Działalność gospodarcza samorządu zawodowego

/ /

Działalność gospodarcza samorządu zawodowego

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
6 sierpnia 2019, 12:58

Co z wolnym rynkiem usług Szkoleniowych? Czy będzie można prowadzić Szkolenia Kandydatów na Kierowców nie będąc w strukturach SZIiE?

Konto usunięte

Konto usunięte
6 sierpnia 2019, 20:16

"Wysokość składki będzie określał statut i zawsze będzie ją można obniżyć, lub zlikwidować, np. w przypadku dobrego wyniku finansowego z działalności gospodarczej." totalna abstrakcja. podatek dochodowy wprowadzono jednorazowo w XVIII-wiecznej Anglii, aby zbudować flotę dla Admirała Nelsona, by zdominować morza (pokonać floty Francji i Hiszpanii) i gdy to okazało się łatwymi pieniędzmi, wprowadzono ten podatek we wszystkich krajach i na zawsze. dzisiaj nawet nikomu do głowy nie wpadnie zapytać o zasadność tego podatku. więc gdy jakoś administracja, czy to państwa, czy jakakolwiek inna, zasmakuje w kasie już nigdy nie odpuści.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 sierpnia 2019, 11:15

Cyrylzasmakuje w kasie już nigdy nie odpuści. Liczę na Pana Cyryla, że będzie pionierem. Ufam, że jak go wybierzemy to będzie walczył o zniesienie składki, a jego walka będzie skuteczna.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 sierpnia 2019, 13:26

ja jestem przeciwny temu samorządowi, bo wszelkie instrumenty poprawy sytuacji szkolenia są, ale nie są wykorzystywane. mamy sporo instruktorów właściwe wykonujących swoją pracę, ale mamy też takich, których wiedza, umiejętności i zaangażowanie powinny spowodować, żeby nie wykonywali tego zawodu. a jest w aktach prawnych nadzór nad szkoleniem, który nie jest absolutnie realizowany. więc jeżeli mamy powołać do życia podobny twór, równie nieskuteczny, to może lepiej zostać przy tym co jest, a spróbować naprawić to co dzisiaj działa kulawo lub nie działa? również jestem przeciwny, aby ktoś walczył o moje pieniądze. wpychał się między mnie a szefa, bo na pewno na tym stracę.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 sierpnia 2019, 22:59

zamiast fanzolić o samorządach (na co to komu w gospodarce rynkowej a po to my m.in. komune obalali) proszę spowodować, by ilość godzin szkolenia teoretycznego i praktycznego na prawo jazdy pomnożyć co najmniej razy razy dwa)... tyle w temacie "reformatorzy"

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 08:52

Cyrylto może lepiej zostać przy tym co jest, a spróbować naprawić to co dzisiaj działa kulawo lub nie działa? Zalecam wielkich tego świata i ich myśli: "Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów” Albert Einstein. Powtarzanie tego samego z jakimiś protezami, testowane jest od kilkunastu lat. Efekty znamy.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 11:36

rozumiem, że jeżeli Tobie zepsuje się auto, to idziesz do salonu kupić nowe, poprzedniego nawet nie sprzedając. obecny nadzór nad szkoleniem ma mocowanie prawne i na papierze nawet to fajnie wygląda, jednak w praktyce nie jest realizowane. także naprawiać nie trzeba całego systemu, ale tylko jego praktyczną część. jeżeli samorząd chce przejąć nadzór nad instruktorami i egzaminatorami, to trzeba będzie zdjąć ten obowiązek z instytucji do tej pory się tym zajmującymi, bo ja jako instruktor i podatnik nie zamierzam płacić podwójnie za to samo.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 11:36

przypuśćmy, że samorząd jest, że ma działalność i prowadzi na przykład coroczne warsztaty doskonalenia zawodowego. samorząd będzie prowadził te szkolenia, aby poprawić sytuację, pozostałe podmioty, aby zarobić. jak utrzymasz się na rynku chcąc uczciwie prowadzić te warsztaty z jazdą, gdy cena rynkowa spada nawet poniżej 100zł i w zasadzie pokrywa tylko wypisanie świadectwa ukończenia. efekt po pewnym czasie będzie taki, że warsztaty będą również na papierze jak u innych, ale płacić będzie się komu innemu.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 13:19

ABCDEzamiast fanzolić o samorządach (na co to komu w gospodarce rynkowej a po to my m.in. komune obalali) proszę spowodować, by ilość godzin szkolenia teoretycznego i praktycznego na prawo jazdy pomnożyć co najmniej razy razy dwa)... tyle w temacie "reformatorzy" Proponuję wprowadzić do tej rozmowy trochę logiki. Z jednej strony opowiadanie się za gospodarką rynkową i pełną swobodą, kłóci się z nakazem wprowadzenia podwójnej liczby obowiązkowych godzin. Taka mentalność Kalego, jak mi pasuje pełna wolność gospodarcza, to ma być swoboda, ale gdzie mi już ona nie pasuje, to wprowadzimy gospodarkę nakazowo-rozdzielczą. Dodam, że nawet w gospodarkach rynkowych występują segmenty gospodarki regulowanej. To jak to było z tym obalaniem komuny. Obalał Pan, ale tak na pół gwizdka?

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 13:25

Cyryltrzeba będzie zdjąć ten obowiązek z instytucji do tej pory się tym zajmującymi, bo ja jako instruktor i podatnik nie zamierzam płacić podwójnie za to samo. Dokładnie, taki jest plan.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 13:27

Cyrylprzypuśćmy, że samorząd jest, że ma działalność i prowadzi na przykład coroczne warsztaty doskonalenia zawodowego. samorząd będzie prowadził . Samorząd będzie miał wyłączność na prowadzenie warsztatów. Argumenty podałem w felietonie. Konflikt interesów i bardzo niski poziom merytoryczny.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 21:46

czyli nadzór nad szkoleniem osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami nie będzie już w gestii starosty. w jaki sposób będzie odbywał się ten nadzór i jakie wymogi będę musiały spełnić osoby, które będą przeprowadzały kontrole w OSK, nie tylko dokumentów, ale przede wszystkim wykładów i jazd? jakie będą również kryteria oceny tych zajęć?

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 21:57

mamy około 23 tysięcy instruktorów i ta liczba pozwala na szkolenie osób, które chcą zdobyć prawo jazdy różnych kategorii. wiemy, że część z tych instruktorów wykonuje swoją pracę niewłaściwie, część ma kiepskie umiejętności i jakby to złożyć do kupy, to pewnie byłaby jedna czwarta ogółu. jeżeli samorząd zająłby się weryfikacją instruktorów, to skąd wziąć około 6000 instruktorów z umiejętnościami i doświadczeniem, aby poprawić w znaczący sposób poziom szkolenia. bo ja podejrzewam, że jak zapłaci się składki szkolić będą te same osoby w sposób taki jak dotychczas.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 21:58

dodatkowo jak podczas tej weryfikacji sprawdzić w jaki sposób instruktor traktuje swoich szkolonych, bo można mieć wiedzę, umiejętności i doświadczenie, ale też pewne cechy charakteru powinny wykluczyć z tego zawodu. dzisiaj wiedzy, umiejętności i traktowania kursantów nikt nie sprawdza, ale też nikt nie obiecuje, że będzie sprawdzał. a ja obawiam się, że będzie jak było z tym, że będziemy płacili dodatkowe opłaty i wyższe niż dotychczas, a obiecywanie jest.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 22:04

moim zdaniem aby coś poprawić trzeba by rzetelnie prowadzić szkolenie instruktorów. to że zapłacili, to nie znaczy, że mogą nie chodzić na zajęcia i nie przykładać się do nauki. ma być okres próbny dla kierowców, dlaczego nie ma być okresu próbnego dla instruktorów. praca instruktorów powinna być kontrolowana pod względem merytorycznym, ale w instytucjach kontrolujących musiałyby pracować osoby mające uprawnienia i doświadczenie w szkoleniu. egzaminy wewnętrzne powinny być przeprowadzane rzetelnie, a nie być traktowane jak gratisowe SMS-y u operatora, które należą się w cenie abonamentu. bardzo obawiam się monopolu, bo to do niczego dobrego nie prowadzi, mogliśmy się o tym przekonać w latach 1945-1989.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 22:06

Rafał GórskiSamorząd będzie miał wyłączność na prowadzenie warsztatów...Konflikt interesów i bardzo niski poziom merytoryczny. jaki niski poziom merytoryczny? przecież to są papierowe szkolenia. chyba mieszkamy w innych krajach.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 22:19

Cyrylw jaki sposób będzie odbywał się ten nadzór i jakie wymogi będę musiały spełnić osoby, które będą przeprowadzały kontrole w OSK, nie tylko dokumentów, ale przede wszystkim wykładów i jazd? jakie będą również kryteria oceny tych zajęć? Pytania trochę infantylne.Nadzór pedagogiczny w praktyce, tak jak np. wizyty kuratorium w szkole. Podobnie, jak się kontroluje placówki szkolne i pracujących tam nauczycieli, w przybliżony sposób może to się odbywać w OSK.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 22:26

Cyryljeżeli samorząd zająłby się weryfikacją instruktorów, to skąd wziąć około 6000 instruktorów z umiejętnościami i doświadczeniem, aby poprawić w znaczący sposób poziom szkolenia. bo ja podejrzewam, że jak zapłaci się składki szkolić będą te same osoby w sposób taki jak dotychczas. Tutaj mam zagadkę. Czy Pan zakłada, że ok. 6000 instruktorów pozbawi się pracy w wyniku jakiejś weryfikacji? Czy to jest Pana autorska teza, czy Pan taki pomysł, postulat gdzieś zaczerpnął? Przyznam, że nic o takiej weryfikacji nie słyszałem, ale jeżeli test taka w obiegu, to chętnie się zapoznam.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 22:41

Rafał GórskiABCDEzamiast fanzolić o samorządach (na co to komu w gospodarce rynkowej a po to my m.in. komune obalali) proszę spowodować, by ilość godzin szkolenia teoretycznego i praktycznego na prawo jazdy pomnożyć co najmniej razy razy dwa)... tyle w temacie "reformatorzy" Proponuję wprowadzić do tej rozmowy trochę logiki. Z jednej strony opowiadanie się za gospodarką rynkową i pełną swobodą, kłóci się z nakazem wprowadzenia podwójnej liczby obowiązkowych godzin. Taka mentalność Kalego, jak mi pasuje pełna wolność gospodarcza, to ma być swoboda, ale gdzie mi już ona nie pasuje, to wprowadzimy gospodarkę nakazowo-rozdzielczą. Dodam, że nawet w gospodarkach rynkowych występują segmenty gospodarki regulowanej. To jak to było z tym obalaniem komuny. Obalał Pan, ale tak na pół gwizdka? kaminiami w milicje rzucałem (byłem młody i głupi) każdy w temacie wie, że za 56 h szkolenia (pomijam pierwszą pomoc) nie da się zrobić kierowcy a jeśli ktoś uważa że się da to jest w mylnym błędzie... i żeby było jasne wiem że to minimum, itd, itp. prociem pan proszę mi nie wyskakiwać z logiką w sytuacji gdy chodzi o kasę bo o nic innego tu nie chodzi; p.s. zamiast kombinowania z samorządami proszę spowodować by każdy ośrodek szkolenia kierowców musiał posiadać trenażera, by kursant nie wsiadł do pojazdu nauki jazdy bez utrwalonej koordynacji ruchów

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2019, 23:22

CyrylRafał GórskiSamorząd będzie miał wyłączność na prowadzenie warsztatów...Konflikt interesów i bardzo niski poziom merytoryczny. jaki niski poziom merytoryczny? przecież to są papierowe szkolenia. chyba mieszkamy w innych krajach. Nie wiem, gdzie Pan odbywa warsztaty. Myślę, że właśnie strzelił Pan sobie w kolano.

  • 1 (current)
  • 2

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.