Zamość: kolizja "elki"

/ /

Zamość: kolizja "elki"

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
31 października 2018, 16:55

Przez 30 lat szkolenia takich najechań na moje auto miałem minimum z 50 i jakoś nikt o mnie nie pisze.

Konto usunięte

Konto usunięte
31 października 2018, 18:47

Właśnie dla tego i w wielu innych powodów udało mi się wprowadzić do UoKP zapis :art.55 ust.3 mówiący o szczególnej ostrożności wobec pojazdów nauki jazdy.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 listopada 2018, 08:38

"(...)zatrzymał się, by przed skrętem w ulicę Kiepury, przepuścić rowerzystkę jadącą drogą dla rowerów". To błąd wynikający z zakazu zatrzymania się w odległości mniejszej niż 10 metrów przed przejazdem dla rowerzystów. Należało zmniejszyć prędkość a nie zatrzymywać się.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 listopada 2018, 13:29

Co miesiąc nam ktoś ładuje w d..pę... cóż za sensacja

Konto usunięte

Konto usunięte
2 listopada 2018, 16:58

Leszek Drugi"(...)zatrzymał się, by przed skrętem w ulicę Kiepury, przepuścić rowerzystkę jadącą drogą dla rowerów". To błąd wynikający z zakazu zatrzymania się w odległości mniejszej niż 10 metrów przed przejazdem dla rowerzystów. Należało zmniejszyć prędkość a nie zatrzymywać się. A gdyby jechało więcej rowerów? też nie mogę się zatrzymać?

Konto usunięte

Konto usunięte
4 listopada 2018, 13:56

Szczególna ostrożność opiera się na czasie reakcji człowieka. Nawet człowiek "z refleksem układów scalonych" nie jest w stanie uniknąć potrącenia pieszego, który wejdzie bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Przez ten kazus powinno się definiować odległość "bezpośrednio przed PdP". Zachowując sz.o. też można potrącić pieszego na PdP bez przesądzania o winie kierującego (o nie zachowaniu należytej ostrożności). Zmniejszenie prędkości (jako cel nienarażania pieszego na niebezpieczeństwo) daje pieszemu szansę na bezpieczne wejście na PdP bez narażania go na zarzut, że wszedł nań bezpośrednio przed pojazd. Im bliżej pojazd, tym rośnie ryzyko wejścia bezpośrednio przed niego. Czas jest więc ograniczony a zjawisko dynamiczne.

Konto usunięte

Konto usunięte
4 listopada 2018, 14:02

lukA gdyby jechało więcej rowerów? też nie mogę się zatrzymać?Zatrzymanie pojazdu nauki jazdy przez instruktora jest usprawiedliwione, bo lepiej nie ryzykować zdrowia pieszego w sytuacji gdy kursant nie ma jeszcze odpowiedniego doświadczenia a pojazd ten jest przecież chroniony przepisem z art. 55 ust. 3 PoRD. Powyższe rozważania nie są bez związku z problemem przejechania za sygnalizator - warunkowo na żółtym sygnale. Drogą analogii: przejechanie na czerwonym = potrącenie z winy kierującego pieszego na PdP.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.