SKRĘCANIE W LEWO A ZAWRACANIE- PIERSZEŃSTWO

/ /

SKRĘCANIE W LEWO A ZAWRACANIE- PIERSZEŃSTWO

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
31 października 2015, 22:49

pawmajPar 1.2 nakazuje temu z podporzadkowanej ustapic temu na pierwszenstwie bo ustawa o tym nie traktuje. Gdyby to byl tylko zwykly opis informacyjny to na pierwszenstwie lamanym w prawo gdyby chcial Pan skrecic w lewo to musialby Pan ustapic temu co jedzie z podporzadkowanej z przeciwka i chce np jechac na wprost. §1.2 niczego nie nakazuje a jedynie opisuje czym jest droga z pierwszeństwem i czym droga podporządkowana. I tyle w temacie §2.1 rozporządzenia "170". To znak A-7 (§5.7) OSTRZEGA jadącego drogą podporządkowaną, że nie ma on PIERWSZEŃSTWA Z PRAWEJ wynikającego z ogólnych zasad ruchu. Znak D-1 (§43) INFORMUJE kierującego zbliżającego się do skrzyżowania, że znajduje się na drodze z pierwszeństwem i nie musi ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającemu z jego prawej strony, wynikającego z ogólnych zasad ruchu i tyle. Wyciąganie jakiś innych wniosków jest nadinterpretacją obowiązującego prawa i tworzeniem nieistniejących przepisów.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
1 listopada 2015, 05:30

Skrzętnie pomija Pan dalszą część wyjasnienia pojęc drogi podporzadkowanej i z pierwszenstwem. Tam opisany jest sposob zachowania kierujacych ktorzy tymi drogami sie poruszaja. Ustawa tego nie okresla tylko wlasnie owe rozporzadzenie. Jak mozna tak wybiórczo patrzec na przepisy. Chyba, ze Pan sie nudzi w domu i lubi sie pospierac na forach. Takie troche akademickie dyskusje.

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
1 listopada 2015, 09:40

i dla precyzji to nie §2.1 tylko §1 pkt 2 ppkt 1) i 2)

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
1 listopada 2015, 10:49

pawmaji dla precyzji to nie §2.1 tylko §1 pkt 2 ppkt 1) i 2)MrErdek1 §1.2 niczego nie nakazuje a jedynie opisuje czym jest droga z pierwszeństwem i czym droga podporządkowana. I tyle w temacie §2.1 rozporządzenia "170". Ma Pan racje, ale chyba to oczywiste, że to czeski błąd. Miało być ***I tyle w temacie §1.2. rozporządzenia "170" ***

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
1 listopada 2015, 11:16

pawmajSkrzętnie pomija Pan dalszą część wyjasnienia pojęc drogi podporzadkowanej i z pierwszenstwem. Tam opisany jest sposob zachowania kierujacych ktorzy tymi drogami sie poruszaja. Ustawa tego nie okresla tylko wlasnie owe rozporzadzenie. Jak mozna tak wybiórczo patrzec na przepisy. W obu przypadkach jest mowa tylko i wyłącznie o pierwszeństwie ZBLIŻAJĄCYCH się do skrzyżowania z których jadący drogą podporządkowaną nie ma pierwszeństwa na wjeździe pomimo, że jest z prawej, a jadący drogą oznaczoną jako droga z pierwszeństwem, wbrew ogólnym zasadom ruchu, je ma. I to już naprawdę wszystko w temacie §1.2. ROZPORZĄDZENIA w/s znaków i sygnałów drogowych, którymi nie jest ani droga z pierwszeństwem, ani droga podporządkowana.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
1 listopada 2015, 12:06

Nie spieram się lecz przedstawiam swój punkt widzenia, wg mnie zgodny z prawem ustawowym. Szukam przyczyny dlaczego dopuszczono do rozumienia tego samego prawa w tak dowolny i różny sposób (przypominam Panu wymysły KRA i WORD). W razie kolizji lub wypadku i tak nie ja będę pańskim obrońcą, sędzią lub biegłym, ale warto by było, by zarówno oni jak i kierujący tak samo rozumieli obowiązujące w Polsce prawo. Proszę sobie samemu odpowiedzieć na następujące pytania. Czy wykonujący manewr zmiany kierunku jazdy NA SKRZYŻOWANIU jest zbliżającym się do skrzyżowania? Czy jeżdżący dookoła wysepki na skrzyżowaniu z uprzywilejowanym kierunkiem ruchu zbliża się do niego? Po ilu "kółkach" lub skrętach w lewo zmieniają się mu zasady ruchu? Jak określić którą drogą wjechał skręcający na skrzyżowaniu, jeśli się wtedy jeszcze nie dojechało do skrzyżowania? Jak zawczasu i wyraźnie powiadomić innych kierujących, że się nie skręca na drogę poprzeczna lecz zawraca? Pozdrawiam.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
2 listopada 2015, 01:29

Rozwazanie pierwszenstwa ma sens w miejscu przeciecia sie kierunkow ruchu czyli na skrzyzowaniu a pierwszenstwo me ten co dojezdzal do skrzyzowania droga z pierwszenstwem. Co tu jest niejasne? Nie ma znaczenia jaki manewr na skrzyzowaniu wykonuje. Ten z podporzadkowanej ma ustąpic mu pierwszenstwa. Co do KRA to juz pisalem ze idiotyzmy wypisują o tym ze lokalne wordy ustalają zasady jazdy na skrzyzowaniach z c12 zamiast stosowac prawo. Barany pozazdroscili chyba audytorom bezpieczenstwa ruchu drogowego tylko ze ci ostatni mają umocowanie prawne i solidne przygotowanie merytoryczne a nie kursy na egzaminatora dla polonistów; nic polonistom nie umniejszając.

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
2 listopada 2015, 10:12

pawmajRozwazanie pierwszenstwa ma sens w miejscu przeciecia sie kierunkow ruchu czyli na skrzyzowaniu a pierwszenstwo me ten co dojezdzal do skrzyzowania droga z pierwszenstwem. Co tu jest niejasne? Nie ma znaczenia jaki manewr na skrzyzowaniu wykonuje. Dokładnie jest tak jak to Pan napisał. Ten wjeżdżający na skrzyżowanie z podporządkowanej ma ustąpić pierwszeństwa temu który wjeżdża na skrzyżowanie drogą z pierwszeństwem, gdyż oznakowanie zmienia TYLKO ZASADĘ PIERWSZEŃSTWA Z PRAWEJ NA WJEŹDZIE. Nie ma znaczenia co obaj będą robić już po wjeździe, bo to regulują przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym (art. 22 i art. 25 p.r.d.). Gdyby skrzyżowanie było równorzędne to jedyną różnicą będzie pełna zgodność z ogólnymi zasadami ruchu, czyli także pierwszeństwo z prawej na wjeździe (będzie obowiązywał pełny zapis art. 25 p.r.d.).

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
2 listopada 2015, 16:52

Dokladnie przekreca Pan to co napisalem ale co wazniejsze to co mowią przepisy. O pierwszenstwie NA skrzyzowaniu, bez znaczenia w ktorym jego miejscu, decyduje którą drogą kierujący na skrzyżowanie wjechali. Pan to doskonale rozumie ale albo Pan się droczy albo próbuje mnie obrazic.

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
2 listopada 2015, 17:10

pawmaj Co do KRA to juz pisalem ze idiotyzmy wypisują o tym ze lokalne wordy ustalają zasady jazdy na skrzyzowaniach z c12 zamiast stosowac prawo. Barany pozazdroscili chyba audytorom bezpieczenstwa ruchu drogowego tylko ze ci ostatni mają umocowanie prawne i solidne przygotowanie merytoryczne a nie kursy na egzaminatora dla polonistów; nic polonistom nie umniejszając. Zgoda, że KRA to nie audytorzy a hochsztaplerzy, ale skoro wykonujący audyty BRD maja wg Pana solidne przygotowanie merytoryczne w oparciu o obowiązujące prawo, to jak to jest możliwe, że pozytywnie oceniają znakowanie znakami C-12 obiektów budownictwa drogowego w postaci skrzyżowań typu rondo o jednoznacznie KIERUNKOWEJ a nie okrężnej organizacji ruchu? Gdzie zdobywali tą merytoryczną wiedzę, kto i wg czego uczył ich czym jest znak C-12, rozwiązanie komunikacyjne RUCH OKRĘŻNY oraz "Skrzyżowanie o ruchu okrężnym"?

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
2 listopada 2015, 18:23

pawmaj O pierwszenstwie NA skrzyzowaniu, bez znaczenia w ktorym jego miejscu, decyduje którą drogą kierujący na skrzyżowanie wjechali. A gdzie to jest napisane, bo ja takiego zapisu nie znam? Ja wiem, że wjeżdżający na skrzyżowanie drogą z pierwszeństwem oznaczoną znakiem D-1 który chce nią jechać na wprost lub zamierza skręcić na nim w lewo ma pierwszeństwo nie tylko przed tym którego ma NA WJEŹDZIE z lewej oraz przed tym jadącym z przeciwka i chcącym skręcić w lewo (zasady ogólne) ale także przed jadącym drogą podporządkowaną z prawej oznakowaną znakiem A-7 lub B-20. Po wjeździe i skorzystaniu z dobrodziejstwa tego pierwszeństwa skręcając w lewo nie ma go już przed nikim, gdyż zgodnie z art. 25 p.r.d. musi ustąpić jadącym z przeciwka drogą którą, gdyby nie skręcał, poruszałby się na wprost do zjazdu. Ma Pan prawo uważać inaczej.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
2 listopada 2015, 21:52

Nie bylem dosc precyzyjny. Audytorzy brd mają,przynajmniej teoretycznie,lepsze przygotowanie z racji wymogow formalnych (staz i wyksztalcenie) niz ci z KRA. Co do znakowania "rond" to zgadzam sie z Panem. Osobiscie uwazam ze jak jest c12 to zadne kierunki pionowe i poziome nie powinny byc znakowane. Turbinowych tez nie popieram. Jest takie na Lotnikow Lwowskich w Łodzi. Zima kiedys zaskoczyla drogowców i czesc jechala na pamieć a czesc jakby turbiny nie bylo. Nie trzeba bylo dlugo czekac na stłuczke.

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
2 listopada 2015, 21:53

Prosze wybaczyc ale o pierwszenstwie juz przemilcze bo sie nie dogadamy

pawmaj

Konto usunięte

Konto usunięte
3 listopada 2015, 00:29

pawmajProsze wybaczyc ale o pierwszenstwie juz przemilcze bo sie nie dogadamy I słusznie, chociaż bardzo mi przykro, że nie umiałem Pana przekonać do obowiązującego prawa. Tak czy inaczej proszę uważać przy zawracaniu, bo nie wszyscy podzielają pański pogląd, że zawracający ma pierwszeństwo także po minięciu wjazdu na skrzyżowanie z uprzywilejowanym kierunkiem ruchu. Zawracający na skrzyżowaniu który wjechał na skrzyżowanie drogą podporządkowaną ustępuje pierwszeństwa wszystkim. Pytam więc czy przy zawracaniu lub skręcaniu w lewo na skrzyżowaniu by pojechać w kółko, gdy jeden pojedzie za drugim (pierwszy ten z pierwszeństwem a za nim ten z podporządkowanej, to każdego z nich będą obowiązywały inne zasady ruchu? Jeden będzie ustępował pierwszeństwa a drugi nie?

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
3 listopada 2015, 00:52

pawmaj. Osobiscie uwazam ze jak jest c12 to zadne kierunki pionowe i poziome nie powinny byc znakowane. Dobrze, że przynajmniej tu się zgadzamy. Brak strzałek na wlotach i jedynie okrężnie biegnące pasy ruchu dookoła wyspy lub placu, to skrzyżowanie jest "Skrzyżowaniem o ruchu okrężnym" i na wlotach powinny stać znaki C-12. Strzałki na wlotach, wyspa i pasy ruchu biegnące do zjazdów, to skrzyżowanie nie jest "Skrzyżowaniem o ruchu okrężnym" więc na wlotach nie powinno być znaków C-12. Przy okazji wyjaśniam, że Rondo Lotników Lwowskim nie jest wymyślonym 15 lat temu RONDEM TURBINOWYM na którym nie można zmieniać pasów ruchu. Jest tzw. Rondem SPIRALNYM.

RICARDO

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.