O zawracaniu przy strzałce

/ /

O zawracaniu przy strzałce

Autor Wiadomość

Robert Prokopiuk

Robert Prokopiuk Dołączył:
Cze 16, 2013 23:09
  • 249
  • 1386
  • 0
28 września 2016, 23:01

KIBIC Jednak robisz z siebie błazna a racje ma OBSERWATOREX. Przy działającej sygnalizacji świetlnej znaki określające pierwszeństwo NIE SĄ OBOWIĄZUJĄCE gdyż to ona reguluje pierwszeństwo a nie znaki.Tyle wiecie co zjecie. Nawet wysłowić się nie umie piszcć o zasadach obowiązujacych z znakiem. Bełkot.

mario

mario
4 października 2016, 12:46

Mój punkt widzenia oparty na doczytanych w przeszłości i obecnie dostępnych komentarzach do uprd oraz rozp. w spr. znaków i sygnałów drogowych: sygnalizator S-3, a właściwie zamieszczone na nim strzałki z określonymi kierunkami jazdy mają charakter dyrektywny. Są więc nakazami. Jeżeli strzałka jest w lewo - należy jechać w lewo i tylko w lewo, co jednocześnie zabrania zawracania. Znaki poziome nie mają tu żadnego znaczenia. W istocie, uprd nie definiuje co to jest zawracanie (w przywołanej sytuacji). Logika (a tego wymaga się od uczestników ruchu) każe przyjąć, że są to dwa następujące po sobie skręty w lewo, po 90 stopni każdy.

OBSERWATOREX

OBSERWATOREX
4 października 2016, 14:47

marioMój punkt widzenia oparty na doczytanych w przeszłości i obecnie dostępnych komentarzach do uprd oraz rozp. w spr. znaków i sygnałów drogowych: sygnalizator S-3, a właściwie zamieszczone na nim strzałki z określonymi kierunkami jazdy mają charakter dyrektywny. Są więc nakazami. Jeżeli strzałka jest w lewo - należy jechać w lewo i tylko w lewo, co jednocześnie zabrania zawracania. Znaki poziome nie mają tu żadnego znaczenia. Skoro w naszym prawie o zawracaniu jest mowa w art. 22 to znaczy, że przepis dotyczy tylko zawracania będącego zmianą kierunku jazdy w lewo. Zezwolenie na skręt w lewo, jeżeli nie ma zakazu zawracania, jest też zezwoleniem na zawracanie. O tym, że strzałka w lewo nie zezwala na zawracanie nie ma ani słowa przy omawianiu sygnalizatora S-3. Napisano o tym przy omawianiu strzałki do skrętu w lewo pozwalającą też na zawrócenie CHYBA, ŻE dla tego pasa przewidziano sygnalizator S-3. TEORETYCZNIE przy braku strzałki w lewo na jezdni wolno zawrócić przy sygnalizatorze S-3 pozwalającemu na skręt w lewo. W praktyce strzałka jest zawsze malowana więc przy S-3 w lewo nie wolno zawracać .

Robert Prokopiuk

Robert Prokopiuk Dołączył:
Cze 16, 2013 23:09
  • 249
  • 1386
  • 0
6 października 2016, 07:13

OBSERWATOREX. TEORETYCZNIE przy braku strzałki w lewo na jezdni wolno zawrócić przy sygnalizatorze S-3 pozwalającemu na skręt w lewo. W praktyce strzałka jest zawsze malowana więc przy S-3 w lewo nie wolno zawracać . Praktycznie gościu wypisujesz bzdury. Odróżnij zawracanie od skrętu w lewo.Nie masz na sygnalizatorze wskazanego kierunku przeznaczonego do zawracania...to gdzie sie pchasz ?

OBSERWATOREX

OBSERWATOREX
6 października 2016, 17:21

Robert ProkopiukPraktycznie gościu wypisujesz bzdury. Odróżnij zawracanie od skrętu w lewo.Nie masz na sygnalizatorze wskazanego kierunku przeznaczonego do zawracania...to gdzie sie pchasz ? Jak masz na sygnalizatorze kierunkowym S-3 symbol do zawracania to możesz zawrócić bez prawa wjazdu w lewo na drogę poprzeczną a jeżeli na sygnalizatorze będzie strzałka w lewo przy braku znaku strzałki na jezdni wolno ci skręcić w lewo na drogę poprzeczną lub zawrócić. Przy wyłączonej sygnalizacji wolno z lewego pasa ruchu ze strzałką w lewo lub bez niej i skręcać w lewo i zawracać a z pasa ruchu do zawracania tylko zawracać. Dlatego na samym początku dyskusji napisałem, że nie chcąc pozwolić na zawracanie powinno to być regulowane znakiem zakazu. Może już skończysz z tym hejtem. Temat nie dotyczy przecież wymysłów twego guru.

Robert Prokopiuk

Robert Prokopiuk Dołączył:
Cze 16, 2013 23:09
  • 249
  • 1386
  • 0
8 października 2016, 08:30

Pokaż mi w przepisach, że sygnalizator kierunkowy musi być razem z P-8x. Może w końcu przestaniesz zasypywać forum swoimi bzdetami, ? Wyłączona sygnalizacja to brak sygnalizacji. Fakt istnienia sygnalizatorów niczego nie determinuje.

_______________
post moderowany

OBSERWATOREX

OBSERWATOREX
8 października 2016, 10:43

Robert ProkopiukPokaż mi w przepisach, że sygnalizator kierunkowy musi być razem z P-8x.. Każdy czytający wie kto tu hejtuje pisząc idiotyzmy, insynuacje i najnormalniej w świecie kłamie. A gdzie piszę, że musi? Piszę "a jeżeli na sygnalizatorze będzie strzałka w lewo przy braku znaku strzałki na jezdni" i "Przy wyłączonej sygnalizacji wolno z lewego pasa ruchu ze strzałką w lewo lub bez niej ...". I ty masz czelność twierdzić, że umiesz czytać ze zrozumieniem? Może umiesz ale nie chcesz. To ty twierdzisz, że tępisz idiotów więc weź się wreszcie za siebie. To, że ludzie przestają pisać na tym "FORUM" nie wynika z tego, że masz rację. Albo ich wycina admin albo nie odpowiada im towarzystwo co jest twoją zasługą ale nie z racji twoich RACJI.

KTOŚ

KTOŚ
8 października 2016, 19:28

OBSERWATOREX, po co według Ciebie stworzono sygnalizator S-3f, skoro uważasz, że na S-3e przy braku P-8b można zawracać?

Robert Prokopiuk

Robert Prokopiuk Dołączył:
Cze 16, 2013 23:09
  • 249
  • 1386
  • 0
8 października 2016, 23:01

Powtarzam pytanie. Czy jest obowiązek namalowania P-8x, gdy jest sygnalizator kierunkowy ? Czy rozumiesz, że w paragrafie 97.1 ? Jest coś o P-8x ? Nie pojmujesz ? Co do idiotów..jesteś numero uno..skoncentruję się na tobie, bo głupota aż kipi z twoich pożal się "postów".

_______________
post moderowany

Robert Prokopiuk

Robert Prokopiuk Dołączył:
Cze 16, 2013 23:09
  • 249
  • 1386
  • 0
8 października 2016, 23:02

To nie ludzie przestają pisać, tylko ci konta zamykają. hahahahaha

kopan

kopan Inny Dołączył:
Mar 15, 2013 11:18
  • 341
  • 7
  • 1
9 października 2016, 07:08

OBSERWATOREX. Każdy czytający wie kto tu hejtuje pisząc idiotyzmy, insynuacje i najnormalniej w świecie kłamie. A gdzie piszę, że musi? Piszę "a jeżeli na sygnalizatorze będzie strzałka w lewo przy braku znaku strzałki na jezdni" i "Przy wyłączonej sygnalizacji wolno z lewego pasa ruchu ze strzałką w lewo lub bez niej ...". I ty masz czelność twierdzić, że umiesz czytać ze zrozumieniem? Może umiesz ale nie chcesz. To ty twierdzisz, że tępisz idiotów więc weź się wreszcie za siebie. To, że ludzie przestają pisać na tym "FORUM" nie wynika z tego, że masz rację. Albo ich wycina admin albo nie odpowiada im towarzystwo co jest twoją zasługą ale nie z racji twoich RACJI. Admin jest kumplem prokopiuka - ten sam sort człowieka? Więc muuuuu nie przeszkadza, ale go hołubi !!!!! To jest SKANDAL

Robert Prokopiuk

Robert Prokopiuk Dołączył:
Cze 16, 2013 23:09
  • 249
  • 1386
  • 0
9 października 2016, 08:22

Jestem drugim sortem..boli ?

OBSERWATOREX

OBSERWATOREX
10 października 2016, 09:42

KTOŚOBSERWATOREX, po co według Ciebie stworzono sygnalizator S-3f, skoro uważasz, że na S-3e przy braku P-8b można zawracać? S-3f POZWALA TYLKO ZAWRÓCIĆ a nie skręcić w lewo na drogę poprzeczną. S-3e z namalowana strzałką P-8b pozwala tylko na skręt w lewo na drogę poprzeczną. Bez znaku P-8b "strzałka do skrętu w lewo" wolno skręcić w lewo na drogę poprzeczną i zawrócić skoro nie wolno zawracać przy S-3 z namalowaną strzałką na jezdni co zapisano przy ZNAKU P-8b (§87.2) a nie przy sygnalizatorze S-3 (§ 97.1). W § 97.4 jest mowa tylko o skręcających w lewo - ani słowa o zawracających, bo oni też skręcają w lewo. Gdyby znak S-3 ze strzałką w lewo pozwalał tylko na skręt w lewo na drogę poprzeczna niezależnie od strzałki na jezdni zapisano by to w §97 a nie w 87. takie jest moje zdanie na ten temat. Jeżeli przy braku strzałki na jezdni nie będziesz zawracał wg ogólnych zasad ruchu po wjeździe za sygnalizator S-3e to tym lepiej dla ruchu. Zgodnie z przepisami masz obowiązek zrezygnować z zawracania jeśli uważasz, że może to zagrozić BRD.

KTOŚ

KTOŚ
10 października 2016, 14:24

OBSERWATOREXKTOŚOBSERWATOREX, po co według Ciebie stworzono sygnalizator S-3f, skoro uważasz, że na S-3e przy braku P-8b można zawracać? S-3f POZWALA TYLKO ZAWRÓCIĆ a nie skręcić w lewo na drogę poprzeczną. Zacznij może od przypomnienia sobie jak wyglądają sygnalizatory: S-3f do skrętu w lewo i zawracania, S-3g tylko do zawracania, S-3e tylko do skrętu w lewo.

OBSERWATOREX

OBSERWATOREX
11 października 2016, 19:41

KTOŚOBSERWATOREXKTOŚOBSERWATOREX, po co według Ciebie stworzono sygnalizator S-3f, skoro uważasz, że na S-3e przy braku P-8b można zawracać? S-3f POZWALA TYLKO ZAWRÓCIĆ a nie skręcić w lewo na drogę poprzeczną. Zacznij może od przypomnienia sobie jak wyglądają sygnalizatory: S-3f do skrętu w lewo i zawracania, S-3g tylko do zawracania, S-3e tylko do skrętu w lewo. Moja pomyłka co jest chyba oczywiste. Jeżeli na lewym pasie ruchu strzałka lub strzałki są zgodne ze wskazaniem sygnalizatora to wolno jechać tak jak pokazują te strzałki i tego nie kwestionuję. Chodzi tylko i wyłącznie o wskazanie kierunku w lewo na sygnalizatorze S-3e BEZ STRZAŁKI w lewo namalowanej na lewym pasie ruchu. Strzałka w lewo na sygnalizatorze na lewym pasie pozwala mi wjechać za sygnalizator i skręcić w lewo. Ruszam i skręcam w lewo. Kończę manewr dojeżdżając do środka jezdni. Pojechałem zgodnie ze wskazaniem sygnalizatora. Teraz ponownie skręcam w lewo wg ogólnych zasad ruchu gdyż nie było strzałki tylko do skrętu w lewo na lewym pasie ruchu która by mi tego zabroniła.

KTOŚ

KTOŚ
12 października 2016, 09:14

OBSERWATOREX Moja pomyłka co jest chyba oczywiste. Jeżeli na lewym pasie ruchu strzałka lub strzałki są zgodne ze wskazaniem sygnalizatora to wolno jechać tak jak pokazują te strzałki i tego nie kwestionuję. Chodzi tylko i wyłącznie o wskazanie kierunku w lewo na sygnalizatorze S-3e BEZ STRZAŁKI w lewo namalowanej na lewym pasie ruchu. Strzałka w lewo na sygnalizatorze na lewym pasie pozwala mi wjechać za sygnalizator i skręcić w lewo. Ruszam i skręcam w lewo. Kończę manewr dojeżdżając do środka jezdni. Pojechałem zgodnie ze wskazaniem sygnalizatora. Teraz ponownie skręcam w lewo wg ogólnych zasad ruchu Wcale nie jest oczywiste, że to pomyłka, zwłaszcza, że użyłeś wielkich liter dla poparcia w ten sposób swojej tezy. Ponawiam pytanie: Po co stworzono sygnalizator w lewo i do zawracania, skoro możesz zawrócić na sygnalizatorze w lewo? I jeszcze raz przypominam: "Jeżeli przy zastosowaniu sygnału kierunkowego dla skręcających w lewo możliwe jest bezkolizyjne zawracanie z lewego skrajnego pasa ruchu, na sygnalizatorze kierunkowym wskazuje się kierunek w lewo i do zawracania zgodnie z opisem do rys. 4.2.5. " (DU220 z dn. 23 grudnia 2003 Poz.2181, zał. 4.2.1). Przypominam, że sygnalizator kierunkowy otwiera ruch zgodnie ze swoimi wskazaniami i że na krzyżowaniu kierowanym sygnalizacją jeździmy zgodnie z sygnalizacją, a nie zasadami ogólnym i znakami. Zawracając na sygnalizatorze S-3 do skrętu w lewo powodujesz, że poruszający się z innych kierunków pomimo jazdy na sygnalizatorze kierunkowym mogą znaleźć się w sytuacji kolizyjnej. Obecność lub brak znaku poziomego P8x nie zmienia znaczenia komunikatów nadawanych przez sygnalizator, ale obecność sygnalizatora kierunkowego (właśnie ze względu na znaczenie nadawanych przez niego komunikatów), ogranicza uprawnienia wynikające z obecności znaku P8b. Chyba tyle było do powiedzenia w tej sprawie.

Robert Prokopiuk

Robert Prokopiuk Dołączył:
Cze 16, 2013 23:09
  • 249
  • 1386
  • 0
12 października 2016, 23:30

Oczywiście że nie pomyłka tylko user KTOŚ przytarł przygłupowatego ryja.

OBSERWATOREX

OBSERWATOREX
13 października 2016, 04:09

KTOŚ Moja pomyłka gdyż to ja błędnie uznałem sygnalizator S-3f za S-3g. Rozumiem twoje uzasadnienie i też nie zawracam. Mam jednak zastrzeżenia .Co do strzałki do zawracania i skrętu w lewo. Maluje się je też na jezdni co nie przeszkadza w malowaniu strzałek tylko do skrętu w lewo przy których z lewego pasa ruchu wolno też zawracać. Nawet strzałka w lewo na S-2 też pozwala z lewego pasa ruchu skręcić i zawrócić. Dlaczego więc strzałka w lewo na S-3 nie pozwala? Bo będzie kolizyjne? Można tak zrobić by nie było. Ustawodawca by tego zabronić powinien napisać o tym poza §87 także w §97.

Leszek

Leszek
4 listopada 2016, 09:50

Na takim skrzyżowaniu przy tym sygnalizatorze nie można zawracać. Ale jakby się te światła popsuły to wtedy stosujemy się do znaków drogowych i przy niedziałającej sygnalizacji możemy zawrócić

Cyryl

Cyryl Instruktor Dołączył:
Kwi 29, 2016 14:44
  • 12
  • 883
  • 4
4 listopada 2016, 12:33

OBSERWATOREX...Zezwolenie na skręt w lewo, jeżeli nie ma zakazu zawracania, jest też zezwoleniem na zawracanie... wydaje mi się, że tutaj kolega wyszedł z błędnego założenia. sygnalizator S3 ze strzałką w lewo nie zezwala, ale NAKAZUJE jazdę w kierunku taki jak na sygnalizatorze. a to dużo zmienia.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.