Komentarze do programu "Jedź Bezpiecznie"

/ /

Komentarze do programu "Jedź Bezpiecznie"

Autor Wiadomość

kopan

kopan Instruktor Dołączył:
Maj 17, 2017 21:50
  • 64
  • 126
  • 3
3 lipca 2017, 22:44 Komentarze do programu "Jedź Bezpiecznie"

Link do programu nr 652 https://www.youtube.com/watch?v=WVuemNH8iHk Rzecz o organizacji ruchu na rynku w Nowym Targu. Był ruch okrężny zmieniono na obwiednia runku droga z pierwszeństwem doloty podporządkowane. Sympatyczny Pan z telewizora tłumaczy że przedtem wokół rynku jechało się bez kierunkowskazu bo niby jakiś ruch okrężny. Teraz zupełnie inaczej wokół rynku z lewym kierunkowskazem należy jechać. Czary znakiem pionowym zmienia się istniejące kierunki !!!!!!!!!! Jazda po krakowsku !!!!

widz

widz
4 lipca 2017, 09:54

lubię ten program, sporo wątków komediowych,dla rozluźnienia można pooglądać. bardzo się cieszę że powstał ten wątek!!!

Nickt

Nickt
4 lipca 2017, 17:57

kopanTeraz zupełnie inaczej wokół rynku z lewym kierunkowskazem należy jechać. Czary znakiem pionowym zmienia się istniejące kierunki !!!!!!!!!! Jazda po krakowsku !!!! Błąd w rozumowaniu. To nie znak pionowy zmienia cokolwiek. Znak pionowy jest tylko konsekwencją ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU z jednego skrzyżowania (o ruchu okrężnym) na cztery odrębne. Nie czuję się uprawnionym do oceny tej zmiany, gdyż nie jest to miejsce, po którym poruszałbym się wielokrotnie. Stwierdzić jedynie mogę, że zmiana pociągnęła za sobą znaczne zwiększenie ilości znaków, a to nie zawsze musi iść w parze z poprawą brd.

MAGIC

MAGIC
5 lipca 2017, 01:28

NicktkopanTeraz zupełnie inaczej wokół rynku z lewym kierunkowskazem należy jechać. Czary znakiem pionowym zmienia się istniejące kierunki !!!!!!!!!! Jazda po krakowsku !!!! Znak pionowy jest tylko konsekwencją ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU z jednego skrzyżowania (o ruchu okrężnym) na cztery odrębne. Czytam i zastanawiam się od kiedy jakikolwiek na świecie RYNEK, niezależnie od sposobu jego zorganizowania był pod względem zasad ruchu jednym klasycznym skrzyżowaniem. Słyszę ciągle, że RONDO to wg ustawy Prawo o ruchu drogowym jedno skrzyżowanie, ale twierdzenie, że Rynek to wg zasad ruchu jedno skrzyżowanie - to już kpina. Zdjęli znaki C-12, czy zasadnie to inna sprawa, ale właśnie dlatego, że Rynek nie jest RONDEM, bo nie jest, a zespołem skrzyżowań, bo jest, co i tak nie ma związku z ruchem okrężnym. Skrzyżowań jest tyle samo co wcześniej i nikt ich nie dokupił. Nawet nie przemalowali oznakowania poziomego, dodali tylko strzałki, a od tego nie zmienia się ilość skrzyżowań.

INŻYNIERKA

INŻYNIERKA
5 lipca 2017, 14:16

kopanLink do programu nr 652 https://www.youtube.com/watch?v=WVuemNH8iHk Rzecz o organizacji ruchu na rynku w Nowym Targu. Był ruch okrężny zmieniono na obwiednia runku droga z pierwszeństwem doloty podporządkowane. Poprzednia organizacja ruchu miała tylko tyle wspólnego z "ruchem okrężnym" , że postawiono znaki C-12, które nie miały nic wspólnego z oznakowaniem poziomym. Na dodatek znak STOP, tak jak A-7, powinien być dodany do znaku C-12, a nie stać osobno. Poza tym znak C-12 ma obowiązek stać po prawej stronie jezdni. https://www.google.pl/maps/@49.4815242,20.0297991,3a,75y,95.06h,92.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sz3wwJLSiSJTTq97KP2qDkQ!2e0!7i13312!8i6656 ******Wbrew temu co mówi kierownik oddziału MORD, co źle świadczy o tej instytucji, cztery skrzyżowania na nowotarskim Rynku są FAKTEM i to niezależnie od ich oznakowania, czyli obowiązującej organizacji ruchu. Słusznie zdjęto znaki C-12 i domalowano strzałki na jezdniach, ale tabliczki T-6 to kolejny popis braku wiedzy. *******Istniejące oznakowanie poziome jest bezkolizyjne i poprawne, ale nie dla "ruchu okrężnego i "pierwszeństwa łamanego". Poziom inżynierii ruchu jest w Polsce porażająco niski.

PITER

PITER
11 lipca 2017, 07:17

kopanŻeby była jasność podsumuję.-------- Sygnalizowanie zamiarów zmiany kierunków jazdy zależy od rzeczywistych możliwości zmian kierunków jazdy w danym miejscu.------- Tak że Sympatyczny Pan z telewizora instruując że przy ruchu okrężnym sygnalizujemy odwrotnie jak przy pierwszeństwie łamanym opowiada niestworzone rzeczy. Było by to śmieszne jakby nie to że to Pan z telewizora, Egzaminator, Dyrektor Mord Kraków, Sekretarz Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Małopolski. Gdzie ja żyję ?????????????????Aby była jasność. Pan z Krakowa twierdzi, a jest dyrektorem MORD i Sekretarzem Rady BRD, że jadąc dookoła Rynku przez kolejne skrzyżowania przy nakazanym "ruchu okrężnym" nie włącza się lewego kierunkowskazu, a przy "pierwszeństwie łamanym" jadąc identycznie na każdym ze skrzyżowań należy sygnalizować lewym kierunkowskazem zamiar zmiany kierunku jazdy w lewo. Pan KOPAN uważa, że Pan z Krakowa się myli w pierwszym przypadku. Powtarza za PANAMI z Warszawy, że jadąc okrężnie wg nakazu znaku C-12 należy włączyć lewy kierunkowskaz. Zgodnie z obowiązującym prawem w obu przypadkach organizacji ruchu jadąc dookoła Rynku w Nowym Targu nie należy włączać lewego kierunkowskazu poza sygnalizowaniem zamiaru zmiany pasa ruchu i wjazdu na parking po lewej. Jadąc w ruchu okrężnym wg nakazu znaku C-12 i drogą z pierwszeństwem nie zmienia się kierunku jazdy wg art. 22 ustawy.

Nickt

Nickt
12 lipca 2017, 10:24

Nie zamierzam oceniać która z organizacji ruchu na tym rynku jest lepsza (bezpieczniejsza) - poprzednia, czy obecna. Będzie to możliwe po pewnym czasie, gdy będą dane porównawcze sprzed i po zmianie. Natomiast kilka słów na temat używania kierunkowskazów.--------------------------------- Likwidacja ruchu okrężnego zmieniała JEDNO skrzyżowanie na CZTERY odrębne. Ponieważ jazda okrężna wyklucza możliwość wjechania na wyspę znajdującą się z lewej strony, więc lewy kierunkowskaz jest zbędny (są wyjątki potwierdzające tę regułę- na wyspie bywają miejsca parkingowe). Identyczny tor jazdy po zmianie organizacji ruchu sprawił, że w narożnikach rynku powstały CZTERY odrębne skrzyżowania. O tym jak należy sygnalizować zamiar i zmianę kierunku jazdy przed i na skrzyżowaniu chyba nikomu nie trzeba wyjaśniać.

PITER

PITER
12 lipca 2017, 10:28

kopanGościu zmianą kierunku do kierunku przeciwnego do ruchu wskazówek zegara jest ruch zgodny z ruchem wskazówek zegara. Nijak się ma zmiana kierunku w ruchu okrężnym do skrętu w prawo, lewo, jazdy na wprost. Całkiem inne pojęcia. Gościu art 22 mówi o skrętach w prawo lewo nie mówi o zmianie ruchu przeciwnego do ruchu wskazówek zegara na zgodny z ruchem. Człowieku taka zmiana przez kierującego jest niemożliwa w Polsce ba nawet wszędzie jak sobie zmienisz to będziesz jechał pod prąd. Gościu, co to za brednie? Brałeś coś na wspomaganie, czy za wszelką cenę chcesz udowodnić, że nie masz pojęcia o czym rozprawiasz na forum. Zmiana kierunku na jezdni jednokierunkowej na przeciwny jest niedozwolonym na niej prawem zawracaniem, natomiast zmiana kierunku w prawo lub w lewo jest skręcaniem Z TEJ JEZDNI w związku z zamiarem jej opuszczenia. Jeżeli jednokierunkowa jezdnia biegnie jedynie okrężnie, to można ją opuścić, ze względu na wyłączoną z ruchu wyspę środkową lub centralny plac, skręcając z tej jezdni tylko w prawo, i to nie tylko na skrzyżowaniach wylotowych, ale także na zjazdach na drogi wewnętrzne, np. na parkingi przy marketach (art. 2.10 prd). Jeżeli obiekt z wyspą jest zorganizowany wprost wg ogólnych zasad ruchu, to na nim jezdnie biegną na wprost do wylotów i na nim można zmieniać kierunek jazdy zarówno w lewo jak i w prawo z pasów ruchu oznaczonych właściwymi strzałkami kierunkowymi.

PITER

PITER
13 lipca 2017, 23:20

NicktLikwidacja ruchu okrężnego zmieniała JEDNO skrzyżowanie na CZTERY odrębne. Ponieważ jazda okrężna wyklucza możliwość wjechania na wyspę znajdującą się z lewej strony, więc lewy kierunkowskaz jest zbędny (są wyjątki potwierdzające tę regułę- na wyspie bywają miejsca parkingowe). Identyczny tor jazdy po zmianie organizacji ruchu sprawił, że w narożnikach rynku powstały CZTERY odrębne skrzyżowania. O tym jak należy sygnalizować zamiar i zmianę kierunku jazdy przed i na skrzyżowaniu chyba nikomu nie trzeba wyjaśniać. Okazuje się, że nie tylko trzeba wyjaśniać, ale na dodatek wybijać z głowy poradnikowe bzdury. Sam piszesz o identycznym torze jazdy drogą posiadającą pierwszeństwo. Gdzie w prawie jest zapis, że przy organizacji ruchu "ruch okrężny" tak zorganizowany obiekt (typu rondo, Rynek, plac gwiaździsty, skwer czy o dowolnym innym kształcie, np. podpaski, czy trójkąta) to pod względem zasad ruchu jedno skrzyżowanie? A te cztery ukradli i ich nagle nie widzisz? Od kiedy to na "skrzyżowaniu" w rozumieniu zasad ruchu wolno zmieniać pasy ruchu i skręcając w lewo włączać prawy kierunkowskaz? Na Rynku w Nowym Targu od wieków są cztery skrzyżowania bez znaków, ze znakami C-12, ze znakami D-1 z tabliczkami T-6 i bez tych tabliczek.

Nickt

Nickt
15 lipca 2017, 09:34

PITERGdzie w prawie jest zapis, że przy organizacji ruchu "ruch okrężny" tak zorganizowany obiekt (typu rondo, Rynek, plac gwiaździsty, skwer czy o dowolnym innym kształcie, np. podpaski, czy trójkąta) to pod względem zasad ruchu jedno skrzyżowanie? Pytanie można interpretować dwojako: 1) autor jest prowokatorem, 2) autor ma problem ze zrozumieniem §36 rozporządzenia o znakach. Obie te możliwości pozwalają mi nie odpowiadać na tak postawione pytanie. kopanA dlaczego akurat tak, jak w rogach rynku można "fizycznie" jechać w lewo, na wprost lub w prawo. Jazda okrężna po rynku w rogach rynku wymaga zmian kierunku jazdy w lewo !!!!!!!! Jeśli nie pogodzisz się z faktem, iż organizacja ruchu (jej zmiana) wpływa na sposób jazdy (np używanie kierunkowskazów) to nie ma szans byśmy mogli się porozumieć. Przy ruchu okrężnym, chcąc objechać wyspę, MUSIMY jechać tak jak wskazuje znak C-12. I bez znaczenia jest fakt, że tor objazdu będzie miał kształt koła bądź kwadratu, Po zmianie organizacji (jak w omawianym przypadku) MUSIMY uwzględnić fakt, że spotkamy inne znaki i do nich musimy dostosować jazdę.

PITER

PITER
15 lipca 2017, 21:34

kopannatomiast zmiana kierunku w prawo lub w lewo jest skręcaniem Z TEJ JEZDNI w związku z zamiarem jej opuszczenia. Dojeżdżam do skrzyżowania w rogu rynku to która to jest TA jezdnia i skąd się wzięło że TA jezdnia to TA jezdnia. Według twojego w rogach rynku TA jezdnia to jezdnia na wprost?? No jak tak to pełna zgoda, przy nomenklaturze TA JEZDNIA chcąc dalej jechać w ruchu okrężnym skręcam w lewo opuszczam TĘ jezdnię, skręcając w prawo też opuszczam TĘ jezdnię. Jadąc prosto pomykam TĄ jezdnią.Na wszystkich czterech narożnikowych skrzyżowaniach Rynku w Nowym Targu, tak jak na jego obwiedni TA DROGA to jednokierunkowa posiadająca pierwszeństwo w stosunku do podporządkowanych wlotów i to zarówno przy organizacji ruchu "ruch okrężny" jak i przy zasadach ogólnych z pierwszeństwem łamanym. Oznakowanie poziome odpowiada natomiast klasycznemu układowi krzyżujących się dróg. Starasz się być tu ekspertem, ale nie masz do tego właściwej wiedzy, a szkoda.

PITER

PITER
15 lipca 2017, 21:47

kopanPonieważ jazda okrężna wyklucza możliwość wjechania na wyspę znajdującą się z lewej strony, więc lewy kierunkowskaz jest zbędny A dlaczego akurat tak, jak w rogach rynku można "fizycznie" jechać w lewo, na wprost lub w prawo. Jazda okrężna po rynku w rogach rynku wymaga zmian kierunku jazdy w lewo !!!!!!!! Możliwość jazdy w lewo, w prawo lub na wprost do przeciwległego wylotu, nie zawsze jest związane z koniecznością zmiany kierunku jazdy w rozumieniu art. 22 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Dlatego MĄDRY egzaminator odróżnia "skrzyżowanie" w rozumieniu budowli od "skrzyżowania " w rozumieniu zasad ruchu i wydaje polecenia, np.: "Na najbliższym skrzyżowaniu proszę pojechać w lewo", a nie "Na najbliższym skrzyżowaniu proszę skręcić w lewo". Czas się ocknąć, gdyż czas budowy jedynie prostych klasycznych skrzyżowań dwóch dróg dawno już minął. Przy "ruchu okrężnym" i "pierwszeństwie łamanym" jedzie się na lewą stronę skrzyżowania biegnącą po łuku drogą, bez jej opuszczania, co jest jednoznaczne z brakiem zmiany kierunku jazdy w rozumieniu art. 22 prd.

PITER

PITER
16 lipca 2017, 11:02

Panie KOPAN. Gdzie Pan wyczytał te bzdury, bo nie sądzę by były tylko wymysłem pańskiej wyobraźni? Jazda na zamek to ułatwienie zmiany pasa ruchu pojazdom jadącym w tym samym kierunku na zanikającym pasie ruchu oraz ułatwiająca wjazd na drogę z pierwszeństwem przy połączeniu dróg. Nawet znak dotyczący jazdy na zamek nie dotyczy tych którym kończy się pas ruchu lecz tych którzy jadąc pasem obok mają im w sposób płynny (zmniejszenie prędkości i stworzenie luki miedzy pojazdami) stworzyć warunki do bezpiecznej zmiany pasa ruchu wg art. 22 prd.

PITER

PITER
17 lipca 2017, 09:35

NicktPITERGdzie w prawie jest zapis, że przy organizacji ruchu "ruch okrężny" tak zorganizowany obiekt (typu rondo, Rynek, plac gwiaździsty, skwer czy o dowolnym innym kształcie, np. podpaski, czy trójkąta) to pod względem zasad ruchu jedno skrzyżowanie? Pytanie można interpretować dwojako: 1) autor jest prowokatorem, 2) autor ma problem ze zrozumieniem §36 rozporządzenia o znakach. Obie te możliwości pozwalają mi nie odpowiadać na tak postawione pytanie. Pytanie jest proste - Gdzie w obowiązującym prawie jest zapis potwierdzający twój punkt widzenia? Szukanie tak prymitywnej wymówki nie jest dobrą metodą na uzasadnienie swojej wypowiedzi. Świadomie nie pisałem tylko o RONDZIE o którym nie ma ani słowa w ustawie i rozporządzeniu, a zatem nie ma nawet jego definicji, a które to wg popularnych poradników ma być niby w całości pod względem zasad ruchu jednym skrzyżowaniem (art. 2.10 ustawy). Jest jednym skrzyżowaniem, ale w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, a nie Prawo o ruchu drogowym, tak jak Rynek w Nowym Targu jest BUDOWLĄ i nawet z podwójnymi znakami C-12 na wlotach nie będzie w całości jednym skrzyżowaniem w rozumieniu zasad ruchu. Był, jest i niezależnie od zastosowanej organizacji ruchu nadal będzie zespołem czterech osobnych tak rozumianych skrzyżowań. Znak C-12, ani żaden inny znak w polskim i międzynarodowym prawie o ruchu drogowym nie ma mocy sprawczej do zamiany zespołu skrzyżowań w jedno skrzyżowanie. To wyłączona z ruchu środkowa wyspa lub centralny plac czynią z klasycznego skrzyżowania zespół skrzyżowań. Widziałeś jedno klasyczne skrzyżowanie z podporządkowanymi wszystkimi wlotami, albo takie na którym jadąc na jego lewą stronę przełącza się kierunkowskaz z lewego na prawy i zmienia pasy ruchu na nim, a nie przed nim?

Nickt

Nickt
17 lipca 2017, 12:09

PITER Pytanie jest proste - Gdzie w obowiązującym prawie jest zapis potwierdzający twój punkt widzenia? Szukanie tak prymitywnej wymówki nie jest dobrą metodą na uzasadnienie swojej wypowiedzi. Świadomie nie pisałem tylko o RONDZIE o którym nie ma ani słowa w ustawie i rozporządzeniu, a zatem nie ma nawet jego definicji, a które to wg popularnych poradników ma być niby w całości pod względem zasad ruchu jednym skrzyżowaniem (art. 2.10 ustawy). Jest jednym skrzyżowaniem, ale w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, a nie Prawo o ruchu drogowym, tak jak Rynek w Nowym Targu jest BUDOWLĄ i nawet z podwójnymi znakami C-12 na wlotach nie będzie w całości jednym skrzyżowaniem w rozumieniu zasad ruchu. Prowokujesz nadal. A ja w chwili słabości ulegnę tej prowokacji i odpowiem. ---------------------------------------------------------- Faktem jest, że ani PoRD, ani Rozporządzenie o znakach nie podają definicji ronda (używam potocznego nazewnictwa). Zapewne wynika to z prostego faktu - w przeciwieństwie do typowych skrzyżowań jak np X, T lub Y nie sposób jest zdefiniować rozmaitych możliwości, które znamionują rondo. Poprzestano więc na znaku C-12, za którym spotkamy wyspę wokół której musimy jechać zgodnie ze strzałkami na znaku i to bez względu na to czy wyspa (a więc i obwiednia) ma kształt koła, owalu, kwadratu itp. Na marginesie - kierującego nie interesuje prawo budowlane, a także Rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych, do którego uparcie odwołują się niektórzy "instruktorzy" nauki jazdy. ------------------------------------------------ §36 Rozporządzenia o znakach używa określenia w liczbie pojedynczej tj. SKRZYŻOWANIE. Teoretycznie można byłoby wyobrazić sobie, że dyspozycja tego znaku mogłaby być rozbudowana np poprzez uprzedzenie o różnorodności kształtów wyspy (obwiedni), ilości wlotów/wylotów itp., ale wątpię, by zdołano ująć w niej każdą z możliwości, która może wystąpić, a poza tym nic by to zmieniło w stosunku do istniejących zasad poruszania się po rondzie. Ponadto ustawodawca założył, że kierujący są istotami rozumnymi i nawet brak definicji ronda nie będzie dla nich przeszkodą. Potwierdza to fakt, iż ronda istnieją od wielu lat i tylko nieliczni mają z tym kłopot. Może za sprawą "instruktorów" nauki jazdy? PITER To wyłączona z ruchu środkowa wyspa lub centralny plac czynią z klasycznego skrzyżowania zespół skrzyżowań. To zdanie jest tak abstrakcyjne, że trudno mi do niego się odnieść. Mógłbym wprawdzie wytknąć, że PoRD nie posługuje się pojęciem KLASYCZNEGO skrzyżowania, ani ZESPOŁU skrzyżowań, ale nie o to chyba chodzi. Wydaje mi się, że twoją intencją jest podważenie sensu istnienia rond. I to bez względu na ich kształt, rozmiar itd itp. A skoro tak to dla bezpieczeństwa własnego i innych użytkowników dróg, powinieneś je omijać. PITER Widziałeś jedno klasyczne skrzyżowanie z podporządkowanymi wszystkimi wlotami, albo takie na którym jadąc na jego lewą stronę przełącza się kierunkowskaz z lewego na prawy i zmienia pasy ruchu na nim, a nie przed nim? Odbiegasz od tematu - dyskusja jest o rondach, a ty pytasz o klasyczne skrzyżowanie. Interpretuję to jako brak rzeczowych i sensownych argumentów na poparcie swoich "racji".

kopan

kopan Instruktor Dołączył:
Maj 17, 2017 21:50
  • 64
  • 126
  • 3
17 lipca 2017, 13:38

Przepis mówi że nie masz utrudniać ruch wszystkim, nie tylko jadącym na twoim pasie ruchu. Właśnie szeryf dba o egzekwowanie prawa, porusza się z prędkością nie utrudniającą ruchu innym kierującym. Jak korek często przebiega przez skrzyżowania to drogowcy malują na jezdni nazwę miejscowości np. Opole . Malują po to by na tym pasie się ustawiać jadąc w kierunku Opola - żadne zamki z Marsa, a wyłącznie kolejka[QUOTE] Jeżeli mówisz że utrudnianie to to że ta osoba wjedzie przed Ciebie i przez to będziesz dłużej stać to co kierowca na następnym skrzyżowaniu nie może skręcić w ulicę która zamierzasz jechać bo będziesz dłużej jechać?[/QUOTE] Oczywiście że może skręcić i jechać gdyby wszyscy stosowali się do przepisów. Dworak ma prawo gdzieś i jest za opcją krótszy a grubszy korek - taki żeby nikt skręcający na skrzyżowaniu wcześniejszym nie przejechał. Jest za poszanowaniem miejsca na drodze za nieposzanowaniem prawa i dokładnego zablokowania przejazdu obok kolejki.

kopan

kopan Instruktor Dołączył:
Maj 17, 2017 21:50
  • 64
  • 126
  • 3
17 lipca 2017, 13:48

Moje wpisy poznikały. Rozumiem trudno było z nimi polemizować bo udowodniono czarno na białym podając odpowiednie Art. że Telewizja lansuje swoje przepisy niemające nic wspólnego z PRAWEM obowiązującym.

PITER

PITER
17 lipca 2017, 16:11

NicktProwokujesz nadal. A ja w chwili słabości ulegnę tej prowokacji i odpowiem. ---------------------- Nie prowokuję, lecz zachęcam do np. takiej polemiki jak ta. ----------- Piszesz "Faktem jest, że ani PoRD, ani Rozporządzenie o znakach nie podają definicji ronda (używam potocznego nazewnictwa). Zapewne wynika to z prostego faktu - w przeciwieństwie do typowych skrzyżowań jak np X, T lub Y nie sposób jest zdefiniować rozmaitych możliwości, które znamionują rondo." ------- ZAPEWNE wynika to? A może się mylisz? Nie ma słowa o RONDACH, gdyż to zawsze obiekt złożony, skanalizowany okrągłą lub owalną wyłączoną z ruchu wyspą środkową która rozdziela jezdnie. JEST O NIM MOWA JEDYNIE w przepisach budowlanych z 1999 roku, a znak "ruch okrężny" istnieje w naszym prawie od 1960 roku. Każde rondo może być dowolnie zorganizowane. Czy dla rozbudowanego obiektu w formie jednopoziomowego skrzyżowania dróg z przesuniętymi czy rozsuniętymi wieloma wlotami, łącznicami, pasami wyłączenia lub włączenia stworzono jakieś ekstra zasady ruchu? Każdy złożony obiekt drogowy składa się pod względem zasad ruchu z elementów opisanych w art. 2 ustawy. Skrzyżowanie wg ustawy Prawo o ruchu drogowym to pojedyncze miejsce na drodze, a nie złożony obiekt budownictwa drogowego. Nie ma znaczenia wielkość i kształt tego obiektu, ilość wlotów i wylotów oraz ilość pasów ruchu. Wjeżdżasz na skrzyżowaniu wlotowym, przejeżdżasz przez następne i opuszczasz obiekt na skrzyżowaniu lub zjeździe wylotowym. Jak należy jechać na poszczególnych skrzyżowaniach czy odcinkach przeplatania strumieni ruchu opisuje dokładnie i jednoznacznie ustawa Prawo o ruchu drogowym zgodnie z zastosowanym oznakowaniem.

Robert Prokopiuk

Robert Prokopiuk Dołączył:
Cze 16, 2013 23:09
  • 249
  • 1386
  • 0
17 lipca 2017, 20:57

kopanMoje wpisy poznikały.Mimo mojej "sympatii" do ciebie i tego,że generalnie uważam, żeś kołek to uważam, że nie powinny.Nic takiego w nich nie było, co pozwalałoby wywalić je w kosmos. Można przedstawić swój punkt widzenia.

Nickt

Nickt
18 lipca 2017, 11:13

PITER ---------------------- Nie prowokuję, lecz zachęcam do np. takiej polemiki jak ta. ----------- Do TAKIEJ polemiki mnie nie zachęcisz. Proponuję byś opracował nowe PoRD, a następnie skutecznie je przeprowadził przez cały proces legislacyjny. Wówczas porozmawiamy.

PITER

PITER
18 lipca 2017, 13:37

NicktPITER ---------------------- Nie prowokuję, lecz zachęcam do np. takiej polemiki jak ta. ----------- Do TAKIEJ polemiki mnie nie zachęcisz. Proponuję byś opracował nowe PoRD, a następnie skutecznie je przeprowadził przez cały proces legislacyjny. Wówczas porozmawiamy.Masz do tego prawo, a ja wcale nie mam ambicji przekonywać ciebie do czegoś czego nie rozumiesz. Masz prawo dalej wierzyć w co chcesz i komu chcesz. Twój problem polega na tym, że nie potrafisz przyjąć do wiadomości, że ja właśnie mówię wyłącznie o obowiązującym już od kilkunastu lat prawie, co do zasady zgodnym z Porozumieniami europejskimi i Konwencją o ruchu drogowym oraz o znakach i sygnałach drogowych, a nie o jego nieuprawnionych interpretacjach.

  • 1 (current)
  • 2
  • 3

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.