"Ronda" da się lubić…

/ /

"Ronda" da się lubić…

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
18 września 2014, 13:26

Leszek drugi "Ja nie muszę zataczać okręgów, żeby zastosować się do C-12". Nie musi się zataczać kręgów jeśli wcześniej opuści się skrzyżowanie, lub wyspa jest w kształcie kwadratu lub prostokąta. Mam jednak poważne wątpliwości, czy LD stosuje się do nakazu znaku C-12, skoro nie rozumie jego sensu, skoro dla niego jazda okrężna to jazda do przeciwległego zjazdu, czyli dokładnie tak, jak gdyby nie było znaku C-12 na wlotach. Dobrze, że przynajmniej omija wyspę z właściwej strony. Jednak do tego by to wskazać służy np. znak C-9 , z grupy znaków nakazu kierunku, a nie osobno sklasyfikowany znak C-12 nakazujący ruch okrężny i wskazujący kierunek jego rotacji. Jazda okrężna traktowana jest jako jazda na wprost, gdyż jadąc okrężnie się nie skręca. Ruch okrężny jest neutralny kierunkowo. Można jedynie zmienić pas ruchu lub skręcić w prawo. Przy okazji. Gdzie w Pord jest definicja jazdy na wprost lub skrętu (zmiany kierunku)?

Konto usunięte

Konto usunięte
19 września 2014, 09:36

Panie Erdku nigdy nie byłem dobry z fizyki, jednak sprawdziłem co to takiego ruch okrężny, zapewne chodzi Panu o ruch po okręgu, osobiście uważam, że nie bardzo można to odnieść do ruchu drogowego, tam chodzi ruch po okręgu i badaniu zależności między prędkością kontową a liniową. Mógłby Pan również przywołać ruch okrężny w gospodarce kapitałowej, ale również nie będzie miało to żadnego odniesienia, Uważam, że promuje Pan niebezpieczne teorie prostowaczy rond które się nie sprawdzają i są niebezpieczne, takie postępowanie czyli traktowanie obwiedni jako prostą powoduje niepotrzebne przeplatanie ruchu i egoistyczne postawy kierujących. Wymiana oznaczenia na większości rond jak Pan to określa kierunkowych była by zbędna kosztowna i również budziła by zastrzeżenia. Znaczenie znaku C12 jest tylko takie, że trzeba objechać wyspę z właściwej strony i nie ma innego znaczenia, gdyby go nie było można by objechać wyspę z dowolnej strony.

Konto usunięte

Konto usunięte
19 września 2014, 15:55

MrErdek1Nie musi się zataczać kręgów jeśli wcześniej opuści się skrzyżowanie, lub wyspa jest w kształcie kwadratu lub prostokąta."Czym jest ruch okrężny, zapisano w książkach do fizyki"

Konto usunięte

Konto usunięte
19 września 2014, 15:57

To raczej mój ostatni wpis na tym forum, gdyż tutaj nie da się pisać (gorszego od strony technicznej interface'u jeszcze nie widziałem...a widziałem wiele), do tego ograniczenia, brak możliwości edycji.... szkoda czasu.

Konto usunięte

Konto usunięte
19 września 2014, 21:37

Panie Jacku. Chodzi tylko o skrzyżowania na których nakazano ruch okrężny, a nie kierunek objeżdżania wyspy. Znak C-12 nie należy do znaków nakazu kierunku jazdy. Nawet pana idol Zbigniew Drexler przyznaje, że może dotyczyć kwadratowych placów. I czy Pan to uzna, czy nie, ruch okrężny to jazda wokół wyspy bez zmiany pasa ruchu, a zatem tożsama z jazdą na wprost. Kształt wyspy nie ma znaczenia. Jeśli nie ma strzałek kierunkowych na wlotach, ale na wlotach stoją znaki C-12, to ustawodawca nakazuje ruch okrężny i wskazuje kierunek rotacji. Tylko taki jest sens znaku C-12. Nie jest to ani symbol ronda, ani znak nakazu kierunku jazdy. A co Pan powie na temat skrzyżowań oznakowanych znakami C-12 i wyznaczonymi dwoma pasami ruchu, z liniami ciągłymi w obrębie zjazdów (by uniemożliwić zjazd z pasa wewnętrznego) i strzałkami kierunkowymi na pasie wewnętrznym "na wprost", a na pasie zewnętrznym "na wprost i w prawo"? Czy wg Pana strzałki na wprost znaczą jazdę do przeciwległego zjazdu, czy jazdę okrężną? Przecież linie ciągłe nie pozwalają na jazdę na wprost do zjazdu! Rozpatrując ruch okrężny należy zapomnieć o polskich skrzyżowaniach na których wyznaczono kierunkowo pasy ruchu, a na wlotach postawiono znaki C-12.

Konto usunięte

Konto usunięte
19 września 2014, 22:01

To, że Pan Leszek Drugi nie będzie gościł na tym forum, to wielka szkoda, gdyż nigdy nie dowie się czym jest ruch okrężny nakazany znakami C-12. W Polsce nakazany ruch okrężny, wg wytycznych projektowania skrzyżowań dotyczy tylko małych i średnich skrzyżowań o maksymalnie 2 pasach, na których nie ma miejsca na przeplatanie strumieni ruchu, a zjazd dozwolony jest tylko z prawego pasa ruchu. Na dodatek pasy ruchu nie powinny być wyznaczone, by uniemożliwić wyprzedzanie z prawej strony. Proszę więc traktować każde skrzyżowanie o ruchu okrężnym jak gdyby zawsze miało tylko jeden pas ruchu. Wjeżdżając na nie, najlepiej i najbezpieczniej prawym pasem ruchu, nie należy włączać żadnego kierunkowskazu. Po minięciu zjazdu poprzedzającego zamierzony należy włączyć prawy kierunkowskaz i skręcić w prawo zajmując prawy lub lewy pas ruchu na drodze zjazdowej. Oczekujący na wjazd oraz piesi i rowerzyści zostaną jednoznacznie poinformowani, gdzie Pan ma zamiar jechać. Niech Pan w Polsce jeździ jak chce, ale zagranicą radzę tak jak napisałem, nawet we Francji na duuużych rondach o 12 wlotach i ośmiu niewyznaczonych pasach ruchu. Pozdrawiam.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 września 2014, 21:28

Panie Erdku poczekajmy na odpowiedź na Pańskie pismo z KG Policji, powtarzaniem w kółko tego samego nie przekona Pan nikogo. Mam nadzieję, że odpowiedź KGP, również Pan mi prześlę nawet jeżeli nie będzie spełniała Pańskich oczekiwań.

Konto usunięte

Konto usunięte
23 września 2014, 21:21

Jacek KaźmierskiPanie Erdku poczekajmy na odpowiedź na Pańskie pismo z KG Policji, powtarzaniem w kółko tego samego nie przekona Pan nikogo. Mam nadzieję, że odpowiedź KGP, również Pan mi prześle nawet jeżeli nie będzie spełniała Pańskich oczekiwań. Jak Pan sam widzi, nawet patrząc na siebie samego, powtarzanie w kółko od kilkunastu lat, przez Panów Drexlera i Próchniewicza, że skrzyżowanie o ruchu okrężnym to zwykłe kierunkowe skrzyżowanie na którym jazda na wprost to jazda do przeciwległego zjazdu oraz, że znak C-12 to jedynie symbol ronda i znak wskazujący z której strony należy objechać wyspę, dało zdumiewające efekty. Był już taki jeden, który stwierdził, że kłamstwo powtarzane wielokrotnie staje się w końcu dla wielu prawdą. I tak się dzieje właśnie w Polsce. Jeszcze nie tak dawno polska Policja i polskie Sądy wiedziały na czym polega ruch okrężny nakazany znakami C-12, a teraz coraz częściej udowadniają, że niektórzy nie mają o tym zielonego pojęcia i na dodatek nie mówią już jednym głosem, choć nic w obowiązującym prawie się nie zmieniło. Pismo Pan otrzyma i wierzę, że będzie ono zgodne z tym co niezmiennie powtarzam, gdyż obronić można się tylko prawda.

Konto usunięte

Konto usunięte
6 listopada 2014, 23:16

Jest już odpowiedź z KG ? .... Która prawda się broni lepiej ?

Konto usunięte

Konto usunięte
13 listopada 2014, 08:05

Rondo rondo rondo....wielu "fachowców" myli ronda ze skrzyżowaniami z wyspą centralną. Znak C-12 wskazuje skrzyżowanie o ruchu okrężnym, a nie RONDO! Na rondzie (dwupasowym) dochodzi do przeplatania kierunków ruchu i posiada ono inne oznakowanie poziome. SzWC może posiadać wyznaczone pasy ruchu (najczęściej lewoskręty) oraz powierzchnię akumulacji dla skręcających w lewo pojazdów. Na takim skrzyżowaniu nie dochodzi do przeplatania kierunków ruchu. Na SzWC nie ma obowiązku zajmowania prawego pasa ruchu przy zjeździe, o ile nie nakazuje tego oznakowanie poziome. Aż mi ręce opadały, gdy "instruktor" nakazywał mi na SzWC oznaczonym znakiem C-12 i A-7 zjazd z prawego, mocniej obciążonego pasa ruchu tłumacząc "na rondzie zawsze z prawego pasa ruchu".

Konto usunięte

Konto usunięte
13 listopada 2014, 20:57

Panie Znak a "mi ręce opadły" jak przeczytałem Pański wpis. Rondo jest popularnym określeniem skrzyżowania z ruchem okrężnym do którego niektórzy starają się dorobić jakąś ideologię i mieszają ludziom w głowach. Swojego czasu był u nas Egzaminator który oblewał za określenie światła "stop" oblewał bo jego zdaniem były to światła "hamowania".

Konto usunięte

Konto usunięte
15 listopada 2014, 12:49

Panie Jacku, nie chcę tutaj Panu ujmować itp. bo Pana nie znam, ale Pańskie "opadanie rąk" wynika wyłącznie z braku wiedzy inżynierskiej - drogowej. Zapewne jest Pan instruktorem lub egzaminatorem, znającym w lepszy lub gorszy sposób przepisy Ustawy ale nie mający wiedzy wykładowców i biegłych sądowych z zakresu inżynierii ruchu oraz wiedzy praktycznej z zakresu projektowania. Rondo jest umownym określeniem, w Ustawie mamy wyraźnie "skrzyżowanie o ruchu okrężnym". Sposób jazdy na Rondzie (małym, średnim, dużym - wg Wytycznych Projektowania Skrzyżowań Drogowych) jest nieco inny niż na SzWC. Nie jest to wyrabianie ideologii czy mieszanie ludziom w głowach, a jedynie PRAKTYKA spotykana na co dzień na takich skrzyżowaniach. Na SzWC, na którym mamy np 2 lub 3 pasy ruchu, nieoznakowane oznakowaniem poziomym, postępujemy zgodnie z Art. 22. 1. Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. Oznacza to, że jedziemy w lewo z lewego skrajnego pasa ruchu, w prawo - z prawego skrajnego pasa ruchu. A na wprost możemy jechać z każdego pasa ruchu. SzWC straciłyby całą swoją przepustowość gdybyśmy zjeżdżali z niego wyłącznie z prawego pasa. Może mieć Pan inne zdanie, jednakże opinia autorytetów tj. biegłych sądowych, profesorów i doktorów z zakresu inżynierii ruchu jest jednoznaczna. Pozdrawiam serdecznie!

Konto usunięte

Konto usunięte
17 listopada 2014, 16:51

Panie Znak chyba się źle rozumiemy, w pierwszym wpisie czytam: "skrzyżowanie o ruchu okrężnym, a nie RONDO". Teraz powołuje się Pan na "Wytyczne projektowania....." gdzie czytamy: "rondo jest skrzyżowaniem o ruchu okrężnym,". O co chodzi? Jeżeli chodzi o stosowanie Art. 22 Ustawy PoRD zasady są identyczne dla skrzyżowań z ruchem okrężnym i wyspą centralną. Co jasno zostało udowodnione na tym forum. Link do folderu z dokumentami w tej sprawie: https://drive.google.com/folderview?id=0B5bY9a0gf8EQWFgxb0ZXeEhRVk0&usp=sharing Wiem, że wklejam go już enty raz. Ale może nie zapoznał się Pan z całością dyskusji.

Konto usunięte

Konto usunięte
18 listopada 2014, 20:20

Panie JACEK, w odniesieniu do Wytycznych Projektowania Skrzyżowań Drogowych (WPSD) - skrzyżowanie wykreślone przez Pana w linku https://drive.google.com/folderview?id=0B5bY9a0gf8EQWFgxb0ZXeEhRVk0&usp=sharing to ŚREDNIE RONDO. Posiada ono 2 pasy ruchu, wyznaczone linią P-1b (a nie linią P-1 jak myślą słabi instruktorzy). Manewr skrętu w lewo należy rozpocząć z lewego pasa ruchu. Wewnętrzny pas Pana RONDA nie ma kontynuacji na wylocie. Skręcając z niego w prawo narusza Pan zasady art. 22. Jest Pan obowiązany zmienić pas na prawy, gdyż tylko z prawego pasa może Pan skręcić w prawo! Bez zajeżdżania drogi kierowcy na prawym pasie i bez blokowania pojazdu jadącego za Panem.I właśnie ten manewr, jest wspomnianym wcześniej PRZEPLATANIEM KIERUNKÓW RUCHU, zjawiskiem charakterystycznym dla RONDA. Proszę zapoznać się z WPSD i zobaczyć jak wygląda i czym charakteryzuje się SKRZYŻOWANIE Z WYSPĄ CENTRALNĄ. A jeśli się Panu nie chce, to proszę wpisać w wujka G "Rondo Solidarności Poznań". I owszem pomimo mylącej nazwy, NIE JEST TO RONDO, mimo, że posiada ono oznakowanie w postaci znaków A-7 i C-12. SzWC posiada ZUPEŁNIE INNE OZNAKOWANIE POZIOME! Skręcając z wlotu południowego w lewo (z ul. Murawa) w al. Solidarności, jest Pan obowiązany zająć lewy pas ruchu. Podczas przekraczania linii krawędziowej P-7a może Pan zając dowolny pas ruchu - zarówno lewy jak i prawy. Następnie zgodnie z ww. art UPoRD może Pan pojechać na wprost z każdego z tych pasów, równolegle do linii P-7a oraz linii P-1d która oddziela te dwa pasy ruchu, a nie tylko jak uczą NIEDOUCZENI instruktorzy nauki jazdy - wyłącznie z prawego pasa. NIE ZACHODZI WÓWCZAS PRZEPLATANIE KIERUNKÓW RUCHU. I właśnie tej różnicy pomiędzy tymi dwoma skrzyżowaniami dotyczył mój wcześniejszy post. Mam nadzieję, że zrozumiał Pan różnicę pomiędzy RONDEM a SzWC. Zasady Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym są takie same dla obu skrzyżowań, jednakże z powodu różnego oznakowania poziomego inaczej się z nich korzysta. Trzeba było wysłać do WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH list ze SzWC, ale to niestety wymaga już pewnych umiejętności projektowych lub naciśnięcia guzika Prt Sc na klawiaturze. Pozdrawiam Z N A K I.

Konto usunięte

Konto usunięte
18 listopada 2014, 21:28

Panie Znak. Taki mały szczegół świadczący o pana fachowości: Piszesz o rondzie o dwóch trzech nieoznaczonych pasach ruchu. No i powołujesz się na wytyczne projektowania dróg. Panie, zgodnie z przepisami (wytycznymi projektowania i zdrowym rozsądkiem)- takie „cudo” nie ma prawa zaistnieć !!!!!. No i jeszcze Pan twierdzisz że posiadasz wiedzę inżynierską - …………..!!!

Konto usunięte

Konto usunięte
19 listopada 2014, 19:19

Panie KONAP (: D) - co Pan rozumiesz pod pojęciem "nieoznaczony pas ruchu"? W branży drogowej oznacza to pas ruchu, który nie został oznaczony strzałkami P-8. Zgodnie z załącznikiem nr 2 do Dz.U. 2003 nr 220 poz. 2181 możemy go nie oznaczać ww. oznakowaniem jeśli mamy naturalny rozkład relacji na skrzyżowaniu. Jeśli pomyliłeś nieoznaczony pas ruchu z NIE WYZNACZONYM pasem ruchu to faktycznie rozumiem Twoją "frustrację" i "przepraszam" za niedoprecyzowanie. Taj jak Pan piszesz – szczegół.

Konto usunięte

Konto usunięte
19 listopada 2014, 19:54

"JACK" w odn. do WPSD skrzyżowanie z linku to ŚREDNIE RONDO DWUPASOWE. Skręt w lewo rozpocz. z lewego pasa. Wewnętrzny pas RONDA nie ma kontynuacji na wylocie skręcając z niego w prawo naruszamy art. 22. Należy zmienić pas na prawy - tylko z niego można skręcić! Ten manewr jest wspomnianym przepl. kier. ruchu. zjawiskiem typowym dla RONDA. Proszę zobaczyć w WPSD co to skrz. z wyspą centr. i wpisać w G "Rondo Solidarności Poznań”. Mimo nazwy NIE JEST to rondo! SzWC posiada inne oznak. poziome! Skręcając z wlotu poł. w lewo w Solidarności jest Pan obowiązany zająć lewy pas. Przejeżdżając linię P-7a można zająć zarówno pas lewy jak i prawy i pojechać prostu z każdego z nich (art. 22). Dla niektórych sytuacja byłaby oczywista gdyby były tam strzałki P-8 ale jak mówiłem wcześniej nie musi ich być. Tutaj przepl. kierunków ruchu nie zachodzi i właśnie tej różnicy dotyczył mój 1 post! Zasady UPoRD są takie same dla obu skrz. jednak z powodu oznakowania poziomego „inaczej” się z nich korzysta.

Konto usunięte

Konto usunięte
19 listopada 2014, 19:59

Trzeba było wysłać do WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH list ze SzWC, ale to niestety wymaga już pewnych umiejętności projektowych lub naciśnięcia guzika Prt Sc! na klawiaturze. A z innej beczki, ilu z Was instruktorków, wie o tym, że wjeżdżając w strefę oznaczoną znakiem B-43 i D-40 (tak, wyszukajcie w G co to za znaki bo i tak 95% z Was nie zna ich symboli) należy spodziewać się skrzyżowań równorzędnych? Co oczywiście nie jest regułą ale ŻADEN instruktor nigdy o tym słowem nie wspomniał. A potem dziwić się, że dochodzi do zdarzeń bo młodzi kierowcy jadą "bez głowy" bo szersza o parę cm droga wydaje im się drogą z pierwszeństwem! Pozdrawiam Z N A K I.

Konto usunięte

Konto usunięte
19 listopada 2014, 22:41

Panie Znak, teraz rozumiem na czym polegało wzajemnie niezrozumienie się. Pan stosuję terminologię z WPSD, natomiast dla mnie skrzyżowanie które Pan pokazał jest rondem odśrodkowym, według klasyfikacji zaproponowanej przez Pana B. Leśniewskiego. I tu się w pełni zgadzam, że na takim skrzyżowaniu przy skręcie w lewo można zjechać z lewego jak i z prawego pasa. Natomiast absolutnie nie mogę się zgodzić, że na rondzie jak ja je nazywam klasycznym o dwóch pasach w koło wyspy, nie mogę zjechać z pasa wewnętrznego przecinając pas zewnętrzny po uprzednim ustąpieniu pierwszeństwa, nie można zjazdu z ronda traktować jako skręt w prawo.

Konto usunięte

Konto usunięte
19 listopada 2014, 22:44

Po raz kolejny powołam się na pracę Panów Drexlera, Leśniewskiego i Próchniewicza. Oczywiście najbezpieczniej jest zmienić pas na zewnętrzny odpowiednio wcześniej, żeby odciąć możliwość wjazdu pojazdom z wlotu poprzedzającego nasz wylot, ale nie jest żadnym wykroczeniem zjazd z pasa zewnętrznego(Kodeks z komentarzem Pana z Drexlera, Poradnik Pana Prochniewicza ). Można Pana prosić o jakieś materiały, które potwierdzą Pańską tezę? Co do znaków B43 D40 to zapewniam Pana, że są Instruktorzy, którzy znają rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dla znaków i sygnałów. Nie rozumiem po co miał bym się pytać WŚ o SzWC?

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.