Pierwszeństwo "łamane" - rozwiązanie

/ /

Pierwszeństwo "łamane" - rozwiązanie

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
1 lutego 2014, 15:58

Szanowny userze kopan.. Zamiast pyskować przeczytaj 2.2.1.5 jak mi znajdziesz,że to cudo wyznacza pasy ruchu to gratuluję. Czy linia prowadząca ma za zadanie wyznaczać pasy ruchu ? Nie rozmieszaj mnie... Nie rozumiesz co jest napisane w rozporządzeniu ? Zatrzymałeś sie na pierwszym akapicie ? Trzeba przeczytać całość , do końca i wyciagnąć wnioski. Reasumując piszesz bzdury ,że linie prowadząca P-1e wyznacza pasy ruchu..nie od tego jest ta linia. Trzeba jeszcze odróżnić, które linie wyznaczają pasy ruchu poza skrzyżowaniami, a o tych tutaj nie ma mowy Piszemy tutaj o skrzyżowaniu, a Ty mi tu coś o wyprzedzaniu ??? Art 24.7.3) dla ozdoby ??? Trzymaj sie tematu, a nie zaczynasz gdzieś błądzić. Albo to zrozumiesz, a jak nie to..... No i jak tam z ta sygnalizacja przez pojazd czerwony ? Albo odpowiadasz, a jak nie to ...................

Konto usunięte

Konto usunięte
1 lutego 2014, 17:44

Prokopiuk Jestem zażenowany twoim poziomem rozumowania, zachowania, poziomem zadawanych pytań…. Czym ty się zawodowo zajmujesz ? Pojazd czerwony nie zmienia pasa ruchu ale wykonuje skręt w prawo i jest zobowiązany sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy. Na skrzyżowaniu priorytet ma sygnalizowanie zmian kierunków jazdy – nigdzie nie pisze a wynika z przepisów. Więc proszę nie zadawać pytań na poziomie słabowitego niekumanego kursanta, który nie wie co do niego przed chwilą mówiono i pyta o to co …. Prokopiuk przestań ….. i radzić co mam przeczytać – przecież pisałem specjalnie dla ciebie w poprzednim wpisie że przy P-1e nie ma zapisu o wyznaczaniu pasów ruchu i pisałem gdzie są zapisy że te linie służą wyznaczaniu pasów ruchu. (segregacyjne linie). Gościu pomóż no Leszkowi w wyznaczeniu pasów ruchu na jezdni dwukierunkowej o szerokości 7m polecam przebieg w terenie górskim z serpentynami – będzie się z czego pośmiać !!!!!!!

Konto usunięte

Konto usunięte
1 lutego 2014, 18:14

Ty sie nie żenuj tylko się naucz przepisów, a nie bzdury piszesz. Zachowania ?? I ty śmiesz tak napisać..Ty ???? Wywalany z kolejnych forum za chamstwo ??? Nie zmienia pasa a wykonuje skręt w prawo..większej bzdury , gościu dawno nie czytałem.A po skręcie to dalej ta sama droga ? Gdyby to nie było "łamane" to tez pasa nie zmieniasz ??? Ciekawe czy na skrzyżowaniu oznaczonym A-6 i drodze przebiegającej łukiem tez będziesz sygnalizował zmianę kierunku....komedyja A gdzie Ci wynika, ze na skrzyżowaniu priorytet ma sygnalizowanie zmiany kierunku ??? W twoim PoRD ??? Komedyja... Właśnie chciałem, abyś się określił z sygnalizacją..ciekawy jestem czy na klasycznym rondzie tez zawracasz pasem zewnętrznym z lewym kierunkowskazem, bo tak wynika z przepisów...gościu ..spadaj Dla Ciebie przepisy na podstawowym poziomie są za trudne.

Konto usunięte

Konto usunięte
1 lutego 2014, 18:56

CYTAT/@Kopan/: "Ty a gdzie reszta linii segregacyjnych? Zmodyfikowałeś prawo na swoje widzi mi się !!!!" KONIEC CYTATU Nie wszystkie linie segragacyjne wyznaczają pasy ruchu. Większość z nich owszem, i dlatego we fragmencie z "220", na który się powołujesz, napisano w sposób ogólny o liniach segregacyjnych. Do czego służą konkretne te linie, czyli po co się je stosuje, odnajdziesz w stosownej, szczegółowej tematycznie części rozporządzenia. Podobnie sprawa wygląda w rozporządzeniu "dzu nr 170". Napisano, że P-1 wyznaczają pasy ruchu. Problem w tym, że nie ma takiego znaku jak P-1 - podobnie nie ma znaku A-6. W rzeczywistości to są zbiory zawierające w sobie "odmiany znaków". Przecież T-3 to nie to samo co T-3a. Takich przykładów jest więcej... poszukaj i przemyśl je sobie. ================= CYTAT/@Kopan/: "Jezdnia dwukierunkowa szerokość 7,0 m to jak specu wyznaczysz pasy ruchu !!!!" KONIEC CYTATU A muszę wyznaczyć pasy ruchu? =============== CYTAT/@Kopan/: "Jak według CIEBIE LINIE : P-1e, P-3a, P-3b, P-4, P-6, P-6a nie wyznaczają pasów ruchu !!!!!" KONIEC CYTATU P-6 i P-6a wyznaczają pasy ruchu, jeśli nie są umieszczone jako kontynuacja lub poprzedzenie znaków rozdzielających przeciwne kierunki ruchu na jezdni (oś jezdni). Jedynymi znakami, które zarazem leżą w naturalnej(symetrycznej) osi jezdni jak też wyznaczają pasy ruchu, są P-1a oraz P-1b. Pełnią one głównie rolę oznakowania osi jezdni, przez którą wolno przejeżdżać. P-3a stosuje się pomiędzy skrzyżowaniami, a zatem będą leżeć w osi jezdni. Generalnie znaki leżące w osi jezdni, nie służą do wyznaczania pasów ruchu... mimo, że z przepisów rozumianych literalnie, wynika inaczej :-) Nie ma żadnego sensu idea wyznacza pasów ruchu na dwukierunkowej jezdni o dwóch pasa ruchu. @Kopan, pamiętacie odcinek programu JB na ul. Kalwaryjskiej w Krakowie("słynne" zwężenie jezdni)? Tam zastosowano P-4, ale po każdej stronie jezdni mogą poruszać się dwa rzędy pojazdów wielośladowych.

Konto usunięte

Konto usunięte
1 lutego 2014, 19:30

leszko..user kopan nie zrozumie..został zapędzony w kozi róg i tylko pyskowanie mu zostało..on widzi wyznaczone pasy ruchu i priorytet zmiany kierunku jazdy nad zmiana pasa ruchu bo mu wynika nie wiadomo z czego. Pasa nie zmienia a sygnalizuje...kretynizm.Nie dociera , że zmienia kierunek jazdy i to sygnalizuje, a pasów ruchu wyznaczonych nie ma. Jest tylko linia prowadząca, aby w krzaki nie pojechał, a on uważa ,że jest na tej samej drodze ( jest cały czas "wyznaczony" pas ruchu), a że skręcił w inna drogę...a to szczegół.

Konto usunięte

Konto usunięte
1 lutego 2014, 20:35

1. A w ogóle, jak się ma definicja pasa ruchu do pasa ruchu(wyznaczonego), który nie jest PODŁUŻNY względem jezdni? 2. Gdyby czerwony pojechał na wprost, to nie poruszałby sie pasem ruchu(niewyznaczonym)?

Konto usunięte

Konto usunięte
1 lutego 2014, 23:32

Człowieku to tak trudno zrozumieć że jak linia nie spełnia innych funkcji poza wyznaczaniem pasa ruchu to w szczegółowym opisie do linii segregacyjnych pisze że wyznacza pasy ruchu. Jak linia ma inne funkcje poza wyznaczaniem pasów ruchu to te funkcje są omówione w przepisach. Ty wymagasz by przy każdej linii segregacyjnej pisano że wyznacza pasy ruchu – a to jest bzdurne podejście do przepisów. Gościu nie wyznaczysz pasów ruchu na dwukierunkowej o szerokości 7m bo przy takim Twoim rozumieniu przepisów takie drogi nie istnieją !!!!!!!!!!! - bo brak TWOICH znaków do wyznaczenia pasów ruchu. Nie musisz wyznaczać pasów , bo pojęcia nie masz jak je wyznaczyć !!!!! Bo twierdzisz że jak linie są w osi jezdni to nie wyznaczają pasów ruchu. Źródłem tej rewelacji ma być telewizor - Pan Dworak z jego programem chociaż literalnie z przepisów wynika to co piszę , tak stanowią przepisy ty przyznajesz że językowo tak jest. Ale że jesteś wyznawcą telewizora to twoja wiara zabroniła Ci myśleć , bo Pan Dworak powiedział. Napisz do Pana Dworaka niech ci pomoże wyznaczyć te pasy ruchu na jezdni 7 m szerokości. Jak już odkryjesz oczywistą prawdę czym wyznacza się pasy ruchu to spytaj Dworaka ilu pasowa jest tam jezdnia? Bo u niego na jezdni istnieją jednocześnie wyznaczone i niewyznaczone pasy ruchu. W tym odcinku JB zgodnie z przepisami są dwa wyznaczone pasy ruchu ale po krakowsku jest cztery niewyznaczone paski ruchu dla osobowych , ale jak jadą autobusy to niewyznaczonych pasów jest dwa, a jak smarty to sześć i oczywiście żadnych wyznaczonych pasów ruchu nie ma. Telewizyjne bzdury !!!!!!! CYTATY Z PRZEPISÓW: Oznakowaniu poziomemu podlegają na całej długości: – drogi krajowe i wojewódzkie w zakresie linii segregacyjnych i krawędziowych, na odcinkach o szerokości jezdni 6 m i większej, – drogi krajowe i wojewódzkie w zakresie linii krawędziowych, na odcinkach o szerokości mniejszej niż 6 m. – P-3b „linia jednostronnie przekraczalna - krótka”, – P-4 „linia podwójna ciągła”, – P-5 „linia podwójna przerywana”. – P-6 „linia ostrzegawcza”, – P-6a „linia ostrzegawcza - naprowadzająca”. Szerokość WYZNACZONEGO LINIAMI PASA RUCHU mierzy się w osiach tych linii; powinna odpowiadać wartościom podanym w tabeli 2.1. Znak P-6a „linia ostrzegawcza - naprowadzająca” (rys. 2.2.1.13 i 2.2.1.14) stosuje się do ostrzegania kierujących pojazdami o zbliżaniu się do odcinka, przed którym zastosowano linie P-3a lub P-4, i oznacza nakaz powrotu na prawy PAS RUCHU.

Konto usunięte

Konto usunięte
2 lutego 2014, 10:52

taaa.. szczególnie w 170 jest omówione..linia p-1 i koniec. poza tym nie zmieniaj tematu..co mnie w tej chwili obchodzą drogi krajowe itp.. Tu sie w tej chwili dyskutuje o skrzyzowaniu, a nie o pojedyńczej drodze.. Skrzyżowanie -dotarło ? Nie interesuje mnie jak sie wyznacza pasy..to sprawa drogowców, czy droga ma 7m czy 10 .. W tej chwili interesuje mnie , na jakiej podstawie napisałeś , ze zmiana kierunku ma priorytet..jakoś nie widze odpowiedzi..a więc daruj sobie te elaboraty, tylko skoncentruj sie na odpowiedziach, jeśli potrafisz..na razie nie potrafisz tylko tym razem dowaliłeś się do P.Dworaka w swoim stylu.. na temat miszczu...aha ..pytałeś czym sie zajmuje zawodowo..otóz handluje sznurówkami i wkładkami na bazarze...i zobacz, taki drobny handlarzyna jak ja potrafił wykazać bzdure wielkiemu wykształcunemu instruktorowi...xD Tak jesteście wyszkoleni...

Konto usunięte

Konto usunięte
6 lutego 2014, 09:54

Bardzo ciekawa dyskusja tylko nie wiem o czym :) Każdy ma swoje racje i nawet nie zastanawia się nad racjami oponenta. Zamiast czepiać się drobiazgów, słówek, zastanawiać się nad nazwami linii może lepiej się skupić nad sensem ich zaistnienia na jezdni i co one nam mówią. Pojazd czerwony dojeżdża do skrzyżowania i chce zmienić kierunek jazdy, zgodnie z przepisami skręcając może wybrać sobie dowolny pas ruchu na drodze, w która po skręcie wjedzie i dla tego na łuku pojawiła się linia przerywana, bo gdyby jej nie było to pojazd jadący prawym pasem skręcając też miałby możliwość zajęcia dowolnego pasa ruchu po skręcie co doprowadzałoby do sytuacji niebezpiecznych. Ta linia przerywana na łuku mówi nam też że pojazd jadący prawym pasem prosto jest zobowiązany przepuścić pojazdy jadące lewym pasem (tak jak czerwony). skręcające w prawo. Gdyby skręcanie w prawo z lewego pasa było niemożliwe zamiast przerywanej linii na łuku mieli byśmy przedłużenie linii ciągłej (dochodzącej do przejścia dla pieszych) na wprost do środka skrzyżowania. Gdyby z prawego pasa nie można było jechać na wprost to zamiast linii przerywanej na łuku byłaby linia ciągła co też zmuszałoby pojazdy skręcające z prawego pasa do zajęcia prawego pasa po skręcie, a te skręcające z lewego do zajęcia tylko i wyłącznie lewego a dopiero później ewentualnie go zmienić. Jak by nie były narysowane linie nie zmienia to faktu że pojazd biały zawracając musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi czerwonemu (art 22.6. podpunkt 4 mówi, że zabrania się zawracania " w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch ten utrudnić.") sygnalizacja lewym kierunkowskazem nie rozstrzyga jednoznacznie jaki manewr kierujący chce wykonać, a tym samym stworzone zostanie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu. Wiem, że szanownych panów "wtajemniczonych" posiadających wiedzę niedostępną zwykłym śmiertelnikom, a nawet ekspertom takie argumenty mogą nie przekonać ale wyraziłem swoją opinię bo do tego chyba został stworzony ten portal. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 lutego 2014, 14:30

Panie Gonzo. Proszę poczytać o co w tej dyskusji o liniach chodzi. Leszek twierdzi że TE przerywane linie nie wyznaczają pasów ruchu, co wiąże się z tym że nie można zastosować przepisów o zmianie pasa ruchu co oznacz że to pańskie stwierdzenie CYTAT((((Ta linia przerywana na łuku mówi nam też że pojazd jadący prawym pasem prosto jest zobowiązany przepuścić pojazdy jadące lewym pasem (tak jak czerwony). skręcające w prawo.)))))/CYTAT - nie ma żadnych podstaw prawnych, no bo niby na jakiej zasadzie wolno przejeżdżać przez te linie ???? Czyli Leszek mówi że te linie nic nie znaczą bo są przerywane i można je przejeżdżać i przepisów regulujących to przejeżdżanie BRAK. Więc według Leszka - Pan opowiada głupoty bo przejeżdżający przez te linie nie musi nikogo przepuszczać. Ja natomiast twierdzę i tak jest w przepisach że te linie wyznaczają pasy ruchu – co oznacza że ma Pan rację z tym przepuszczaniem. Natomiast powoływanie się na art. (art 22.6. podpunkt 4 mówi, że zabrania się zawracania " w wa-runkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch ten utrudnić.") w celu rozstrzygnięcia pierwszeństwa jest pozbawione sensu bo ten art. zabrania zawracania. Poza tym pojazd biały zawracający posiada pierwszeństwo przed pojazdem czerwonym i o żadnym utrudnieniu ruchu nie może być mowy. W omawianym tutaj, kontrowersyjnym przypadku wyszły braki w naszym prawie. Reguła prawej strony jest niezgodna z Konwencją Wiedeńską i brak przepisów regulujących jazdę w bok. Rozstrzygnięcie wszystkich możliwych przypadków na takim skrzyżowaniu w oparciu o przepisy Konwencji Wiedeńskiej jest jednoznaczne i dziecinnie proste. W oparciu o przepisy Konwencji Wiedeńskiej pojazd czerwony ma pierwszeństwo. Zgodnie z naszym prawem pierwszeństwo ma pojazd biały.

Konto usunięte

Konto usunięte
9 lutego 2014, 21:34

A jak tam wyższość sygnalizacji zmiany kierunku jazdy nad zmianą pasa ruchu ? Jakoś cicho... Czy pas ruchu musi byc wyznaczony, aby zaistniał ? Czy każda linia przerywana wyznacza pas ruchu ?

Konto usunięte

Konto usunięte
10 lutego 2014, 07:43

Witam Jak pojazd, którego manewr na drodze jest zabroniony może mieć pierwszeństwo przed pojazdem jadącym zgodnie z przepisami? To że w przepisach nie ma czegoś napisanego dosłownie to nie znaczy że to nie istnieje. Mamy rozpatrzoną sytuacje przejazdu na wprost przez skrzyżowanie i gdy pojazd skręca w lewo, nie ma opisanej sytuacji gdy pojazd zawraca bo jeżeli nadjeżdża ktoś z lewej strony to zawracanie jest zabronione żeby nie stworzyć zagrożenia i dla tego jeżeli zdecydujemy się na zawracanie na skrzyżowaniu dróg równorzędnych musimy zatrzymać się w trakcie i przepuścić tych, którzy wjeżdżają z lewej strony. Przepisów nie interpretuje się na podstawie jednego artykułu, ustawa jest całością. Pozdrawiam

Konto usunięte

Konto usunięte
10 lutego 2014, 12:54

cyt:"Jak pojazd, którego manewr na drodze jest zabroniony może mieć pierwszeństwo przed pojazdem jadącym zgodnie z przepisami?" Gonzo, jeśli wymusisz pierwszeństwo na pojeździe jadącym pod prąd to będziesz winny kolizji. M.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 lutego 2014, 19:16

Drogi misiek666 Może ja mam już słabszy wzrok i nie widzę tego co Ty więc oświeć mnie i napisz gdzie jest pokazane, że pojazd czerwony wyjeżdża z drogi podporządkowanej i ma znak "ustąp pierwszeństwa? Jeżeli jadę drogą z pierwszeństwem, ani na moment jej nie opuszczam, nie zmieniam pasa ruchu (wbrew niektórym) to jakim prawem mam czytać w myślach kierowcy białego pojazdu, zastanawiać się czy on przypadkiem nie chce zawrócić i zwalniać żeby mu ten manewr umożliwić. Gdyby takie absurdy miały panować na drogach to trzeba by przed każdym skrzyżowaniem z pierwszeństwem łamanym zwalniać a nawet zatrzymywać się blokując ruch bo może ktoś nadjeżdżający z prawej będzie miał kaprys zawrócić. Pozdrawiam P.S. Jeżeli wyjeżdżam z drogi podporządkowanej i mam znak "ustąp pierwszeństwa" lub znak "stop" to moim obowiązkiem jest rozglądnąć się i przepuścić wszystkie pojazdy na drodze z pierwszeństwem którym mógłbym utrudnić ruch i nie ma znaczenia czy to jest droga jedno- czy dwukierunkowa bo na znaku "ustąp pierwszeństwa" nie jest dopisane "tylko tym z prawej strony".

Konto usunięte

Konto usunięte
11 lutego 2014, 20:08

misiek666: "jeśli wymusisz pierwszeństwo na pojeździe jadącym pod prąd to będziesz winny kolizji." A co na to Art.4 PoRD??? ======================== Gonzo:"Jeżeli jadę drogą z pierwszeństwem, ani na moment jej nie opuszczam, nie zmieniam pasa ruchu (wbrew niektórym) to jakim prawem mam czytać w myślach kierowcy białego pojazdu, zastanawiać się czy on przypadkiem nie chce zawrócić i zwalniać żeby mu ten manewr umożliwić." Zgodnie z obowiązującymi przepisami, istotnym jest to, że zbliżając się do skrzyżowania masz ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającym z prawej strony. Szczególna ostrożność "nawet" przy wjeździe na skrzyżowanie wlotem drogi z pierwszeństwem - no popatrz - "ale jaja". A czerwony pojazd zamierza skręcić w prawo, czyż nie? Więc komu zobowiązany jest ustąpić pierwszeństwa? A jeśli "jedzie na wprost po łuku w prawo" (co tutaj nie ma miejsca), to ten kierunkowskaz oznacza zmianę pasa ruchu? Sytuacja jest banalnie łatwa, a tak wiele błędnych odpowiedzi(w ankiecie i odp. Ekspertów). Biały ma pierwszeństwo przed czerwonym, przy czym swój zamiar winien zasygnalizować nie tylko kierunkowskazem, ale również ustawieniem pojazdu, przewidzieć że ten "pierwszy czerwony" może go uznać za skręcającego w lewo. Na kolejnych to już tylko sygnał dźwiękowy pozostaje.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 lutego 2014, 20:25

Oooo ! Widzę następnego zwolennika, który nie zmienia pasa ruchu ? Gonzo, a sygnalizujesz skręt w prawo ? Przecież pasa nie zmieniasz... Może Ty wskażesz wyższość zmiany kierunku jazdy nad sygnalizacja zmiany pasa ruchu ?

Konto usunięte

Konto usunięte
12 lutego 2014, 07:45

Witam Leszku Drugi Art.4 na to: nawet jeżeli jedziesz drogą jednokierunkową pod prąd (zakładamy, że nieświadomie) masz prawo oczekiwać, że kierowca chcący wjechać na tą drogę z podporządkowanej zastosuje się do znaku "ustąp pierwszeństwa", rozglądnie się i poczeka aż przejedziesz. Cytat "Zgodnie z obowiązującymi przepisami, istotnym jest to, że zbliżając się do skrzyżowania masz ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającym z prawej strony. Szczególna ostrożność "nawet" przy wjeździe na skrzyżowanie wlotem drogi z pierwszeństwem - no popatrz" - proszę mi pokazać przepis który mówi, że jadąc drogą z pierwszeństwem i skręcając w prawo muszę komukolwiek ustąpić pierwszeństwa jeżeli nie porusza się pojazdem uprzywilejowanym, jest opisana sytuacja z jazdą na wprost, skrętem w lewo, bardziej spostrzegawczy znajdą sytuację z zawracaniem, skrętu w prawo nie ma bo byłoby absurdem w takiej sytuacji ustępowanie pierwszeństwa. Pytania Roberta Prokopiuka przypominają mi kłótnię małżonków czy zarost był strzyżony czy golony, prawy kierunkowskaz u czerwonego sygnalizuje "nie będę jechał na wprost" i nie ma znaczenia czy tak jak na rysunku są tu 2 pasy ruchu czy tylko jeden, wykonuje on manewr skrętu czyli zmianę kierunku jazdy niezależnie od tego który pas ruchu po tym manewrze zajmie byleby nie jechał pod prąd. Swoją drogą to się już pogubiłem kto tu jakie stanowisko prezentuje, wygląda to tak jakby niektóre osoby pisały tylko po to żeby pokazać, że maja inne zdanie, a jakie ono jest i czego dotyczy to już jest mało istotne. Pozdrawiam

Konto usunięte

Konto usunięte
12 lutego 2014, 08:41

Szanowny userze Gonzo ! Czy pytanie przerasta wiedzę w zakresie PoRD ??? Jakiś problem ze zrozumieniem ? Powtórzyć ? Nie napiszę , co mi przypomina pisanie z mentorskim napuszeniem. Jak tu powiązać brak zmiany pasa ruchu z kierunkowskazem, co ? Nie widac jakie głupoty sie wypisuje ? Czy przy drodze prowadzącej po łuku, gdzie nie ma zmiany pasa ruchu też sygnalizujecie kierunkowskazem jazdę po łuku ? Tam zazwyczaj jest WYZNACZONY pas ruchu

Konto usunięte

Konto usunięte
12 lutego 2014, 09:35

CYTAT:"proszę mi pokazać przepis który mówi, że jadąc drogą z pierwszeństwem i skręcając w prawo muszę komukolwiek ustąpić pierwszeństwa" Na takiej samej zasadzie (tą zasadą jest art. 25.1) ustępujesz pierwszeństwa pojazdowi jadącemu z przeciwnego kierunku na wprost, gdy skręcasz w lewo - co ustępujesz pierwszeństwa nadjeżdżającemu z prawej strony, JEŚLI znaki regulujące pierwszeństwo nie rozstrzygają kwestii pierwszeństwa. Schodzimy na piętro przepisów ogólnych, tj. konkretnie do Art. 25.1. Gdyby pojazd biały skręcał w lewo a pojazd czerwony jechał na wprost, miałbyś wątpliwości panie Gonzo, jakie przepisy ostatecznie regulują kolejność przejeżdżania?

Konto usunięte

Konto usunięte
12 lutego 2014, 09:44

A to, że czerwony opuścił skrzyżowanie wjeżdżając na drogę z pierwszeństwem, nie ma żadnego znaczenia. Powtarzam - żadnego. Liczy się bowiem to, którą drogą wjechał zgodnie z perspektywą "zbliżając/-ego się do skrzyżowania".

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.