Sekundniki wracają

/ /

Sekundniki wracają

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
7 sierpnia 2017, 18:45

Sekundniki super, ale jak wszystkie tego typu ulatwienia, jedynie wtedy, kiedy zachowanie kierowców samo w sobie nie będzie patologiczne. Jesli kierowca skupia się jedynie na tym, zeby go nikt nie zlapal na przejechaniu na czerwonym świetle, a nie na tym, ze przejazd na czerwonym moze byc mocno niebezpieczny, to sekundniki faktycznie musza pogorszyć bezpieczenstwo. Edukacja, zmiana podstawy programowej i edukowanie o zagrozeniach w ruchu drogowym od przedszkola do szkoly Wyższej to jedyny sposób na zmianę myślenia kierowców. Naprawdę jest to JEDYNY sposób. Kary, sekundniki itp. nic nie dadzą...

Konto usunięte

Konto usunięte
7 sierpnia 2017, 21:59

Kiedyś u nas "Znawcy" wprowadzili usprawnienie sygnalizacji świetlnej. Ich zdaniem lepiej będzie jak sygnał żółty przed zielonym będzie trwał 2 sekundy a co tam niech się ludzie nie stresują no i poprawić to miało BRD. No i wprowadzili te 2 sek żółtego przed zielonym. Nastąpiło drastyczne pogorszenie BRD bo kierujący startowali na żółtym czego nie przewidziano w programie sterującym sygnalizacją świetlną. Pieronem zmieniono ten czas na jedną sekundę by kierujący nie byli w stanie przewidzieć kiedy zielone wyświetlą no ta jedna sekunda obowiązuje do teraz. Panie Lasota od lat Pan optujesz za sekundnikami, tylko czy Pan się na tym znasz?? Wywalczyłeś Pan to co wcześniej pieronem zmieniono - kierujący wiedzieli że za 2 sek będzie zielone , a Pan im zapewnia wiedzę że za 60,59,58, ....... ,3 sek będzie zielone.

Konto usunięte

Konto usunięte
7 sierpnia 2017, 21:59

Dzięki licznikom warunki na skrzyżowaniu się zasadniczo zmieniają, teraz mogę na zielonym wjechać na skrzyżowanie z prędkością np. 50 km/h. Czy to uwzględniono w przepisach odnośnie sterowania sygnalizacją ?? Panie dotychczas czas między zielony był liczony dla pojazdów wjeżdżających na zielonym po zatrzymaniu. Pan żeś umożliwił wjazd na zielonym z powiedzmy 50 km/h czy to uwzględniono !!!------------ Panie jak te warunki (sekundniki) się uwzględni to czas cyklu sygnalizacji się musi wydłużyć, spadek przepustowości skrzyżowania !!!!

Konto usunięte

Konto usunięte
7 sierpnia 2017, 22:55

kopan...Ich zdaniem lepiej będzie jak sygnał żółty przed zielonym będzie trwał 2 sekundy a co tam niech się ludzie nie stresują no i poprawić to miało BRD. No i wprowadzili te 2 sek żółtego przed zielonym... według rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów na drodze czas trwania żółtego światła to 3 sekundy (Dz. U. 220 poz 2181. 8.2 Wymagania formalne, programy sygnalizacji świetlnej), więc albo zmieniono ten program bez znajomości prawa, albo wcześniej zmieniono prawo, a takiej nowelizacji tego rozporządzenia nie zauważyłem. natomiast co do sekundników, ci którzy mają chęć przejechać na żółtym/czerwonym, to zrobią to czy będą te sekundniki czy nie, a dla przeciętnych kierowców to ułatwienie.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 sierpnia 2017, 01:29

A co to za głupoty??? Poczytaj, poczytaj i wyjaśnij jakie to głupoty wypisałeś.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 sierpnia 2017, 01:54

Jeśli praktyka pokazuje, że liczniki pogarszają bezpieczeństwo to wniosek przecież tylko jeden....zrezygnować z takiego głupiego pomysłu. Czy jest tu więcej nad czym debatować? Co z tego, że kierowcy by chcieli?? Ja też bym chciał wiele rzeczy. czy ktoś się moimi "chceniami" przejmuje? Mamy świeżutkie autostrady (mało bo mało ale już jakieś tam powiedzmy są). Czemu nie uczynić ich bez limitu prędkości jak w Niemczech?

Konto usunięte

Konto usunięte
8 sierpnia 2017, 05:34

ciekawe bo jest to napisane prawdopodobnie na podstawie artykułu z 25.08.2014 napisanego przez kogoś ukrywającego się pod pseudonimem Kpt Nemo, natomiast same badania na które powołuje się ten tekst były od 1 marca do 31 lipca 2014 r. także cała sprawa mocno już nieaktualna. http://grudziadz.naszemiasto.pl/artykul/urzednicy-liczniki-przy-sygnalizacjach-swietlnych-to-zly,2590220,art,t,id,tm.html

Konto usunięte

Konto usunięte
8 sierpnia 2017, 05:48

Balthier...Mamy świeżutkie autostrady (mało bo mało ale już jakieś tam powiedzmy są). Czemu nie uczynić ich bez limitu prędkości jak w Niemczech? nie mamy autostrad w świetle współczesnych norm, są to w większości drogi ekspresowe. aby autostrada mogła być tak eksploatowana jak w Niemczech muszą być co najmniej 3 pasy, pas awaryjny. i jeszcze jedna ważna rzecz: w pojęciu naszych władz autostrada to droga dwupasmowa, która się oddaje do użytku i zapomina się o niej i ich użytkowanikach, w Niemczech jest cała armia ludzi od monitorowania jej. gwarantuje to wyłapywanie tych co źle jeżdżą oraz szybkie dotarcie do ofiar wypadków. między każdymi węzłami są oznaczone z góry i ponumerowane objazdy (Nummerierte Umleitung). nie wspomnę tu o utrzymaniu stanu tych autostrad. to co nazywasz świeżutkimi autostradami jest tylko ich namiastką.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 sierpnia 2017, 17:31

Wakacje -spokój cisza i jak kiedyś powiedział klasyk -nic się nie dzieje! Jak łatwo odwrócić uwagę od prawdziwych i ważnych dla ogółu znanych ale wciąż nie rozwiązanych przez kolejną ekipę problemach szkolenia widać na tym i na wielu innych podobnych przykładach akademickich debat.

Konto usunięte

Konto usunięte
8 sierpnia 2017, 20:49

przypominam :dążenie do płynności to konieczność ( bo spaliny, bo hałas, bo niebezpieczeństwo ), płynność może nastąpić jedynie gdy kierowcy będą wcześnie planowali prędkość co wymaga odmierzaczy, a warunkiem płynności jest wczesne planowania warunki skuteczności (znaczy upłynnienia ) ruchu dzięki odmierzaczom są 2 : czytelność z daleka ( co najmniej ok 150 m ) i uspokojenie ruchu przed swiatłami. W obecnych realizacjach te warunki nie są spełnione więc wszelki "wnioski" i "badania" sceptyków prowadzące do wniosków o rzekomej nieprzydatności rozwiazania są ... warte.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2017, 10:23

Niestety nie zawsze w założeniach piękna teoria sprawdza się w praktyce. Jestem pewny, że krótki czas do momentu zapalenia się czerwonego będzie popychał wielu kierowców do wdepnięcia w gaz. Jestem za odmierzaczami, ale równocześnie z nimi trzeba postawić na każdym skrzyżowaniu kamery/fotoradary.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2017, 23:08

Ecodriverprzypominam :dążenie do płynności to konieczność ( bo spaliny, bo hałas, bo niebezpieczeństwo ), płynność może nastąpić jedynie gdy kierowcy będą wcześnie planowali prędkość co wymaga odmierzaczy, a warunkiem płynności jest wczesne planowania warunki skuteczności (znaczy upłynnienia ) ruchu dzięki odmierzaczom są 2 : czytelność z daleka ( co najmniej ok 150 m ) i uspokojenie ruchu przed swiatłami. W obecnych realizacjach te warunki nie są spełnione więc wszelki "wnioski" i "badania" sceptyków prowadzące do wniosków o rzekomej nieprzydatności rozwiazania są ... warte. Oczywiście. Od planowania płynności jest tzw zielona fala - wyświetlacze podające zalecaną predkość by nie stać na światłach. Na całej trasie szybkiego ruchu.Ty natomiast chcesz budować coraz większe sekundniki by były czytelne z co najmniej 150 m.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 sierpnia 2017, 23:13

Panie 150 m to jest pryszcz dla płynności ruchu, Ja jeżdżę płynnie i działam z odległości ok 500 m - widzę czerwone dążę do tego by dojechać do miejsca gdzie będę mógł zwiększać prędkość lub ją utrzymywać będąc jak najbliżej tego miejsca i jadąc z największą prędkością. Buduj Pan wielkości 10 m sekundniki i wyposaż Pan kierującego w odpowiedni komputer z oprogramowaniem by został Ekokierującym.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 sierpnia 2017, 00:12

kopanEcodriverprzypominam :dążenie do płynności to konieczność ( bo spaliny, bo hałas, bo niebezpieczeństwo ), płynność może nastąpić jedynie gdy kierowcy będą wcześnie planowali prędkość co wymaga odmierzaczy, a warunkiem płynności jest wczesne planowania warunki skuteczności (znaczy upłynnienia ) ruchu dzięki odmierzaczom są 2 : czytelność z daleka ( co najmniej ok 150 m ) i uspokojenie ruchu przed swiatłami. W obecnych realizacjach te warunki nie są spełnione więc wszelki "wnioski" i "badania" sceptyków prowadzące do wniosków o rzekomej nieprzydatności rozwiazania są ... warte. Oczywiście. Od planowania płynności jest tzw zielona fala - wyświetlacze podające zalecaną predkość by nie stać na światłach. Na całej trasie szybkiego ruchu.Ty natomiast chcesz budować coraz większe sekundniki by były czytelne z co najmniej 150 m. Zielona fala i wskaźniki zalecanej prędkości mogą być jedynie uzupełnieniem mający zastosowanie w części przypadków. Są wrażliwe na zakłócenia w ruchu. Odmierzacze są zaś warunkiem koiecznym by właściwie postąpić przed KAŻDYMI światłami

Konto usunięte

Konto usunięte
11 sierpnia 2017, 00:16

kopanPanie 150 m to jest pryszcz dla płynności ruchu, Ja jeżdżę płynnie i działam z odległości ok 500 m - widzę czerwone dążę do tego by dojechać do miejsca gdzie będę mógł zwiększać prędkość lub ją utrzymywać będąc jak najbliżej tego miejsca i jadąc z największą prędkością. Buduj Pan wielkości 10 m sekundniki i wyposaż Pan kierującego w odpowiedni komputer z oprogramowaniem by został Ekokierującym. Nie rozumiesz Pan pojęcia płynności, które NIE polega na tym by "móc zwiększać prędkosci lub ją utrzymywać" ino o eliminację hamowania. Bez informacji o pozostałym czasie to nie starcza 500 ale i 1000 m widocznosci świateł aby ten cel osiągnąć

Konto usunięte

Konto usunięte
11 sierpnia 2017, 19:25

we współczesnym transporcie miejskim nie ma czegoś takiego jak "zielona fala" dla samochodów. to był pomysł lat '80-tych (jeżeli się nie mylę). natomiast dzisiaj priorytetem w miastach jest komunikacja zbiorowa, piesi i rowerzyści. już dzisiaj w wielu miastach tramwaje ustalają porządek świateł na skrzyżowaniu do którego dojeżdżają (ITS - inteligentne zarządzanie ruchem). we wrocławskim Volvo autobusy miejskie na rynek skandynawski i starej UE są wyposażane w przycisk, którym kierowca autobusu dojeżdżając do skrzyżowania zmienia sygnalizację. natomiast przy progach zwalniających, przejściach dla pieszych co 30m, obowiązku udzielenia pierwszeństwa rowerom (nie żebym był przeciwny) całą bajką o ekologii można wsadzić między bajki.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 sierpnia 2017, 21:09

Cyryl autobusy miejskie na rynek skandynawski i starej UE są wyposażane w przycisk, którym kierowca autobusu dojeżdżając do skrzyżowania zmienia sygnalizację. .i tego należy zaniechać jako rozwiązania uniemożliwiającego stosowanie odmierzaczy

Konto usunięte

Konto usunięte
17 sierpnia 2017, 06:49

EcodriverkopanPanie 150 m to jest pryszcz dla płynności ruchu, Ja jeżdżę płynnie i działam z odległości ok 500 m - widzę czerwone dążę do tego by dojechać do miejsca gdzie będę mógł zwiększać prędkość lub ją utrzymywać będąc jak najbliżej tego miejsca i jadąc z największą prędkością. Buduj Pan wielkości 10 m sekundniki i wyposaż Pan kierującego w odpowiedni komputer z oprogramowaniem by został Ekokierującym. Nie rozumiesz Pan pojęcia płynności, które NIE polega na tym by "móc zwiększać prędkosci lub ją utrzymywać" ino o eliminację hamowania. Bez informacji o pozostałym czasie to nie starcza 500 ale i 1000 m widocznosci świateł aby ten cel osiągnąć ------ To Pan nie rozumiesz tekstu na który się powołujesz i wypisujesz Pan głupoty że ja twierdzę że płynność polega na zwiększeniu prędkości lub jej utrzymaniu. Czytaj Pan tekst aż zrozumiesz co zawiera!!!

Konto usunięte

Konto usunięte
19 sierpnia 2017, 21:21

kopanTo Pan nie rozumiesz tekstu na który się powołujesz i wypisujesz Pan głupoty że ja twierdzę że płynność polega na zwiększeniu prędkości lub jej utrzymaniu. Czytaj Pan tekst aż zrozumiesz co zawiera!!! To Pan nie umisz jasno napisać o co sie Panu rozchodzi. W szczególności : jak bez odmierzaczy osiągnąć płynność całkowitą

Konto usunięte

Konto usunięte
21 sierpnia 2017, 19:10

EcodriverCyryl autobusy miejskie na rynek skandynawski i starej UE są wyposażane w przycisk, którym kierowca autobusu dojeżdżając do skrzyżowania zmienia sygnalizację. .i tego należy zaniechać jako rozwiązania uniemożliwiającego stosowanie odmierzaczy to jest rozumowanie w naszych warunkach, gdzie centra miast i miasteczek są postrzegane jako tranzytowe ciągi. natomiast w świecie każde miasto ma obwodnice, które obsługują ruch tranzytowy, centra logistyczne, zakłady pracy są na obrzeżach miast, a po mieście poruszają się pojazdy jeżdżące tylko wewnątrz, a tutaj lepiej dla samego miasta jest, aby to obsługiwała komunikacja zbiorowa, więc tak ma priorytet.

  • 1 (current)
  • 2

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.