Kilometry lewym pasem

/ /

Kilometry lewym pasem

Autor Wiadomość

Leszek Drugi

Leszek Drugi Dołączył:
Lip 8, 2013 07:20
  • 480
  • 61
  • 0
13 marca 2018, 18:19

Jeżeli jezdnia jest gorszej jakości w obrębie prawego pasa w porównaniu do lewego, to mamy następującą sytuację. Na prawym pasie da się jechać 40 km/h, więc pojazd jest wyprzedzany no i... zjeżdża na prawy pas, zwalnia do 40 km/h i jest... wyprzedzany przez tego, co przed chwilą był wyprzedzany. Dzięki temu - średnia prędkość na tym odcinku jezdni wynosi nieco ponad 40 km/h zamiast 50. Inna kwestia: po co się organizuje jezdnie dwu- (i więcej) -pasowe? Odpowiadam: żeby z korzystać z deficytowych miejsc, bardzo cennych pod względem wartości nieruchomości. Moim zdaniem przepis w dotychczasowym brzmieniu jest archaiczny i nadaje się tylko do sytuacji poza obszarem zabudowanym, ewentualnie dla miejsc o ograniczeniu prędkości do minimum 80 km/h (dla samochodów osobowych).

Leszek Drugi

Leszek Drugi Dołączył:
Lip 8, 2013 07:20
  • 480
  • 61
  • 0
13 marca 2018, 18:31

Odnośnie używania określenia "prędkość ADMINISTRACYJNA", zastanówmy się, jaka prędkość nie jest administracyjna? Notabene czy nie lepiej posługiwać się pojęciami używanymi w ustawie (tj. prędkość dopuszczalna)? Prędkość administracyjna to (jak dla mnie) taka, która wynika z administracyjnych kompetencji organów administracyjnych do jej ustanawiania w trybie zarządzania ruchem na drogach. Kompetencje te wynikają z ustawy a konkretnie z rozporządzenia upoważniającego do umieszczania znaków regulujących prędkość (np. B-33). Innymi słowy prędkość administracyjna to taka prędkość, której wartość jest powiązana ze odpowiednim znakiem (choćby "Obszar zabudowany", "Autostrada"). Nie jest natomiast prędkością administracyjną, wg tego założenia, prędkość wynikająca z warunków ruchu drogowego (w sensie art. 19 uPoRD), no chyba że potraktujemy kierowcę jako organ administracji prywatnej (w swoim samochodzie).

PITER

PITER
17 marca 2018, 23:26

Nasi zachodni sąsiedzi na autostradach musza jechać tak jak u nas możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jednak na terenie zabudowanym pojazdy o masie całkowitej do 3,5 tony mogą jechać na wprost DOWOLNYM PASEM RUCHU. Może warto wprowadzić taki przepis także do naszego prawa?

Dodaj wypowiedź

Twój komentarz został wysłany. Będzie widoczny na stronie po zaakceptowaniu przez Administratora.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Dodajesz komentarz jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.