"Ronda" da się lubić…

/ /

"Ronda" da się lubić…

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
2 stycznia 2015, 21:52

Merdek..długo jeszcze będziemy katowani tymi twoimi teoriami ? Przecież to bzdurka na bzdurce. proponuje poczytać , jakie linie powinny być zastosowane na obwiedni. I nie robić z jednego skrzyżowania np czterech. 1. Znak C-12 stoi zazwyczaj przed każdym skrzyzowaniem o ruchu okrężnym. Także turbinowym. Jeśli nie ma c-12 to nie ma skrzyżowania o ruchu okrężnym. 2. Teraz neutralność kierunkowa ??? To po obwiedni już nie jest prosto ? Co za zmiana stanowiska... 3. A jak nie namalują pasów to nie skręca w prawo opuszczając rondo ? Super.... 4. Brednia o C-12 i pasach ruchu z woli ustawodawcy. Gdzie to napisali ? A jak rondo turbinowe to wola poszła sobie ?

Konto usunięte

Konto usunięte
2 stycznia 2015, 21:53

5. Strzałki kierunkowe są malowane specjalnie dla takich filozofów, którzy nie umieją sobie poradzić na skrzyżowaniu i zastosować Art 22.2 6. Nic nie ma napisane w definicji C-12 ,że nakazuje coś innego niż mieć wyspę po właściwej stronie w czasie przejazdu przez skrzyżowanie. Reszta postu to bajanie. 7. Twój nauczyciel spisał się bardzo kiepsko. =========================== Co za artysta ustawił 100 znaków w poście ?

Konto usunięte

Konto usunięte
2 stycznia 2015, 22:54

ad.1 Czyli Panie Erdku ronda spiralne i turbinowe, zrobiły się nagle ok? W Słupsku mam kilkanaście rond spiralnych, można na nich zjeżdżać z obu pasów. Proszę obejrzeć za pomocą googlemaps i wyjaśnić czy te ronda są neutralne czy kierunkowe i czy mogę zjechać z lewego? ad.2 Co mają do tego Fizycy? Pewnie tyle samo co prawnicy? Nie widzę tu żadnych podobieństw do ruchu po okręgu. Co do wyjątkowości przebiegu pasów ruchu, absolutnie nie mogę się z tym zgodzić, niby z czego ta wyjątkowość ma wynikać? Chce Pan skręcić musi Pan objechać wyspę z właściwej strony i tyle, a organizacja obwiedni ronda może być rożna i trzeba się do niej dostosować. I tak będziemy się przekomarzać przez kolejne 22 strony. Panie Erdku zdobędzie Pan te materiały z KG Policji to porozmawiamy.

Konto usunięte

Konto usunięte
3 stycznia 2015, 12:12

Jacek Kaźmierskiad.1 Czyli Panie Erdku ronda spiralne i turbinowe, zrobiły się nagle ok? Cóż ja mogę na to, że żaden rzeczowy argument nie dociera do Pana? Wierzy Pan w swoją nieomylność - czysty przypadek syndromu belfra. Ronda spiralne i turbinowe mogą mieć kierunkową organizację ruchu (tak wymyślili je Holendrzy) lub okrężną pozwalająca na zmiany pasów ruchu i jazdę okrężną. Podałem to jako argument, że nakazany ruch okrężny nie jest przeżytkiem. Do Pana żaden argument nie przemówi, bo jak nawet zacytuję pismo KG to uzna Pan, że i tam nie wiedzą co znaczy znak C-12, bo dostał Pan przecież odpowiedź z której wynika, że jazda okrężna zewnętrznym pasem ruchu, bez włączonego kierunkowskazu więc bez zamiaru zmiany pasa ruchu lub skrętu jest niedozwolonym skrętem w lewo z prawego pasa ruchu? Zadał Pan pytanie sugerujące, że jest to skrzyżowanie kierunkowe, na którym skręt w lewo z prawego pasa ruchu jest niedozwolony. Pokazał Pan rysunek ronda na którym pasy ruchu biegną jedynie okrężnie, więc nie ma pasa prawego i lewego, lecz jest zewnętrzny i wewnętrzny, tak jak nie ma pasów ruchu do jazdy na wprost biegnących od wlotu do wylotu. Nawet jak się Pan uprze, że tak biegnie pas zewnętrzny, to nie uda się udowodnić, że czyni tak pas wewnętrzny. Znak C-12 nakazuje własnie taki przebieg pasów ruchu, jaki Pan namalował na swoim rysunku, a cała reszta to Kodeks drogowy. Odpowiadający na Pana pytanie zasugerował się stwierdzeniem o kierunkowości skrzyżowania i popełnił błąd. Z obszernego pisma KG z grudnia 2014 roku podpisanego przez podinspektora Artura Zawadzkiego Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego, które jest odpowiedzią na moje pismo w powyższej sprawie czytamy: "Całkowicie uzasadnione jest więc prezentowanie i takiego stanowiska, iż brak jest konkretnego zapisu, który zabraniałby objechania wyspy prawym pasem ruchu, nawet kilkakrotnie. W doktrynie prezentowany jest również pogląd, że skrzyżowanie o ruchu okrężnym w ogóle eliminuje "lewoskręty", co wydaje się wręcz być ideą takiego rozwiązania komunikacyjnego, więc nie mogą mieć tu zastosowania ogólne zasady warunkujące wykonanie takiego manewru, w tym sygnalizowanie zamiaru wykonania manewru skrętu w lewo." Może jeszcze to: "Jednocześnie należy zauważyć, że na małych skrzyżowaniach o ruchu okrężnym stosowanie zasad określonych w art. 22 ust.2 Prd. jest wręcz niemożliwe, ponieważ kierowca zamierzający jechać na wprost, po wjechaniu na to skrzyżowanie pasem wewnętrznym w zasadzie nie ma możliwości przygotowania się do skrętu w prawo poprzez zbliżenie się do prawej krawędzi jezdni, podobnie zresztą jak kierowca, który zamierza co do zasady pojechać w lewo (nie ma miejsca, ani czasu na przeplatanie się kierunków ruchu." Osobiście mam uwagi co do sformułowania jazdy na wprost i skrętu w lewo, bo na skrzyżowaniu o nakazanym ruchu okrężnym nigdzie się nie skręca, ale opisowo jest to do przyjęcia, tym bardziej, że takie polecenia wydają egzaminatorzy WORD..

Konto usunięte

Konto usunięte
3 stycznia 2015, 16:34

Miałem już więcej nie pisać, ale guru Leśniewski też nie wie co to znaczy nakazany ruch okrężny. Niechcący jednak przedrukował prawdziwe ronda z nakazanym ruchem okrężnym: Można zobaczyć jak wygląda KLASYCZNE, SPIRALNE i TURBINOWE skrzyżowanie z nakazanym ruchem okrężnym. Nie ma na nich opcji skrętu w lewo. Zapewne się też nie znają i zapomnieli namalować strzałki na wlotach. Ale Pan Jacek namówi naczelnika i przemaluje się na kierunkowe, pozostawiając sobie na pamiatkę znaki C-12 na wlotach, bo okrężna organizacja ruchu to przeżytek. Po to zmienia się kierunkowe skrzyżowania na okrężne by wyeliminować lewoskręty, by potem grupa kolesi zamieniła je znów na kierunkowe. Pogratulowac wiedzy. http://youtu.be/el1eP8pg1nI

Konto usunięte

Konto usunięte
4 stycznia 2015, 20:01

W sprzedaży powinny się znaleźć podręczniki posiadające akceptację Ministerstwa Transportu do używania na kursach prawa jazdy i do nauki przepisów ruchu drogowego. Nie może być takich sytuacji, ze każdy interpretuje prawo jak chce. Przykładem są ronda, ograniczenie prędkości na progach zwalniających itp. Dla mnie totalną bzdurą jest wprowadzenie zasad ekodravingu na egzaminach państwowych. Przecież ja tych zasad uczę od 30 lat. Zrozumiałem ze przez te lata szkoliłem źle powinienem uczyć zdawać a nie uczyć jeździć.

Konto usunięte

Konto usunięte
6 stycznia 2015, 16:36

Przy dwóch niewyznaczonych pasach na obwiedni ronda nie wolno po prawej wyprzedzać. Te niewyznaczone pasy ruchu występują wyłącznie w miejscach gdzie mamy prawą krawędź jezdni. Czyli na zjazdach i wjazdach pasów nie ma. Z tego wynika że wyjeżdżający z lewego pasa na lewy nie zmienia pasa ruchu i nie mają zastosowania przepisy odnośnie zmiany pasa. Nie można też mówić że ten z lewego zajechał drogę temu na prawym bo ten na prawym nie może wyprzedzać a i powinien przewidzieć że pojazd na lewym będzie zjeżdżał, więc powinien zachować odpowiedni odstęp od poprzedzającego pojazdu by nie doprowadzić do kolizji.

Konto usunięte

Konto usunięte
7 stycznia 2015, 12:31

Robert Prokopiuk Nic nie ma napisane w definicji C-12 ,że nakazuje coś innego niż mieć wyspę po właściwej stronie w czasie przejazdu przez skrzyżowanie. Teraz będzie bardzo mało w poście. Dalej nie możesz zrozumieć chłopie jednego zdania definicji, a już tyle razy pisałem, że jak poleci się kilkuletniemu dziecku by biegało okrężnie, w kółko, czyli dookoła, nawet kwadratowej piaskownicy, to będzie wiedziało co to znaczy. A do "filozofa" KOPANA. Nakazany ruch okrężny, zgodny z definicją, patrz wyżej, to nakaz poruszania się okrężnie biegnąca drogą z pasami ruchu też tak biegnącymi, a cała reszta to już jedynie ustawa Prawo o ruchu drogowym. Za proste by to zrozumieć? Nic nie pomogę. Proszę pozostać przy swoich poglądach. Jeśli przytrafi się nieszczęście to przed sądem będzie można się popisać swoimi poglądami i intelektem, a sąd rozstrzygnie kto ma rację. Oby to nie była sprawa o spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym, bo nie zawsze uważna jazda gwarantuje bezkarność, szczególnie gdy na małym rondzie nie widać kierunkowskazów jadących po prawej stronie.

Konto usunięte

Konto usunięte
7 stycznia 2015, 19:29

MrErdek1 A do "filozofa" KOPANA. Nakazany ruch okrężny, zgodny z definicją, patrz wyżej, to nakaz poruszania się okrężnie biegnąca drogą z pasami ruchu też tak biegnącymi, a cała reszta to już jedynie ustawa Prawo o ruchu drogowym. Za proste by to zrozumieć? Nic nie pomogę. Proszę pozostać przy swoich poglądach. A to znak nakazu posiada moc zakrzywiania przebiegu pasów ruchu !!!!! Jak mam nakaz skrętu w prawo lub lewo to pasy ruchu się zakrzywiają w MrErdekowo !!!!! Pan cierpisz na rozdwojenie jaźni. Wysysasz Pan z palca dziwne teorie. PANIE znakowi nakazu nic do przebiegu pasów ruchu. Skup się Pan. Jeśli znak C-12 powoduje to że pasy ruchu przebiegają wokół wyspy to jakim cudem drogowcy wyznaczają pasy ruchu odśrodkowo !!!!! Panie toż się znak ze znakiem GRYZIE !!!!! Ps. Proponuję krótkie spodenki i biegaj Pan okrężnie wokół piaskownicy.

Konto usunięte

Konto usunięte
7 stycznia 2015, 23:52

MrErdek1 Cóż ja mogę na to, że żaden rzeczowy argument nie dociera do Pana? ..... Z obszernego pisma KG z grudnia 2014 roku podpisanego przez podinspektora Artura Zawadzkiego Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego, które jest odpowiedzią na moje pismo w powyższej sprawie czytamy:..... O Panu mogę powiedzieć to samo i coś tam z jakimś "syndromem". Jeżeli chodzi o pismo to z tego co pamiętam miał się Pan z nami podzielić tymi oczywistymi oczywistościami? Nic nie dostałem? Chyba korespondencja nie do końca jest po Pańskiej myśli. Co do rond turbinowych i spiralnych rozumiem, że są wyjątkiem i tam pasy nie biegną okrężnie? To podobnie jak z tymi znakami co nie obowiązują jak są światła i wtedy już nie ma ruchu kierunkowo obojętnego? No i jeszcze to moje wyrachowanie w zadawaniu pytań, same kwiatki.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 stycznia 2015, 01:40

Panie Jacku, co to za bełkot? Zacytowałem Panu z kilkustronicowej korespondencji to co dotyczyło Pana zapytania. Pan twierdzi, że jazda zewnętrznym pasem ruchu na skrzyżowaniu na którym znakami C-12 nakazano jazdę okrężną to niedozwolony skręt w lewo z prawego pasa ruchu. Ja natomiast twierdzę, że jazda okrężna nakazana znakami C-12 jest kierunkowo neutralna, bo jadąc okrężnie nigdzie się nie skręca. W powyższej sprawie wypowiedziała się KG Policji, co zacytowałem. MrErdek1 1. "Całkowicie uzasadnione jest więc prezentowanie i takiego stanowiska, iż brak jest konkretnego zapisu, który zabraniałby objechania wyspy prawym pasem ruchu, nawet kilkakrotnie. W doktrynie prezentowany jest również pogląd, że skrzyżowanie o ruchu okrężnym w ogóle eliminuje "lewoskręty", co wydaje się wręcz być ideą takiego rozwiązania komunikacyjnego, więc nie mogą mieć tu zastosowania ogólne zasady warunkujące wykonanie takiego manewru, w tym sygnalizowanie zamiaru wykonania manewru skrętu w lewo." 2. "Jednocześnie należy zauważyć, że na małych skrzyżowaniach o ruchu okrężnym stosowanie zasad określonych w art. 22 ust.2 Prd. jest wręcz niemożliwe, ponieważ kierowca zamierzający jechać na wprost, po wjechaniu na to skrzyżowanie pasem wewnętrznym w zasadzie nie ma możliwości przygotowania się do skrętu w prawo poprzez zbliżenie się do prawej krawędzi jezdni, podobnie zresztą jak kierowca, który zamierza co do zasady pojechać w lewo (nie ma miejsca, ani czasu na przeplatanie się kierunków ruchu." Jeśli chodzi o ronda turbinowe i spiralne o nakazanym ruchu okrężnym to podałem Panu link, by je Pan zobaczył na własne oczy, bo twierdził Pan, że ruch okrężny to przeżytek. Liczyłem na to, że wie Pan co znaczy nakaz jazdy okrężnej i czym się różni od jazdy kierunkowej, ale widać się myliłem. To na koniec tej żenującej korespondencji przypomnę zasady. Na każdym skrzyżowaniu o nakazanym znakami C-12 ruchu okrężnym (klasycznym, spiralnym czy turbinowym) zjazd zawsze będzie skrętem w prawo. Na każdym rondzie o kierunkowej organizacji ruchu, zjazd będzie zawsze kontynuacją jazdy na wprost. Na turbinowym rondzie kierunkowym pasy ruchu są wyznaczone liniami ciągłymi, a na okrężnym przerywanymi, by umożliwić jazdę okrężną czyli nakaz znaku C-12. Jeśli nie uda się Panu znaleźć sensu w moich wypowiedziach to będzie to tylko i wyłącznie moją winą, bo bezpodstawnie uważałem, że nie jest to takie trudne do zrozumienia, szczególnie dla człowieka z wyższym technicznym wykształceniem.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 stycznia 2015, 14:51

Merdek ..co to za bełkot ? Nie widzę , aby w dyspozycji znaku C-12 było coś o nakazanej "jeździe okrężnej" Co to w ogóle jest ? Co to za słowotwórstwo ? Naucz się w końcu czytania ze zrozumieniem i wtedy podejdź do przepisów, ponieważ na chwile obecna jesteś neutralny wobec wiedzy...niestety , przykro mi, ale robić z obwiedni jednokierunkową może tylko osobnik ociężały umysłowo. " nakaz jazdy okrężnej " brednia miszczu- nie ma czegoś takiego w przepisach. ". Na każdym skrzyżowaniu o nakazanym znakami C-12 ruchu okrężnym (klasycznym, spiralnym czy turbinowym) zjazd zawsze będzie skrętem w prawo" Bzdura- naucz się co oznacza F-10 i p-8x Tu nawet nie ma co się silic na dyplomację. gościu-jesteś niedouczony i to potężnie. jedyne co potrafisz to prostować rondo.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 stycznia 2015, 14:55

Turbinowe i ciągłe linie... porażka http://www.tvs.pl/media/thumbnail/application-information/view-photoreport/4170706c69636174696f6e5c456e746974795c496e666f726d6174696f6e_image_39879_39075.jpg ..i też "zawsze w prawo" Gościu..dramat

Konto usunięte

Konto usunięte
8 stycznia 2015, 17:32

MrErdek1Pan twierdzi, że jazda zewnętrznym pasem ruchu na skrzyżowaniu na którym znakami C-12 nakazano jazdę okrężną to niedozwolony skręt w lewo z prawego pasa ruchu.. Panie Erdku coś Panu się pomyliło, zawsze twierdziłem, że kwestia zasadniczą jest zajęcie właściwego pasa przed wjazdem na skrzyżowanie i jest to sprawa podstawowa na pewno zgodna z przepisami, zdrowym rozsądkiem i zasadami współżycia społecznego, przed zjazdem najlepiej pas zmienić żeby zjazd był bezpieczniejszy, mówimy o rondzie klasycznym. Oczywiście można zmienić pas wcześniej nie jest to zabronione, co do kręcenia w koło po rondze zewnętrznym pasem, nie jest to zabronione wprost jednak na pewno można to zinterpretować jako utrudnianie ruchu, poza tym skrzyżowanie nie służy do tego, żeby jeździć po nim w koło a do ewentualnej zmiany kierunku. I mówi Pan, że nie można opublikować kilkustronicowego pisma? Szkoda.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 stycznia 2015, 23:14

Link do rysunku dla czytających wpisy Roberta Prokopiuka, by nie dali się zwariować. Na głupotę nie ma lekarstwa. Współczuję rodzinie i znajomym. https://docs.google.com/drawings/d/1SjvTMbAyx4QwfXtANoSNVglJ582qhqOVHjYVROYQWpg/edit?usp=sharing Znak P-8a "strzałka kierunkowa na wprost" nie występuje na wlotach skrzyżowań o ruchu okrężnym w rozumieniu znaku C-12. Jeśli jest namalowana na jezdni skrzyżowania o nakazanym ruchu okrężnym, to wskazuje kierunek jazdy okrężnej. Tablice F-10 i strzałki typu P-8 mogą być jedynie na wlotach skrzyżowań z ruchem dookoła wyspy lub placu o kierunkowej organizacji ruchu. Strzałka P-8a wskazuje, zarówno gdy jest na wlocie jak i na jezdni skrzyżowania, kierunek jazdy na wprost do zjazdu, co pokazano na rysunku.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 stycznia 2015, 11:23

Zaprzestaję dyskusji ze stałymi dyskutantami tego forum, którzy wypaczyli jego sens. Ma to być miejsce wymiany doświadczeń i merytorycznej dyskusji mającej za celu poprawę BRD przez rozumienie norm prawnych zgodnie z literą i duchem prawa, a nie poglądów z tym prawem sprzecznych. Przedstawiam innym czytelnikom tego forum materiały do własnych przemyśleń. Uważam, że Policja ma rację twierdząc, że na skrzyżowaniu dróg o nakazanym znakami C-12 ruchu okrężnym, bez strzałek kierunkowych na wlotach i okrężnie biegnącymi pasami ruchu, jazda okrężna zewnętrznym pasem ruchu nie jest zabroniona żadnym przepisem. Jeśli nie jest spełniony warunek art. 22.3. ustawy, to nie jest też dozwolony skręt w prawo w drogę zjazdową z innego pasa ruchu niż zewnętrzny, bo taka jest idea i sens NAKAZANEGO znakiem C-12 "ruchu okrężnego", by nie było skrętów w lewo i przecinania się kierunków ruchu. Jadąc okrężnie z woli nakazu znaku C-12 nigdzie się nie skręca, a kierujący znajdujący się na skrzyżowaniu jadą równolegle względem siebie. By była jasność, nie mówimy o kierunkowej organizacji ruchu na skrzyżowaniach typu rondo, z kierunkową segregacją ruchu na wlotach i jazdą na wprost do przeciwległego zjazdu bez zmiany pasa ruchu. http://mrerdek1.blogspot.com/2015/01/policja-ma-racje.html.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 stycznia 2015, 22:15

Nie wiem Panie MERDKU czy jeszcze Pan ze mną dyskutuje? Widzę, że w Zielonej G teoria prostowaczy rond też się wyłożyła, co mnie niezmiernie cieszy(bardzo dziękuje), zarządzający ruchem dostarczyli ciekawych i nowoczesnych rozwiązań. Jeszcze trochę a Szczecin i Wrocław też zrozumie, że nie ma co się upierać przy złych przestarzałych rozwiązaniach. Dawniej na wsiach też uważano, że chusta to najlepsze nakrycie głowy a pod czapką to się wszy lęgną.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 stycznia 2015, 22:15

http://regiomoto.pl/portal/sites/regiomoto/files/images/imce/31/batorego-energetykow-rondo.jpg http://pliki.regiomoto.pl/portal/jpg/rondo_pck.jpg BRAWA DLA ZIELONEJ GÓRY.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 stycznia 2015, 12:24

Dyskusja z Panem przypomina mi anegdotę o kursie traktorzystów. Po zakończonym kursie wszyscy stwierdzili, że wszystko zrozumieli, oprócz jednego, w którym miejscu przyczepia się konie?Ja mówię o najprostszym niekierowanym "skrzyżowaniu o ruchu okrężnym" nakazanym znakami C-12, takim jakie Pan narysował w zapytaniu. Dwa biegnące jedynie okrężne pasy ruchu, na wlotach znaki C-12 i A-7 oraz brak segregacji kierunkowej (strzałek) na wjeździe na skrzyżowanie. 1. Pan twierdzi, że skrzyżowanie o ruchu okrężnym nakazanym znakiem C-12 jest zwykłym kierunkowym skrzyżowaniem. Że należy na nim wybrać kierunek jazdy, odpowiedni do tego pas ruchu z obowiązkiem sygnalizowania zamiaru skrętu przed wjazdem na skrzyżowanie. Wg Pana kontynuowanie jazdy na wprost to jazda od wjazdu do zjazdu dowolnym pasem ruchu i, że jazda w poprzek biegnących okrężnie pasów ruchu jest prawidłowa, podobnie jak bezpośredni zjazd z wewnętrznego pasa ruchu na lewy pas drogi zjazdowej. 2. Ja twierdzę, że na takim skrzyżowaniu o ruchu okrężnym nakazanym znakami C-12 nie wybiera się przed wjazdem kierunku jazdy, bo jadąc okrężnie nigdzie się nie skręca, dlatego nie ma też obowiązku włączania przed wjazdem kierunkowskazów. Kontynuowanie jazdy na wprost powinno być co do zasady jazdą pasem zewnętrznym, chyba, że warunki ruchu na to nie pozwalają. Wewnętrzny pas ruchu ma służyć poprawie przepustowości skrzyżowania o ruchu okrężnym przez umożliwienie wyprzedzenia lub ominięcia innych kierujących. Uważam w związku z tym, że jazda zewnętrznym (nie prawym) pasem ruchu nie jest niedozwolonym prawem skrętem w lewo z prawego pasa ruchu, lecz jazdą okrężną nakazaną znakiem C-12. Lewy kierunkowskaz, gdyby był podczas tej jazdy włączony, może sygnalizować jedynie zamiar zmiany pasa ruchu na wewnętrzny a nie skręt w lewo. Aby opuścić skrzyżowanie trzeba to zrobić z zewnętrznego pasa ruchu skręcając w prawo, chyba, ze jest spełniony przepis art.22.3. i to wszystko. Pan wyjeżdża z wielopasowymi kierunkowymi skrzyżowaniami typu rondo, także kierowanymi, które nie mają nic wspólnego z naszą dyskusją i nakazanym ruchem okrężnym, twierdząc, że mija teoria nie "przystaje" do nowoczesnych rozwiązań. Pewnie, że nie bo ich w ogóle nie dotyczy, bo to zupełnie inne obiekty o zupełnie innej organizacji ruchu. Ja o chlebie pan o niebie. Żegnam.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 stycznia 2015, 20:18

Jakoś Pan tematu właściwości do zakrzywiania przebiegu pasów ruchu przez znaki nakazu nie podjął, no wiesz Pan pytałem jak zakrzywia pasy ruchu nakaz jazdy w prawo lub lewo. Natomiast jak OSIOŁ twierdzisz Pan że znak nakazu (C-12 ruch okrężny) posiada moc zakrzywiania pasów ruchu. Panie skąd takie wnioski !!!!!!!!!! Dlaczego wyłącznie TEN znak a inne nie !!!!! Panie opowiadasz Pan dyrdymały i chcesz dyskutować, a do postawionych zarzutów się Pan nie odnosisz !!!! Opowiadasz Pan o jakiejś wymyślonej przez Pana okrężnej organizacji ruchu i kierunkowej organizacji ruchu ?????? Panie tak Pan opowiadasz, że...wie o co chodzi i z czego to wynika.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.