"Ronda" da się lubić…

/ /

"Ronda" da się lubić…

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
10 czerwca 2014, 23:37

Bardzo fajne macie ronda w tym Słupsku, dobre do nauki jazdy a jeszcze lepsze do zdawania egzaminów. Na prawdę nie widzi Pan różnicy miedzy tym rondem a rondem z pytania? Nie rozumiem tylko dla czego ktoś na tym rondzie zainstalował sygnalizację skoro nie stać go było na powtórzenie sygnalizatorów i w oszczędnej wersji zamontował je przy przejściu dla pieszych za rondem. To rondo jest też ciekawe bo wbrew temu co Pan twierdził wcześniej można na nim z prawego pasa jechać w lewo chociaż nie z każdej strony. Na prawdę jestem pod wrażeniem Waszych fachowców od ruchu drogowego, co rondo to lepsze, zastanawiam się co będzie dalej. Jeździłem po Trójmieście, przejeżdżałem przez Koszalin ale do Słupska mi się nie udało dojechać, szkoda. 5 skrzyżowań, może 6 a takie kwiatki.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 09:21

MrErdek(...)Gdy są czynne światła to nie ma znaków pionowych (wszystkich).Pańska wypowiedź potwierdza moją hipotezę, że dyskusja "o rondach" sprowadza do absurdu inne przepisy PoRD. Jest to typowa taktyka, wedle której dyspozycja znaku C-12 jest w dużej mierze przepisem nadrzędnym w stosunku do pozostałych (podrzędnych interpretacyjnie). I tak okazuje się, że treść Art. 5. PoRD ulega zniekształceniu w Pańskiej świadomości. Świadomość ta należy do Pana i na szczęście nie jest moja. Co do meritum - myli się Pan grubo pisząc, że sygnał świetlny "kasuje" znaki drogowe. Po pierwsze nie wiem, skąd Pan wyciąga te fantastyczne wnioski. Po drugie, traktuje Pan prawo wybiórczo(stąd moja hipoteza powyżej) i najwyraźniej zapomina, co stanowi treść znaków F-10, F-11 i P-8b w kontekście sygnalizatora S-3 i zawracania i w ogóle po co ten przepis? Jak pan zamierza "wykasować" znak B-21 sygnałem nadawanym przez S-1? Proponuję zastanowić się, zanim coś Pan znowu napisze.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 10:19

Panie L. D. Niech Pan choć na chwilę założy, że nie jestem idiotą i przynajmniej przez chwilę pomyśli. Być może Pana post jest pisany, gdy nie ukazał się mój. Więc powtórzę. Na przykładzie (pytanie), gdy nie ma sygnalizacji obowiązuje "kierunkowo neutralna" okrężna organizacja ruchu, która, wbrew temu co Pan pisze, szanując wszystkie przepisy PoRD (proszę zapomnieć choć na chwilę o Leśniewskich itp), nie jest niczym innym jak jazdą na wprost w koło wyspy. Gdy włączona zostanie sygnalizacja, w wydaniu przestawionym na rysunku, będzie sygnalizacją typowo "kierunkową", analogiczną do stosowanej na zwykłych skrzyżowaniach, więc znaki A-7 nie "istnieją" z mocy prawa, a C-12 z bezsensu wynikającego z niewiedzy autora pytania. Cały czas to Państwu uświadamiam, że nie da się połączyć ze sobą obu odmiennych organizacji ruchu. Na rondach oznakowanych znakami C-12, sygnalizacja świetlna ma być zgodna z tą organizacją ruchu, czyli nadal kierunkowo neutralna, a nie kierunkowa. Jak to się robi? Ja wiem, a Pan?

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 12:24

W odniesieniu do "ruchu okrężnego" wg C-12, nikt nigdy nie zmienił prawa i nikt nigdy nie zezwolił na interpretacje prawa w sprzeczności z nim samym. Pan Jacek wyznaje wiarę w boskość Pana Leśniewskiego, który swoje przemyślenia stawia ponad prawem, i uczy wg tej wiary swoich uczniów. Ilu z Panów też tak czyni, równocześnie zarzucając mnie bezprawie? Można sprawdzić, kto głosi nieprawdę, biorąc do ręki ustawę PoRD i pojechać jednokierunkową drogą w koło wyspy. Na początek przy założeniu, że część ronda (między dwoma sąsiednimi wlotami) wyłączono z ruchu, a później, gdy do dyspozycji jest już całe rondo. Różni się czymś taka jazda? Tak wyglądała i wygląda na całym Świecie, "okrężna organizacja ruchu" i jak widać jest w 100% zgodna z ustawą i konwencją. Bez bezzasadnych założeń i kombinacji, wyłącznie w oparciu o Kodeks Drogowy. https://docs.google.com/drawings/d/172BJ5wrKtafjz87hYftqcoV37UxzHNM-WgkSgDJTfME/edit?usp=sharing

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 13:20

Rondo z sygnalizacją świetlną. Brak na wlocie znaków C-12, jest za to C-2. Organizacja ronda wg znaków KIERUNKOWA i organizacja wg świateł KIERUNKOWA https://www.google.pl/maps/@41.157773,-8.627638,3a,75y,278.19h,69.96t/data=!3m4!1e1!3m2!1sDSm3gw-z0Agw2kJglRNtoA!2e0. Tutaj jest skrzyżowanie typu rondo o "okrężnej organizacji ruchu" z sygnalizacją świetlną zgodną z "ruchem okrężnym". https://www.google.pl/maps/@38.724696,-9.149484,3a,75y,350.9h,94.2t/data=!3m4!1e1!3m2!1suP0ORc9OANNpTESt7Ui00g!2e0 Wszystkie pasy do jazdy na wprost, a prawy pas dodatkowo w prawo. Można tak zrobić, by było normalnie? Można, tylko trzeba wierzyć w przepisy a nie w Drexlerów, Próchniewiczów i Leśniewskich, głoszących poglądy nie mające, po pierwsze żadnej mocy prawnej, a po drugie sprzeczne z ustawą o ruchu drogowym. Najgorsze, że ta zaraza doszła już do drogowców.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 15:39

MrErdekJeśli chodzi o przykład to oczywistym jest, że chodzi o znaki C-12 i A-7, więc odpowiedziałem, że gdy jest czynna sygnalizacja świetlna to wszystkie znaki (8 szt.). Panie Erdku kwestia zasadnicza, skąd wnioski że znak C12 nie obowiązuje, jeżeli jest sygnalizacja świetlna? Z mojej wiedzy wynika zupełnie co innego, zadaniem znaku C12 jest nakazanie kierowcą objechanie wyspy z danej strony, czyli w naszym przypadku, musimy mieć ta wyspę po lewej stronie. Skoro znak nie obowiązuje to po co mam objeżdżać wyspę, chcąc zawrócić mogę uczynić to od razu? Dla mnie jest to nie do przyjęcia. Jeżeli chodzi o pierwszeństwo przy zjedzie to tu się zgadza, Sygnalizator S1 zezwolił na wjazd czyli w dalszym rozstrzygnięciu pierwszeństwa w razie przecinania reguluje art 25 ust 1. Ta świadomość będzie potrzebna w dalszych rozważaniach.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 15:43

MrErdekA na Pańskim słupskim dziwolągu to już całkowity bezsens. Znów znak C-12 na skrzyżowaniu zorganizowanym kierunkowo i światła też kierunkowe. Co pan rozumie przez "światła też kierunkowe" nie zauważyłem tam sygnalizatora S3 więc nie wiem co ma Pan na myśli?

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 17:19

Panie Jacku. Moje dwa poprzednie wpisy wyjaśniają o co chodzi. 1. Znak C-12 nie jest nakazem kierunku jazdy, lecz nakazem "okrężnej organizacji ruchu" we wskazanym kierunku. A TO NIE TO SAMO. 2. Znaki poziome jak i sygnalizacja świetlna mają być zgodne z organizacją ruchu obowiązującą na skrzyżowaniu. Oburzył by się Pan, gdyby na pasie ruchu do skrętu w lewo namalowano strzałki kierunkowe w prawo. 3. Dlaczego "kierunkowa"? Bo niezgodna ze znakiem nakazu C-12. Jak taka zgodna sygnalizacja ma wyglądać ma Pan w poprzednim poście. W pytaniu sygnalizatory są rozmieszczone tylko na wlotach, więc nie są zgodne z "okrężną organizacją ruchu", gdyż sygnał zielony nie jest pozwoleniem na jazdę na wprost okrężnie wokół wyspy. Jazda na wprost to tu jazda DO PRZECIWLEGŁEGO WJAZDU, a jazda w lewo to migacz w lewo i jak w Słupsku. 4. W Słupsku, i nie tylko, niezależnie czy sygnalizacja jest czynna czy nie, rolę znaku C-12 zdegradowano do znaku C-9, dlatego jako nakaz "ruch okrężny" nie istnieje.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 18:27

Myślę Panie Erdku, że Pan się troszkę pogubił, najpierw przy sygnalizacji nie obowiązywały wszystkie znaki pionowe (nie wiem czemu nie poziome), później znaki dotyczące pierwszeństwa i C12 (nie wiem z jakich przyczyn), teraz okazuje się, że znak C12 po prostu zmienił znaczenie? Jak ja to wytłumaczę kursantom? A proszę pamiętać że szkolę zawodowców i prowadzę zajęcia warsztatowe dla Instruktorów. Nadal uważam, że znak C12 oznacza że mam objechać wyspę z lewej strony i tyle a Pan na siłę dorabia niepotrzebna ideologię, no ale to już Pańska sprawa. Proszę jeszcze o zajęcie stanowiska, czy w przypadku skrzyżowania oznaczonego C12 I A7, (wszystkie jezdnie i obwiednia wielo-pasowe), należy zbliżyć się do lewej krawędzi z zamiarem skrętu w lewo czyli art 22 ust 2 pkt 2? Rozumiem, że w związku ze zmianą znaczenia znaku C12 pewnie tak będzie?

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 18:37

Panie Gonzo niestety nie widzę większej różnicy zarówno w jednym i w drugim przypadku, chodzi o uświadomienie kursantom, dlaczego po wjeździe na rondo z sygnalizacja należy przestrzegać art 25 Ustawy i z czego to wynika. Jeżeli będzie Pan w Słupsku zapraszam na pogawędkę przy kawie, jeżeli chodzi o Gdańsk i Koszalin to szału tam nie ma. kilka rond, w Słupsku jest ponad 20 na 100 tys mieszkańców. Koszalin do tej pory miasto zatwardziałych prostowaczy rond zafundowało sobie rondo Jeżą, nowoczesna organizacja ruchu Pana Sontowskiego i teraz niestety teorie im nie pasują, ale dostrzegają przewagę ronda odśrodkowego na rondem klasycznym, czyli rondem Solidarności gdzie cały czas się prawy pas korkuje, ponieważ mało kto odważy się jechać lewym pasem, że względu na duża wypadkowość.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 18:51

Panie Gonzo, proszę zwrócić uwagę, że w moim mieście teoria jazdy w lewo z prawego pasa się nie sprawdza. Jeżeli chodzi o sygnalizatory na rondzie Staromiejskim w Słupsku, wyjaśnię dlaczego ich nie ma, otóż sprawa jest dość prosta rondo jest dość małe a przenosi spory ruch, kiedyś były sygnalizatory za rondem ale wtedy przepis mówił, że można zjechać jeżeli są one za skrzyżowaniem, teraz takiej możliwości nie ma, gdyby ich nie usunięto, dochodziło by do blokowania skrzyżowania. Tak więc uczy się tak: wjedź na rondo a po wjeździe uważaj na prawą zgodnie z art 25. gdyż znak A7 nie obowiązuje. Oczywiście jak się jedzie prosto nie ma to większego znaczenia, jednak w przypadku zawracania lub skręcania trzeba uważać z prawej który kierunek jest otwarty i przepuszczać pojazdy wjeżdżające z prawej, uczy się, żeby kursanci podpierali się sygnalizacją dla pieszych, piesi mają zielone czyli pojazdy musza mieć czerwone. Może brzmi to skomplikowanie ale w praktyce okazuje się banalnie proste. CDN

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 19:02

Panie Gonzo brak sygnalizatora na obwiedni skrzyżowania wcale nie jest nasza specjalnością proszę zwrócić uwagę na przykłady z Poznania: https://www.google.pl/maps/@52.442981,16.909281,3a,50.1y,81.04h,73.56t/data=!3m4!1e1!3m2!1sKdaGVr6BJbmwOgK8wSG9Mw!2e0 lub https://www.google.pl/maps/@52.402927,16.889155,3a,75y,240.9h,69.08t/data=!3m4!1e1!3m2!1s9_lUVMBZeefsE0hI-CJfMQ!2e0 lub https://www.google.pl/maps/@52.395134,16.950243,3a,75y,103.63h,71.66t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWn3FcDoVwT6I-4SCdR-4iQ!2e0

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 20:03

Panie Jacku. Pan nie czyta tego co piszę, a o czytaniu ze zrozumieniem nie wspomnę. Ja niczego nie zmieniam. Wszystko o czym mówię jest oparte na PoRD i można to sprawdzić, a Pana wiedza to Pan Leśniewski. To Pan zmienia prawo. Wg PoRD znak C-12 to nakaz "ruchu okrężnego", który Pan uważa za przeżytek, a znak C-12 to dla Pana znak C-9. C-12 nawet nie jest w grupie znaków nakazu kierunku. Dla Pana rondo to w całości ustawowe skrzyżowanie, choć w PoRD nie ma o tym ani słowa, a definicja skrzyżowania ni jak się ma do niego. Do definicji "ruchu okrężnego" nie jest wcale potrzebna definicja skrzyżowania. To Pan nie przyjmuje do wiadomości, że znaki poziome i sygnalizacja mają być zgodne z organizacją ruchu na skrzyżowaniu. Wbił Pan sobie do głowy, że Leśniewski ma jakieś boże prawo do zmiany obowiązującej ustawy i uważa Pan to za nowoczesność. Niech Pan uczy ludzi by zdali egzamin wg praw WORD, ale niech Pan to robi ze zrozumieniem i zgodnie z PRAWEM.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 20:41

Panowie, i tak się wzajemnie nie przekonamy - GWARANTUJĘ! Pragnę tylko zauważyć, że środowisko tzw. "prostowaczy rond" powołuje się na sens treści "wynikającą" li tylko z jednego zdania - mianowicie paragrafu 36. z rozporządzenia SiZD (dz.u. nr 170). Na podstawie tego jednego zdania chcą oni obalać lub przeinaczać inne treści 'kodeksu drogowego'. Proszę mi uwierzyć na słowo ((nie tylko mi :-), pozdrawiam Roberta), że nadinterpretacja dyspozycji znaku C-12 powoduje wiele paradoksów i jednocześnie jest czymś w rodzaju uprawiania "sztuki dla sztuki", czyli czymś poniżej wygłaszania sofizmatów. Na opisanie ilości i jakości tych paradoksów nie wystarczy niestety TO FORUM. Mieliśmy przykład @MrErdka, który napisał, iż sygnały świetlne "kasują" znaki. To tylko jeden z mnogich przykładów niedorzeczności, które są wynikiem lansowania SWOICH teorii na temat PoRD. To tak, jakby uznać że z Art. 3. Ustawy wynika wszystko... Wszystko czyli nic.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 20:52

Muszę wypisać się z tego grona, zapewne ku uciesze wielu, bo niestety nie mam wystarczających umiejętności, cierpliwości i odporności psychicznej. Mieliśmy odnieść się do artykułu Pana Mariusza Sztala, który nawet nie zweryfikował swych tez z PoRD, że już nie wspomnę o "olaniu" dyskutantów. Panie Jacku na Boga. Pan ma już obsesję. Ci co rozumieją czym jest wg prawa "ruch okrężny" w rozumieniu znaku C-12, (nie wg Leśniewskiego, Drexlera czy Próchniewicza), będą je nadal, wbrew Panu, prostować, by wytłumaczyć na czym ta organizacja polega. Jednak żaden z nich nie będzie prostował skrzyżowań na których nie ma takiej organizacji, bo namalowano strzałki kierunkowe i linie ciągłe kanalizujące ruch. Nikt z tych ludzi nie będzie prostował rond turbinowych czy spiralnych, bo oni rozumieją to czego Pan chyba nigdy nie zrozumie. Niech zostanie Pan w niewiedzy na wieki.

Konto usunięte

Konto usunięte
11 czerwca 2014, 21:20

Panie Erdku spodziewałem się odpowiedzi na pytanie: Czy skręcając w lewo na "skrzyżowaniu O ruchu okrężnym" (w Pańskim rozumieniu) i działającej sygnalizacji świetlnej S1, mam dojeżdżać do lewej przed skrzyżowaniem, jeżeli zamierzam skręcić w lewo czy nie. Mam wrażenie, że zamiast odpowiedzieć wprost, stara się Pan wyprowadzić mnie z równowagi, zapewniam, że jestem odporny. A to, że większość autorytetów się myli to już zrozumiałem, proszę się nie powtarzać,

Konto usunięte

Konto usunięte
12 czerwca 2014, 10:21

Panie Jacku. Podziwiam Pana odporność na stres, ale jeszcze bardziej odporność na wiedzę. Czas mija, a Pan z uporem maniaka skręca w lewo na neutralnym kierunkowo "skrzyżowaniu o ruchu okrężnym" i uważa, że strzałki kierunkowe na wlotach to nie zaprzeczenie "okrężnej organizacji ruchu" nakazanej znakami C-12, lecz nowoczesność w domu i zagrodzie. To nie ja, lecz Pan ucząc innych nagina przepisy ustawy i godzi się z tym, że drogowcy łamią prawo znakując znakami C-12 ronda o odmiennej od "okrężnej" organizacji ruchu. To Pan naciąga prawo i, by sprostać idiotyzmom, jest Pan skłonny zapomnieć czym jest znak C-12 i uznać go za znak C-9. Ja się na to nie godzę i uważam, bo uważam to za bezprawie. Tam gdzie rondo ma "okrężną" organizację ruchu mają stać na wlotach znaki C-12, a na jezdni nie ma być strzałek i segregacji ruchu. Na rondach o odmiennej od "okrężnej" organizacji ruchu nie mają prawa stać znaki C-12, lecz, wzorem całej Europy, znaki C-1. Jak tak się stanie będzie można mówić o zasadach, bo teraz zamiast protestować, będziemy gloryfikować bezprawie.

Konto usunięte

Konto usunięte
12 czerwca 2014, 11:26

Panie MrErdek Pan rozumie ruch okrężny oznaczony znakiem C-12 w dziwny sposób. Znak C-12 , (ruch odbywa się wokół wyspy, placu w kierunku wskazanym na znaku). Pan na podstawie tego zapisu wyznaczył pasy ruchu wokół wyspy/placu - tylko dlaczego tak a nie inaczej ?? Takie rozwiązanie nazywa Pan okrężną organizacją ruchu - Panie skąd takie rozróżnienie ??? Dyspozycja do znaku C-12 mówi tyle że jadąc wokół wyspy będziemy ją mieli zawsze po lewej. Ruch wokół wyspy jest jednokierunkowy. Panie tyle, i tylko tyle. Pasy ruchu mogą być prowadzone dowolnie, , turbinowo, odśrodkowo, . Na wlotach mogą być określone kierunki z pasów ruchu. Wszystkie te rozwiązanie są zgodne z znakiem ruch okrężny. Nie istnieje neutralność kierunkowa ronda.

Konto usunięte

Konto usunięte
12 czerwca 2014, 11:47

Jacek KaźmierskiPanie Erdku spodziewałem się odpowiedzi na pytanie: Czy skręcając w lewo na "skrzyżowaniu O ruchu okrężnym" (w Pańskim rozumieniu) i działającej sygnalizacji świetlnej S1, mam dojeżdżać do lewej przed skrzyżowaniem, jeżeli zamierzam skręcić w lewo czy nie. ....., Jeśli jest sygnalizacja świetlna, to rondo musi mieć odpowiednią geometrię i oznakowanie na takim rondzie skręcając w lewo muszę się ustawić po lewej, o ile znakami nie ustalono inaczej. Jak nie ma znaków kierunki na pasach ruchu, to ustawiamy się zgodnie z art. 22. Tyle że to musi być odpowiednie rondo o konkretnej geometrii. Przenoszenie tej zasady na wszystkie ronda nie ma uzasadnienia w przepisach. Na klasycznym rondzie wjazd jest w prawo więc dowolna pozycja na wjeździe, wyjazd jest w prawo więc wyjazd z prawego pasa , lub z lewego poprzez prawy.

Konto usunięte

Konto usunięte
12 czerwca 2014, 20:39

MrErdekwzorem całej Europy Nie wiem Panie Erdku czy tam też się naczytali Leśniewskich, wybrałem dla Pana kilka przykładów, że Polska nie jest odosobnia. Niektóre przykłady nie potwierdzą również teorii jazdy w lewo z prawego pasa jeżeli pasy ruchu są nie oznaczone: Norwegia: https://www.google.pl/maps/@59.933793,10.778784,3a,75y,192.76h,77.55t/data=!3m4!1e1!3m2!1siM3zPPIWiiFSZQ2-pzAEuA!2e0?hl=pl https://www.google.pl/maps/@59.926557,10.797567,3a,75y,71.27h,61.73t/data=!3m4!1e1!3m2!1sJIKDOqbxf8laj5MviANgcQ!2e0?hl=pl https://www.google.pl/maps/@58.964549,5.734481,3a,75y,14.38h,83.93t/data=!3m4!1e1!3m2!1seZy_MuAl38uzt-sMG0abbQ!2e0?hl=pl https://www.google.pl/maps/@58.963583,5.735281,3a,75y,11.46h,75.69t/data=!3m4!1e1!3m2!1s840qXUx-t1opJequejTr7g!2e0?hl=pl

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.