O zawracaniu przy strzałce

/ /

O zawracaniu przy strzałce

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
25 września 2016, 11:32

Robert ProkopiukZnak C-5 też nie zabrania niczego. Znak C-5 też nie zabrania niczego ale nakazuje jazdę prosto. Kto to jest ten p. Prokopiuk? Gdzie jest admin tej strony? Ja rozumiem, że ktoś może mieć różne zdania na jakiś temat, ale kulturalny sposób wyrażania swoich racji obowiązuje. Chyba, że to kolejne miejsce gdzie racje ma ten kto używa więcej i bardziej wulgarnych epitetów. W takim razie dziękuję za udział.

Konto usunięte

Konto usunięte
26 września 2016, 11:55

RAV Ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3 i byłby zakaz zawracania, gdyby był tam znak P-8b. Ale przypominam, że tam nie ma znaku P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania" Słuszna uwaga ale to nie strzałka zabrania zawracania a przepis nie pozwala na zawracanie ze skrajnego lewego pasa ruchu oznaczonego strzałką P-8b jeżeli ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3. Przy strzałce P-8b na jezdni strzałka na sygnalizatorze będzie jej odpowiednikiem czyli tylko w lewo. -------- Mamy zatem sygnalizator S-3 i BRAK strzałki P-8b na jezdni oraz BRAK znaku B-21 przy niej. Sygnalizator dotyczy kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałkami na SYGNALIZATORZE. WIEMY, że wśród strzałek i ich kombinacji są też strzałki do zawracania. Jednak nie ma takiego kierunku jak "zawracanie" gdyż to manewr na drodze. Zawracając zmieniamy 2 x kierunek jazdy w lewo. Zielony sygnał na S-3 pozwala na wjazd za sygnalizator i wykonanie manewru skrętu w lewo. Brak strzałki P-8b i znaku B-21 pozwala na wykonanie następnego skrętu w lewo na ZASADACH OGÓLNYCH czyli z zachowaniem szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym i ew. rowerzystom!!! ----- Jeżeli organizator ruchu przy sygnalizatorze S-3 nie chce pozwolić na zawracanie to musi namalować strzałkę P-8b lub postawić znak zakazu zawracania B-21 o czym pisałem w swoim poście. Bez nich sygnalizator S-3 ze strzałką w lewo pozwala też na zawracanie!!!

Konto usunięte

Konto usunięte
26 września 2016, 12:52

OBSERWATOREXRAV Ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3 i byłby zakaz zawracania, gdyby był tam znak P-8b. Ale przypominam, że tam nie ma znaku P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania" Słuszna uwaga ale to nie strzałka zabrania zawracania a przepis nie pozwala na zawracanie ze skrajnego lewego pasa ruchu oznaczonego strzałką P-8b jeżeli ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3. Przy strzałce P-8b na jezdni strzałka na sygnalizatorze będzie jej odpowiednikiem czyli tylko w lewo. -------- Mamy zatem sygnalizator S-3 i BRAK strzałki P-8b na jezdni oraz BRAK znaku B-21 przy niej. Sygnalizator dotyczy kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałkami na SYGNALIZATORZE. WIEMY, że wśród strzałek i ich kombinacji są też strzałki do zawracania. Jednak nie ma takiego kierunku jak "zawracanie" gdyż to manewr na drodze. Zawracając zmieniamy 2 x kierunek jazdy w lewo. Zielony sygnał na S-3 pozwala na wjazd za sygnalizator i wykonanie manewru skrętu w lewo. Brak strzałki P-8b i znaku B-21 pozwala na wykonanie następnego skrętu w lewo na ZASADACH OGÓLNYCH czyli z zachowaniem szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym i ew. rowerzystom!!! ----- Jeżeli organizator ruchu przy sygnalizatorze S-3 nie chce pozwolić na zawracanie to musi namalować strzałkę P-8b lub postawić znak zakazu zawracania B-21 o czym pisałem w swoim poście. Bez nich sygnalizator S-3 ze strzałką w lewo pozwala też na zawracanie!!! Tak, właśnie o tym napisałem w moim pierwszym wpisie. W TEJ KONKRETNEJ SYTUACJI nie ma żadnego przepisu aby manewr zawracania był zakazany. Tak uważam, ale przecież mogę się mylić.

Konto usunięte

Konto usunięte
26 września 2016, 13:07

Leszek DrugiCYTAT: "4. Policja drogowa karząc mandatem za zawracanie na sygnalizatorze S-3 + znak F-10 + P-8b jako podstawę prawną podaje: nie stosowanie się do znaku F-10." Krakowska Policja jest innego zdania ;-) Jest to nagrane w odcinkach programu Jedź Bezpiecznie, gdy zawracającym na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym S-3 nakładają mandat za niezastosowanie się do sygnalizacji świetlnej. Tak wypisany i przyjęty mandat zasługuje na uchylenie. A dlaczego? Przecież znak F-10 tak jak i P-8b zakazują zawracania w przypadku gdy ruch kierowany jest kierowany sygnalizatorem S-3

Konto usunięte

Konto usunięte
26 września 2016, 15:13

Tym, którym brakuje znaków przypominam jeszcze raz, że: "Jeżeli przy zastosowaniu sygnału kierunkowego dla skręcających w lewo możliwe jest bezkolizyjne zawracanie z lewego skrajnego pasa ruchu, na sygnalizatorze kierunkowym wskazuje się kierunek w lewo i do zawracania zgodnie z opisem do rys. 4.2.5. " (DU220 z dn. 23 grudnia 2003 Poz.2181, zał. 4.2.1). Przypominam, że jest to obrócony o 90 stopni w lewo symbol z sygnałem na wprost i do zawracania. Strzałka w lewo, to manewr tylko w lewo, strzałka w lewo i w dół - także zawracanie

Konto usunięte

Konto usunięte
26 września 2016, 21:12

jeżeli sygnalizator s3e nie zabrania zawracania, to rozumując logicznie sygnalizator s3g dla zawracających nie zabrania skrętu w lewo, to po co jest tych sygnalizatorów aż trzy wersje s3e, s3f i s3g? przecież z tego co tu się pisze wystarczy jeden - bo znaczenie tych trzech jest takie samo: można i skręcać w lewo i zawracać.

Konto usunięte

Konto usunięte
26 września 2016, 23:00

Cyryljeżeli sygnalizator s3e nie zabrania zawracania, to rozumując logicznie sygnalizator s3g dla zawracających nie zabrania skrętu w lewo, to po co jest tych sygnalizatorów aż trzy wersje s3e, s3f i s3g? przecież z tego co tu się pisze wystarczy jeden - bo znaczenie tych trzech jest takie samo: można i skręcać w lewo i zawracać. Szanowny Panie instruktorze. Sprawa dotyczy BRAKU STRZAŁKI P-8b na LEWYM SKRAJNYM PASIE RUCHU przy czynnym sygnalizatorze S-3 ze strzałką w lewo i tyle w temacie w oparciu o obowiązujące ZAPISY PRAWA a nie proponowane przez Pana nieuprawnione wymysły.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 września 2016, 07:35

Cyrylj to po co jest tych sygnalizatorów aż trzy wersje s3e, s3f i s3g? przecież z tego co tu się pisze wystarczy jeden - bo znaczenie tych trzech jest takie samo: można i skręcać w lewo i zawracać. To oczywiste. Tylko ta zbieranina xxxxxx nie potrafi tego pojąć.Ale dzięki tym xxxx dostanę premię.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 września 2016, 07:47

RAVRobert ProkopiukZnak C-5 też nie zabrania niczego. Znak C-5 też nie zabrania niczego ale nakazuje jazdę prosto.Tak samo wskazania sygnalizatora S-3 DOTYCZĄ... kiedy w końcu zaczniesz czytać ze zrozumieniem. Wróć jak się nauczysz.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 września 2016, 07:48

kopan[ Taka MĘDA potrzebna moderatom.Oczywiście że tak. Ktoś ci dobitnie trepie musi napisać, żeś kołek u płota posiada IQ przewyższające o lata świetlne twoje.

Konto usunięte

Konto usunięte
27 września 2016, 07:52

OBSERWATOREXZawracając zmieniamy 2 x kierunek jazdy w lewo. Zielony sygnał na S-3 pozwala na wjazd za sygnalizator i wykonanie manewru skrętu w lewo. Brak strzałki P-8b i znaku B-21 pozwala na wykonanie następnego skrętu w lewo na ZASADACH OGÓLNYCH czyli z zachowaniem szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym i ew. rowerzystom!!! Bez nich sygnalizator S-3 ze strzałką w lewo pozwala też na zawracanie!!! A ja zawracam czasem skręcajac w prawo potem w lewo i jeszcze raz w prawo...i co mi zrobisz ?Póki nie zrozumiesz co oznacza 'DOTYCZĄ" dalej będziesz pisał głupoty

Konto usunięte

Konto usunięte
27 września 2016, 09:35

Cyryl zapominasz, że tematem jest BRAK strzałki do skrętu w lewo na lewym skrajnym pasie ruchu przy czynnym sygnalizatorze S-3 ze strzałką w lewo. Prokopiuk ja też zawracam na autostradzie wykorzystując do tego wiadukt. Czasem skręcam tak jak ty w prawo na podjazd i ZAWRACAM COFAJĄC. Czasem skręcam w prawo na plac manewrowy lub rondo i na nim robiąc kółko ZAWRACAM. Nie ma to niestety nic wspólnego z zawracaniem o którym jest mowa w art. 22 ustawy prawo o ruchu drogowym. Prokopiuk znów robisz z siebie błazna! Skręcasz w prawo z lewego pasa ruchu? Skręcasz w prawo z pasa ruchu do zawracania? Skręcasz w prawo za sygnalizatorem S-3g?

Konto usunięte

Konto usunięte
27 września 2016, 09:37

A tu mamy strzakę P-8b i sygnalizator S-3 (w przepisie jest mowa tylko o sygnalizatorze S-3 bez literek) I WOLNO ZAWRACAĆ co zaprzecza przepisowi https://www.youtube.com/watch?v=vD_8kUk_0pA

Konto usunięte

Konto usunięte
28 września 2016, 10:15

kopanModerator, przeczytaj z trzy razy poprzedni wpis mój. No i GŁÓWKUJ - życzę powodzenia. Za chwilę zablokują Ci konto.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 września 2016, 11:04

Robert Prokopiukkopan[ Taka MĘDA potrzebna moderatom.Oczywiście że tak. Ktoś ci dobitnie trepie musi napisać, żeś kołek u płota posiada IQ przewyższające o lata świetlne twoje. No i co Moderator??? Mam Ci tekst prokopiuka fel szerszona przekierować do Ciebie, na Ciebie? Wiadro pomyj potrzebujesz??? No napiszę że Ty jesteś taki !!!!!!! Weź się ogarnij.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 września 2016, 11:25

Wszystkim, którym brakuje znaków przypominam jeszcze raz: "Jeżeli przy zastosowaniu sygnału kierunkowego dla skręcających w lewo możliwe jest bezkolizyjne zawracanie z lewego skrajnego pasa ruchu, na sygnalizatorze kierunkowym wskazuje się kierunek w lewo i do zawracania zgodnie z opisem do rys. 4.2.5. " (DU220 z dn. 23 grudnia 2003 Poz.2181, zał. 4.2.1). Przypominam, że jest to obrócony o 90 stopni w lewo symbol z sygnałem na wprost i do zawracania.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 września 2016, 12:22

KTOŚWszystkim, którym brakuje znaków przypominam jeszcze raz: "Jeżeli przy zastosowaniu sygnału kierunkowego dla skręcających w lewo możliwe jest bezkolizyjne zawracanie z lewego skrajnego pasa ruchu, na sygnalizatorze kierunkowym wskazuje się kierunek w lewo i do zawracania zgodnie z opisem do rys. 4.2.5. " (DU220 z dn. 23 grudnia 2003 Poz.2181, zał. 4.2.1). Przypominam, że jest to obrócony o 90 stopni w lewo symbol z sygnałem na wprost i do zawracania. Nikt tego nie kwestionuje. Chodzi TYLKO i WYŁĄCZNIE o przypadek braku strzałki kierunkowej P-8b na JEZDNI przy czynnym sygnalizatorze S-3 do skrętu w lewo.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 września 2016, 12:38

Robert ProkopiukA znaki okeślające pierwszeństwo nie są OBOWIĄZUJĄCYMI w danym miejscu zasadami ruchu z uwzględnieniem OBOWIĄZUJĄCEGO oznakowania ? Jednak robisz z siebie błazna a racje ma OBSERWATOREX. Przy działającej sygnalizacji świetlnej znaki określające pierwszeństwo NIE SĄ OBOWIĄZUJĄCE gdyż to ona reguluje pierwszeństwo a nie znaki.

Konto usunięte

Konto usunięte
28 września 2016, 22:59

OBSERWATOREX Nikt tego nie kwestionuje. Chodzi TYLKO i WYŁĄCZNIE o przypadek braku strzałki kierunkowej P-8b na JEZDNI przy czynnym sygnalizatorze S-3 do skrętu w lewo.Musi być ? Masz coś przy S-3 o obowiązku malowania P-8x ?

Konto usunięte

Konto usunięte
28 września 2016, 23:00

kopanRobert Prokopiukkopan[ Taka MĘDA potrzebna moderatom.Oczywiście że tak. Ktoś ci dobitnie trepie musi napisać, żeś kołek u płota posiada IQ przewyższające o lata świetlne twoje. No i co Moderator??? Mam Ci tekst prokopiuka fel szerszona przekierować do Ciebie, na Ciebie? Wiadro pomyj potrzebujesz??? No napiszę że Ty jesteś taki !!!!!!! Weź się ogarnij.Trepie...nie podskakuj...za cienki bolek jesteś.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.