"Ronda" da się lubić…

/ /

"Ronda" da się lubić…

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
27 stycznia 2015, 19:40

Jeśli chodzi o skręcanie-nie każde skręcanie jest zmiana kierunku jazdy. Nie każdy ruch kierownicą sie sygnalizuje. Ktoś ,kto chce wypowiadać sie na temat przepisów powinien to zrozumieć. na zakręcie tez skręcam, a nie zmieniam kierunku jazdy...czy to jest dla ciebie zrozumiałe ? Drogi PACJENT wymyśliła sobie że ja tego nie wiem . No Pacjent - tak jest jak piszesz !!!!! Nigdy nie twierdziłem inaczej !!!! To twoje zwidy, tobie we łbie się .........

Konto usunięte

Konto usunięte
27 stycznia 2015, 22:04

Bardzo dziękuję za posty ociekające merytoryką i pełne głębi i przemyśleń. Chyba z 10 minut wycierałem ekran od tej wręcz wylewającej się wiedzy... Jeśli chodzi o przepisy... z przykrością muszę stwierdzić szanowny oponencie, ze dalej potwierdzasz swoimi wpisami, że ty i przepisy to dwie odrębne sprawy..chyba ,że mamy na myśli regulamin wojskowy.. Czy dalej kałuża jest zbiornikiem wodnym bez znaczenia strategicznego panie kapralu ? Poza tym uprasza się o czytanie ze zrozumieniem. jak widać-nikt tu ciebie nie obraża-to są suche, beznamiętne fakty Co do sygnalizacji skrętu...może sobie i cos tam wyobrażasz, może przypadkiem całkiem z sensem ( jak szóstka w lotto), ale chyba z powodu poważnych problemów z wysławianiem sie i budową zdań wychodzi zupełnie co innego. Czyli bełkot.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 stycznia 2015, 22:10

cdn... skoro szanowny ...kapral tak się zapiera w temacie utraty uprawnień...wniosek..nie miał uprawnień.. Pytanie- co ty tu człowieku robisz na forum związanym z PoRD ??? Jestem szczerze zdumiony..do tej pory podejrzewałem tylko niedouczonego instruktora, przepraszam najmocniej... Forum pt Wycinanki kurpiowskie, a sprawa naszej szkapy" jest zupełnie gdzie indziej.

Konto usunięte

Konto usunięte
29 stycznia 2015, 23:22

Ty DNO co jeszcze ciekawego powiesz ???? Co jeszcze wymyślisz ssąc palec !!!

Konto usunięte

Konto usunięte
29 stycznia 2015, 23:52

Szanowny kapralu kopan ! Nic już nie muszę dodawać. Na chwilę obecną wystarczy ,ze szanowny user porzucił temat przepisów i nie musimy czytać pasjonujących opowiastek rodem z Gwiezdnych Wojen. I wolę ssać palec niż to co szanowny user w czasach , gdy był"kotem"

Konto usunięte

Konto usunięte
4 lipca 2016, 18:47

No to już dochodzi do absurdu, co polscy instruktorzy jazdy wygadują o ruchu okrężnym. Ruch okrężny jest jednym ze sposobów organizacji ruch na skrzyżowaniach z wyspą. Drugim sposobem organizacji ruchu jest skrzyżowanie kierunkowe (tak ja na zwykłym skrzyżowaniu). Ruch okrężny wymyślono po to, by uniknąć na skrzyżowaniach z wyspą kolizyjnego skrętu w lewo. Jeśli przed skrzyżowaniem z wyspą nie postawimy znaku C-12 - ruch okrężny, to na takim skrzyżowaniu obowiązują te same zasady, jak na skrzyżowaniu bez wyspy. W wypadku istnienia wielu pasów ruchu można znakami poziomymi wymusić na kierujących zajmowanie właściwego pasa do właściwego manewru - lewego do skrętu w lewo itp w zgodzie z Kodeksem Drogowym. Jeżeli jednak znak C-12 przed skrzyżowaniem z wyspą postawiono, to wówczas obowiązuje na takim skrzyżowaniu ruch okrężny. Właśnie w celu wyeliminowania skrętu w lewo! W ruchu okrężnym ze skrzyżowania z wyspą można zjechać jedynie skręcając w prawo. Skręt w lewo można wówczas zrozumieć jedynie jako zamiar wjazdu na wyspę a to jest zabronione. Zawrócenie na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym oznaczać może jedynie jazdę pod prąd. Nasi drogowcy i eksperci od zasad ruchu drogowego jakby zapomnieli o kluczowej intencji ruchu okrężnego i stosują znak C-12 na każdym skrzyżowaniu z wyspą traktując go chyba jako symbol ronda bez żadnych konsekwencji dla organizacji ruchu.

Konto usunięte

Konto usunięte
5 lipca 2016, 18:05

Bardzo dobra wypowiedź kolegi wapniak. Patologia jazdy po rondach pojawiła się tu: http://kse-egzaminator.pl/kse. Banda idiotów, która ma problem z rozumieniem podstawowych przepisów.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 sierpnia 2016, 17:57

szerszonJak dla szanownych kolegów znak C-12 nakazuje kierunek jazdy to nie dziwie się,ze są protesty. Gdzie jest to napisane ? poproszę o zapoznanie sie z paragrafami i pokazanie,ze C-12 mówi o kierunku jazdy. Opuszczanie skrzyzowania to zmiana kierunku jazdy ? Jestem pod wrażeniem. Tak to sie konczy jak sie rozwija rondo i widzi cztery (lub wiecej) skrzyżowań Dla pana Szerszona znak C-12 nie jest znakiem nakazu, szanowni koledzy! Uważajcie na niego!! Tak to się kończy, jak ktoś się nie rozwija!

Konto usunięte

Konto usunięte
10 września 2016, 23:00

Mam kilka pytań do przeciwników tzw. "prostowania ronda". Ponieważ traktowanie ronda jako jedno skrzyżowanie budzi moje wątpliwości ze względu na różne niespójności logiczne, które z takiego założenia wynikają. Proszę o merytoryczne odpowiedzi poparte cytatami z obowiązującego prawa. Tylko takie potraktowanie sprawy pozwoli mi uznać wypowiedź za wartościową. c.d.n.

Manifestum non eget probatione.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 września 2016, 23:01

1. Wiemy że definicja skrzyżowania z PoRD określa warunki konieczne na to czym jest skrzyżowanie. Są nimi przecięcie się dróg w jednym poziomie oraz tworzenie przez to przecięcie wspólnych powierzchni. Proszę spojrzeć na zdjęcia tych rond. https://goo.gl/photos/NKcCjmU1xLPmU3mQ7 https://goo.gl/photos/9H28bZt9gawcub8Q9 https://goo.gl/photos/NGoThKasBKhBGLhZA Jeśli założymy że rondo jest w całości jednym skrzyżowaniem, oznacza to że w dowolnym jego punkcie przecinają się drogi oraz w dowolnym punkcie występuje powierzchnia wspólna utworzona przez takie przecięcie. Co z czym przecina się w punktach oznaczonych czerwonymi kropkami? Które drogi w tym miejscu mają wspólną powierzchnię? c.d.n.

Manifestum non eget probatione.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 września 2016, 23:01

2. Przejdźmy teraz do Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Przytoczę na początku Ustawę Prawo o Ruchu Drogowym, z której wynika że takie rozporządzenie w ogóle powstało. "Art. 7. 1. Znaki i sygnały drogowe wyrażają ostrzeżenia, zakazy, nakazy lub informacje. 2. Minister właściwy do spraw transportu i minister właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej, uwzględniając w szczególności konieczność dostosowania sygnałów drogowych do postanowień umów międzynarodowych, określi, w drodze rozporządzenia, znaki i sygnały obowiązujące w ruchu drogowym, ich znaczenie i zakres obowiązywania." c.d.n.

Manifestum non eget probatione.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 września 2016, 23:02

Sięgnijmy teraz do źródeł, czym jest rozporządzenie: "Dla wydania rozporządzenia w każdym wypadku konieczne jest szczegółowe upoważnienie zawarte w ustawie, co oznacza konieczność wskazania organu, który ma je wydać, szczegółowego określenia materii rozporządzenia; materia ta powinna być określona przez wskazanie sprawy rodzajowo jednorodnych z tymi, które reguluje ustawa, lecz niemających zasadniczego znaczenia z punktu widzenia założeń ustawy i które dlatego nie zostały unormowane w niej wyczerpująco. [...] Nie można w drodze rozporządzenia wykonywać tego co nie zostało ustalone w ustawie." (Prawo Konstytucyjne Rzeczypospolitej Polskiej pod redakcją prof. Pawła Sarneckiego, Warszawa 2005, rozdział III.5.) c.d.n.

Manifestum non eget probatione.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 września 2016, 23:02

Pierwszy artykuł z rozporządzenia: "1. 1. Rozporządzenie określa znaki i sygnały obowiązujące w ruchu drogowym, ich znaczenie i zakres obowiązywania." Skoro wiemy już że w/w rozporządzenie określa tylko i wyłącznie znaki i sygnały stosowane na drodze, to na jakiej podstawie można twierdzić, że zmienia/rozszerza ono definicję skrzyżowania w ustawie PoRD? c.d.n.

Manifestum non eget probatione.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 września 2016, 23:02

3. Przytoczmy jeden zapis z PoRD. " Art. 25. 4. Kierującemu pojazdem zabrania się: wjeżdżania na skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma miejsca do kontynuowania jazdy". Jeśli potraktować rondo jako jedno skrzyżowanie, to oznacza to że nie mogę na nie wjechać jeśli na zjeździe, którym zamierzam wyjechać, jest korek lub korek jest na samym rondzie jeszcze przed tym zjazdem. (Chociaż teoretycznie na rondzie nie powinno być korka jeśli wszyscy stosowaliby się do w/w przepisu.) Jak taki przepis stosować, kiedy pośrodku ronda jest wyspa, która zasłania mi zjazd, którym chcę zjechać? Dla przykładu duże rondo w Głogowie: https://goo.gl/maps/yP34fVD3Sas i Krynkach: https://goo.gl/maps/CE5r6Sg4U1T2 W żaden sposób nie jestem w stanie stwierdzić, czy za rondem jest możliwa jazda, czy nie. Czy mam wtedy liczyć na łut szczęścia? c.d.n.

Manifestum non eget probatione.

Konto usunięte

Konto usunięte
10 września 2016, 23:02

Pół żartem pół serio: Jeśli na takim rondzie pojawiłby się korek, to policja mogłaby tam urządzić sobie festiwal mandatów. Oczywiście nie wierzę, żeby ktokolwiek z policji był tak nierozsądny, ale czysto teoretycznie... ;-) To już koniec. :-)

Manifestum non eget probatione.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 września 2016, 04:14

Moim zdaniem powinno się znowelizować §36.1 i zwrot "na skrzyżowaniu" zastapić wyrażeniem: "na skrzyżowaniu lub zespole skrzyżowań". Są miejsca z ruchem okrężnym, gdzie naprawdę trudno dostrzec jedno skrzyżowanie.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 września 2016, 09:55

Dziękuję za odpowiedź! Taki zapis spowodowałby u mnie kolejne wątpliwości. Na podstawie czego miałbym rozstrzygać, czy dane rondo, to jedno skrzyżowanie, czy zespół skrzyżowań? Myślę, że doprowadziłoby to do kolejnych nieporozumień w tym temacie. Poza tym nadal pytanie numer "2", z moich wcześniejszych postów, miałoby tutaj miejsce. ------ Proszę również innych forumowiczów o odpowiedzi do moich wcześniejszych pytań z 10 września.

Manifestum non eget probatione.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 września 2016, 10:45

Oprócz przepisów o zatrzymywaniu i wjeździe na skrzyżowanie jeżeli nie ma możliwości opuszczenia go (poruszonych przez Ciebie) - tak naprawdę dla kierującego nie ma żadnego znaczenia, czy mamy do czynienia z jednym skrzyżowaniem czy zespołem skrzyżowań. Przpisy z artylułu 22 (o zajmowaniu odpowiednich pasów i użyciu kierunkowskazów) nie odnoszą się do skrzyżowań, tylko do miejsc w których zmienia się kierunek jazdy i skręca się. Na skrzyżowanich o ruchu okrężnym, (bądź zespole skrzyżowań na których występuje ruch okreżny) zgodnie z treścią §36.1 pojazdy poruszają się w kierunku wskazanym na znaku C-12, a więc zmiana kierunku jazdy następuje w takich miejscach dwukrotnie - przy wjeżdzaniu w ruch okrężny i przy zjeździe z niego.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 września 2016, 10:47

Co do twojego drugiego pytania, na jakiej podstawie twierdzisz, że rozporządenie w sprawie znaków zmienia/rozszerza definicję skrzyżowania?

Konto usunięte

Konto usunięte
11 września 2016, 11:15

Nie to, że ja twierdzę. Może byłem zbyt mało precyzyjny. Chodziło mi o to że przeciwnicy tzw. "prostowania ronda" powołują się na §36 w/w Rozporządzenia twierdząc, że jeśli stoi on przed rondem, to jest to jedno skrzyżowanie. A przecież definicja skrzyżowania nie zależy od tego, czy wcześniej jest znak C-12, czy nie. Jest ona stała i niezmienna. Dlatego moje pytanie: dlaczego definicja znaku C-12 miałaby zmieniać definicję skrzyżowania w ustawie PoRD? Na jakiej podstawie można tak twierdzić? ----- Dzięki za przytoczenie przypisów o zmianie kierunku jazdy. Próbuję składać różne informacje do kupy, próbując stworzyć jedną logicznie spójną całość. ----- Przypominam również innym forumowiczom o moich pytaniach z 10. września. Nie chcę żeby zginęły w eterze. :-)

Manifestum non eget probatione.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.