"Drugi wyrok"

/ /

"Drugi wyrok"

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
23 lutego 2017, 12:33

RONDEM, jeśli w ogóle można użyć tej nazwy (brak w ustawie i Konwencji o ruchu drogowym) dla takiego obiektu budownictwa drogowego skanalizowanego wyspą środkową, które pod względem zasad ruchu jest w całości jednym skrzyżowaniem (art. 2.10 prd) jest JEDYNIE jednopoziomowe skrzyżowanie dróg publicznych z wysepką leżącą w całości na wspólnych powierzchniach krzyżujących się dróg (wloty nie są od siebie oddalone). Może być takie "skrzyżowanie dróg" zorganizowane wg ogólnych zasad ruchu z pierwszeństwem określonym znakami A-7 i D-1 lub bez określania pierwszeństwa znakami drogowymi (skrzyżowanie równorzędne). *************Jednak gdy wyspa środkowa lub centralny park będzie na tyle duży, że wloty się od siebie oddalą i powstaną między nimi odcinki przeplatania strumieni ruchu lub gdy postawimy na jego wszystkich wlotach znak A-7 to taki obiekt przestaje być pod względem zasad ruchu w całości JEDNYM skrzyżowaniem (nie ma klasycznych pojedynczych skrzyżowań z podporządkowanymi wszystkimi wlotami). Takie "skrzyżowanie" staje się tzw. "modern roundabout" czyli "nowoczesnym rondem" na którym pasy ruchu mogą biec odśrodkowo, spiralnie lub turbinowo na wprost do wylotów. Pod względem zasad ruchu będziemy mieć tyle skrzyżowań ile przecięć dróg wlotowych i wylotowych na tak zorganizowanym obiekcie (zwykle 3 lub 4). ************ Każdy obiekt z wyspą środkową lub w formie placu, NIEZALEŻNIE OD ICH WIELKOŚCI I KSZTAŁTU, można też zorganizować wg znanych od ponad 100 lat zasad "ruchu okrężnego" (dyspozycja znaku C-12 i D,3 wg Konwencji wiedeńskiej) które sprowadzają się do tego, że jezdnia lub jej część przeznaczona do jazdy w jednym kierunku biegnąc dookoła wyspy lub placu łączy się ze sobą samą na wlocie i dalej biec już jedynie okrężnie. Każde takie połączenie na obiekcie zorganizowanym wg zasad "ruchu okrężnego" to w rozumieniu zasad ruchu osobne "skrzyżowanie (art. 2.10 prd) o ruchu okrężnym" wg Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym "skrzyżowanie z ruchem okrężnym". Jest ich tyle ile wlotów. W obecnie stosowanych rozwiązaniach od jednego do max 12. Tylko tak zorganizowany obiekt ma prawo być znakowany na wlotach znakami C-12 (w Polsce od 1960 roku) bez znaku A-7 "ustąp pierwszeństwa" lub ze znakiem A-7 (w Polsce od 1984 roku).

Konto usunięte

Konto usunięte
23 lutego 2017, 17:46

Robert Prokopiuk...wielu sołtysów za punkt honoru stawia sobie posiadanie SoRO we własnej wsi.I są skutki... masz rację, ale we wspomnianym przeze mnie przykładzie w miejscowości Wińsko zarządcą drogi krajowej 36, bo na niej jest wspomniane SoRO jest nie sołtys, ale GDDKiA posiadający dział inżynierii organizacji ruchu.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.