SKRZYŻOWANIE Z C-12 - RUCH DOOKOŁA WYSPY W KIERUNKU WSKAZANYM NA ZNAKU

/ /

SKRZYŻOWANIE Z C-12 - RUCH DOOKOŁA WYSPY W KIERUNKU WSKAZANYM NA ZNAKU

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
9 maja 2016, 05:45

anonimowość interrnetu sprawia, że odnoszę wrażenie iż na tym forum jeszcze nie wypowiedział się żaden instruktor. nie wykonuję tego zawodu długo, ale trochę siedzę w branży. zdarzyło mi się prowadzić warsztaty doskonalenia zawodowego u nas we Wrocławiu na co dzień (szkolę również kandydatów na instruktorów), parę razy właśnie w Krakowie i w innym miastach. na tych warsztatach inicjuję dyskusję gdzie ja mam mieć funkcję bardziej moderatora forumowego niż robić to jako tradycyjny wykład. dość często zdarzają się różnice zdań między instruktorami, ale z takim poziomem agresji, braku kultury i niestety wiedzy pierwszy raz się spotykam. faktycznie odnoszę wrażenie, że uczestnicy tej "dyskusji" nie są ani instruktorami, a przy tym sposobie prowadzenia rozmowy, lepiej się w towarzystwie do nich nie przyznawać.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 maja 2016, 07:03

A zmieniam ? F-10 to dla ciebie wiedza tajemna ? Każdy ruch kierownicą to zmiana kierunku jazdy ? A co mam sygnalizować ? Zmianę kierunku ruchu o której jestem ostrzeżony T-18 ? Przecież to podstawy... Merduś..daj sobie spokój...co do wykładni...skrzyżowanie o ruchu okrężnym to dalej skrzyzowanie z definicji, skrzyżowanie jednopoziomowe to dalej skrzyzowanie z definicji...jak ci pisałem a ty usilnie tego unikasz rondo było skrótem skrzyzowania o ruchu okrężnym oznaczonym C-12-było po prostu krócej i szybciej. Niestety kondycja umysłowa oponenta( czyli twoja) zmusiła mnie jednak do nieużywania pojęcia "rondo". I na koniec..merduś, ja ci nie ubliżam...ja tylko stwierdzam fakty na które sam dostarczasz dowodów w każdym swoim poście.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 maja 2016, 07:30

Cyrylanonimowość interrnetu sprawia, że odnoszę wrażenie iż na tym forum jeszcze nie wypowiedział się żaden instruktor. nie wykonuję tego zawodu długo,. Bardzo prosimy o zdanie jedynego prawdziwego instruktora. Ile czasu jesteś instruktorem ?

Konto usunięte

Konto usunięte
9 maja 2016, 08:24

Robert Prokopiuk Uważałem i nadal uważam, że to właśnie środowisko Instruktorów PRAKTYKÓW jest świadome bałaganu w oznakowaniu i błędnej interpretacji obowiązującego prawa przez WORD-y. Czymś innym jest bowiem konieczność sprostania wymaganiom egzaminatora a czymś innym świadomość prawa. Do czasu zdania egzaminu obowiązują KURSANTA zasady podawane przez INSTRUKTORA gdyż on jeden wie jaką wiedzą dysponuje egzaminator i jakie "prawo" obowiązuje w danym WORD, bo to, że co WORD to inne prawo nie jest tajemnicą. Uważam, że w walce o NORMALNOŚĆ znajdę świadomych tego instruktorów których środowisko wpłynie przez swoje organizacje, Policję i Ministerstwo Infrastruktury na WORD-y by te posługiwały się w swojej praktyce PRAWEM USTAWOWYM a nie KORPORACYJNYM opracowanym przez Krajową Radę SAMOZWAŃCZYCH Audytorów działającą przy Stowarzyszeniu Dyrektorów WORD.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
9 maja 2016, 08:50

KRA w osobie jej szefa i założyciela Władysława Drozda założyła, tak jak wielu instruktorów i egzaminatorów na zasadzie WIARY w wiedzę i nieomylność tego i tych przez niego namaszczonych co to nad nimi w środowisku , że wymysły Zbigniewa Drexlera są oficjalną wykładnią obowiązującego prawa. Jednym z nich jest Marek Wierzchowski Krajowy Konsultant d/s inżynierii ruchu blokujący wszelkie próby zwrócenia uwagi na problem, członek warszawskiego klubu KLIR zrzeszającego byłych wpływowych urzędników z czasów PRL dla których Pan Zbigniew D. był wyrocznią i szefem - głównym ministerialnym specjalistą d/s prawnej regulacji ruchu drogowego. To, że ekspertem został nie z racji wykształcenia i wiedzy nie jest dla nich ważne. Powtarzali kiedyś i do dziś propagują jego wymysły więc nie mogą teraz sami sobie zaprzeczać. Może i ten problem dotyczy INSTRUKTORÓW którzy uwierzyli w nieomylność egzaminatorów WORD i poradników made in Drexler?

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
9 maja 2016, 20:33

Robert ProkopiukCyrylanonimowość interrnetu sprawia, że odnoszę wrażenie iż na tym forum jeszcze nie wypowiedział się żaden instruktor. nie wykonuję tego zawodu długo,. Bardzo prosimy o zdanie jedynego prawdziwego instruktora. Ile czasu jesteś instruktorem ? wydaje mi się, że długość bycia instruktorem ani nie gwarantuje fachowości, ani kultury. ja nigdy nie oceniam instruktora po tym jak długo ma uprawnienia lub jak długo wykonuje zawód, ale to co potrafi i jak się zachowuje. na wszystkich tematach odbywa się dyskusja o tym samym, w którym obie strony nie szczędzą sobie ciosów. ja z reguły nie biorę udziału w takich imprezach.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 maja 2016, 23:22

Cyryl wydaje mi się, że długość bycia instruktorem ani nie gwarantuje fachowości, ani kultury. ja nigdy nie oceniam instruktora po tym jak długo ma uprawnienia lub jak długo wykonuje zawód, ale to co potrafi i jak się zachowuje. na wszystkich tematach odbywa się dyskusja o tym samym, w którym obie strony nie szczędzą sobie ciosów. ja z reguły nie biorę udziału w takich imprezach.Czyli zero odpowiedzi.Dlatego zadałem pytanie m.in co potrafisz ..też nie ma odpowiedzi.Chyba jedną prawdę napisałeś..internet zapewnia anonimowość i każdy może sobie napisać co mu sie podoba.Napisałeś,że ". nie wykonuję tego zawodu długo"

Konto usunięte

Konto usunięte
9 maja 2016, 23:25

Merduś..lanie wody. Jest tu taki temat na forum gdzie absolutnie nie zgadzam się z P.Drexlerem.Czyli nie łykam tekstów jakie mi są podawane. Czytam opinie wszystkich stron i wyciągam wnioski. Niestety dla ciebie twoje stanowisko to kpina i totalna bezmyślność.Nie rozumiesz podstawowych pojęć.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 maja 2016, 03:45

Robert ProkopiukMerduś..lanie wody. Jest tu taki temat na forum gdzie absolutnie nie zgadzam się z P.Drexlerem.Czyli nie łykam tekstów jakie mi są podawane. Czytam opinie wszystkich stron i wyciągam wnioski. Niestety dla ciebie twoje stanowisko to kpina i totalna bezmyślność.Nie rozumiesz podstawowych pojęć. To samo mogę powiedzieć o tobie. Czytasz opinie wszystkich stron i wyciągasz wnioski. Albo nie masz wiedzy albo wierzysz w gusła i w swój geniusz, gdyż te wnioski ni jak się mają do obowiązującego prawa. Na podstawie jakich danych i zapisów prawa doszedłeś do wniosku, że okrągły plac typu RONDO jest w całości pod względem zasad ruchu jednym skrzyżowaniem w rozumieniu art. 2.10 p.r.d. a trójpalczasty, ośmiokątny czy kwadratowy NIE?

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
10 maja 2016, 04:28

Robert Prokopiuk...1. Czyli zero odpowiedzi... ...każdy może sobie napisać co mu sie podoba. 2. Napisałeś,że ". nie wykonuję tego zawodu długo" 1. dla większości myślących ludzi z wypowiedzi można wiele wywnioskować, mogę przedstawić się jako lekarz, inżynier czy ksiądz, ale dla tych którzy wykonują ten zawód łatwo będę rozpoznawalny jako dyletant. 2. co dla kogo jest "długo - nie długo"? uprawnienia zdobyłem w 1986 roku, jednak w między czasie pracowałem jako kierowca, spedytor, logistyk, w budownictwie drogowym. w sumie jako instruktor i wykładowca dość krótko w porównaniu z innymi zawodami, bo w sumie krócej niż jakieś 15 lat. nie jestem osobą anonimową, przynajmniej we Wrocławiu, mam swój kanał na YT - Szkoła Transportu.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 maja 2016, 12:18

CyrylDlaczego egzaminatorzy we wrocławskim WORD na jednym skrzyżowaniu C-12 nakazują sygnalizować lewym kierunkowskazem (brak sygnalizacji jest błędem), a na drugim (również C-12) jest to błędem i wjazdu na C-12 nie sygnalizuje się? Należało zapytać egzaminatorów. Proszę zweryfikować to co piszę z pańskim doświadczeniem zawodowym i praktyką. 1. Jeżeli kierujący wjeżdża na "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" czyli takie oznaczone znakami C-12 bez strzałek kierunkowych na wlotach na których pasy ruchu biegną jedynie okrężnie, zwykle jeden lub dwa, to wjeżdżając nie włącza się kierunkowskazów. Zwyczajowo można włączyć prawy jeżeli kierujący zamierza skręcić w prawo na najbliższym wylocie. 2. Jeżeli kierujący wjeżdża na "skrzyżowanie z wyspą lub w formie placu" na którego wlotach stoją znaki C-12, namalowano strzałki kierunkowe i pasy ruchu biegną w różnych konfiguracjach do wylotów to wjeżdżając lewym pasem ruchu wymagają włączenia lewego kierunkowskazu.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
10 maja 2016, 15:47

MrErdek1 To samo mogę powiedzieć o tobie. Czytasz opinie wszystkich stron i wyciągasz wnioski. Albo nie masz wiedzy albo wierzysz w gusła i w swój geniusz, gdyż te wnioski ni jak się mają do obowiązującego prawa. Na podstawie jakich danych i zapisów prawa doszedłeś do wniosku, że okrągły plac typu RONDO jest w całości pod względem zasad ruchu jednym skrzyżowaniem w rozumieniu art. 2.10 p.r.d. a trójpalczasty, ośmiokątny czy kwadratowy NIE? Ależ ja pisałem o sobie, a nie o tobie. Na podstawie paragrafu 36 doszedłem do wniosku, że skrzyzowanie jest skrzyżowaniem... reszta też prawdopodobnie jest skrzyżowaniem, ale musiałbym zobaczyć np oznakowanie.A czym jest skrzyzowanie mam napisane w Art 2..jakaś sprzeczność ?

Konto usunięte

Konto usunięte
10 maja 2016, 17:13

Robert Prokopiuk Ależ ja pisałem o sobie, a nie o tobie. Na podstawie paragrafu 36 doszedłem do wniosku, że skrzyżowanie jest skrzyżowaniem.. A czym jest skrzyżowanie mam napisane w Art 2..jakaś sprzeczność ? No i tu właśnie jest pies pogrzebany. Konieczna jest właściwa interpretacja tego zapisu, gdyż użyto bezpodstawnie określenia "skrzyżowanie" opisanego już w art. 2.10 p.r.d. w którym nie ma mowy ani o wyspach, ani o placach, zespole skrzyżowań oraz jakiejkolwiek organizacji ruchu. Dla ciebie skrzyżowanie to skrzyżowanie i nie to jest problemem. Problemem jest to, że wg ciebie kierującego obowiązują ogólne zasady ruchu z pełnym wyborem kierunków jazdy tak jak gdyby to było jedno zwykłe skrzyżowanie a nie "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" z jedynie okrężnie biegnącymi pasami ruchu I TAK BIEGNĄCĄ JEZDNIĄ. O tym, że pasy ruchu nie biegną na wprost do wylotów oznajmia znak C-12 i ostrzega znak A-8. Reszta to tylko i wyłącznie zapisy ustawy.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
10 maja 2016, 19:22

MrErdek1...Należało zapytać egzaminatorów... no z tym jest problem, bo spora ich część ocenia według własnych kryteriów. ponieważ we Wrocławiu jest coraz mniej zdających, to i z WORD-u pozbywają się egzaminatorów. część z nich pracuje obecnie w zawodzie instruktora i powiedzmy nie są to gwiazdy najjaśniejszego lśnienia.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 maja 2016, 00:17

MrErdek1.Nie ma żadnego problemu. Po prostu jesteś xxxxx, który sobie ustanowił własną klasyfikację tego co jest skrzyżowaniem a co nie jest.Czy użyto bezpodstawnie czy nie to nie twoja sprawa. Bezpodstawnie to lansujesz wytyczne budowy do przepisów. Skrzyżowanie oznaczone C-12 jest najnormalniejszym skrzyzowaniem jeśli chodzi o kierunki jazdy co wynika i z Art 22 i np z turbiny..te "zasady" to tylko pierwszeństwo na skrzyzowaniu przed wjeżdżającym i ruch wokół wyspy, aby po angielsku nie pojechali. Pierwsze słyszę ,aby C-12 miało wpływ na oznakowanie poziome...mocny jesteś w tym fantazjowaniu.

Konto usunięte

Konto usunięte
14 maja 2016, 18:50

Czy Prokopiuk i "szerszon" z forum prawo jazdy to ta sama osoba? Poziom zidiocenia i debilizmu jednego i drugiego jest bardzo podobny, więc to możliwe, że to ten sam kretyn.

Konto usunięte

Konto usunięte
5 lipca 2016, 16:40

Tytułem eksperymentu przyjmuję za dobrą monetę zalecenia pana Drexlera odnośnie "skręcania w lewo na rondzie". Ująłem ten zwrot w cudzysłów dlatego, że może się nam zdarzyć rondo z trzema lub czterema zjazdami "na lewej części ronda" i wówczas byłby problem z wyraźnym i zawczasu (wymaganym przez Kodeks Drogowy) sygnalizowaniem np "w trzecie lub drugie lewo". Mój eksperyment myślowy wygląda tak: skoro skrzyżowanie "zwykłe" czyli bez wyspy i skrzyżowanie z wyspą, to w rozumieniu Kodeksu takie same skrzyżowania, to manewry skrętu w dowolną stronę powinny przebiegać identycznie. Jeśli na skrzyżowaniu bez wyspy mamy zamiar skręcić w lewo to zawczasu zaczynamy sygnalizować tę chęć lewym kierunkowskazem, wykonujemy manewr, kończymy go opuszczając skrzyżowanie i zaprzestajemy niezwłocznie sygnalizacji. Podkreślam: PO OPUSZCZENIU skrzyżowania. Oczywiście zajmujemy stosowny pas czyli zjeżdżamy do osi jezdni lub na jezdni jednokierunkowej zbliżamy się do jej lewej krawędzi. Pan Drexler zaleca podczas wykonania manewru skrętu w lewo na skrzyżowaniu z wyspą (teoretycznie tożsamym z tym bez wyspy) takie samo jak wyżej zachowanie PRZED wjazdem na skrzyżowanie po czym każe przełączyć kierunkowskaz na prawy na wysokości wylotu poprzedzającego bezpośrednio planowany zjazd. Wnioski: powyższe rozumowanie prowadzi do konieczności postawienia kilku pytań. - Skąd bierze się różnica w opisie manewru skrętu w lewo na identycznych co do zasad ruchu skrzyżowaniach? - Czy prawy kierunkowskaz na skrzyżowaniu z wyspą nie oznacza już zamiaru skrętu w prawo tak jak we wszystkich innych sytuacjach? - Jeśli mam włączyć prawy kierunkowskaz przy założeniu, że jednak sygnalizuje on wciąż zamiar skrętu w prawo, to w którym momencie zakończyłem manewr skrętu w lewo, bo jeśli manewr miałby się zakończyć tak, jak na skrzyżowaniu bez wyspy to powinienem opuścić skrzyżowanie z włączonym wciąż LEWYM kierunkowskazem i wyłączyć go niezwłocznie po opuszczeniu tego skrzyżowania? I pytanie pokrewne w którym momencie zacząłem skręcać w prawo skoro mam włączyć prawy kierunkowskaz? - Pan Drexler sugeruje również przed zjazdem ze skrzyżowania z wyspą (a zatem przed zakończeniem manewru skrętu w lewo) zmianę pasa na prawy. Czy nie pozostaje to w sprzeczności z wymogiem jazdy przy lewej krawędzi jezdni jednokierunkowej (taką jest obwiednia ronda) w trakcie manewru skręcania w lewo?

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.