Maciej Kulka. Szkolenie ciągnikiem siodłowym z naczepą

/ /

Maciej Kulka. Szkolenie ciągnikiem siodłowym z naczepą

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
31 października 2019, 20:38 Maciej Kulka. Szkolenie ciągnikiem siodłowym z naczepą

W ramach dyskusji nad projektem rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Maciej Kulka, instruktor nauki jazdy, przedsiębiorca mówi o obowiązku szkolenia na kat. C+E ciągnikiem siodłowym z naczepą.

https://www.l-instruktor.pl/aktualnosci/maciej-kulka-szkolenie-ciagnikiem-siodlowym-z-naczepa.html

Konto usunięte

Konto usunięte
31 października 2019, 20:38

siedzę w branży od lat kilkunastu i chyba jeszcze nie spotkałem pojazdu OSK na kat. C i CE obciążonego zgodnie z obowiązującymi przepisami ( dlaczego nie muszę tłumaczyć) więc trzeba przyjąć że szkolenie generalnie jest "na pusto" .

Konto usunięte

Konto usunięte
1 listopada 2019, 07:52

cenny punkt widzenia, ale: cały system szkolenia i egzaminowania kandydatów kat. C+E nie ma tylko na celu zarobku poszczególnych przedsiębiorców, ale głównym celem jest wyszkolenie i dostarczenie na rynek pracy dobrze przygotowanych kierowców, o czym autor troszeczkę zapomniał. faktem jest, że zdecydowana większość transportu odbywa się zespołami pojazdów ciągnik/naczepa, faktem jest, że szkolenie i egzaminowanie w tej kategorii pojazdem ciężarowym z przyczepą jest archaiczne. sama jazda, obsługa pojazdu MAN-a TGL i współczesnego ciągnika siodłowego (np. MAN TGX) to dwie różne rzeczy. dodatkowo więksi przewoźnicy muszą osoby po uzyskaniu prawa jazdy kat. C+E dodatkowo doszkalać na zespole pojazdów ciągnik/naczepa i robią to najczęściej jego kierowcy nie zawsze dobrze z powodu braku przygotowania do nauczania.

Konto usunięte

Konto usunięte
1 listopada 2019, 07:52

problemem dzisiaj jest taki, że OSK i WORD-y szkolą i dopuszczają do pracy osoby nieprzygotowane do pracy na zespołach pojazdów jakimi odbywa się współczesny transport. zmiana moim zdaniem dobra, jednak dokonana dużo za późno i nie do końca przygotowana w całości.

Konto usunięte

Konto usunięte
1 listopada 2019, 12:11

Albo szkolimy na minimum byle czym bez kwalifikacji i okresówek. A cały ciężar przygotowania do zawodu przenosimy na przyszłego pracodawcę. Albo szkolimy na maksimum w ośrodkach profesjonalnych z instruktorami co ten zawód wykonywali bądź wykonują. Na nowoczesnych pojazdach w ośrodkach z dużymi placami i ODTJ. Gdzie dodatkowo blisko jest możliwość jazdy w terenie po trudnych trasach . Kurs taki w pelni przygotowuje do zawodu i za ten kurs klient płaci wysoką cenę. Dziś klient płaci za kurs i kwalifikacje dużo a nic nie dostaje tak naprawdę. Ciężar przeszkolenia dalej spada na pracodawcę bo co chwilę "młodego" kierowcę doczepia do "starego" na 2-3 tyg płacąc im normalne wypłaty. Wiem bo czesto to ja przeszkalam. Jestem INJ plus ITJ mam przejechanie ponad 1.5 mil km po europie. A pracuje jako kierowca bo :-) stawki kilku krotnie lepsze , umowy o pracę.......itp.... Pozdrawiam wszystkich instruktorów za kółkiem

Konto usunięte

Konto usunięte
3 listopada 2019, 21:53

Szkolenie na zabawce skracanym na potrzeby placu plys zabawkowa naczepa nazywacie profesjonalnym??? Wzruszające... Pokaż mi fachowcu, gdzie takie małe solówki z przyczepą jeźdżą.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.