie, czy można korzystać i w jakim stopniu z systemów ułatwiających parkowanie. 2. czy przy egzaminie kat. C+E ma znaczenie, czy samochód ma manualną, czy automatyczną skrzynię biegów. wszak podczas egzaminu kat. C zdający udowodnił, że potrafi jeździć pojazdem ciężarowym z manualną skrzynią, więc wbijanie mu kodu 78, gdy zdaje C+E ciągnikiem z automatyczną skrzynią, trochę jest na wyrost.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 maja 2019, 10:39

Poczytaj dobrze projekt, bo to już zostało tam wyjaśnione.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 maja 2019, 17:32

Ten artykuł rozpromienił mi ten dzisiejszy brzydki i ponury dzień. W końcu jakieś działania zmierzające ku normalności. Z liczbą egzaminów do 8 i 8-godzinny dzień pracy egzaminatora to już ogromny plus. W końcu człowiek zjawi się w WORD na wyznaczoną godzinę i będzie miał wtedy egzamin. A nie że" Stój facet i grzecznie czekaj nie wiadomo ile na swoją kolej" jak na lekarskiej komisji wojskowej. Ale szampana jeszcze nie otwieram, muszę przeczytać to całe rozporządzenie. Niech żyje Polska. Precz z komuną.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 maja 2019, 19:39

no tak, ale za chwilę trzeba będzie nowelizować drugi, trzeci i kolejny raz. więc jak już ktoś się bierze za nowelizację, to powinien się zastanowić nie tylko nad tym co sam chce zmienić, ale przeczytać całe rozporządzenie i może skonsultować się z jakimś fachowcem, bo może pry okazji dobrze byłoby poprawić inne rzeczy.

Konto usunięte

Konto usunięte
3 maja 2019, 01:33

@Cyryl- Czy szanowny kolega kontaktował się z posłami? Czy szanowny kolega pisał do ministerstwa? Bo jeśli nie to jeśli kolega nie zastanie zmian takich jakich by oczekiwał to może mieć jedynie do siebie pretensje! O zmiany trzeba walczyć, tak jak ja od kilku lat walczyłem. Przecież nawet tutaj w artykule redakcja napisała, że czeka na propozycje i prześle je do resortu. A więc na co czekać? Ja jutro swoje propozycje prześle.

Konto usunięte

Konto usunięte
3 maja 2019, 09:52

więc wygląda na to, że jeżeli ja nie skontaktuje się z posłami, to będziemy mieli ułomną konstytucją, ułomne PoRD, Ustawę o Transporcie Drogowym, Prawo Przewozowe itp.? i pretensje będę mógł mieć tylko do siebie? od tego są instytucje państwowe gdzie zasiadają osoby biorące kasę i on są od tego. o tym co piszę było poruszane nie raz, w ministerstwie leży kilka pism na ten temat, więc panowie posłowie powinni albo przypomnieć sobie, albo popytać instytucji związanych z tematem. co może ja mam napisać akt prawny na czysto, przekazać parlamentarzyście i jeszcze pewnie zapłacić mu, że on to pchnie dalej, tak było za Rosji Carskiej (nawet nie za komuny).

Konto usunięte

Konto usunięte
3 maja 2019, 22:15

dot.egz.PJ kat.B; zad. na placu .Proponuję wprowadzenie możliwości dwukrotnego wykonania WSZYSTKICH zadań.Skoro można 2 razy sprawdzać światła i płyny,2 razy ruszać na wzniesieniu, to wprowadżmy możliwość dwukrotnej jazdy pasem ruchu./ w pierwszym przejeżdżie najechanie na pacholek lub wyjechanie z pasa ruchu nie skutkowałoby przerwaniem egz./ Ponadto dopuścić w tym zadaniu jedną korektę toru jazdy./to dla myślących, a nie jezdzacych na tzw małpę/ Czas trwania konsultacji 1do6.05 jest zwykłym świństwem

Konto usunięte

Konto usunięte
4 maja 2019, 15:18

Jestem za ilością 8 osób na 8 godzin wyznaczonych na dany dzień dla jednej osoby egzaminujacej. A może przy okazji nowelizacji przepisów w sprawie dotyczącej egzaminu praktycznego, doprecyzować sprawę dotyczącą podstawiania pojazdów przez OSK na egzamin państwowy i odpłatności za egzamin praktyczny. W takiej sytuacji kiedy osoba chcę korzystać z pojazdu należącego do OSK, to chyba słusznym by było pobieranie połowę kwoty za egzamin przez WORD bo wówczas jest poświęcony tylko czas Pana/Pani egzaminatora/egzaminator natomiast pojazd WORD-u stoi na placu a użytkowany jest pojazd OSK. Na obecny stan prawny jest deletece krzywdzące dla osoby zdających egzamin praktyczny. Teoretycznie osoba taka może korzystać z pojazdu OSK a w imię czego OSK ma tracić w takiej sytuacji bądź osoba znająca, dlaczego ma ponosić wyższe koszty za takie egzamin.

Konto usunięte

Konto usunięte
4 maja 2019, 22:51

A czy osoby "pełnosprawne" nie mogą zdawać AM na czterokołowcu??? Kuriozalnie obecnie jeśli osoba dajmy na to w wieku >60lat bez PJ chce jeźdźić czterokołowcem to musi przejść kurs i zdać egzamin na motorowerze, który może legalnie prowadzić bez AM. Więc jeśli już musi iść na kurs to niechaj ma możliwość zrobienia go na czterokołowcu (mikrocarze) co mu się przyda w przyszłości. Czy niepełnosprawni będą uprzywilejowani? Czy niepełnosprawność jest zdefiniowana ? Czy np. po chorobie nowotworowej to niepełnosprawny czy niepełnosprawność odnosi się tylko do niepełnosprawności ruchowej?

Konto usunięte

Konto usunięte
4 maja 2019, 23:05

5. Na wniosek i koszt niepełnosprawnej osoby egzaminowanej posiadającej orzeczenielekarskie z adnotacją,że może prowadzić pojazd po przystosowaniu go do rodzaju schorzenia dopuszcza się przeprowadzenie egzaminu państwowego w zakresie prawa jazdy kategorii AM czterokołowcem lekkim. Egzamin na czterokołowcu lekkim powinien być dozwolony dla każdego chętnego! Nawet gdyby to związane było z wpisaniem kodu zezwalającego na jazdę tylko czterokołowcem lekkim z automatyczną skrzynią biegów. Ilu obecnie ludzi jeździ nimi bez żadnego PJ ?

Konto usunięte

Konto usunięte
6 maja 2019, 15:00

Egz. ma trwać 45 min pomimo popełnionych błędów przez kursanta. Błędy mają być wskazywane w momencie ich powstania bo zaczną się kombinacje.Należy zmienić kryteria i oceny samego egz .tak żeby egzaminator. nie był maszynką czy trybikiem tej machiny. TO ON decyduje czy kursanta można dopuścić do ruchu czy nie., Obym w tej reformie nie widzieli siedzących godz. egzaminatorów pijących kawę czy herbatę i oczekujących na kolejnego kursanta, bo poco się wysilać kasa i tak leci.

Konto usunięte

Konto usunięte
7 maja 2019, 06:25

Alfred. Teoretycznie osoba taka może korzystać z pojazdu OSK a w imię czego OSK ma tracić w takiej sytuacji bądź osoba znająca, dlaczego ma ponosić wyższe koszty za takie egzamin. WORD nie jest już monopolistą w podstawianiu samochodów ale jest zmuszony do zapewnienia odpowiedniej ilości aut w razie potrzeby. Czyli taka sama opłata to cena za ryzyko które ponosi ośrodek egzaminowania bo samochody kupić musi a te mogą jedynie stać i rdzewieć 😁

Konto usunięte

Konto usunięte
7 maja 2019, 11:22

Jest doskonała okazja aby wrócić do ustawowego ustalenia maksymalnego czasu pracy /8 godzin/ wszystkich instruktorów nauki jazdy-bez względu na rodzaj i sposób zatrudnienia.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 maja 2019, 03:30

NicCzyli taka sama opłata to cena za ryzyko które ponosi ośrodek egzaminowania bo samochody kupić musi a te mogą jedynie stać i rdzewieć 😁 Rozumiem, że kolega sobie żartuje? Bo co mnie obchodzi, że te ich auta będą stały i rdzewiały skoro kupili? Co kogo obchodzi, że moje auto/rower stoi i rdzewieje?

Konto usunięte

Konto usunięte
8 maja 2019, 08:56

opłata za egzamin ma w sobie kilka składników: opłata za organizację, za egzaminatora i za pojazd. w momencie, gdy OSK podstawia pojazd, opłata ta powinna być pomniejszona o koszt pojazdu. nikt nie zamierza zabierać wszystkiego, opłata za organizację za egzaminatora pozostaje, bo takie koszty rzeczywiście ponosi WORD. natomiast ryzyko jest zawsze, w każdej działalności. jakieś 10 lat temu we wrocławskim WORD-zie zdawało dziennie ponad 250 osób, egzaminy były od 7:00 do 20:00. dzisiaj dziennie zdaje 70-80 osób i o 14:00 plac manewrowy jest pusty. musiano pozbyć się znacznej części egzaminatorów, pojazdów, pracowników obsługi. jeżeli kolega Nic chce ich wspomóc, aby auta nie stały i rdzewiały, może codziennie zdawać i celowo oblewać. jak zbierze się takich 100 osób, to sytuacja wróci do dawnej.

Konto usunięte

Konto usunięte
13 maja 2019, 12:19

w.szJest doskonała okazja aby wrócić do ustawowego ustalenia maksymalnego czasu pracy /8 godzin/ wszystkich instruktorów nauki jazdy-bez względu na rodzaj i sposób zatrudnienia. Nie ma potrzeby - kodeks pracy reguluje czas pracy.. Czaisz??

Konto usunięte

Konto usunięte
16 maja 2019, 16:16

Uwaga nieuwzgledniona. Podstawowym (i trudniejszym w prowadzeniu) pojazdem wykorzystywanym w ramach prawa jazdy kategorii AM jest motorower dwukołowy. Dlatego też egzamin i szkolenie odbywa się przy wykorzystaniu motoroweru. W ocenie MI tylko w przypadku osób niepełnosprawnych, które nie mogą kierować motorowerem dwukołowym należy zastosować wyjątek w uzyskiwaniu uprawnień kategorii AM. I dlatego dorośli (w dniu 2013) mogą prowadzić motorowery a czterokołowców lekkich już nie ??? Po co te całe konsultacje jak MI i tak wie najlepiej. Mimo wszystko dzięki za głos rozsądku: Ogólnopolska Izba Gospodarcza Ośrodków Szkolenia Kierowców, Polska Izba Gospodarcza Ośrodków Szkolenia Kierowców, Federacja Stowarzyszeń Szkół Kierowców !!!

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.