WORD: pięć lat na zakup ciągników siodłowych z naczepami

/ /

WORD: pięć lat na zakup ciągników siodłowych z naczepami

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
23 października 2019, 16:54 WORD: pięć lat na zakup ciągników siodłowych z naczepami

Opublikowano projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. W nowelizacji zawarto m.inn. nowe wymagania dla pojazdu przeznaczonego do nauki jazdy i egzaminowania. Ośrodki egzaminacyjne – do 2025 r. - będą musiały uzupełnić swoją flotę w zakresie kat. C i C+E o pojazdy nowoczesne. 

https://www.l-instruktor.pl/aktualnosci/osk-word-piec-lat-na-zakup-ciagnikow-siodlowych-z-naczepami.html

Konto usunięte

Konto usunięte
23 października 2019, 16:54

Czy mając wyrobione PKK na A można odbyć kurs i egzamin na A1 lub A2 ?

Konto usunięte

Konto usunięte
23 października 2019, 17:44

Dobicie naszej branży. Ciekawe ilu transportowców zatrudnia pracowników z Ukrainy,Białorusi! A tam się uczą na nowych Scania- Uaz, Man -ZIŁ . DAF- Kamaz. Poroniony pomysł. Prawko na E 5 tys minimum . Kto przyjdzie - nikt. Dobra zmiana!!

Konto usunięte

Konto usunięte
23 października 2019, 19:45

To już paranoja . Kto wpadł na taki pomysł .

Konto usunięte

Konto usunięte
23 października 2019, 20:47

no fajnie, ale dlaczego dopiero od 2025 roku, jeżeli takie potrzeby są już teraz? zwiększenie długości zespołu pojazdów C+E z 14m na 16m jak w życiu nic nie da, bo "normalnym" zestawem nie zrobi się łuku i nie zmieści w żadne stanowisko na placu manewrowym. aby móc zrealizować to naczepa musi mieć nie więcej niż 11,5m, a odległość osi napędowej ciągnika siodłowego od pierwszej osi naczepy nie może być większa niż 4,5m. za moją poradą zrobiliśmy naczepę 11,4m, dwie osie, druga skrętna, wtedy nie dość, że instruktor wykona te manewry, ale jest możliwość nauczenia kandydatów na kierowców. normalna naczepa ma 13,6m długości, a odległość od napędowej osi ciągnika do pierwszej osi naczepy to około 6m.

Konto usunięte

Konto usunięte
23 października 2019, 20:48

A dlaczego nie szkolimy na ciągnikach z naczepą?? Ponieważ głąby amatorzy, którzy wdrażają przepisy zatrzymali się z placem manewrowym na starze 200. Pytają się następnych amatorów, właścicieli nauk jazdy i instruktorów którzy nigdy nie jeździli, ponieważ byli tylko wojskowymi lub policjantami bez praktyki. Może jak ktoś umie z tych głąbów niech wjedzie ciągnikiem tylko 2 osiowym z naczepą standardową 13,62 na plac i spróbuje zrobić zadanie jazdy pasem ruchu do przodu i do tyłu...

Konto usunięte

Konto usunięte
23 października 2019, 20:49

trzeba również zmienić rozporządzenie o egzaminowaniu osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, co do wymiarów stanowisk na placu manewrowym.

Konto usunięte

Konto usunięte
23 października 2019, 20:57

Cyrylno fajnie, ale dlaczego dopiero od 2025 roku, jeżeli takie potrzeby są już teraz? zwiększenie długości zespołu pojazdów C+E z 14m na 16m jak w życiu nic nie da, bo "normalnym" zestawem nie zrobi się łuku i nie zmieści w żadne stanowisko na placu manewrowym. aby móc zrealizować to naczepa musi mieć nie więcej niż 11,5m, a odległość osi napędowej ciągnika siodłowego od pierwszej osi naczepy nie może być większa niż 4,5m. za moją poradą zrobiliśmy naczepę 11,4m, dwie osie, druga skrętna, wtedy nie dość, że instruktor wykona te manewry, ale jest możliwość nauczenia kandydatów na kierowców. normalna naczepa ma 13,6m długości, a odległość od napędowej osi ciągnika do pierwszej osi naczepy to około 6m. Wymiary placu powinny być zmienione 20 lat temu jak weszły naczepy 13,m

Konto usunięte

Konto usunięte
24 października 2019, 01:07

Czyżby w ministerstwie w końcu ktoś się obudził z długiego letargu i zauważył, że mamy rok 2019 a nie 1970? Albo Unia Europejska palcem pogroziła? Koniec końców lepiej późno niż wcale. Tu się Panie Cyryl zgadzamy w pełni. Trzeba iść z duchem czasu. W WORD'ach tylko biegających z maczugami brakuje, i skaczącego między drzewami tarzana. Tylko co z kat. B i czujnikami parkowania, kamerami cofania, GPS i tak dalej? Czy brane jest to pod uwagę czy dalej będziemy w prehistorii? Z mojej strony będzie zapytanie w tej sprawie do ministerstwa.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 października 2019, 06:10

gdybyś faktycznie śledził co dzieje się w związku z egzaminami chociaż na kat. B do wiedziałbyś, że podczas egzaminów można dzisiaj (nie wiem czy zauważyłeś, że mamy rok 2019, a nie 1970) korzystać z urządzeń "biernych" wspomagających parkowanie. a są to czujniki parkowania czy też kamery cofania (jeżeli pojazd jest w nie wyposażony). nie można korzystać z czynnych urządzeń, czyli asystentów parkowania, gdy to pojazd wykonuje manewr bez naszego udziału. we Wrocławiu w autobusie egzaminacyjnym jest panel sterowania instruktora/egzaminatora, gdy on jest aktywny wyłączają się czujniki parkowania, a instruktor/egzaminator mają ograniczoną możliwość ingerencji podczas jazdy. ponieważ podczas manewrów na placu zdający wykonuje je samodzielnie, panel ten jest włączany podczas egzaminu w ruchu.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 października 2019, 06:10

co do GPS nie wiem w czym może on pomóc na egzaminie, jeżeli egzaminator wyda polecenie: "proszę skręcić w lewo na najbliższym możliwym skrzyżowaniu". moim zdaniem byłoby to urządzenie, które dodatkowo by rozpraszało uwagę szkolonego/zdającego.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 października 2019, 11:54

Ledwo spłacimy dafa z konarem jg 2 za 400tys i już kolejne nowe , trza uciekać z branży....

Konto usunięte

Konto usunięte
28 października 2019, 09:30

Skoro wymogi unijne to przy okazji wprowadźmy stawki za szkolenie unijne i wtedy wszystko będzie ok.

Konto usunięte

Konto usunięte
31 października 2019, 08:22

tak się zastanawiam: na ile ten okres przejściowy jest możliwy w realizacji? już od 1.01.2020 czyli za dwa miesiące będzie można szkolić i podstawiać na kat. C+E pojazdy z automatyczną skrzynią biegów (z możliwością sterowania manualnego), ale w tej samej nowelizacji jest minimalna długość zespołu pojazdów 16m. natomiast nie widać nowelizacji rozporządzenia w sprawie egzaminowania, aby zmienić wymiary stanowisk na placu manewrowym. bo przy dzisiejszych stanowiskach takim zespołem pojazdów nie ma możliwości realizacji żadnych manewrów pomijając ruszanie pod górę, więc okres przejściowy będzie tylko na papierze. czy będzie możliwe szkolenie i podstawianie na egzamin zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy (automat z możliwości sterowania manualnego) z naczepą o długości ponad 14m (jak wymagają dotychczasowe przepisy), aby móc realizować zadania na placu manewrowym na dotychczasowych stanowiskach.

Konto usunięte

Konto usunięte
3 listopada 2019, 09:27

O ile mi wiadomo to wg. Ustawy długość zestawu do szkolenia i egzaminowania wynosi minimum nie 14 a 15 m. W praktyce jest to ok. 16 m. Ponieważ samochód musi mieć minimum 8 m długści , a przyczepy są z reguły 8 metrowe. W ostatniej nowelizacji podano również NOWE WYMIARY placu manewrowego dla CIĄGNIKA Z NACZEPĄ . Proponuję żeby przed pisaniem komentarzy sięgnąć do LITERATURY dot, tematu i też nie obrażać ludzi którzy znają się na swojej pracy , chociaż byli policjantami , czy żołnierzami.

Konto usunięte

Konto usunięte
4 listopada 2019, 20:33

może jestem niedoinformowany ale: 1 lipca mieliśmy nowelizację rozporządzenia w sprawie egzaminowania, gdzie zezwolono na korzystanie z biernych urządzeń wspomagających manewrowanie i nie upewnienie się na przejeździe kolejowym automatycznie przerywa egzamin (wcześniej było wyrażenie - może przerwać) itp., natomiast nie ma żadnych zapisów o zmianie wielkości stanowisk na placu manewrowym. o kolejnej nowelizacji tego rozporządzenia (nawet projekcie) nie słyszałem. natomiast wymagania co do pojazdów egzaminacyjnych zawarte jest w nowelizacji rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia, chyba art. 44 jak mnie pamięć nie myli. jeżeli masz jakieś bardziej aktualne informacje, to proszę podać w którym akcie prawnym są zawarte.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.