SKRĘCANIE W LEWO A ZAWRACANIE- PIERSZEŃSTWO

/ /

SKRĘCANIE W LEWO A ZAWRACANIE- PIERSZEŃSTWO

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 09:11

Czyta, czytam i czytam i wierzyć mi się nie chce, że INSTRUKTORZY SZKÓŁ NAUKI JAZDY mogą być tak ograniczeni. I Pan Robert i Pan Jacek mają dyplomy wyższych uczelni? To albo te uczelnie zeszły na psy albo ci faceci obrażają innych wykształconych ludzi. Rozumiem, że muszą uczyć "pod" egzaminatora, rozumiem, że drogowcy mają obowiązek tak znakować drogi jak to wynika z zatwierdzonego planu organizacji ruchu, ale to nie zwalnia z myślenia i świadomości stanu rzeczy. Że urzędnikom zastygło w głowach to nic dziwnego, bo tak jest bezstresowo, bezproblemowo i wygodnie, a kasa i tak taka sama, ale, że to dotyczy także ludzi świadomych swej misji i bez wątpienia znających przepisy, to jest tragiczne. Skoro jest tak dobrze to z jakiego powodu na niedokończonym rondzie w Pabianicach zdurnieli wszyscy, a tam tylko zbędne lub niewłaściwe były znaki poziome P-14 na drodze z pierwszeństwem i na STOP-ie? Jak na razie jest to zwykłe skrzyżowanie z wyspą i uprzywilejowanym kierunkiem ruchu, czyli gdyby nie wyspa to tak jak było. I po zamontowaniu znaków C-12 i A-7 też takim pozostanie państwo instruktorzy? http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/malowane-rondo-w-pabianicach-wideo

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 16:04

Panie Romanie T na kilometr śmierdzi klonowaniem. Ni z gruszki ni z pietruszki o rondach w Pabianicach. Włącza się Pan do dyskusji nie na temat i wspomina Pan o wykształceniu, gdzie wzmianka była kiedyś, kiedyś, tak Panie Dobrowolski trzeba być ślepym, żeby tego nie zauważyć. A co ja mam wspólnego z rondem w Pabianicach?

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 16:12

Wracając do skrzyżowań łamanych, trzeba być elastycznym, gadanina o zmianie kierunku jazdy czy zmianie kierunku ruchu jest bezcelowa, typowe komplikowanie rzeczy prostych, na pańskim przykładzie gdzie droga z pierwszeństwem idzie po łuku, sygnalizowanie kierunkowskazem przy jeździe z drogą pierwszeństwem jest zbędne, ale jeżeli ktoś by sygnalizował to popełnia jakieś wykroczenie? No oczywiście, że nie. Jeżeli ktoś wjeżdża w podporządkowaną leżąca wprost, moim zdanie powinien w tej sytuacji to zasygnalizować, jego manewr będzie bardziej. Ale jak tego nie zrobi, również nie popełni wykroczenia.

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 16:19

Przy skrzyżowaniu X gdzie drogi przecinają się pod kątem 90, sygnalizowanie jest konieczne, jak droga z pierwszeństwem skręca w prawo sygnalizujemy w prawo, jeżeli jedziemy prosto nie sygnalizujemy, kierunkowskazy są po to aby wskazać zamiar. I przykład z mojego miasta, pewnie dla Pana Dobrowolskiego zbyt trudny, ale jest niezgodny ze wszystkim co Pan Dobrowolski stara się nam wmówić. https://www.google.pl/maps/@54.4636709,17.0346069,3a,75y,220.48h,70.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbl2NfygpQACD6oKGEGLBWw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 16:30

I tu kolejne rozwiązanie, gdzie widać, że nie można traktować jazdy drogą z pierwszeństwem jako jazdy na wprost: https://www.google.pl/maps/@54.4668287,17.0327927,3a,24.9y,262.04h,87.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sK6TnN2Pf5Dp5kNy53vlRUg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 16:40

Więcej Panie Dobrowolski? https://www.google.pl/maps/@53.6700435,15.1217388,3a,75y,146.79h,72.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1so-LcVVK1I8B7Lz6rQ9f-9Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl https://www.google.pl/maps/@53.6648168,17.3603857,3a,45.9y,205.13h,85.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1s74hvO_0qmYqz5A5uFXHRhQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl https://www.google.pl/maps/@53.533652,17.5214641,3a,75y,222.74h,64.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1s73O8OnsuooM50cQrpedwHg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Jeszcze więcej? Znowu będzie, że to Dobrowolski się zna a reszta to nic nie wie, nic nie umie i jest do niczego, to jakaś obsesja.

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 18:20

Jacek Kaźmierskihttps://www.google.pl/maps/@53.533652,17.5214641,3a,75y,222.74h,64.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1s73O8OnsuooM50cQrpedwHg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Jeszcze więcej? Znowu będzie, że to Dobrowolski się zna a reszta to nic nie wie, nic nie umie i jest do niczego, to jakaś obsesja. Pan jest bardzo trudnym przypadkiem. Pokazuje mi Pan przykłady indolencji drogowców i niestety własnej. Bez obrazy, ale nie widzi Pan, że na przesłanym przykładzie na drodze z pierwszeństwem namalowano znaki P-14? https://www.google.pl/maps/@53.6644257,17.3602657,3a,75y,169.5h,71.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1slRvAKarZuFoRqQgZybEKGw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Obsesją jest szukanie potwierdzenia swojej własnej niewiedzy. Szukanie podobnych do siebie nie daje gwarancji na mądrość.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 18:40

Jacek KaźmierskiWracając do skrzyżowań łamanych, trzeba być elastycznym, gadanina o zmianie kierunku jazdy czy zmianie kierunku ruchu jest bezcelowa,. Elastyczność nie może być z sprzeczną z prawem bo prowadzi do chaosu i braku szacunku do prawa. Pal sześć jak sygnalizuje się zamiar wykonania niewykonalnego, bo to tylko głupota, ale gorzej jak się nie sygnalizuje zamiaru rzeczywistej zmiany kierunku jazdy. Zarówno zbędne sygnalizowanie jak i jego brak gdy jest obowiązkiem to wykroczenia. Pisze Pan, że jeżeli ktoś wjeżdża na podporządkowaną leżącą na przedłużeniu drogi z pierwszeństwem, stycznej do niej, powinien zasygnalizować zamiar skrętu, bo jego manewr będzie bardziej czytelny, ale jak tego nie zrobi to nie popełni wykroczenia. Popełni, bo się nie zastosuje do art. 22.5 ustawy. Jego manewr będzie nieprzewidywalny i może być zaskoczeniem dla pieszych i innych kierujących.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 18:58

Jacek KaźmierskiPrzy skrzyżowaniu X gdzie drogi przecinają się pod kątem 90, sygnalizowanie jest konieczne, jak droga z pierwszeństwem skręca w prawo sygnalizujemy w prawo, jeżeli jedziemy prosto nie sygnalizujemy, kierunkowskazy są po to aby wskazać zamiar. Na każdym skrzyzowaniu sygnalizuje się zamiar zmiany kierunku jazdy skręcając z jednej drogi na inną. Gdy na skrzyżowaniu typu X dwie drogi przecinają się pod kątem prostym to sygnalizuje się zamiar zmiany kierunku jazdy w lewo lub w prawo na drogę poprzeczną. Sęk w tym, że przy pierwszeństwie łamanym na skrzyżowaniu typu X drogi nie przecinają się pod katem prostym. Drogi podporządkowane NIE PRZECINAJĄ SIĘ pod katem prostym A ŁĄCZĄ się z drogą z pierwszeństwem po jednej z jej stron.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 19:30

Jacek KaźmierskiI tu kolejne rozwiązanie, gdzie widać, że nie można traktować jazdy drogą z pierwszeństwem jako jazdy na wprost: https://www.google.pl/maps/@54.4668287,17.0327927,3a,24.9y,262.04h,87.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sK6TnN2Pf5Dp5kNy53vlRUg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Szanowny Panie znów przykład na indolencję drogowców i pańską. Przecież to w świetle obowiązującego prawa nie jest SKRZYŻOWANIE drogi z pierwszeństwem z drogami podporzadkowanymi, gdyż wyjeżdżający ze strefy zamieszkania włączają się do ruchu i na ich wlotach nie ma znaków A-7 z znaki D-40. Tu powinien stać tylko znak C-2 bez tabliczki. I znowu wyszło, że Dobrowolski ma rację a Pan obsesję szukania przykładów na udowodnienie swojej niewiedzy.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 20:13

Panie Dobrowolski, przeczytaj Pan uważnie co to jest skrzyżowanie, potem co to strefa zamieszkania, dowie się pan, że skrzyżowanie to przecięcie dróg publicznych, a strefa zamieszkania to obszar obejmujący drogi publiczne i inne. To, że ktoś się włącza do ruchu nie świadczy, że nie ma skrzyżowania. Zajrzy pan jeszcze do rozporządzenia o znakach co oznacza znak D1 z tablicą T6 oznaczenie to funkcjonuje od wielu lat i jakoś wszystkim pasuje i nikt nie protestuje. A to że ma Pan "rację" jest "oczywiste" nie spodziewałem się innej reakcji.

Konto usunięte

Konto usunięte
30 września 2015, 23:54

Jacek KaźmierskiPanie Dobrowolski, przeczytaj Pan uważnie co to jest skrzyżowanie, potem co to strefa zamieszkania, ......../quote] Znów Pan manipuluje czy zapomniał o czym mówimy? To przypomnę. Mówimy o skrzyżowaniu drogi z pierwszeństwem z drogami podporządkowanymi. Tabliczka T-6 pod znakiem D-1 pokazuje rzeczywisty PRZEBIEG DROGI z pierwszeństwem PRZEZ SKRZYŻOWANIE i tyle. Drogi podporządkowane to te które są oznakowane jako podporządkowane znakami A-7 lub B-20 przy pierwszeństwie łamanym z tabliczkami T-6. Na T-6 pod znakiem D-1 są a w rzeczywistości ich nie ma. Szukam i nie mogę ich znaleźć, a po znakach A-7 z tabliczkami T-6 ani śladu. Tłumaczę ale nie dociera. TU MA STAĆ ZNAK C-2 "nakaz JAZDY w prawo za znakiem" i żadnego łamanego pierwszeństwa. A to, że takie oznakowanie z T-6 funkcjonuje i nikomu w Słupsku nie przeszkadza to wstyd dla Pana jako instruktora, miejskich urzędników i funkcjonariuszy oraz żaden argument.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
1 października 2015, 10:14

czyli klasyka..przygłup przyciśnięty do ściany twierdzi, że "niezgodne z prawem" i zakłada kolejne konto.

Konto usunięte

Konto usunięte
1 października 2015, 11:15

Jacek KaźmierskiPanie Dobrowolski, oznaczenie to funkcjonuje od wielu lat i jakoś wszystkim pasuje i nikt nie protestuje. A to że ma Pan "rację" jest "oczywiste" nie spodziewałem się innej reakcji. Tu brak znaku P-14 też nikomu w Słupsku nie przeszkadza? https://www.google.pl/maps/@54.4628777,17.0323333,3a,75y,64.36h,82.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYcKSRfNXbj-wIMYVuC73Zw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
1 października 2015, 14:11

Jacek KaźmierskiPanie Dobrowolski. Zajrzy pan jeszcze do rozporządzenia o znakach co oznacza znak D1 z tablicą T6 oznaczenie to funkcjonuje od wielu lat i jakoś wszystkim pasuje i nikt nie protestuje. A to że ma Pan "rację" jest "oczywiste" nie spodziewałem się innej reakcji. A oto zagadka ze Słupska. Które oznaczenie poziome jest zgodne z pionowym, A czy B? https://docs.google.com/drawings/d/1n7F7SYe_BHVdiQS6dF1a7hmkDTXbVrs2b81aHcGjYoA/edit?usp=sharing

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
1 października 2015, 14:42

Jacek KaźmierskiPanie Dobrowolski. ...oznaczenie to funkcjonuje od wielu lat i jakoś wszystkim pasuje i nikt nie protestuje. A to że ma Pan "rację" jest "oczywiste" nie spodziewałem się innej reakcji. https://www.google.pl/maps/@54.4636231,17.0155201,3a,75y,77.9h,80.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEV4USEsqzOYOUXNRYlhesw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl . Tu są dwa pasy ruchu a nad nimi trzy pasy na znakach F-11. Oszczędność czy niechlujstwo Pana kolesi z koterii? I Panu to nie przeszkadza? Mnie przeszkadza nawet postawienie znaku C-12 do "góry nogami", a Panu nie bo i tak wiadomo o co chodzi? Oj przepraszam. Pan nie ma pojęcia co znaczy poruszać się dookoła wyspy lub po łuku drogi bez zmiany kierunku jazdy.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
1 października 2015, 15:56

MrErdek1Mnie przeszkadza nawet postawienie znaku C-12 do "góry nogami", a Panu nie bo i tak wiadomo o co chodzi? Oj przepraszam. Pan nie ma pojęcia co znaczy poruszać się dookoła wyspy lub po łuku drogi bez zmiany kierunku jazdy. Jak ktoś ma wątpliwości to oto dowód na fachowców ze Słupska. W Słupsku NAWET NA JEDNOPASOWYM "Skrzyżowaniu o ruchu okrężnym" malują, za akceptacją Naczelnika WRD słupskiej Policji, strzałki P-8e. I Ignorantom z WORD oraz instruktorom OSK ze Słupska i okolic to NIE PRZESZKADZA, bo oni nie prostują RONDD , oni jadą przez nie na wprost bez włączania kierunkowskazu. I dziwić się, że ten osobnik nie rozumie co to znaczy zmiana kierunku jazdy?

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
1 października 2015, 16:04

Ty człowieku nie odróżniasz SKRZYŻOWANIA Z WYSPĄ i znakiem C-9 na wyspie z organizacją ruchu na nim zgodną z ogólnymi zasadami ruchu (KIERUNKOWO - w lewo, w prawo i na wprost) od SKRZYŻOWANIA O RUCHU OKRĘŻNYM oznaczonym znakami C-12 na wlotach, na którym zmiana kierunku jazdy następuje dopiero na zjazdach. Ciemnogród.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
1 października 2015, 16:28

https://www.google.pl/maps/@54.4643112,17.0112745,3a,75y,197.36h,93.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1seeaz3IeJboL7XaDg9YAORA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Proszę bardzo. Czy to jest "Skrzyżowanie o ruchu okrężnym" skoro prawym pasem można pojechać jedynie na wprost i skręcić w prawo, a lewym można jechać na wprost i zawrócić jak na zwykłym kierunkowym skrzyżowaniu z wyspą? Można jeszcze jeździć w kółko skręcając ciągle w lewo. To jest kierunkowe PÓŁ SPIRALNE skrzyżowanie, a nie SKRZYŻOWANIE O RUCHU OKRĘŻNYM. Gdyby tu nie było znaków C-12 a na wyspie stał znak C-9 to by sprawa była czysta. Argument, że nie można postawić na wszystkich wlotach znaku A-7 nie upoważnia do stawiana na nich znaków C-12. Jeśli się nie chce uprzywilejować jednego kierunku to trzeba postawić w obrębie skrzyżowania na wysepkach znaki A-6. Zamiast jednego trójwlotowego skrzyżowania z wyspą powstanie dla potrzeb zamierzonej organizacji ruchu obiekt złożony z trzech zwykłych skrzyżowań. A znaki C-12 do magazynu.

RICARDO

Konto usunięte

Konto usunięte
1 października 2015, 16:40

A tu rysunek tej NOWEJ - STAREJ organizacji ruchu. https://docs.google.com/drawings/d/1uA4LkdScXV7UJwD6SEgXMmiY0Jfntn1ElRnvIKh5DxY/edit?usp=sharing

RICARDO

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.