"Wychowawca" ukarany

/ /

"Wychowawca" ukarany

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
6 listopada 2017, 20:38

Niestety takich "wychowawców trutni" spotyka się coraz częściej na naszych drogach. Uważam że należałoby wprowadzić obowiązkowe badania psychotechniczne dla wszystkich kierowców. Ponadto policja powinna takim kierowcom, zatrzymywać uprawnienia do czasu uzyskania opinii psychologa. Są kierowcy, którzy traktują innego kierującego jak przeciwnika nie współuczestnika w ruchu drogowym.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 listopada 2017, 08:56

Niestety w doktrynie utrwaliła się zupełnie nieusprawiedliwiona teza, że generalnie za kolizję przy najechaniu odpowiadać powinien jadący z tyłu, który nie zachował odpowiedniego odstępu. Tymczasem zasada ta powinna być ukierunkowana przeciwnie, tzn. winnym powinien być gwałtownie hamujący - o ile takim hamowaniem zabezpieczał jakiekolwiek dobro chronione prawem, np. zdrowie niefrasobliwego pieszego. Przepis sankcjonowany faktem gwałtownego hamowania posiada swój sens - zgodnie z zasadą racjonalności prawodawcy. Tymczasem rozpowszechniona doktryna podważa praktyczność istnienia tej normy w ustawie niejako uznając ją za przepis martwy (czynność konwencjonalną, niesankcjonowaną). Dodam na koniec, że kwestie winy rozstrzyga sąd lub kierujący, który przyjął mandat. Moim zdaniem nauka prawna nie powinna dociekać abstrakcyjnych przedmiotów winy, ustalając jakieś ogólne wytyczne.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 listopada 2017, 07:43

Wypadki i kolizje nie są analizowane dogłębnie. W 80 % o winie i nie winie rozstrzyga funkcjonariusz policji, który tak naprawdę nie jest przygotowany merytorycznie do badania przyczyn wypadków. Ponadto archaiczny system ubezpieczenia OC sprzyja takim zachowaniom kierowców. Za kolizję w większym lub mniejszym stopniu odpowiadają obie strony kolizji. zwyżkę za wypadek powinien ponieść nie właściciel pojazdu tylko kierowca , który kierował pojazdem biorącym udział w kolizji- bezwzględu na stopień winy

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.