Linia podwójna ciągła, linie ciągłe „końcówki” .

/ /

Linia podwójna ciągła, linie ciągłe „końcówki” .

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
24 lipca 2017, 07:54 Linia podwójna ciągła, linie ciągłe „końcówki” .

DEFINICJA. 2.2.1.10 Linia podwójna ciągła. Znak P-4 „linia podwójna ciągła” (rys. 2.2.1.10) stosuje się w celu rozdzielenia przeciwnych kierunków ruchu na odcinkach jezdni, na których należy wyeliminować przejeżdżanie pojazdów na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu. ... Jak z powyższego wynika celem stosowanie tej linii jest wyeliminowanie przejeżdżania pojazdów na cześć jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu. Z celu stosowania tej linii wynika że niedozwolona próba przejeżdżania przez tę linię to próba niezgodna z celem stosowania tej linii a taka może wystąpić wyłącznie przy poruszaniu się wzdłuż tej linii i próbie jej przejechania. Jadę wzdłuż linii swoim pasem ruchu i nie mogę przejechać za nią. Kluczowym stwierdzeniem jest na odcinkach jezdni – czyli chodzi o wyeliminowanie przejeżdżania pojazdów poruszających się odcinkiem jezdni z tą linią – czyli poruszających się wzdłuż tej linii. Linia ta nie zabrania wjechania za nią przy lewoskrętach, prawo-skrętach z oczywistego powodu że nie temu celowi służy. Nie służy utrudnieniu zajęcia odpowiedniego pasa ruchu przez pojazdy skręcające na skrzyżowaniach Nie służy również kształtowaniu w lewo-skrętach prawo-skrętach pasa ruchu (toru jazdy pojazdu) bo od tego mamy inne linie do zastosowania na skrzyżowaniach: prowadzące, krawędziowe, obszary drogi wyłączone z ruchu. Instrukcje malowania linii podwójnych ciągłych w obrębie skrzyżowań obligują do kończenia tych linii równo z przedłużeniem krawędzi jezdni poprzecznej bez rozróżniania czy jezdnie są jednokierunkowe czy dwukierunkowe. Podyktowane jest to lepszą widocznością tych linii dla pojazdów przejeżdżających przez skrzyżowanie. Dlaczego na egzaminach na praw jazdy kat A, B od egzaminowanego przy skrętach na skrzyżowaniach wymaga się nie najeżdżanie na końcówki tych linii. ?? Dlaczego przy egzaminach na wyższe kategorie C, C+E, D takie najechania przy skrętach nie są uważane za błąd choć instrukcja egzaminowania w tym względzie nie wprowadza jakiegoś rozróżnienia ze względu na gabaryty pojazdów. Pytani w tym względzie egzaminatorzy objaśniają że takie najechania są dozwolone na podstawie art. 22 Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się: 1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo; 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo. 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku. Zgodnie z atr. 5.1. Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe. Oraz biorąc pod uwagę Rozporządzenie o znakach. § 86. 3. Znak P-2 "linia pojedyncza ciągła" oddziela pasy ruchu o tym samym kierunku i oznacza ponadto zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią. 5. Znak P-4 "linia podwójna ciągła" rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią. Biorąc pod uwagę powyższe przepisy należy stwierdzić że art. 22 (ze względu na gabaryty pojazdu) nie upoważnia do przejeżdżania i najeżdżania na te linie. Możliwość najeżdżania na końcówki linii ciągłych wynika z definicji tych linii – ponieważ takie najechania nie są sprzeczne z celem stosowania tych linii. Nie stanowią wykroczenia wobec przepisów określających zachowanie w stosunku do tych linii. Możliwość najeżdżania na końcówki tych linii dotyczy wszystkich pojazdów o ile nie koliduje z innymi przepisami. Podczas egzaminu na kat A, B najechanie końcówek linii egzaminator traktuje jako niezastosowanie się do znaku linia podwójna ciągła – stworzenie zagrożenia dla ruchu - skutek przerwanie egzaminu z wiadomym skutkiem. Manewrowanie przy skrętach w celu ominięcia końcówek tych linii nie ma nic wspólnego z prawidłowym torem jazdy wręcz przeciwnie jest przykładem nieprawidłowego lub niemożliwego (kat C, C+E, D) toru jazdy. Nie najechanie na końcówki tych linii stwarza zagrożenie dla ruchu a nie na odwrót - służy poprawie tego bezpieczeństwa.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 lipca 2017, 08:37

kopan Oto narodził się nam nowy filozof od przepisów ruchu drogowego, który bawi się w ich nieuprawnioną interpretację. Linie ciągłe są namalowane nie po to by po nich JEŹDZIĆ i tyle Panie Kopan. Czasem wystarczy jechać wolniej by na nie nie trzeba był najeżdżać. Miejsca gdzie są wadliwie namalowane powinny być zgłoszone z uzasadnieniem i niezwłocznie poprawione, a egzamin ma obowiązek być prowadzony tylko tam gdzie oznakowanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Jeżeli to nie jest możliwe to przejazd wadliwie oznakowanych odcinków drogi nie powinien być oceniany. Art. 22.3 prd nie upoważnia do przekraczania linii ciągłych, nawet ich końcówek, a jedynie do nie zajmowania miejsca na drodze wg art. 22.2 prd. Jeżeli długi pojazd dopuszczony do ruchu na drogach nie może zmieścić się np. przy prawoskręcie wykonanym od środka jezdni rozdzielonej linią ciągłą to znaczy, że wadliwie zaprojektowano to skrzyżowanie drogowe. To instruktorzy OSK i egzaminatorzy WORD, nie wspomnę o Policji stojącej na straży praworządności i BRD, mając właściwą wiedzę, co niestety jest tylko teorią, gdyż przy braku zaangażowania ze strony MI wszyscy posługują się różnymi wytycznymi, powinni być pierwszymi którzy w praktyce powinni zweryfikować zastosowane rozwiązania projektowe i organizacyjne na drogach w regionie.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 lipca 2017, 12:59

PITER --- Linie ciągłe są namalowane nie po to by po nich JEŹDZIĆ i tyle Panie Kopan. Po co są namalowane linie określają przepisy, pisałem jaki jest cel stosowania tych linii. Tak że Chłopie pleciesz ....... ------ jedziesz do domu mieszkasz po lewej stronie drogi, linia podwójna ciągła i w związku z zjazdem wymalowano prowadzącą 1m dziura, 1m ciągła 1m dziura , jezdnia ma 6 m szerokości. Ty oczywiście zbliżasz się do linii ciągłej i skręcasz w lewo. Chłopie 100 na 100 przejedziesz linię no chyba że nie osobowym pojazdem a hulajnogą jedziesz, o ciężarowym nie wspomnę by cię całkowicie nie pogrążyć !!!! Jedź do Urzędu i oddaj Prawo jazdy !!!! Zapomniałem - Chłopie od uprawnionej interpretacji przepisów.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 lipca 2017, 14:04

kopanPITER --- Linie ciągłe są namalowane nie po to by po nich JEŹDZIĆ i tyle Panie Kopan. Po co są namalowane linie określają przepisy, pisałem jaki jest cel stosowania tych linii. Tak że Chłopie pleciesz ....... ------ jedziesz do domu mieszkasz po lewej stronie drogi, linia podwójna ciągła i w związku z zjazdem wymalowano prowadzącą 1m dziura, 1m ciągła 1m dziura , jezdnia ma 6 m szerokości. Ty oczywiście zbliżasz się do linii ciągłej i skręcasz w lewo. Chłopie 100 na 100 przejedziesz linię no chyba że nie osobowym pojazdem a hulajnogą jedziesz, o ciężarowym nie wspomnę by cię całkowicie nie pogrążyć !!!! Jedź do Urzędu i oddaj Prawo jazdy !!!! Zapomniałem - Chłopie od uprawnionej interpretacji przepisów.Przestań już bredzić KOPAN, bo nie dość, że to nie po polsku to i bez sensu.

Konto usunięte

Konto usunięte
26 lipca 2017, 00:42

kopanSPADAM !!! ........ Nareszcie!!!

Konto usunięte

Konto usunięte
26 lipca 2017, 22:31

24 lipca 2017, 14:04 niejaki OBSEER wpisał tekst obrażający Mnie - niczym nie poparte insynuacje i nie na temat wątku. Proszę o usunięcie. Jak jesteś przepracowany to mogę cię zastąpić.

Konto usunięte

Konto usunięte
26 lipca 2017, 23:52

I dalej bredzisz KOPAN, a obiecałeś, że spadasz

Konto usunięte

Konto usunięte
28 lipca 2017, 11:52

Kopan Twoje tezy są bez sensu. Piszesz, że można skręcić w lewo przejeżdżając przez P-4, więc po co P-1e, choćby przy zjeździe do posesji)? Jak jest P-4 wymalowana, to nie masz prawa znaleźć się po drugiej stronie tej linii, niezależnie czy jedziesz na wprost, skręcasz czy ją przecinasz pod kątem prostym.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 lipca 2017, 16:56

Najkrótsza prowadząca P-1e ma trzy metry, pisałem już o tym i jest stosowana przy indywidualnych zjazdach. Więc proszę skręcić nie najeżdżając na P-4. Poczytaj w jakim celu stosuje się P-4 też pisałem. P1-e jak i P-4 nie służy do kształtowania toru jazdy pojazdu przy wykonywaniu skrętów.Działanie przeciw celowi stosowania tych lini jest niezastosowaniem się do nich. Dlatego zgodnie z przepisami na kat C+E walisz dokładnie przez te linie bo ...... Nie jest to żaden błąd a jazda zgodnie z przepisami. Nie ma innych przepisów dla kat "B" są te same co na C+E

Konto usunięte

Konto usunięte
28 lipca 2017, 18:23

kopan...Nie ma innych przepisów dla kat "B" są te same co na C+E to znaczy, że mój kursant na kat. D ma na skrzyżowaniu się zatrzymać, wyjść i ręcznie nadrzucić tył, aby nie najechać tej linii?

Konto usunięte

Konto usunięte
28 lipca 2017, 19:54

Ja Ci nie bronię ani przepisy Ci nie zabraniają przejechania tych linii. -----Problemu nie ma na wyższe kategorie. ---- Tylko że Egzaminatorzy wymyślili swoją instrukcję egzaminowania na kat B, A, ... -----Skręcam w lewo, sygnalizacja świetlna, sygnalizator ogólny S-1. Obszar skrzyżowania liczony jest od linii zatrzymania dla świateł / przejścia dla pieszych. Jak po skręcie nie ma przejścia to dla obszaru skrzyżowania przyjmuje się granicę do hipotetycznych linii zatrzymania. W ramach obszaru skrzyżowania mam wykonać skręt i nie interesują mnie żadne linie P-4. Robię to jak najbardziej łagodnie i sprawnie. Omijanie na kat B końcówek linii P-4 to wymysł Egzaminatorów, zachowanie niebezpieczne niczemu nie służące a pogarszające BRD i niezgodne PoRD.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 lipca 2017, 21:04

kopanW ramach obszaru skrzyżowania mam wykonać skręt i nie interesują mnie żadne linie P-4... OK, ale czym różni się linia P-4 od powierzchni wyłączonej P-21 w zakazie najeżdżania na te znaki/powierzchnie? moim zdaniem niczym. więc dlaczego na skrzyżowaniu możesz najeżdżać na P-4, a na P-21 nie, czy też się mylę?

Konto usunięte

Konto usunięte
28 lipca 2017, 21:23

W dobrym kierunku podążasz. Prosił bym by nie posługiwać się oznaczeniami literowo-cyfrowymi linii/znaków, gdyż te są przeznaczone do stosowania w projektowaniu i nie każdy zna te oznaczenia.---- Pisałem czemu służy linia podwójna ciągła. Natomiast powierzchnia drogi wyłączona z ruchu służy kształtowaniu krawędzi toru jazdy i absolutnie nie wolno jej przejeżdżać.---- Każde przejechanie/najechanie to działanie przeciwko celowi stosowania tej powierzchni. Błąd na egzaminie do niedawna skutkujący przerwaniem egzaminu. Tak że przy skręcie podwójną ciągłą przejechać możesz ale powierzchni wyłączonej z ruchu nie możesz.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 lipca 2017, 22:44

kopan...Tak że przy skręcie podwójną ciągłą przejechać możesz ale powierzchni wyłączonej z ruchu nie możesz. nie mogę się zgodzić, bo na kat. C, C+E i D są miejsca (we Wrocławiu), w których nie ma innej możliwości jak jazda po powierzchni wyłączonej z ruchu. jestem również zdania, że jeżeli jest możliwość nie najechania na P-4, nawet rowerem, to powinno się ją omijać. kolejną sprawą jest umiejętność kierującego, dla jednego będzie to nieosiągalne, dla drugiego proste. trzeba zadać sobie pytanie: czy równamy do najlepszego, czy najgorszego? ps. oznaczenie P-21 jest z rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U 170), więc są obowiązujące. jeżeli na egzaminie przejedziesz przez ten obszar na protokole egzaminacyjnym w rubryce ponad wynikiem - uwagi, egzaminator wpisze przekroczenie P-21. trudno, aby na forum gdzie większość przedstawia się jako "instruktor" rozporządzenie to było czymś abstrakcyjnym.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 lipca 2017, 23:40

A co mnie obchodzą miejsca w Wrocławiu, przecież oznakowania nie malowali święci. Ja mówię jak jest w przepisach, a dokładnie to co z nich wynika. To że w Wrocławiu drogowcy sknocili powierzchnie wyłączone z ruchu nie jest jakimś wyjątkiem. W Tarnowie ciągle knocą. No ale jak pociotki, protegowane, pojęcia nie mające, się tymi sprawami zajmują to nic dziwnego. Rozumiem że uważasz że równanie do najlepszego to przy lewoskrętach na kat B jazda na kwadratowo to mistrzostwo świata?---Nie, to jest tylko stosowanie się do głupawych wymysłów Egzaminatorów , nic z prawem nie mających związku. Skręt w jeździe to dobranie jak najłagodniejszego promienia skrętu by trafić tam gdzie należy.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 lipca 2017, 06:21

jazda na kwadratowo przesadnie jeżeli ma wpływ na płynność pokonania skrzyżowania jest utrudnieniem ruchu, ale tutaj się kłaniają umiejętności techniczne prowadzenia pojazdu. poza tym aby trafić w punkt docelowy za skrzyżowaniem możesz wybrać sobie kilka torów jazdy, to nie jest tak, że dobierając mniejszy lub większy łuk ma to wpływ na miejsce docelowe. ale chyba nigdy nie jeździłeś większym pojazdem lub nie obserwowałeś z zastanowieniem się. otóż wszystkie znaki poziome na jezdni są dedykowane pod samochody osobowe/dostawcze, natomiast zdarza się nawet nie tak rzadko, że jeżdżąc pojazdem większym jesteś zmuszony po przejeżdżania przez linie ciągłe, obszary wyłączone z ruchu w postaci powierzchni zakreskowanej (P-21) lub czerwonej (SoRO). to nie są sknocone oznakowania.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 lipca 2017, 06:21

ale zapraszam do Wrocławia (jak będzie Ci po drodze) na darmową lekcję jazdy autobusem w charakterze obserwatora, aby ocenić jak można pokonywać zakręty, omijać takie oznakowanie, kiedy się da, kiedy nie i jaki na to wpływ mają umiejętności techniczne kierowcy.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 lipca 2017, 10:19

Dobrze Cyryl prawisz. Jeżeli musisz wykonać skręt, i nie zabrania ci tego żaden przepis, to wykonujesz ten manewr tak, by nie opuścić pasa ruchu i nie najechać na ciągłą linię lub powierzchnię wyłączoną, ale to nie znaczy, że jak się fizycznie nie da tego tak zrobić, to nie można na tą linię lub powierzchnię najechać zachowując przy tym manewrze szczególna ostrożność. Nie znaczy to jednak, że jadąc długim pojazdem można ignorować linie ciągłe i powierzchnie wyłączone z ruchu, traktując je tak jak gdyby ich nie było, bo tak może uważać albo oszołom albo jakiś, za przeproszeniem, Kowalski, co niekiedy idzie w parze.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 lipca 2017, 10:29

Cyryl widzę że masz ochotę pouczyć mnie jazdy autobusem. Tylko skąd wiesz że ja nie umiem jeździć autobusem? No i ciężarówką z przyczepą mnie pouczysz - tylko sprawa jest taka że ja umiem jeździć mam prawo jazdy C+E i sporo kilometrów przejechałem z materiałami niebezpiecznymi. ---- Nie ma dedykowanych dla osobowych powierzchni drogi wyłączonych z ruchu, tak jak i nie ma dedykowanej dla ciężarowych instrukcji egzaminowania.

Konto usunięte

Konto usunięte
30 lipca 2017, 17:28

no to nie wiem co chcesz osiągnąć swoimi postami. jeżeli jeździłeś pojazdem ciężarowym z przyczepą/naczepą, to powinieneś wiedzieć jak zachowuje się taki zespół pojazdów (z tego z wiem z materiałami niebezpiecznym zakręty pokonuje się tak samo jak bez) i są takie miejsca, gdzie nie ma możliwości stosować się do znaków poziomych. natomiast jeżeli jesteś instruktorem, to na pewno podczas szkolenia (nawet na kat. B) zdarzają się przypadki, gdy ktoś zostawił źle zaparkowane auto i aby je ominąć trzeba przejechać przez linią ciągłą. często zdarza się, że śmieciarka ładuje się na jezdni zmuszając innych do przekraczania znaków poziomych. i co wtedy? jak ma się zachować uczący się i jak ma zrobić na egzaminie?

  • 1 (current)
  • 2
  • 3

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.