Wyprzedzanie na rondzie z prawej strony.

/ /

Wyprzedzanie na rondzie z prawej strony.

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
27 czerwca 2015, 09:59

OBSERJak masz pierwszeństwo łamane i wyznaczone pasy ruchu to nie zmieniasz pasa ruchu na lewy i niczego nie sygnalizujesz bo wedle przepisów nie zmieniasz kierunku jazdy i nic do tego nie ma czy to droga jest jednokierunkowa czy nie. I jedziesz prawym pasem i bez właczonego kierunkowskazu. Ma rację, że masz jakiś walnięty kodeks albo walniętego nauczyciela. Coś takiego? Polecam 6.5.3.5 z rozporządzenia w sprawie warunków dla znaków i sygnałów, Jak najbardziej art 22 ma zastosowanie. Chyba, że jest zastosowany nakaz jazdy w jedna stronę, co nie zwalnia kierującego od sygnalizowania zamiaru.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 czerwca 2015, 20:04

Jacek KaźmierskiPanie Scoby jak Pan wytłumaczy rys. 8.5.4. i podpis pod rysunkiem i co się stanie w czasie niedziałającej sygnalizacji trójbarwnej? Pojedzie Pan w lewo z prawego pasa? Czy może będzie Pan opowiadał bajki, że skrzyżowanie z ruchem okrężnym to nie jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym? Po za tym nikt nie neguje, że obwiednia jest jezdnią jednokierunkową, chodzi o samo podejście do skrzyżowania. Pan należy do sekty prostowaczy rond. Prostowacze rozcinają ronda i prostują je i uważają, że wloty są oddzielnymi skrzyżowaniami, jednak przy nowoczesnych rozwiązaniach te teorie się wysypują, dlatego ma Pan problemy z interpretacją niektórych rozwiązań. Na szczęście ta sekta jest na wymarciu, a dowodem niech są interpretacje urzędów, autorów publikacji i podręczników oraz nowoczesnych rozwiązań, których przybywa i są one dużo bezpieczniejsze i do których metoda gumki recepturki nie pasuje. To rzeczywiście przekracza Pana możliwości intelektualne? Skrzyżowanie o ruchu okrężnym to to z jednokierunkową jezdnią okalającą wyspę lub plac z pasami ruchu biegnącymi jedynie DOOKOŁA wyspy lub placu i zasady ruchu można tłumaczyć autostradą, gumką i zwykłą jednokierunkowa drogą. Co innego gdy pasy ruchu biegną na wprost do zjazdów. Nikt rozsądny nie biędzie ich prostował, bo są zorganizowane wg ogólnych zasad ruchu i kierunkowego oznakowania.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 czerwca 2015, 01:42

Jacek KaźmierskiPanie Scoby jak Pan wytłumaczy rys. 8.5.4. i podpis pod rysunkiem i co się stanie w czasie niedziałającej sygnalizacji trójbarwnej? Pojedzie Pan w lewo z prawego pasa? Czy może będzie Pan opowiadał bajki, że skrzyżowanie z ruchem okrężnym to nie jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym? Po za tym nikt nie neguje, że obwiednia jest jezdnią jednokierunkową, chodzi o samo podejście do skrzyżowania. Pan należy do sekty prostowaczy rond. Prostowacze rozcinają ronda i prostują je i uważają, że wloty są oddzielnymi skrzyżowaniami, jednak przy nowoczesnych rozwiązaniach te teorie się wysypują, dlatego ma Pan problemy z interpretacją niektórych rozwiązań. Na szczęście ta sekta jest na wymarciu, a dowodem niech są interpretacje urzędów, autorów publikacji i podręczników oraz nowoczesnych rozwiązań, których przybywa i są one dużo bezpieczniejsze i do których metoda gumki recepturki nie pasuje. Co ma sygnalizacja świetlna do organizacji ruchu poza regulacją pierwszeństwa? To jest skrzyżowanie z wyspą z możliwym ruchem dookoła wyspy będący skrętami w lewo z pasa ruchu wyraźnie to wskazującym, a nie ruchem okrężnym pasami ruchu biegnącymi koncentrycznie dookoła wyspy, co chyba zauważasz. Masz chyba jakąś obsesję i traumę z przeszłości na punkcie gumek. Teraz produkują znacznie lepsze i nikt nie będzie ich prostował na tym kierunkowym skrzyżowaniu typu plac, które nie jest "skrzyżowaniem o ruchu okrężnym", na którym, jeśli trójkolorowa sygnalizacja się zamieni na jednokolorową nie wolno wyprzedzać w obrębie wjazdów, bo to są zwykłe niekierowane skrzyżowania opisane w art. 2 ust. 10 ustawy. Jesli tego nie rozumiesz to "wytnij" sobie taki jeden narożnik i przypatrz się mu dokładnie. Jak nie zobaczysz skrzyżowania tos kiep.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 czerwca 2015, 06:37

scooby..ty studiowałeś ? Niemozliwe...chyba tylko buliłes czesne i tak przepychali...co mnie tam skrypty itp..to nie jest źródło prawa, a twoje majaczenia obchodzą mnie tyle co zeszłoroczny snieg. Jesteś totalnym amatorem bez pojęcia i na zasadzie "bo widać" Nie potrafiłeś odpowiedzieć na pytania z drugiego forum, gdzie ci c-12 anulowało Art 22...beka.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 czerwca 2015, 07:19

Panie Jacku Kaźmierski takim jak Pan i Panu podobnym Prokopiukom, zawdzięczamy to, że w Polsce po rondach jeździ się niebezpiecznie. Wasza sekta powstała jakieś 10-15 lat temu, wcześniej nikt nie miał problemu z jazdą dookoła wsypy w kierunku wskazanym na znaku - zgodnie z dyspozycją C-12. Zjazd z ronda zgodnie z zasadami o zmianie kierunku jazdy, zawsze sygnalizowało się prawym kierunkowskazem i skręcało się po zbliżeniu do prawej krawędzi jezdni. Na szczęście wasze "interpretacje" to tylko chwilowy wybryk natury. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że prowadzą one do niebezpiecznych sytuacji i coraz więcej osób z nimi walczy.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 czerwca 2015, 10:21

scooby14444Panie Jacku Kaźmierski takim jak Pan i Panu podobnym Prokopiukom, zawdzięczamy to, że w Polsce po rondach jeździ się niebezpiecznie. Wasza sekta powstała jakieś 10-15 lat temu, wcześniej nikt nie miał problemu z jazdą dookoła wsypy w kierunku wskazanym na znaku - zgodnie z dyspozycją C-12. Zjazd z ronda zgodnie z zasadami o zmianie kierunku jazdy, zawsze sygnalizowało się prawym kierunkowskazem i skręcało się po zbliżeniu do prawej krawędzi jezdni. Na szczęście wasze "interpretacje" to tylko chwilowy wybryk natury. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że prowadzą one do niebezpiecznych sytuacji i coraz więcej osób z nimi walczy. Dlaczego Pan obraża ludzi i wybitnych fachowców? A co Pan powie na temat znaku C-12, skoro Pan taki uczony? Dlaczego w takim razie znaki C-12 stoją na wlotach skrzyżowania z wyspą na których pasy ruchu wcale nie biegną tylko okrężnie i zjazd nie jest skrętem w prawo, a jest jazdą na wprost od wlotu do wylotu? Skoro 15 lat temu nikt nie miał problemu to co się stało, że mamy problem ze zrozumieniem co ten znak nakazuje? Przez takich uczonych jak Pan i pańscy profesorowie i koledzy. Czasy sie zmieniają i stare ginie, a Pan tego nie widzi. Pan Zbigniew Drexler jest też stary ale jest nowoczesnym wybitnym prawnikiem - znawcą tematu, który wspóltworzył przepisy ruchu drogowego. To on wprowadził mądrą zasadę, że przy zawracaniu pierszeństwo miał pojazd z prawej strony zawracającego, nawet jak oczekiwał na wjazd na drodze podporzadkowanej. Przy ostatniej nowelizacji ten przepis zlikwidowano i teraz jest głupota, że nie wiadomo, czy ktoś skręca czy zawraca. Pan Drexler pisze w swoich pracach , że znak C-12 to nie jest nakaz jakiegoś przestarzałego francuskiego wymysłu lecz wskazanie, że na skrzyżowaniu jest wyspa i tyle, że wolno na nim wyprzedzać jak jest bez swiateł i trzeba ją objechać z właściwej strony. Ruch dookoła wyspy można wskazać znakami C-1 lub C-9, ale wtedy nie można wyprzedzać, bo to wtedy nie jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym, ale jak stoi znak C-12 to wolno, po to ten znak jest. Niech się Pan uczy od najmądrzejszych,praktyków i twórców prawa, a nie jakiś profesorków teoretyków. Uczę jazdy już ponad 15 lat i mam bardzo dobrą zdawalność. Co mam powiedzieć egzaminatorowi, że jest tępakiem, bo profesorowie jeźdżą w kółko po jednokierunkowej jezdni a nie na skrzyżowaniu?

Konto usunięte

Konto usunięte
28 czerwca 2015, 10:30

scooby14444Panie Jacku Kaźmierski takim jak Pan i Panu podobnym Prokopiukom, zawdzięczamy to, że w Polsce po rondach jeździ się niebezpiecznie. Wasza sekta powstała jakieś 10-15 lat temu, wcześniej nikt nie miał problemu z jazdą dookoła wsypy w kierunku wskazanym na znaku - zgodnie z dyspozycją C-12. Zjazd z ronda zgodnie z zasadami o zmianie kierunku jazdy, zawsze sygnalizowało się prawym kierunkowskazem i skręcało się po zbliżeniu do prawej krawędzi jezdni. Na szczęście wasze "interpretacje" to tylko chwilowy wybryk natury. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że prowadzą one do niebezpiecznych sytuacji i coraz więcej osób z nimi walczy. To nie im zawdzięczamy, bo to tylko posłuszne i bezmyślne twory egzaminatorów.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 czerwca 2015, 15:18

Zgadza się Panie SCOBY, kiedyś rond było mało, dwupasmowych jeszcze mniej i zasady poruszania się po rondach tłumaczono, rozcinając i prostując obwiednie, czyli metoda gumki recepturki, po jakimś czasie zaczęły do nas docierać nowoczesne rozwiązania, na Pomorzu zaczęły pojawiać się rozwiązania przyniesione ze krajów skandynawskich, na początku nie znajdowały one zrozumienia bo nie pasowała do nich metoda gumki recepturki, jednak z czasem interpretacje i rozwiązania zaczęły się zmieniać i zaczęto dostrzegać przewagę nowoczesnych rozwiązań nad klasycznymi, ronda klasyczne o dwóch pasach ruchu są po prostu niebezpieczne.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 czerwca 2015, 15:18

Lepsze są rozwiązania nowoczesne gdzie kierujący jest prowadzony od wjazdu do zjazdu, bez konieczności zmiany pasa, poprawia się bezpieczeństwo i przepustowość. Myślę, że metoda gumki recepturki będzie zanikać, bo po co wracać do starego skoro sprawdza się nowe? Kiedyś też sądzono, że chusta jest najlepszym nakryciem głowy a pod czapką to się wszy lęgną, jednak jak widać u nas dominują raczej czapki i pewnie tak zostanie.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 czerwca 2015, 16:07

Jacek KaźmierskiLepsze są rozwiązania nowoczesne gdzie kierujący jest prowadzony od wjazdu do zjazdu, bez konieczności zmiany pasa, poprawia się bezpieczeństwo i przepustowość. Myślę, że metoda gumki recepturki będzie zanikać, bo po co wracać do starego skoro sprawdza się nowe? Ależ Pan jest, pomimo tej nowoczesności, zacofanym tetrykiem. Kamień węgielny to zupełnie coś innego niż węwgiel kamienny. Skrzyżowania o pasach ruchu biegnących jedynie okrężnie to zupełnie coś innego niż te z pasami ruchu biegnącymi na wprost do zjazdów, więc nie mieszaj człowieku jednego z drugim, bo to nie ma sensu. Są takie i takie, różniaą się przebiegiem pasów ruchu, ale na jednych i drugich obowiązuje Prawo o ruchu drogowym, a nie pozaustawowe wymysły usiłujace na siłę znaleźć wspólną regułę dla wszystkich rodzajów rond. To tak jak gdyby ktoś chciał wodą podsycać ogień. Nie da się. A o tym które gdzie są lepsze to decyduje wiele czynników. Najbezpieczniejsze są JEDNOPASOWE O RUCHU OKRĘŻNYM. Równie bezpieczne sa DWUPASOWE o ruchu okrężnym, pod warunkiem, że kierujący przestrzegają Prawa o ruchu drogowym i wiedzą co znaczy skret w prawo. Jeżeli zjazdy mają być dozwolone z kilku pasów ruchu to można zastosować te prowadzące kierującego od wjazdu do zjazdu (spiramnie, turbinowo, odśrodkowo lub na wprost przy rozszerzonych wlotach), które też mają wady. Nie mieszaj jednych z drugimi, bo wtedy dyskusja jest pozbawiona najmniejszego sensu.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 czerwca 2015, 06:55

scooby14444. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że prowadzą one do niebezpiecznych sytuacji i coraz więcej osób z nimi walczy.Powalcz w końcu z PoRD. Twoje "chwilowe zmiany kierunku jazdy" przy C-9 i C-10 to jeden wielki ubaw.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 czerwca 2015, 15:12

SKOOBYxxxxxJacek KaźmierskiLepsze są rozwiązania nowoczesne gdzie kierujący jest prowadzony od wjazdu do zjazdu, bez konieczności zmiany pasa, poprawia się bezpieczeństwo i przepustowość. Myślę, że metoda gumki recepturki będzie zanikać, bo po co wracać do starego skoro sprawdza się nowe? Ależ Pan jest, pomimo tej nowoczesności, zacofanym tetrykiem. Kamień węgielny to zupełnie coś innego niż węwgiel kamienny. Skrzyżowania o pasach ruchu biegnących jedynie okrężnie to zupełnie coś innego niż te z pasami ruchu biegnącymi na wprost do zjazdów, więc nie mieszaj człowieku jednego z drugim, bo to nie ma sensu. Są takie i takie, różniaą się przebiegiem pasów ruchu, ale na jednych i drugich obowiązuje Prawo o ruchu drogowym, a nie pozaustawowe wymysły usiłujace na siłę znaleźć wspólną regułę dla wszystkich rodzajów rond. To tak jak gdyby ktoś chciał wodą podsycać ogień. Nie da się. A o tym które gdzie są lepsze to decyduje wiele czynników. Najbezpieczniejsze są JEDNOPASOWE O RUCHU OKRĘŻNYM. Równie bezpieczne sa DWUPASOWE o ruchu okrężnym, pod warunkiem, że kierujący przestrzegają Prawa o ruchu drogowym i wiedzą co znaczy skret w prawo. Jeżeli zjazdy mają być dozwolone z kilku pasów ruchu to można zastosować te prowadzące kierującego od wjazdu do zjazdu (spiramnie, turbinowo, odśrodkowo lub na wprost przy rozszerzonych wlotach), które też mają wady. Nie mieszaj jednych z drugimi, bo wtedy dyskusja jest pozbawiona najmniejszego sensu. Co Pan na to Panie Jacek?

Konto usunięte

Konto usunięte
29 czerwca 2015, 15:14

Robert Prokopiukscooby14444. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że prowadzą one do niebezpiecznych sytuacji i coraz więcej osób z nimi walczy.Powalcz w końcu z PoRD. Twoje "chwilowe zmiany kierunku jazdy" przy C-9 i C-10 to jeden wielki ubaw. Jednak jesteś wyjątkowo niedouczonym, także kultury, osobnikiem.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 czerwca 2015, 23:40

Panie Scuby, dobrze by było gdyby zajrzał Pan do rozporządzenia o wymaganiach dla znaków i sygnałów. Proszę dokładnie zapoznać się z pkt. 8.4. Skrzyżowanie z ruchem okrężnym to jest to samo co skrzyżowanie o ruchu okrężnym. I bez wątpienia jest to jedno skrzyżowanie.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 czerwca 2015, 23:42

OBSERTo nie im zawdzięczamy, bo to tylko posłuszne i bezmyślne twory egzaminatorów. jak na razie to dostałeś kociej mordy na pytania i gościu popisujesz sie tylko głupotą...tylko...

Konto usunięte

Konto usunięte
30 czerwca 2015, 00:09

Robert ProkopiukOBSERTo nie im zawdzięczamy, bo to tylko posłuszne i bezmyślne twory egzaminatorów. jak na razie to dostałeś kociej mordy na pytania i gościu popisujesz sie tylko głupotą...tylko... Ty jesteś lepszy. Głupek i cham.

Konto usunięte

Konto usunięte
30 czerwca 2015, 20:21

OBSER Ty jesteś lepszy. Głupek i cham. Ale taki cham jak ja potrafił zapędzić ciebie w kozi róg. Nie zauważyłem u szanownego cokolwiek sensownego. Nie chce jeden z drugim zrozumieć,że obwiednia to powierzchnia skrzyzownia, przecięcie się dróg... troche piachu na środku i piszecie cuda.

Konto usunięte

Konto usunięte
30 czerwca 2015, 22:18

Robert ProkopiukAle taki cham jak ja potrafił zapędzić ciebie w kozi róg. To tylko tobie się wydaje, że zapędzasz w kozi róg każdego. To ty nie potrafisz zrozumieć, że skrzyżowanie z wyspą to skrzyżowanie opisane w ustawie w art. 2 .10., niestety błędnie nazywane rondem. Z tego wynika nieporozumienie, bo RONDO to nie skrzyżowanie z wyspą, a okragły lub owalny plac z oddalonymi od siebie wlotami. Żaden plac nie jest w całości skrzyżowaniem opisanym w ustawie, bo to złożony obiekt drogowy. Jeżeli obowiązuje na skrzyżowaniu z wyspą ruch okrężny to kierujący porusza się dookoła wyspy. Jeżeli ruch okrężny obowiązuje na obiekcie typu plac, to ruch odbywa się DOOKOŁA placu, co zapodano w definicji znaku C-12. Skrzyżowanie z wyspą lub w formie placu, jeżeli obowiązuje na nim RUCH OKRĘŻNY, jest w całości skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Na jednym i drugim poruszasz się wtedy identycznie okrężnie biegnącymi pasami ruchu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara wg zasad ruchu zapisanych w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Nakaz znaku C-12 jest ważniejszy od ogólnych zasad ruchu. Znak nie daje wyboru - należy poruszać się okrężnie biegnącymi pasami ruchu, a nie w lewo, w prawo i na wprost. Tak się jedzie na obiektach nowoczesnych, większych i wielopasowych z możliwością zjazdu wieloma pasami, o których mówi Pan Jacek. To są różne obiekty na których obowiązują różne organizacje ruchu i nie można utożsamiać jednych z drugimi. Proponuje troszkę więcej szacunku i zrozumienia dla poglądów innych, bo może maja rację?

Konto usunięte

Konto usunięte
4 lipca 2015, 15:03

Bredzisz OBSER czy jak ci tam pod innym nickiem. Trzymamy sie przepisów PoRD a nie twoich chorych fantazji. Żaden z was , prostowaczy rond nie może zrozumieć, że zgodnie z Art 22 powinien już zbliżając się do skrzyżowania..nieważne czy X czy z C-12 zająć odpowiednie miejsce na drodze. Wy zajmujecie się pozycją pojazdu już na skrzyżowaniu ignorując fakt, że pojazd w jakiś sposób na to skrzyżowanie musi wjechać. I tu jest ubaw z waszej pokopanej teorii. Wyznaczone pasy na obwiedni i koniec...ciekawe czy na łamanym pierwszeństwie jadąc na wprost też sygnalizujecie opuszczanie "drogi z pierwszeństwem"..."pasy" widać...

Konto usunięte

Konto usunięte
4 lipca 2015, 18:35

Robert ProkopiukBredzisz OBSER czy jak ci tam pod innym nickiem. Trzymamy sie przepisów PoRD a nie twoich chorych fantazji. Żaden z was , prostowaczy rond nie może zrozumieć, że zgodnie z Art 22 powinien już zbliżając się do skrzyżowania..nieważne czy X czy z C-12 zająć odpowiednie miejsce na drodze. Wy zajmujecie się pozycją pojazdu już na skrzyżowaniu ignorując fakt, że pojazd w jakiś sposób na to skrzyżowanie musi wjechać. Tak to jest jak tąpak uważa się za geniusza. Przy nakazanym znakiem C-12 RUCHU OKRĘŻNYM, wazniejszym od ogólnych zasad ruchu, kierujący jest obowiązany do kontynuowania jazdy okrężnie biegnącymmi pasami ruchu, a jadąc pasami ruchu biegnącymi DOOKOŁA wyspy lub placu nie zmienia się kierunku jazdy. Przed wjazdem na tak zorganizowane skrzyżowanie kierujący ma zatem zająć prawy pas ruchu (art. 16.4 ) i skoro nie zmienia kierunku jazdy niczego nie sygnalizować . Kiedy zechce opuścić skrzyżowanie to musi skręcić w prawo (art. 22.2.1 art. 22.5 ). TO SAMO PRAWO IGNORANCIE! Jak na wlocie będzie stał znak C-5 to też będziesz zajmował lewy pas i kierunkowskazem sygnalizował, że jesteś cymbałem? Robisz z siebie durnia, a uważasz za durniów mądrzejszych od siebie. Kogo zapędzasz w kozi róg cymbale? Jak ktoś nie chce z tobą dyskutować to nie znaczy, że masz rację.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.